Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittavat kaverit ja tuttavat

Vierailija
22.04.2015 |

Olen rakennusalan ylityöllistetty suunnittelija ja pienen lapsen äiti.

Erilaiset tuttavat ja kaverit ottavat jatkuvasti yhteyttä ja pyytävät apua remontteihinsa. Ja vanha kaveri taas vaatii että hoidan häntä kotona kesken työviikon hänen leikkauksensa jälkeen, koska se tulee halvemmaksi kuin sairaalahoito..

Voiko kaverilta tai tuttavalta vaatia palkatonta tai puoli-ilmaista työtä ? Voiko vaatia että äiti jättää lapsensa yksin kotiin, jos kaveri tarvitsee hoitoapua ?

Olen niin loputtoman väsynyt siihen että ihmiset loukkaantuvat jos heille asiallisesti ilmoittaa, että on niin paljon ylitöitä että ei nyt vaan ehdi eikä jaksa ja se oma lapsikin pitäisi ehtiä hoitaa. Miten ihmiset kehtaavat olla niin itsekeskeisiä ?

Itselleni ei tulisi mieleenkään vaatia ystäviltä minkäänlaisia työpalveluja tai jonkinlaista "omaishoitoa" varsinkin jos tiedän heidän olevan väsyneitä ja kiireisiä. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei varmaan tiedä, että olet ylityöllistetty. Totta kai moni yrittää saada taloudellista hyötyä pyytämällä ystävänpalveluksia. Epäreilua mutta aika inhimillistä. Ei auta kuin kieltäytyä ja kertoa rehellisesti omasta tilanteesta.

Vierailija
2/3 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan onnistuu, kunnes saat itse suun auki ja sanot ei. Muuten jatkuu maailman tappiin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen tapana pyytää palveluksia kavereilta. Kerran taas menin kaverin luo ja se lupas auttaa, meni hakeen jotain sisältä ja samantien alko kuulua valitus perheelleen kuinka se yks idiootti on taas vaatimassa apua ja olis tässä kyllä muutakin tekemistä jne. Se sadatteli mua oikein kunnolla. Ei kai hoksannut että ikkuna oli auki. Liukesin hätäisesti paikalta enkä ole sen jälkeen apua pyytänyt keneltäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä