Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lasta tukistaa

Vierailija
22.04.2015 |

Itse käytän tukistamista rangaistus keinona. En usko nykypäivän kasvatukseen vaan olen aika vanhanaikanen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäten vielä edelliseen tekstiin, molemmat vanhemmat ovat kotona.

Kodissa on myös kotieläimiä

Minkäikäisiä vanhemmat ovat.  Onko miespuolinen sinun lapsesi?

Ja miten tämä liittyy tukistuskeskusteluun?

Vierailija
22/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa sitä lasta pitää tukistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on tukistettu lapsena. Minusta se oli merkki siitä, että vanhemmalla meni hermot, eikä enää osannut muuta kuin tukistaa. Tukistamiseen turtui, oikeastaan se oli lopulta aika leppoisa rangaistus, paljon mieluummin otti sen hetken kivun kuin vaikkapa viikkorahan menetyksen tai kotiarestin.

Tietysti tukistamine opetti myös, että toista saa satuttaa jos se ei tee niinkuin minä haluan. Kyllä, käytin metodia ominpäin muihin lapsiin.

Vierailija
24/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa!!! Nyt huomaan noista pitkistä sepustuksista, et tää on se " hakkaatko sinäkin lastasi" - tyyppi.

Vierailija
25/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku kasvaa isoksi ja vanhemmat vanhenee ja tarvii hoitoa, niin saanko minä tukistaa niitä kun ne mummuina ja pappoina ei tee niinkuin minä sanon? Ikäänkuin roolit vaihtuu. Kai tämäkin on ok, jos ne vanhemmat on minun holhoukseni alaisuudessa, niinkuin ite olin kerran niiden.

Vierailija
26/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kovin suuri osa 60- tai 70-luvuilla kasvaneista ja silloin hyvin yleisesti tukistetuista lapsista on mitään toisten pahoinpitelijöitä.

Meitä on lapsina tukistettu ja hyvä onkin. Sen jälkeen ei vaatinut kuin hieman pahemman mulkaisun vanhemmilta, niin jo loppui pahanteko tai sisaruksen kanssa nahistelu. Meni paljon nopeammin jakeluun, että jos vielä jatkuu, seuraava vaihe on tukistus. Ts. ei pelkästään jankutettu samaa, vaan lapset tottelivat aikuisia eikä vain lässytetty. En mitenkään pidä pahana, ei ole jäänyt pätkääkään traumoja tai muita. Ehkä olimme vähemmän pehmeitä silloin kuin nykyiset itkupillit.

Vierailija
27/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi helvetti tuota rinnastusta, vanhempi - lapsi ja aikuinen - isovanhempi. Jos et keksi argumentteja enää, älä tee itsestäsi idioottia ja vertaa lapsen kasvatusta aikuisten väliseen kanssakäymiseen.

Vierailija
28/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tukistan. Jos eivät muuten tottele, niin käyn kiinni. Joskus riittää tukistus, joskus täytyy lyödä.

Vierailija
29/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei lastansa kurita ei sitä myöskään rakasta.

Suomessa suvakkivajakit ovat saaneet lain voimaan jolla kielletään oman lapsensa rakastaminen.

Miksiköhän on paljon täyspäisiä ihmisiä (siis myös naisia) jotka vastustavat naisten äänioikeutta?

Vierailija
30/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa sitä lasta pitää tukistaa?

En tiedä kelle tämä kysymys oli, mutta vastaan että eläinrääkkäystapaukset ovat sen verran vakavia että niistä sietäisi saada fyysinen rangaistus.

Vierailija
31/35 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty. Karkasin kotoa 16-vuotiaana koska pelkäsin että seuraavasta selkäsaunasta lähtee henki. Päätä hakattiin seinään, koiranremmistä tuli niin että veri tarttui vaatteisiin. Ei siirry meillä sukupolvelta toiselle. Ja ihan hyvin oon onnistunu ilman tukistelua yms, huudan kyllä välillä. 

Mutta en siedä jos lapsia satutetaan. Ja jostain syystä , mun lapset ei myöskään ole koskaan toista lyöneet niin että olisin ainakaan tietoa saanut siitä.

Vierailija
32/35 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että pisti vihaks kun näin kun isosisko 14 v tukisti pikkuveljeä 2 v jostain ihan olemattomasta. Oli oppinut kotoian tavan

Eikä se 2 v tahallaan mitään tee. Itkuhan sille tuli. Lopettakaa älykääpiöt se tukistaminen! Ei se opeta yhtään mitään! Eikö ole empatiaa nähdä miltä se tuntuu ja miten se alentaa ihmistä . Ja seli seli että vanhempia väsyttää...mäkin käyn tukistamassa niitä vanhempia kun en ole syönyt ja väsyttää. Vanhempien pitää huolehtia itsestään ja jaksamisestaan. Se on niiden velvollisuus kun ovat vastuussa.

Vierailija
33/35 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisteletko aikuisiakin? Vai onko sinusta oikein käyttöä väkivaltaa vain alaikäisiinå?

Vierailija
34/35 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tukistan aikuisia takaisin ja annan heille keppiä. Lasten annan mokata mutta aikuisia satutan heti ellei heillä ole mielialadiagnooseja.

Vierailija
35/35 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pieni tukistaminen haittaa tee

Eli sinuakin saa tukistaa jos teet jotain väärää tai käyttäydyt tyhmästi? Ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi