Tyttöystävä raskaana
Olen siis 25v. ja olen ollut 5 vuotta tyttöystävän kanssa yhdessä. Hän on ollut pillerillä ja olen sanonut etten todellakaan halua lapsia. Nyt sitten ilmoitti olevansa toisella kuulla raskaana! Mitä pitäis tehä? Voinko vaatia aborttia?
Kommentit (43)
Kyllä se on hyvin mahdollista, mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma. Pilleri-lapsia syntyy paljon joka vuosi..
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:26"]Kyllä se on hyvin mahdollista, mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma. Pilleri-lapsia syntyy paljon joka vuosi..
[/quote]
"Pillerilapsia" juu todellakin. Erityisesti av on kunnostautunut pillereitten toimimattomuuteen, kumma kyllä.... Luulen, että niitä vaan otetaan huolimattomasti, muuten pillerit ovat hyvinkin varmoja. Joten ap, älä usko siihen, että pillerit ovat " pettäneet". Ei tod.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:30"]
Olen siis 25v. ja olen ollut 5 vuotta tyttöystävän kanssa yhdessä. Hän on ollut pillerillä ja olen sanonut etten todellakaan halua lapsia. Nyt sitten ilmoitti olevansa toisella kuulla raskaana! Mitä pitäis tehä? Voinko vaatia aborttia?
[/quote]
No, kusessa olet. Kannattaa harkita ulkomaille muuttoa joksikin aikaa.
Naisesi siis jättänyt pillerit ottamatta.
Jos ap ei halua lapsia, miksei ole käyttänyt kondomia? Silloin olisi tehnyt omalta kannalta voitavansa. Joten turha vinkua. Ellei tyttöystäväsi halua tehdä aborttia, ei sinulla ole oikeutta vaatia yhtään mitään. Voit toki kertoa, että et lasta halua, mutta alhainen saasta olet jos painostat aborttiin tai hylkäät lapsen oman mokasi takia.
Kyllä lapsia syntyy pillereistä huolimatta vaikka se ei ole tarkoituksellista. Ei minulle - otan ne ajallaan ja säännöllisesti, jos unohdan (kerran tapahtunut) tai olen vatsataudissa (ei ehkä imeydy) käytössä on sen kierron aikana kondomi. Mutta kaikki eivät ole samanlaisia. Ne erilaiset eivät silti toivo raskautta sen enempää kuin minäkään.
Johtopäätöksiä tehdessä kannattaa unohtaa yksisilmäisyys.
Vähän myöhäistä tehdä mitään. Voi aina vaatia aborttia, mutta naisen päätös se on loppupeleissä. Nyt sitten vaan kannat vastuusi. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäkööt. Riskit on aina kun harrastaa seksiä, oli ehkäisy mikä tahansa.
Mikset huolehdi ehkäisystä kondomilla?
eihän mies voi käyttää kondomia ainakan av palstan mukaan kun miehen ehkäisy kuuluu naiselle. Voi tulla paha mieli kun jos käyttää ilman naisen lupaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:37"]Totta kai voi vaatia ja kannattaakin, kun et kerran lasta halua. Tyttöystäväsi tekee kuitenkin päätöksen itse, eikä se välttämättä ole mielesi mukainen. Jos näin käy, reiluinta olisi olla vaatimatta elatusmaksuja. Tämänkin on kuitenkin pois käsissäsi.
Harmittava tilanne. Tuplaehkäisy sitten seuraavassa suhteessa.
M33
[/quote]
Elatusmaksuja vaaditaan aina. Vaikka satunnaisesta suhteesta
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 05:56"]Naisesi siis jättänyt pillerit ottamatta.
[/quote]
No eikä ole. Tiedän vaikka kuinka monta naista joilla ns pillerilapsi. Kun ovat lääkärille harmitelleet tapahtunutta on lääkäri kaikille sanonut että eihän ne pillerit niin varmoja ole. Tyyliin että sehän on selvä että tulee raskauksia e-pilkereisrä huolimatta.
Niin ja ne kierukkaraskaudet!
Miksi muuten aloittaja ei ole käyttänyt itse kondomia? Ai mitä? Sehän on naisen tehtävä ehkäistä! Niin ja ai niin eihän se ole kiva kun pitäisi käyttää kondomia parempi on paljaalla.
No sitä saa mitä tilaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Ja taas yks luuseri äijä lisää. Pitääkö sitä seksiä oikeesti harrastaa ilman "varmaa" ehkäsyä jos ei oo valmis isäks. Oisit lauennu edes mahalle tai lakanoille. Ainiin on niin kiva laukee sisään.
Sitä saa mitä tilaa. Mikset huolehtinut ehkäisystä omalta osaltasi?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:16"]
Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi kun käyttää e-pilleriä?
[/quote]
Aina on mahdollisuus raskautua, kun ne kusivehkeet yhteen liittää
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:42"]
[/quote]
Noin 0,01%, mutta mahdollista se silti on.
