Mitä mieltä tästä tilanteesta joka miehen kanssa tapahtui? Väärinymmärrys?
Tämä on nyt ihan vähäpätöinen juttu, mutta pitää kysyä kuitenkin. Eli olen tapaillut muutaman kuukauden yhtä miestä vakavalla mielellä. Hän on aiemmin kertonut, että eräs yhteinen tuttumme (nainen) on vuosi sitten laittanut paperilapulla puhelinnumeronsa mieheni pöydälle töissä. Mies on sanonut, ettei tehnyt sen jälkeen mitään ja nainen tuli muina miehinä työpaikalle myöhemmin. Eilen mies näytti tämän naisen whatsapp-profiilikuvaa mulle, koska halusi näyttää kuinka erilaiselta hän näyttää kuvassa kuin livenä, vaikka siis itsekin tiedän kun olen useasti tämän naisen livenä nähnyt. Kysyin sitten, että mites hänellä on tämän naisen puhelinnumero. Mies vastasi, että hänellä on se siksi koska vuosi sitten nainen jätti numeronsa miehen pöydälle ja mies otti yhteyttä tähän naiseen, ja he ovat viestitelleet sen jälkeen joitakin viikkoja.
Asiallahan ei ole mitään väliä, tuohan on menneisyyttä, mutta muistan kuitenkin ilmiselvästi että hän on aiemmin kertonut ettei tehnyt mitään kun nainen antoi numeronsa. Kysyin sitten että mites nyt tulee tämmöistä ristiriitaista tarinaa, kun aiemmin hän on puhunut vähän muuta. Mies lähti pöydästä ja sanoi ”nyt rupes v*tuttaa”. Siis se, kun kyseenalaistin asian. Kuulemma tämä oli väärinymmärrys minun puoleltani, ja niin saattoi ollakin. Olin todella allapäin, koska olin heti epäillyt miestä valehtelijaksi ja tuli todella huono omatunto. Hän rauhoittui hyvin nopeasti mutta minua jäi tilanne vaivaamaan pitkäksi aikaa. Hän vakuutteli ettei saanut minusta mitään hullun sekopää epäilijän kuvaa, mutta silti minua pelottaa että ylireagoin jotenkin tilanteessa. Varmasti vain käsitin väärin hänen edelliset puheensa, eikä tuolla asialla nyt niin väliä ole kun tuohan on menneisyyttä, eli en tiedä miksi minun piti edes sanoa mitään. Oliko ihan tyhmää kun kysyin häneltä että mitäs nämä ristiriitaiset tarinat ovat?
Kommentit (96)
Oikeasti NELJÄKYMPPINEN mies arvostelee työkavereidensa ulkonäköä ja puhuu uudelle nuoremmalle naisystävälleen, että jotkut naiset tiirailevat häntä salilla 🤣 lisäksi haukkuu exäänsä, kuin joku katkera jätetty teini. Aikamoista satuilua, jos on vaan totta. Onko miehellä lapsia edellisistä liitoista?
Ap, kokemukseni mukaan jos jokin saa kumppanin toiminnassa mietityttämään, epäilemään tai suorastaan hälytyskellot soimaan, niin lähes aina se on todella hyvästä syystä.
Entisen kumppanini toiminnassa oli havaittavissa muuttuvaa totuutta ja vaikka mitä. Olin silloin sen verran nuori, etten tajunnut kättelyssä, että "hullu exä" on hyvin todennäköisesti vain tavallinen nainen, joka vain halusi erota kyseisestä miehestä jostakin syystä, eikä tarvitse minkään sortin diagnoosia asiaan liittyen. Epäilemättä olen myös ollut mielenterveysongelmallinen kahjo eron jälkeen, sopisi kuvioon.
Sinun onkin ehkä hyvä miettiä tässä vaiheessa, että mikä on miehen käytöksen syy, onko se jatkuvaa ja muuttuisiko mahdollisesti tulevaisuudessa ja tietenkin, että onko se sellaista, jota toivoisit kumppanisi tekevän, sanovan ja toimivan.
Otahan jalat alles. Minä tiedän tuon tyypin, ja olen sinun laillasi kyseenalaistanut aikanaan itseäni kun mies jatkuvasti valehteli ja puhui sitten ristiin itsensä kanssa. Ei olis kannattanut.
Tottakai miestä alkoi tympimään kun tajus puhuneensa itsensä pussiin ja huomasi että sinä olet sen verran terävä että huomasit sen.
Näiden vakiokäytäntö on sitten kääntää asia niin että sinussa se vika on, ja sinä olet tehnyt väärin, ei hän itse.
Mitä nopeammin tuo mies on entinen sun elämässä, sen parempi. Niin epätoivoinen ei saa olla eikä niin huonoitsetuntoinen että ripustautuu patologiseen valehtelijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis
- mies on jo aiemmin kertonut, että joku nainen on antanut hänelle puhelinnumeronsa paperilapulla? Minkä ihmeen takia?
- nyt mies halusi näyttää sinulle halusi näyttää kuinka erilaiselta kyseinen nainen näyttää kuvassa kuin livenä? Minkä ihmeen takia?
Kyllä itselläni olisi päällimmäinen kysymys, että minkä ihmeen takia hän ylipäänsä haluaa jauhaa jostain random-naisesta. Pyrkiikö hän tarkoituksella tekemään sinut mustasukkaiseksi?
En tiedä, hän on aiemminkin puhunut muista naisista. Esim. salilla on kuulemma joku nainen joka haluaisi hänen kanssaan parisuhteeseen, ja joku entinen treffikumppani on kuulemma sanonut että mies näyttää puoliksi latinolta jne. Ja kuulemma jotkut nuoret tytöt ovat pyytäneet miestä salilla näyttämään miten tehdään kyykkyjä. Olen vain ajatellut että nämä ovat ihan normaaleja puheita, mutta kyllä hän aika paljon muista naisista puhuu nyt kun alkaa oikein miettimään asiaa.
Ap
Jumaliste, millaisten ihmisten kanssa olet elämäs viettänyt jos sun mielestä tuo on normaalia puhetta? Oksu multa lentäis jos mies selittäis jotain tuommosta pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tässä ei ole kyse mistään mustasukkaisuudesta, ihan sama mitä he ovat touhuilleet joskus. Mutta sain sellaisen käsityksen että hän oli aiemmin valehdellut, ja siksi kysyin häneltä asiasta. Eli se valehtelu oli se pointti, mutta minä olinkin vissiin itse kuitenkin ymmärtänyt väärin.
Ap
Uskot jo itsekin miehen väitöksiä, eli sua on kaasuvalotettu. Ole varuillasi.
Ja mistä vatusta sinä satunnainen palstabelugi tietäisit yhtään mitään joidenkin random tyyppien parisihteesta. "Joo on takuulla kaasuvalotettu, nyt ero vireille ja kamppeet jakoon". Mietipä vähän miten haitallisia tuollaiset täysin mielivaltaiset otaksumat saattavat esim. vähämielisille olla. Sinulla ei ole tietoa asiasta, joten jätä typerät neuvosi omaan tietoosi.
Näin mun aviomiehen puhelimessa viestejä toiselta naiselta. Kysyin häneltä, mitä se on olevinaan. Hän ensin selvästi järkyttyi pariksi sekunniksi, ja sitten hermostui ja alkoi sättiä minua, miten olen yliherkkä ja mustasukkainen ja väärässä.
Oikeasti, kun tuntee ihmisen jo kymmenen vuotta, näkee hänen lävitseen. Jos haluaa
Näkee oikeastaan siihenkin mennessä, mutta ei halua nähdä, joten... Käy niin kuin sinulle. Näit jo hänen lävitseen. Mutta olet päättänyt olla uskomatta mikään, mikä johtaisi siihen että joudut laittamaan poikki. Olet nyt päättänyt, että tämä mies on nyt se oikea. Ei ole, mutta onnea vaan matkaan, kunnes sulla on kaksi lasta ja tajuat sen itsekin, eroat ja olet köyhä yh. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin mun aviomiehen puhelimessa viestejä toiselta naiselta. Kysyin häneltä, mitä se on olevinaan. Hän ensin selvästi järkyttyi pariksi sekunniksi, ja sitten hermostui ja alkoi sättiä minua, miten olen yliherkkä ja mustasukkainen ja väärässä.
Oikeasti, kun tuntee ihmisen jo kymmenen vuotta, näkee hänen lävitseen. Jos haluaa
Näkee oikeastaan siihenkin mennessä, mutta ei halua nähdä, joten... Käy niin kuin sinulle. Näit jo hänen lävitseen. Mutta olet päättänyt olla uskomatta mikään, mikä johtaisi siihen että joudut laittamaan poikki. Olet nyt päättänyt, että tämä mies on nyt se oikea. Ei ole, mutta onnea vaan matkaan, kunnes sulla on kaksi lasta ja tajuat sen itsekin, eroat ja olet köyhä yh. Sitä saa mitä tilaa.
Oletko sinä muka vielä tuollaisen miehen kanssa avioliitossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin A) mies valehteli ja B) mies halusi näyttää sinulle tuollaisen entisen ihastuksensa kuvaa (uskoisin, että kiinnostusta on ollut oikeasti puolin ja toisin)!? Miksi? Teidänkin juttua on niin vähän takana, niin ihmettelen mitä mies yritti saavuttaa sillä, että pyrkii negaamaan toista naista? Oletan siis, että mies ajatteli, että nainen on kuvassa paremman näköinen, kuin livenä? Vai toisinpäin?
En tiedä miksi hän sanoi niin, mutta varmaan siis tarkoitti että näytti paremmalta kuvassa kuin livenä (nainen näytti siis oikeasti aivan tunnistamattomalta kuvassa). Hän puhuu aika negatiivisesti muista naisista, kuten myös ex-rouvastaan. Hän oli kuulemma täys hullu, sekopää ja psyykkisesti aivan sairas. Mutta olen ajatellut vaan, että ehkä asia on oikeasti näin ja hän vain kokee tarvetta purkaa asiaa.
Ap
Apua. Kokee tarvetta purkaa asiaa jollekin muutaman kuukauden tapailukumppanille? Onko hänellä lapsia tuosta edellisestä liitosta? Kuinka paljon teillä on oikein ikäeroa, jos mies on jo neljäkymppinen? Ainakin tämän ketjun perusteella mitä olet miehestä kertonut, niin HÄN on se täys hullu, sekopää ja psyykkisesti aivan sairas. Ei tosiaan mitään normaalin 40v. aikuisen miehen puheita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin A) mies valehteli ja B) mies halusi näyttää sinulle tuollaisen entisen ihastuksensa kuvaa (uskoisin, että kiinnostusta on ollut oikeasti puolin ja toisin)!? Miksi? Teidänkin juttua on niin vähän takana, niin ihmettelen mitä mies yritti saavuttaa sillä, että pyrkii negaamaan toista naista? Oletan siis, että mies ajatteli, että nainen on kuvassa paremman näköinen, kuin livenä? Vai toisinpäin?
En tiedä miksi hän sanoi niin, mutta varmaan siis tarkoitti että näytti paremmalta kuvassa kuin livenä (nainen näytti siis oikeasti aivan tunnistamattomalta kuvassa). Hän puhuu aika negatiivisesti muista naisista, kuten myös ex-rouvastaan. Hän oli kuulemma täys hullu, sekopää ja psyykkisesti aivan sairas. Mutta olen ajatellut vaan, että ehkä asia on oikeasti näin ja hän vain kokee tarvetta purkaa asiaa.
Ap
Apua. Kokee tarvetta purkaa asiaa jollekin muutaman kuukauden tapailukumppanille? Onko hänellä lapsia tuosta edellisestä liitosta? Kuinka paljon teillä on oikein ikäeroa, jos mies on jo neljäkymppinen? Ainakin tämän ketjun perusteella mitä olet miehestä kertonut, niin HÄN on se täys hullu, sekopää ja psyykkisesti aivan sairas. Ei tosiaan mitään normaalin 40v. aikuisen miehen puheita...
Meillä on noin 15 vuotta ikäeroa. Hänellä ei ole lapsia. Hän on myös haukkunut exänsä uutta miestä minulle esim. näin: kun ajetaan tietyn paikan ohi jossa se on töissä, mies sanoo ”pitää kattoa näkyykö terroristi-n*****iä”, viitaten siis siihen exän uuteen mieheen. Ja hän on kysynyt mun kavereista (jotka ovat homoja) että ”olikos h*nttareilla kova meno päällä?” jne. Olen vain ajatellut että no hän vaan on semmoinen että heittää välillä mitä sylki suuhun tuo. Ja itsekin olen kertonut jo aikaisessa vaiheessa hänelle kaikenlaista esim. entisistä suhteista, ja ehkä siinä samalla hänkin on ottanut alunperin puheeksi joitain menneitä naisjuttujaan. Toki nyt myöhemmin puhunut niistä milloin missäkin tilanteessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä on noin 15 vuotta ikäeroa. Hänellä ei ole lapsia. Hän on myös haukkunut exänsä uutta miestä minulle esim. näin: kun ajetaan tietyn paikan ohi jossa se on töissä, mies sanoo ”pitää kattoa näkyykö terroristi-n*****iä”, viitaten siis siihen exän uuteen mieheen. Ja hän on kysynyt mun kavereista (jotka ovat homoja) että ”olikos h*nttareilla kova meno päällä?” jne. Olen vain ajatellut että no hän vaan on semmoinen että heittää välillä mitä sylki suuhun tuo. Ja itsekin olen kertonut jo aikaisessa vaiheessa hänelle kaikenlaista esim. entisistä suhteista, ja ehkä siinä samalla hänkin on ottanut alunperin puheeksi joitain menneitä naisjuttujaan. Toki nyt myöhemmin puhunut niistä milloin missäkin tilanteessa.
