Tyttöystävä raskaana
Olen siis 25v. ja olen ollut 5 vuotta tyttöystävän kanssa yhdessä. Hän on ollut pillerillä ja olen sanonut etten todellakaan halua lapsia. Nyt sitten ilmoitti olevansa toisella kuulla raskaana! Mitä pitäis tehä? Voinko vaatia aborttia?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:16"]
Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi kun käyttää e-pilleriä?
[/quote]
Noin 0,01%, mutta mahdollista se silti on.
[/quote]
Höpsis. Yhdistelmäpillerit pettävät oikein käytettynä noin 1 prosentilla käyttäjistä, tyypillisesti käytettynä (eli vatsataudit, oksentamiset, pidentyneet ottovälit yms. huomioiden) 9 prosentilla. Se on aika iso luku.
Sellaista ehkäisyä ei (selibaatin ohella) ole olemassa, jossa olisi 0,01 prosentin pettämisluku. Tehokkain ehkäisy on implantti, siinäkin luku on 0,05 %. Sterilisaatiossa 0,15 % (mies) tai 0,5 % (nainen). Lähde: http://www.cdc.gov/reproductivehealth/UnintendedPregnancy/PDF/Contraceptive_methods_508.pdf
[/quote]
Tärkein tekijä pillereiden pettämisessä on "unohtaminen". Jos pilleri otetaan säntillisesti, ehkäisymenetelmä on erittäin luotettava. Myös yhdistelmäpillereissä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:35"]Voit ilmaista kantasi, mutta tyttöystäväsi tekee lopullisen päätöksen.
[/quote]
Ja muista myös että olet joka tapauksessa lapsen isä. Olet yhtä vastuussa kuin tyttöystäväsikin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:16"]
Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi kun käyttää e-pilleriä?
[/quote]
Noin 0,01%, mutta mahdollista se silti on.
[/quote]
Höpsis. Yhdistelmäpillerit pettävät oikein käytettynä noin 1 prosentilla käyttäjistä, tyypillisesti käytettynä (eli vatsataudit, oksentamiset, pidentyneet ottovälit yms. huomioiden) 9 prosentilla. Se on aika iso luku.
Sellaista ehkäisyä ei (selibaatin ohella) ole olemassa, jossa olisi 0,01 prosentin pettämisluku. Tehokkain ehkäisy on implantti, siinäkin luku on 0,05 %. Sterilisaatiossa 0,15 % (mies) tai 0,5 % (nainen). Lähde: http://www.cdc.gov/reproductivehealth/UnintendedPregnancy/PDF/Contraceptive_methods_508.pdf