Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi johtua? Hirveä kipu aina aamuyöllä selästä ja säteilee jalkaan. Päivällä kun liikkuu, ei kipua. Alkoi aivan yhtäkkiä

Vierailija
03.01.2022 |

Ja siis kipu yöllä niin pahaa, ettei löydy asentoa sängyssä, jossa voisi olla, kipu tuntuu kaiken aikaa. Ylösnouseminenkin aiheuttaa kovaa kipua, samoin askelten ottaminen, mutta koska paikoillaan oleminenkin on hirveän kivuliasta, olen ottanut baby stepsejä ja lopulta noin 45 liikkumisen jälkeen voin ajatellakaan istuvani. Sitä ennen kipu pakottaa olemaan pystyssä.
Lopulta kipu lakkaa päiväksi, eikä illalla sänkyyn käydessäkään tee kipeää, mutta sama homma alkaa taas aamuyöllä kello 4.
Kipulääkkeet eivät auta kivussa yhtään.
Menin lääkäriin, kahdestikin, mutta koska he eivät omaan ”alaansa” liittyvää vaivaa löydä, heistä asia on kunnossa, tai siis toinen oli päivystyslääkäri, hän kehotti venyttelemään ja arveli kyllä, että syy voisi olla hermojen pinteessä ja työterveyslääkäri taas sanoi, että voisin mennä OMT-fysioterapiaan. En todellakaan usko sen auttavan, koska mistään ei löydy samanlaisia kertomuksia edes tällaisesta kivusta! Ja miten he olisivat aina sellaiset onnistuneesti hoitaneet.
Fysioterapeuteista löytyi sen sijaan, että ”auttavat korjaamaan rasitusvamman”. No, ei mulla mitään rasitusvamma tässä ole taustalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja vaihtoon ainakin alkuun.

Vierailija
2/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni raskausaikana iskias oireili noin, mutta kai se olisi sinulla jo todettu jos sitä olosi, on kuitenkin niin perusjuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias?

Vierailija
4/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni raskausaikana iskias oireili noin, mutta kai se olisi sinulla jo todettu jos sitä olosi, on kuitenkin niin perusjuttuja.

Tässä on erikoisinta se, että päivällä ja yöllä on eroa …no, kuin päivällä ja yöllä. Eli olen käynyt päivät tämän kanssa töissäkin, kun se alkoi 26.12. niin 28.-31.12. olin töissä.

Nyt olen itse epäillyt, että syy olisi lantion vinous tai jonkinlainen epätasapaino lihaksistossa. Miten lääkärit eivät osaa edes ehdottaa sellaista tai miten ei heidän tietokannoissaan ole tällaisesta sen kummemmin? Ei ole ainakaan löytynyt, kun itsekin haeskelin. (Pystyn työni kautta lukemaan lääkäreiden tietokantoja).

Onko se muka NIIN harvinaista TAI muka ei terveysongelma, jos kehossa on lihasepätasapaino ja sen seurauksena lantio vinossa?

Nukuin 2 yötä eri patjalla, ei vaikutusta.

Vierailija
5/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Liian pehmeä patja. Mun selkävaivat loppui, kun hankin kovan futonpatjan.

Vierailija
6/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetekka uusiksi.

Vierailija
7/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisolla tuota aiheuttaa selkänikamien väljyys, lannerangassa pääsee makuulla välilevy painamaan hermoa, jalkeilla ollessa se on paikallaan. Ns lankkuselkä eli lannerangan notko puuttuu. Erittäin kovasta patjasta on ollut apua selinnukkujalle, kyljellään ei pysty olemaan.

Vierailija
8/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Liian pehmeä patja. Mun selkävaivat loppui, kun hankin kovan futonpatjan.

Minkälaisia ne olivat sitä ennen? Meinaan, luulisi, että jos vika on sängyssä ja selkä kopeytyy, se olisi kipeä myös päivällä. Plus että tämä alkoi yks kaks ja kipu oli järkyttävän kovaa joka yö.

Ap

Vierailija
9/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hermo puristuksissa. Ota vahvaa särkylääkettä niin paljon kuin pää kestää, sitten tehokasta venyttelyä selälle. Ilman lääkkeitä kun ei pysty venyttelemään, ja lepo voi vain pahentaa tilannetta. Sinun pitäisi saada venytettyä lantiota ja yläselkää kauemmaksi toisistaan esim. vyöhön painoja kiinni ja sitten käsillä roikkumaan jostakin tangosta.

Vierailija
10/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias. Nukut selän kannalta huonossa asennossa. Rauhallinen kävely usein auttaa siihen. Asentohoito riippuu siitä, missä kohdassa se on. Mulla oli sellainen, joka paheni, kun selkäranka oli kaartuneena eteenpäin ja helpotti, kun makasi mahallaan kyynerpäiden varassa. Myös roikkuminen tangosta auttoi. Tärkeää opetella nostamaan ei kumartmalla vaan joustaen jaloista. Ja harjoittele esim selinmakuulla jalat koukussa lantionnostoa rauhallisesti.

Vierailija
11/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolisolla tuota aiheuttaa selkänikamien väljyys, lannerangassa pääsee makuulla välilevy painamaan hermoa, jalkeilla ollessa se on paikallaan. Ns lankkuselkä eli lannerangan notko puuttuu. Erittäin kovasta patjasta on ollut apua selinnukkujalle, kyljellään ei pysty olemaan.

