Mitä mieltä tästä tilanteesta joka miehen kanssa tapahtui? Väärinymmärrys?
Tämä on nyt ihan vähäpätöinen juttu, mutta pitää kysyä kuitenkin. Eli olen tapaillut muutaman kuukauden yhtä miestä vakavalla mielellä. Hän on aiemmin kertonut, että eräs yhteinen tuttumme (nainen) on vuosi sitten laittanut paperilapulla puhelinnumeronsa mieheni pöydälle töissä. Mies on sanonut, ettei tehnyt sen jälkeen mitään ja nainen tuli muina miehinä työpaikalle myöhemmin. Eilen mies näytti tämän naisen whatsapp-profiilikuvaa mulle, koska halusi näyttää kuinka erilaiselta hän näyttää kuvassa kuin livenä, vaikka siis itsekin tiedän kun olen useasti tämän naisen livenä nähnyt. Kysyin sitten, että mites hänellä on tämän naisen puhelinnumero. Mies vastasi, että hänellä on se siksi koska vuosi sitten nainen jätti numeronsa miehen pöydälle ja mies otti yhteyttä tähän naiseen, ja he ovat viestitelleet sen jälkeen joitakin viikkoja.
Asiallahan ei ole mitään väliä, tuohan on menneisyyttä, mutta muistan kuitenkin ilmiselvästi että hän on aiemmin kertonut ettei tehnyt mitään kun nainen antoi numeronsa. Kysyin sitten että mites nyt tulee tämmöistä ristiriitaista tarinaa, kun aiemmin hän on puhunut vähän muuta. Mies lähti pöydästä ja sanoi ”nyt rupes v*tuttaa”. Siis se, kun kyseenalaistin asian. Kuulemma tämä oli väärinymmärrys minun puoleltani, ja niin saattoi ollakin. Olin todella allapäin, koska olin heti epäillyt miestä valehtelijaksi ja tuli todella huono omatunto. Hän rauhoittui hyvin nopeasti mutta minua jäi tilanne vaivaamaan pitkäksi aikaa. Hän vakuutteli ettei saanut minusta mitään hullun sekopää epäilijän kuvaa, mutta silti minua pelottaa että ylireagoin jotenkin tilanteessa. Varmasti vain käsitin väärin hänen edelliset puheensa, eikä tuolla asialla nyt niin väliä ole kun tuohan on menneisyyttä, eli en tiedä miksi minun piti edes sanoa mitään. Oliko ihan tyhmää kun kysyin häneltä että mitäs nämä ristiriitaiset tarinat ovat?
Kommentit (96)
Ihan aiheesta kysyit. Tosiaan mies se joka valehteli. Yhtään en ihmettelisi vaikka olisivat naisen kanssa enemmänkin tekemisissä. Viattomasti tai ei-viattomasti. Ainakin viestittely jatkuu varmaan.
Se, että toinen hermostuu siitä, että jää kiinni valehtelusta, niin... Kannattaa myös miettiä sitä, kuinka tossuksi ja sinisilmäiseksu itsensä alentaa.
Viestittely on aika kaukana seurustelusta, ihan normaalia vastata että ei ole tehnyt mitään tuon naisen kanssa. Älä pilaa suhdetta olemalla mustasukkainen jokaisesta naisesta joka on samalla työpaikalla tai jonka puhelinnumero on kännykän muistissa, ei sellainen oo vakavaa. Kyllä sen huomaa jos toinen pettää, alkaa tulla yllättävän paljon enemmän omia menoja kuin ikinä ennen...
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheesta kysyit. Tosiaan mies se joka valehteli. Yhtään en ihmettelisi vaikka olisivat naisen kanssa enemmänkin tekemisissä. Viattomasti tai ei-viattomasti. Ainakin viestittely jatkuu varmaan.
Näitä viestejä kun lukee en yhtään ihmettele miks ikinä ei löydy kumppania ja itkettää ku ollaan yksin. Ei kukaan jaksa mustasukkaisia hulluja. Kun yks viesti on jo syy erota.
Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka oli epäluotettava. Jos epäilin jotain, hän suuttui. Mitä enemmän oikeassa oli, sitä enemmän suuttui ja meni puolustuskannalle.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka oli epäluotettava. Jos epäilin jotain, hän suuttui. Mitä enemmän oikeassa oli, sitä enemmän suuttui ja meni puolustuskannalle.
Korjaus, "mitä enemmän oikeassa olin".
Mies on kaasuvalottaja. Osuit oikeaan, miestä harmittaa, mutta hän kääntää sen sinun syyksesi. Ihan varmasti on vaihdellut naisen kanssa viestejä saanti mielessään. Sinkkumies ei jätä tilaisuutta käyttämättä, jos nainen on oikein puhelinnumeronsa tarjonnut. Jo se, että mies esittelee naisen kuvaa sinulle (mitä helvettiä??) kertoo, että nainen on hyvinkin mielessä.