Ap
Apua 🤣 en enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ensinnäkin kuulostaa siltä että hänellä on edelleen pahaa katkeruutta exää kohtaan, jotkut eivät pääse koskaan yli vaikka aikaa erosta olisi kauankin. Jos hän on noin paljon sinua vanhempi, niin varmasti pelkää epävarmuuksissaan, että vaihdat hänet johonkin oman ikäiseesi, kuten suosittelenkin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Apua 🤣 en enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ensinnäkin kuulostaa siltä että hänellä on edelleen pahaa katkeruutta exää kohtaan, jotkut eivät pääse koskaan yli vaikka aikaa erosta olisi kauankin. Jos hän on noin paljon sinua vanhempi, niin varmasti pelkää epävarmuuksissaan, että vaihdat hänet johonkin oman ikäiseesi, kuten suosittelenkin tekemään.
Ap:n pitäisi herätä ja jättää tuo huijari
Ap tässä. Olen jatkanut miehen tapailua, koska tuon episodin jälkeen ei tapahtunut mitään kummallista ja hän on vaikuttanut aivan normaalilta. Viimeksi nähdessämme hän kuitenkin alkoi yksityiskohtaisesti kertoa sukupuolitaudeista joita on aikoinaan sairastanut, lieköhän ihan normaalia puhua tuollaisia tapailukumppanille tai kenellekään? Hän myös alkoi muistelemaan että olikohan tinderissä kesällä 2021 vai jo edellisenä kesänä… Ja tykkää kovasti tuoda esille sitä että treffikumppaneita ja vientiä tinderissä on riittänyt, vaikka treffit ovatkin aina olleet ”ihan p*rseestä”. Miksi ihmeessä tuollaista täytyy minulle kertoa, en haluaisi kuulla. Olen yrittänyt vaihtaa aihetta mutta hän vaan jatkaa ja ihmettelee miksi menen puihin.
Henkilö joka suuttuu valikoista kysymyksistä ei ole rehellisellä pelillä mukana. Se on oma kokemukseni. Jos itse olen joskus sanonut muuta ja joku huomauttaa, niin sanon, että ehkäpä olen sitten muuttanut mieleni, vaikka omasta mielestäni olen aina ollut jotain mieltä.
Itse olen ollut suhteessa, jossa jokainen asia olikin aina toisin kuin itse muistin. Ihan sama vaikka näytin esim. Todisteeksi viestin tai muuta. Lopulta sitä alkoi epäilemään itseään ja siinä menee pää sekaisin.
Se, että mies suuttui, kertoo kaiken. Anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Olen jatkanut miehen tapailua, koska tuon episodin jälkeen ei tapahtunut mitään kummallista ja hän on vaikuttanut aivan normaalilta. Viimeksi nähdessämme hän kuitenkin alkoi yksityiskohtaisesti kertoa sukupuolitaudeista joita on aikoinaan sairastanut, lieköhän ihan normaalia puhua tuollaisia tapailukumppanille tai kenellekään? Hän myös alkoi muistelemaan että olikohan tinderissä kesällä 2021 vai jo edellisenä kesänä… Ja tykkää kovasti tuoda esille sitä että treffikumppaneita ja vientiä tinderissä on riittänyt, vaikka treffit ovatkin aina olleet ”ihan p*rseestä”. Miksi ihmeessä tuollaista täytyy minulle kertoa, en haluaisi kuulla. Olen yrittänyt vaihtaa aihetta mutta hän vaan jatkaa ja ihmettelee miksi menen puihin.
Ei jessus…no ei tosiaan oo normaalia kertoa tommosista. Hänellä on selkeästi kertomiesi juttujen perusteella joku hirveä tarve todistella omaa haluttavuuttaan sulle ja tehä sua mustasukkaiseksi,ei tohon oo muuta syytä. Mutta oot päättäny hänen kanssa olla joten ei kai tässä neuvot auta. Toivon että sun silmät aukee ennen ku on liian myöhäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minun exän exä oli myös hullu, ei voinut puhua, raivosi yms. Koskaan ei oikein halunnut tarkemmin avata.
Kun minut jätti, niin minä olin hullu, raivosin, ei minulle voi puhua.