[/quote]
Höpsis. Yhdistelmäpillerit pettävät oikein käytettynä noin 1 prosentilla käyttäjistä, tyypillisesti käytettynä (eli vatsataudit, oksentamiset, pidentyneet ottovälit yms. huomioiden) 9 prosentilla. Se on aika iso luku.
Sellaista ehkäisyä ei (selibaatin ohella) ole olemassa, jossa olisi 0,01 prosentin pettämisluku. Tehokkain ehkäisy on implantti, siinäkin luku on 0,05 %. Sterilisaatiossa 0,15 % (mies) tai 0,5 % (nainen). Lähde: http://www.cdc.gov/reproductivehealth/UnintendedPregnancy/PDF/Contraceptive_methods_508.pdf
[/quote]
Tärkein tekijä pillereiden pettämisessä on "unohtaminen". Jos pilleri otetaan säntillisesti, ehkäisymenetelmä on erittäin luotettava. Myös yhdistelmäpillereissä.
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93021.pdf
[/quote]
Miksi "unohtaminen" lainausmerkeissä? Tuossa linkittämässäsi artikkelissa todettiin, että tutkimusryhmän naisista jopa puolet unohti ottaa kolme tai useampia pillereitä pakkauksesta. Oletko sitä mieltä, että jopa puolet naisista haluaa salaa tulla raskaaksi, mutta syö kuitenkin pillereitä niitä välillä tahallisesti unohdellen? Kyseisen tutkimuksen pitäisi viimeistään herätellä miehet tajuamaan, että sitä kondomia ON KÄYTETTÄVÄ, jos raskaus on katastrofi.
[/quote]
Monta vuotta olen ohjeiden mukaan ottanut ja hyvin toimivat. Pakkauksessakin luvataan oikein käytettynä 99% varmuus.
Mä söin n. 15 vuotta e-pillereitä ja otin niitä välillä ihan miten sattuu. Unohdinkin monta kertaa. Ja monta pivää peräkkäin. En tullut koskaan raskaaksi. Kun lopetin pillerit tulin kk:n päästä raskaaksi, molemmimla kerroilla. Joten kyllä se taitaa olla niin, että toisilla ehkäisy toimii ja toisilla ei. Onhan niitä raskauksia tullut kierukoista, e-pillereistä ja kuminkin käytöstä huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 06:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:37"]Totta kai voi vaatia ja kannattaakin, kun et kerran lasta halua. Tyttöystäväsi tekee kuitenkin päätöksen itse, eikä se välttämättä ole mielesi mukainen. Jos näin käy, reiluinta olisi olla vaatimatta elatusmaksuja. Tämänkin on kuitenkin pois käsissäsi. Harmittava tilanne. Tuplaehkäisy sitten seuraavassa suhteessa. M33 [/quote] Elatusmaksuja vaaditaan aina. Vaikka satunnaisesta suhteesta
[/quote]
Oikeudenmukaista olisi kuitenkin olla vaatimatta tilanteessa, jossa kumpikaan ei ole halunnut lasta, mutta nainen päättää sellaisen kuitenkin hankkia. Miehen tulee tietenkin luopua myös vanhemmuudestaan ja sen tuomista oikeuksista. -3
[/quote]
Mies haluaa lapsen, jos ei pistä piuhoja poikki tai ole selibaatissa. Kondomikin kun voi pettää. Sama koskee naista. Vajaamieliset ja keharit ei tajua että ehkäisy voi pettää ja se lapsi voi saada alkunsa jo yhdestä kerrasta. Luuserimiehet hylkää lapsensa, oikeat miehet ei.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:30"]
[/quote]
Tyypillinen mies. Ensin jättää ehkäisyn täysin naisen harteille, eikä hoida omaa osaansa, eli käytä kortsua. Todnäk siksi että kun ei tunnu yhtä hyvälle kuin ilman. Sitten vinkuu, kun vahinko tapahtuu. Sitten säälittävästi syyttää naistaan petoksesta, vaikka todnäk nainen on todella säikähtänyt tlanteesta itsekin. Kyllä ehkäisy voi pettää, itselläni on kierukkavauva.
Kyllä asia on niin, että se joka vauvoja ei halua, ehkäisee. Jos asiaan haluaa 100% varmuuden, ei pane ollenkaan, koska mikä tahansa ehkäisy voi pettää, tuplaehkäisykin. Onneksi on isyystestit, niin mies ei pääse asiaa pakoon. Onneksi vain nainen päättää raskauden jatkumisesta. Onneksi mies joutuu maksamaan elarit. Muutoin elettäisiin kuin 1800-luvulla, jolloin riitti, että mies totesi "En oo tuota naista koskaan nähnytkään".
[/quote]
Kyllä pakoon pääsee jos haluaa. Ei niitä isyystestejä tulla ulkomailta perimään ja tässä tapauksessahan tuo oli muutoinkin lähössä reissuun. Takaisin vaan ei kannata tulla ennenkuin lapsi on täysikäinen.