Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käsitä miten jotkut jaksaa tehdä lapsille ruokaa joka päivä

Vierailija
09.06.2025 |

Meillä syödään aina arkena valmisruokaa, leipää, jogurttia tms ja viikonloppuna saatan tehdä lapsille ns. kunnon ruokaa tai sitten vaan tilataan ravintolasta jotain pizzaa tms.

Olen yleensä töissä klo 6.00 - klo. 19.00 jos työmatkat lasketaan mukaan joten ei jää aikaa tai voimia arkena tehdä ruokaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on perhe?

Vierailija
2/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä kun lapset ovat kolmatta viikkoa syömättä. Kysy vaikka siltä vuosaarelaisneekeritappajan naapureilta😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se menee samalla kuin itsellekin, mutt mä olenkin töissä matkoineen 6:30-15:30 ja lapsi hoitaa jo itse aamu-, väli- ja iltapalansa.

Silloin kun oli päiväkoti.ikäinen, vein hänet hoitoon 7:30 ja siitä töihin. Isänsä haki häne pois 15:30 ja menivät kotiin tekemään ruokaa. Mä sitten pääsin töistä valmiiseen pöytään. 

Vierailija
4/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on perhe?

Jospa hänellä on ollut perhe ennen kuin hänelle tuli pitkä työmatka, pölkkypää.

Vierailija
5/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisit vaikka reilun satsin kerralla, että voi syödä muutamana päivänä?

Vierailija
6/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on perhe?

Lasten isä hylkäsi meidät ja joudun nyt sukulaisten avulla kasvattamaan lapsia

ap

Vierailija
7/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jaksais minäkään jos olisin noin paljon poissa kotoa. Tänään mulla on vapaa, teen ruuan alusta asti. Perjantai mulla on vapaa, suunnittelin jo tekeväni pitsapohja taikinan valmiiksi jääkaappiin torstaina. Keskiviikkona olen iltavuorossa, eli lapsille jotain helppoa. Tosin vanhempi teini osaa tehdä jotain ruokaa, esim. varasin että voi tehdä carbonaraa koko perheelle. Huomenna pyöräytän itte lihapullat, pääsen huomenna töistä klo 14 ja kotona olen 14:30. Mut jäisi mulla kyllä kotikin siivoamatta jos olisin noin paljon pois kun sinä.

Vierailija
8/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa yksi vkl kuukaudesta siihen, että urakoit enemmän ruokaa ja niistä annoksia pakastimeen. Makaronilaatikko, hernekeitto, kaalikääryleet, karjalanpaisti jne, eli ajan menemisestä huolimatta yksinkertaisia tehdä, uuni ja hella tekevät suurimman osan työstä. Menee niillä samoilla lämpimillä jokunen leipomuskin.

Vierailija
9/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä joka pöivä tehtäisiin, vaikka itse pidänkin ruoanlaitosta tein tänään lasagnea ja siitä on kahdeksi päiväksi..

Mulle ruoanlaitto on harrastus, ei pakko.. taidan leipoa vielä tänään mustikkapiirakkaa pellillisen

Vierailija
10/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle jos voit valita helpon ja kalliin valmisruokavaihtoehdon usein. Sit ku on niukkaa, yllättäen sitä jaksamista löytyy kuitenkin, kun on pakko. Ei tartte miettiä. 

Vierailija
11/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,  näkyy taas palstalla, että lapsilla kesälomat alkaneet...

0/5

Vierailija
12/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään vaan kerran viikossa. Sulatellaan sitten sitten loppuviikko kuin käärmeet..

Vierailija
13/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi joku syö joka päivä?

Vierailija
14/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on perhe?

Jospa hänellä on ollut perhe ennen kuin hänelle tuli pitkä työmatka, pölkkypää.

Ei täällä tarvitse esitellä itseään!

Vierailija
15/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin töissä matkoineen vain 06.30-17.30 mutta aina meillä on ruokaa laitettu. Viikonloppuna usein 4 päivälle ja viikolla sitten edellisenä iltana 2 seuraavalle päivälle. Näin riittää nopea lämmittäminen kun tullaan kotiin.

Vielä nyt eläkkeellä ja etätöissä meillä tehdään 2 ruokaa joka päivälle

4:n äiti, muutaman vuoden yhkin

Vierailija
16/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä joka pöivä tehtäisiin, vaikka itse pidänkin ruoanlaitosta tein tänään lasagnea ja siitä on kahdeksi päiväksi..

Mulle ruoanlaitto on harrastus, ei pakko.. taidan leipoa vielä tänään mustikkapiirakkaa pellillisen

En tajua tuollaista. Mitä saat tuosta?

Vierailija
17/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään leivällä ja jugurtilla elä.

Vierailija
18/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa yksi vkl kuukaudesta siihen, että urakoit enemmän ruokaa ja niistä annoksia pakastimeen. Makaronilaatikko, hernekeitto, kaalikääryleet, karjalanpaisti jne, eli ajan menemisestä huolimatta yksinkertaisia tehdä, uuni ja hella tekevät suurimman osan työstä. Menee niillä samoilla lämpimillä jokunen leipomuskin.

kaalikääryleet on kyllä isotöiset , ei ihan nopeaa, eikä vaan uuni hoida. pata ja laatikko ruot kyllä. jos haluaa hieman oikoa niin pakaste perunasipuli sekoituksesta saa monenlaisia kiusauksi, vaihteluna kinkki,kana,lohi, jauheliha. iso kattilallinen kastiketta ja siihen lisukkeiden vaihto, perunat,pastat, riisi jne. keitotkin tulee nopeasti ja iso satsi paranee vaan lämmittäessä. niissäkin voi oikoa , pakkasesta löytyy pusseja joissa valmiina kaikki muu paisi prot. eli näihinkin makkara,jauheliha,kala. 

Vierailija
19/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisenkin on syötävä.

Vierailija
20/30 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tuollaista. Mitä saat tuosta?

Ruokaa ja mustikkapiirakkaa.