Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkan limapussin tulehdukseen ainut neuvo lääkäriltä painon pidotus

Vierailija
02.01.2022 |

Hurraa suomalainen sairaanhoito.
Mies on 170cm pitkä ja 61kg painava.
Ja huomenna sitten yksityiselle kun ei tuo tulehdus minnekkään ole kadonnut viikonlopun aikan

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on arvauskeskuksessa, valitettavasti. Toinen vakioneuvo on "syö panadolii", sama se vaikka polvi on ollut turvoksissa ja kipeä jo toista viikkoa. Siinä ei paljon panadolit ja kolmen päivän saikut naurata.

Vierailija
2/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limapussin tulehdukseen saattaa saada kortisonipiikin tai sitten ei. Muuten sen kanssa vaan kärsitään viikkoja, kuukausia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduskipulääkettä kuurina tai voltaren-voidetta tai molempia. Maltillisesti liikuntaa ja paino tasaisesti molemmilla jaloilla seistessä.

Kyllä siinä paranemisessa silti voi mennä vähintään viikkoja, jopa kuukausia.

Vierailija
4/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee puolesta vuodesta puoleentoistavuoteen ennenkuin ohitse. Tosi veemäinen vaiva.

Vierailija
5/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akillesjänteen tulehdukseen sain neuvon että vaihda työkenkiä 3-5 kertaa työvuoron aikana 😂😂😂😂😂 kellä niin monet työkengät on?

Vierailija
6/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole hoitoa. Kipulääkettä, kylmäkääre, Voltaren Forte.

Vierailija
7/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akillesjänteen tulehdukseen sain neuvon että vaihda työkenkiä 3-5 kertaa työvuoron aikana 😂😂😂😂😂 kellä niin monet työkengät on?

Vaihdat kahta paria tunnin, parin välein.

Vierailija
8/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei limapussin tulehdukseen oikein mikään auta kuin lepo. Ikävä vaiva joka uusiutuu helposti

Vierailija
9/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä yksityiseltä tule yhtään sen parempia neuvoja. Ei ne seinät tee ketään paremmaksi lääkäriksi.

Tuota vaivaa ei voi millään taikapillerillä parantaa. Jos voisi, olisi reseptin saanut terveyskeskuksestakin.

Vierailija
11/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoa, hyötyliikuntaa ja kipugeeliä. Itselläni uusinut vuosien aikana monesti. Ja painoindeksi on 20. :D

Vierailija
12/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne. Yksityisellä lonkka kuvattiin ja kas, sehän oli kulunut vaihtokuntoon. Lääkäri kysyi, harrastanko liikuntaa, koska lonkkanivel oli niin huonossa kunnossa ja tunnustettavahan se oli, että juoksu on ollut osa elämää kohta 25 vuotta. Ei ole enää tämän jälkeen.

Vierailija
13/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonipiikki auttoi hetkellisesti, ehkä pari viikkoa. Lopulta meni 8 kk paranemiseen. Tärkeää käyttää molempia jalkoja tasapuolisesti kivusta huolimatta.

Vierailija
14/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ap, olen 171cm ja 57kg... :/

Vierailija
15/27 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vaiva, ylipainoa kyllä on kymmenisen kiloa.

Allin salilla vahvistaa pakaraa, reittä ja selkää niin vaiva alko helpottaa..

Vierailija
16/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lonkat vaivanneet jo monta vuotta ja olen nyt 31-vuotias. Aina kun liikun tavallista enemmän, menee lonkat tai ainakin toinen ihan kipeäksi ja kankeaksi. Nytkin jouluostoksilla vietetyn muutaman tunnin takia on vasen lonkka vieläkin kipeä ja esim. laittaessani jalat risti-istuntaan siihen sattuu inhottavasti.

Kävin muutama vuosi sitten lääkärillä vaivan takia. Se oli silloin vielä melko tuore ja lääkäriä ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Siitä asti olen kärsinyt tästä aika ajoin, ja vasta hiljattain luin tuosta limapussin tulehduksesta, mikä on ilmeisesti kivun syynä.

Todella ärsyttävä vaiva, ja sen takia olen vähentänyt liikkumista ja lihonut, mikä on varmaankin sitten pahentanut tätä.

Vierailija
17/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ajoissa piikki, jos eivät nuo lääkkeet ym tehoa parissa viikossa. Minulla meni niin pahaksi, että ei oikein sängystä päässyt ylös. Puoli minuuttia seisaallaan ja kipu oli jo hirveä. Hampaatkin kävin pesemässä ala- ja yllähampaat erikseen.

Tarvitsin kolme 3 pistoksen sarjaa kortisonia, ennen  kuin alkoi helpottaa.

Nytkin säikäyttää kamalasti, kun siinä alkaa kipua tuntua. Geeliä ja kylmää  tarjoan sitten nopeasti. En ole muutamaan vuoteen tarvinnut kortisonia.

Vierailija
18/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, mulla on kahdet. Vaihtelen niiden välillä ja välillä olen ihan villasukilla.

Vierailija
19/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on arvauskeskuksessa, valitettavasti. Toinen vakioneuvo on "syö panadolii", sama se vaikka polvi on ollut turvoksissa ja kipeä jo toista viikkoa. Siinä ei paljon panadolit ja kolmen päivän saikut naurata.

Ja kolmas "seurataan tilannetta nyt ensin pari kolme kuukautta". J*malauta, siinä vaiheessa kun tuonne pääsee niin sitä on ehtinyt jo seurata sen aikaa, eikä oireilu ole kuin pahentunut.

Vierailija
20/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koiralla oli limapussitulehdus niin poistivat ruiskulla sieltä liikaa nestettä, sai kortisonia tablettina, antibiootin ja kipulääkkeen suoneen. Kyllä oli parempi hoito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi