Mistä voisi johtua? Hirveä kipu aina aamuyöllä selästä ja säteilee jalkaan. Päivällä kun liikkuu, ei kipua. Alkoi aivan yhtäkkiä
Ja siis kipu yöllä niin pahaa, ettei löydy asentoa sängyssä, jossa voisi olla, kipu tuntuu kaiken aikaa. Ylösnouseminenkin aiheuttaa kovaa kipua, samoin askelten ottaminen, mutta koska paikoillaan oleminenkin on hirveän kivuliasta, olen ottanut baby stepsejä ja lopulta noin 45 liikkumisen jälkeen voin ajatellakaan istuvani. Sitä ennen kipu pakottaa olemaan pystyssä.
Lopulta kipu lakkaa päiväksi, eikä illalla sänkyyn käydessäkään tee kipeää, mutta sama homma alkaa taas aamuyöllä kello 4.
Kipulääkkeet eivät auta kivussa yhtään.
Menin lääkäriin, kahdestikin, mutta koska he eivät omaan ”alaansa” liittyvää vaivaa löydä, heistä asia on kunnossa, tai siis toinen oli päivystyslääkäri, hän kehotti venyttelemään ja arveli kyllä, että syy voisi olla hermojen pinteessä ja työterveyslääkäri taas sanoi, että voisin mennä OMT-fysioterapiaan. En todellakaan usko sen auttavan, koska mistään ei löydy samanlaisia kertomuksia edes tällaisesta kivusta! Ja miten he olisivat aina sellaiset onnistuneesti hoitaneet.
Fysioterapeuteista löytyi sen sijaan, että ”auttavat korjaamaan rasitusvamman”. No, ei mulla mitään rasitusvamma tässä ole taustalla.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Se OMT-fysioterapeutti olisi paras osoite, niinkuin olet ohjeen saanutkin. He tutkivat ja hoitavat mm. sitä lihasten epätasapainoa. "Jotkut jäsenkorjaajat" voivat olla ihan mitä vain puoskareita.
Kyllä ne jäsenkorjaajat työnsä osaa ja apua saa myös heiltä. Joukossa on erittäin hyviä ja vähemmän hyviä kuten on fysioterapeuteissakin.
Itselläni oli vastaavat oireet välilevyn pullistuman kanssa. Loppuivat leikkauspöydälle.
Mutta viittaus selkärankareumaan ei myöskään mene harhaan, puolisoni sairastaa emme tautia ja yöt ovat hänelle pahimpia silloin kun on tulehdusvaihe päällä.
Kuulostaa tutulta. Selkärankareumani alkoi noin. Kannattaa hakeutua lääkäriin. Diagnoosin saamisessa voi kestää kauankin.
Lonkan nivelrikkoa eli kulumaa ehdotan. Yöllä jatkuvaa särkyä, ei löydy asentoa, säteilee alas asti. Istuminen hankalaa, kipua varsinkin autolla ajaessa. Päivällä parempi, kävely onnistuu alussa, myöhemmin pitkälle edenneenä leikkaukseen. Kuntosalille käski lääkärini röntgenin jälkeen. Olin 40v kun todettiin. En olisi mitenkään uskonut, että minulla sellainen. Lihakset kuntoon ja kipulääkkeitä, sillä mentiin. Kivuissa kyllä kestämistä, ja se kävely, aika tuskaa välillä.
Tässä yksi ehdotus, tsemppiä sinulle.
Osaavat lääkärit tajuavat lähettää nämä tapaukset fysioterapiaan.