Kun erosi seuraavasta, niin syy eroon oli kuulemma naisessa, kun ei hyväksynyt miehen pahoja tapoja. Miehen pettämisellä ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä onko normaalia mutta yhen asian tiiän: tolla miehellä ei oo ikinä ollu yhtään vientiä. Ne joilla on, ei siitä huutele tuolla tavalla uusille naisystäville. Ihme että oot noin kauan jaksanu, juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheesta kysyit. Tosiaan mies se joka valehteli. Yhtään en ihmettelisi vaikka olisivat naisen kanssa enemmänkin tekemisissä. Viattomasti tai ei-viattomasti. Ainakin viestittely jatkuu varmaan.
Näitä viestejä kun lukee en yhtään ihmettele miks ikinä ei löydy kumppania ja itkettää ku ollaan yksin. Ei kukaan jaksa mustasukkaisia hulluja. Kun yks viesti on jo syy erota.
On eri asia olla mustasukkainen hullu kuin saada negatiivisia viboja miehestä, joka valehtelee jostakin ja vieläpä aika mitättömästä asiasta. Asiasta, josta hänen ei olisi alun alkaenkaan tarvinnut kertoa mitään mutta itse halusi. Alkaa kai siinä ihmetellä, mistä kaikesta pienestä mies valehtelee ja mitä peliä pelaa.
Olet muutaman kuukauden (alle puoli vuotta) tapaillut miestä joka kertoi tapailunne aikana, että vuosi sitten (n.12kk) joku nainen antoi numeronsa eikä hän tehnyt asialle mitään? Eli tuokin juttu on ollut kauan sitten "ohi" ennen kuin teidän tapailunne alkoi? Itselläni soisi tässä kohtaa hälytyskellot että miksi nyt yhtäkkiä tuo vanhoja juttuja esille? Onko se vanha juttu vai jatkuuko heidän sutina tässä samalla, vai haluaako mies tehdä minua mustasukkaiseksi jollain ikivanhalla jutulla kun ei muutakaan aihetta ole. Tätä miettisin ja onko tässä joku testi suhteen aluksi ja pelien pelaaminen. Ihan sama mitä tuon naisen kanssa on ollut, ihmettelisin suuresti tätä miksi nyt tuo sitä vanhaa juttua esille. Todennäköisesti tapailu loppuisi tähän ja katselisin jatkossa sellaista miestä kuka ei pelaile ihme juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olet muutaman kuukauden (alle puoli vuotta) tapaillut miestä joka kertoi tapailunne aikana, että vuosi sitten (n.12kk) joku nainen antoi numeronsa eikä hän tehnyt asialle mitään? Eli tuokin juttu on ollut kauan sitten "ohi" ennen kuin teidän tapailunne alkoi? Itselläni soisi tässä kohtaa hälytyskellot että miksi nyt yhtäkkiä tuo vanhoja juttuja esille? Onko se vanha juttu vai jatkuuko heidän sutina tässä samalla, vai haluaako mies tehdä minua mustasukkaiseksi jollain ikivanhalla jutulla kun ei muutakaan aihetta ole. Tätä miettisin ja onko tässä joku testi suhteen aluksi ja pelien pelaaminen. Ihan sama mitä tuon naisen kanssa on ollut, ihmettelisin suuresti tätä miksi nyt tuo sitä vanhaa juttua esille. Todennäköisesti tapailu loppuisi tähän ja katselisin jatkossa sellaista miestä kuka ei pelaile ihme juttuja.
Hän siis kertoi alunperin tuosta naisesta jo silloin kun nähtiin ekan kerran lokakuussa. En tiedä miksi aihe tuli puheeksi, hän vain sanoi sen silloin. Kyseisellä naisella on ollut poikaystävä jo lähes vuoden ja on muuttanut toiseen kaupunkiin eli tuskin heillä nyt enää mitään juttua on. Ap
Kuulostaa siltä että mies on huomattavasti apta vanhempi. Mies koittaa pönkittää omaa itsetuntoaan ja lytätä apn itsetuntoa koska pelkää sitä että ap tajuaa seurustelevansa vanhan paskan pukin kanssa. Samaan aikaan miehellä saattaa hyvinkin olla muita suhteita meneillään tai ainakin vahvasti haetaan jo seuraavaa nuorta uhria siltä varalta että ap jättää.
Ap minusta kuulostaa siltä että sinä olet nuori kokematon ja kiltti nainen/tyttö. Tuo mies saattaa tuhota sinusta paljon jos et pidä varaasi. Kannattaa oikeasti tajuta että miehellä on syynsä miksi selittää sinulle tuollaisia haaveitaan että salilla nuoret tytöt ovat hänestä kiinnostuneita. Tuo mies ei halua sinulle hyvää vaan haluaa vain hyötyä sinusta.