Mulla oli alkuun niin, että kivun tullessa en voinut olla sängyssä enää missään asennossa. Lattialta en olisi päässyt ylös. Sängystäkään en päässyt pois normaalisti, vaan ensin laskeuduin sängyn viereen polvilleni.

Nyt kun kipu alkaa, pystyn olemaan maha-asennossa, hyvin matalalla tuella pään alle tai ilman tyynyä. Ja siinäkin ehkä 1-2 h lisää. Päivä ”nollaa” tilanteen.

Olen menossa tänään jollekin sellaiselle jäsenkorjaajalle (oma nimitykseni).

Ap

Vierailija
12/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hermo puristuksissa. Ota vahvaa särkylääkettä niin paljon kuin pää kestää, sitten tehokasta venyttelyä selälle. Ilman lääkkeitä kun ei pysty venyttelemään, ja lepo voi vain pahentaa tilannetta. Sinun pitäisi saada venytettyä lantiota ja yläselkää kauemmaksi toisistaan esim. vyöhön painoja kiinni ja sitten käsillä roikkumaan jostakin tangosta.

Päivällä ei särje, voi hyvin venytellä. Yöllä otin enimmillään 2 x 100mg tramadol retardia, ei mitään vaikutusta viimeisinä aikoina kun käytin sitä. Koska päivystyslääkäri sanoi, ettei vahvempi kipulääke auta, ja ajattelin, että eihän nuokaan enää vieneet kipua pois, en ole käyttänyt enää niitäkään. Tulehduskipulääke ehkä auttoi vähän. (Vähän vaikea sanoa, kun en ole sitä uskaltanut jättää pois vielä.) Mutta olen toiveikas, että se jäsenkorjaaja auttaisi tänään 🙏🏻🙏🏻🤞🤞

Ap

Vierailija
13/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä alkoi noin selkärankareuma. Ootko sairastanut mahataudin aikaisemmin, saattaa laukaista reuman sellaiselle jolla siihen on alttius.

Vierailija
14/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskiasoireilua. Aiheuttajana mahdollisesti piriformislihaksen kiristyminen ja tästä johtuva iskiashermon pinnetila. Tai siltä ainakin kuulostaa.

Joka tapauksessa menet fysiatrille, liikuntalääketieteen erikoislääkärille tai fysioterapeutille. Tietävät enemmän ja osaavat tutkia tarkemmin kuin yleislääkärit.

Vierailija
15/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alkuun niin, että kivun tullessa en voinut olla sängyssä enää missään asennossa. Lattialta en olisi päässyt ylös. Sängystäkään en päässyt pois normaalisti, vaan ensin laskeuduin sängyn viereen polvilleni.

Nyt kun kipu alkaa, pystyn olemaan maha-asennossa, hyvin matalalla tuella pään alle tai ilman tyynyä. Ja siinäkin ehkä 1-2 h lisää. Päivä ”nollaa” tilanteen.

Olen menossa tänään jollekin sellaiselle jäsenkorjaajalle (oma nimitykseni).

Ap

Unohda "jäsenkorjaajat" ja muut oikeaan lääketieteeseen perustumattomat "parantajat". Paitsi jos viittasit jäsenkorjaajalla johonkin oikeaan ammatti-ihmiseen kuten fysiatriin tai fysioterapeuttiin.

Vierailija
16/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan reippaasti sinne fysiorerapiaan ja kuntoutat iskiaksen kuriin. Ihan klassiselta iskiakselta kuulostaa, lepo pahentaa, kävely auttaa, säteilee jalkaan... Jumppaamalla kuntoutuu.

Vierailija
17/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma oireilee tuolla tavalla. Jos on sitä, niin siihen on hyvät lääkkeet.

Vierailija
18/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on erikoisinta se, että päivällä ja yöllä on eroa …no, kuin päivällä ja yöllä. Eli olen käynyt päivät tämän kanssa töissäkin, kun se alkoi 26.12. niin 28.-31.12. olin töissä.

Nyt olen itse epäillyt, että syy olisi lantion vinous tai jonkinlainen epätasapaino lihaksistossa. Miten lääkärit eivät osaa edes ehdottaa sellaista tai miten ei heidän tietokannoissaan ole tällaisesta sen kummemmin? Ei ole ainakaan löytynyt, kun itsekin haeskelin. (Pystyn työni kautta lukemaan lääkäreiden tietokantoja).

Onko se muka NIIN harvinaista TAI muka ei terveysongelma, jos kehossa on lihasepätasapaino ja sen seurauksena lantio vinossa?

Nukuin 2 yötä eri patjalla, ei vaikutusta.

Ei ole harvinaista, mutta tuollaisia eivät lääkärit edes mieti. Taitava osteopaatti, naprapaatti tai jäsenkorjaaja olisi oikea osoite. En lähtisi lääkärille tuki- ja liikuntaelin vaivoissa jos nyt ei jostain äkillisestä halvaantumisesta ole kyse.

Vierailija
19/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se OMT-fysioterapeutti olisi paras osoite, niinkuin olet ohjeen saanutkin. He tutkivat ja hoitavat mm. sitä lihasten epätasapainoa. "Jotkut jäsenkorjaajat" voivat olla ihan mitä vain puoskareita.

Vierailija
20/25 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitään lihasepätasapainoa vaan välilevynpullistuman aiheuttamaa hermokipua. Fysioterapiassa saat kuntoutettua, passiiviset hoidot eivät tule auttamaan.

T. hieroja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi