Voiko ekaluokkalainen tyttö käyttää jo dödöä?
Liikunnan ja hikoilun jälkeen tyttö haisee pahasti hielle. Vaikka lapsi käykin usein peseytymässä, voisikohan jonkun miedon dödön ottaa jo käyttöön? Tyttökään ei tykkää haista hielle. Mikähän olisi sopiva ja onko teidän samanikäisillä jo dödöt käytössä?
Kommentit (12)
Onpas vähän kummallista, että hiki haisee jo tossa iässä :o lääkärissäkin vois käydä? Tuskin mitään ongelmaa käyttää dödöä jos on tarve
Eipä kai se ole iästä kiinni vaan siitä tarpeesta. Joku ihoystävällinen ja miedon tuoksuinen kannattaa valita aluksi (hajusteettomat haisee välillä todella voimakkaasti ja pahalle).
Kannattaa myös pohtia tuota pesemistä ja pesuaineita. Kunnon kuuraus eikä mitään hajustettuja tuotteita.
Bakteerit haisee, ei puhdas hiki. Mutta siis peseminen auttaa, tietty. Joku voidemainen dödö voisi olla sopivainen.
Erisan dödöä ehkäpä? Kysyisin varmuuden vuoksi terkkarilta hikoamisesta.
8-v alkoi tyttö käytää dödöä, itse huomasin hien haisemisen. Sopiva ikä oli, silloin voi alkaa käyttää kun hiki alkaa haista.
Siitä vaan alumiini-antiperspiranttia kainaloon. Kohtahan se lipoo jo lyijyhuulipunakin suuhunsa.
Meillä poika alkoi käyttää dödöä jo 7-vuotiaana kun hiki haisi voimakkaasti. Nyt 8-vuotiaalla tytöllä ei hiki haise, joten hän ei ole tarvinnut vielä dödöä.
Pojan eka dödö oli alumiiniton ja tuoksuton.
Meillä ei vielä 11-vuotiaskaan käytä dödöä. Urheilee paljon ja tietty rankasti hikoiltuaan haiskahtaa, mutta sehän kuuluu asiaan. Sitten suihkuun ja puhtaat vehkeet päälle. Sillä on pärjätty hyvin, ei haise esim. koulupäivän jälkeen. Yrittäisin kyllä itse välttää turhia kemikaaleja viimeiseen asti. Niitä kun jokainen meistä kerää ympäristöstään koko ajan ihan tahtomattaankin. Mutta jokainen tietty tyylillään.
Itse 19v oon niin allerginen, etten pysty deodoranttia käyttämään, mutta ei haittaa mitään.. hiki lähtee pesemällä
saa tietyn maineen dödöilyillään...
Aivan urpoja vastauksia täällä! Meillä juuri ostettu tokaluokkalaiselle tytölle dödö. Tykkää itsekin käyttää sitä. Miksi ihmeessä ei voisi alkaa käyttää, jos on tarvetta? Ihan kaupasta ostin pari erilaista, jousta sai valita mieleisensä. Valitsi nivean dödön. Äläkä nyt ap kuuntele näitä "pelkkä vesi riittää hyvin pesuun ja vaatteetkin pestään pesupähkinöillä" -ihmisiä. Jokainen tyylillään toki, mutta se ei tarkoita, etteikö suuri enemmistö huolehtisi hygieniastaan ja käyttäisi dödöä!
Ei ollut. Hiki ei haissut. Varmaan voi käyttää, jos tarvisee