Siis tässä ei ole kyse mistään mustasukkaisuudesta, ihan sama mitä he ovat touhuilleet joskus. Mutta sain sellaisen käsityksen että hän oli aiemmin valehdellut, ja siksi kysyin häneltä asiasta. Eli se valehtelu oli se pointti, mutta minä olinkin vissiin itse kuitenkin ymmärtänyt väärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä viestejä kun lukee en yhtään ihmettele miks ikinä ei löydy kumppania ja itkettää ku ollaan yksin. Ei kukaan jaksa mustasukkaisia hulluja. Kun yks viesti on jo syy erota.
Yksi viesti? Yleensä kyllä tällaisissa jutuissa on muutakin, kuin yksi viesti. Etenkin, kun ensiksi mies ei ollut omien sanojensa mukaan viestitellyt, mutta sitten yhtäkkiä puhuikin itsensä pussiin ja olikin viestitellyt ja mitä muuta sitten jäikään kertomatta. Ihmisillä on se paha tapa, että saattavat kertoa ensiksi asioita, joita toinen haluaa kuulla, mutta sitten myöhemmin epähuomiossa meneekin lipsauttamaan vähän enemmän...
Missä vajaaälyisten laitoksessa asutte?
Vierailija kirjoitti:
Siis tässä ei ole kyse mistään mustasukkaisuudesta, ihan sama mitä he ovat touhuilleet joskus. Mutta sain sellaisen käsityksen että hän oli aiemmin valehdellut, ja siksi kysyin häneltä asiasta. Eli se valehtelu oli se pointti, mutta minä olinkin vissiin itse kuitenkin ymmärtänyt väärin.
Ap
Uskot jo itsekin miehen väitöksiä, eli sua on kaasuvalotettu. Ole varuillasi.
Oltiin seurusteltu noin vuosi ja tiesin, että mies on ennen meitä tapaillut yhtä minulle tuttua naista. Ei siis mikään ystävänainen, vaan etäisesti tuttu kavereiden kautta ja yhdestä harrastustoiminnasta. Se oli tosiaan ihan fine enkä edes ajatellut asiaa sen enempää. Mies kertoi, ettei ollut naista sen koomin nähnyt eikä ollut missään yhteydessä ja homma loppui yhtä nopeasti, kuin alkoikin.
Yksi kaveri vinkkasi minulle, että he pitävät yhteyttä edelleen. Mies tietenkin suuttui ja kielsi asian ja jopa pyysi kysymään tältä naiselta itseltään :D se oli hänen virhe, kun nainen sitten kertoi, että kyllä se pitää paikkansa ja ovat tavanneetkin meidän suhteen aikana. Sitten olikin pari viestiä vaihdettu ja sitten olikin pikaisesti nähty jne. Totuutta ei mies kuitenkaan ikinä pystynyt kertomaan. Se juttu loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minullakin oli tuttavamies, joka jäi kiinni valehtelusta ja veti siitä pultit, ettei kestä sitä, että häntä pidetään valehtelijana. No älä sitten ole niin epäluotettava paska.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sinä muka ymmärsit väärin? Mies ensiksi kielsi ottaneensa naiseen yhteyttä, mutta sitten yhtäkkiä olikin ottanut yhteyttä... Eli mies puhui itsensä pussiin ja mokasi ja sen seurauksena hermostui. Ja nyt sinä muka koet ymmärtäneesi väärin?
Gaslighter, stalker. Tai siltä väliltä.
Kysypä siltä äijältä, miten monta muutakin hoitoa sillä on samaan aikaan menossa. Et varmasti ole ainoa. Reserviä on riittävästi. Laulussakin sanotaan, että kun yksi jättää ja toinen pettää, niin kolmas ystävä on. Tai sitten neljäs, viides ...
Olet ap ilmeisesti eroamassa kun tapailet uutta miestä?
Mies on jotenkin vam mainen jos ei älyä olla ääneen miettimättä toisen, itse kertomansa mukaan miehestä muinoin kiinnostuneen, naisen ulkonäköä kun paikalla on tavallaan naisystävä...
Vierailija kirjoitti:
Mies on jotenkin vam mainen jos ei älyä olla ääneen miettimättä toisen, itse kertomansa mukaan miehestä muinoin kiinnostuneen, naisen ulkonäköä kun paikalla on tavallaan naisystävä...
Joo, minullakin tämä kohta sai suuremman huomion, kuin se itse viestittely. Miksi mies halusi keskustella tuon naisen ulkonäöstä? Vai oliko tuo nainen jostain muusta syystä puheenaiheena?
Ihan normaalia kyseenalaistaa, mieshän tossa valehteli vaikka ois ollu vanha juttu. Sitä rupes vituttaan kun osuit oikeeseen. Turha murehtia.