Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 42

18.09.2006 |

Aloitinpa nyt meillekin pinon, että voidaan sitten yhdessä vertailla tuntemuksia ja piinailla, sitten kun siihen on aihetta.

Eli kaikki joilla on IVF/ICSI viikolla 42..hopi hopi tähän pinoon ilmoittautumaan :O)

Ja pientä taustaa ja esittelyä olis mukava saada jokaisesta tähän heti alkuun.

Tässä mun taustaa niille, jotka ei minua vielä tunne. Olen pyörinyt tällä palstalla samalla nikillä enemmän tai vähemmän ihan ensimmäisten tutkimusten ja hoitojen alusta asti.

Minä olen 27v ja mies 30v. Ehkäisy lopetettiin v.2000 jouluna, sen jälkeen sai lapsi tulla, jos oli tullakseen, eikä ollut. Vuoden päästä lähdettiin tutkimuksiin ja syy löytyi miehestä. No sitten kaikkien tutkimusten ja kesälomien jälkeen alkoi hoidot v.2003 alussa, jolloin aluksi meille tehtiin 2 IUI:ta, jotka molemmat epäonnistuivat. Sitten haluttiinkin suoraan IVF:ään. Ensimmäinen IVF tuotti 12 munasolua, joista 4 hedelmöittyi ja kaksi alkiota vain oli lopulta siirtokelpoisia, yhtään ei saatu pakkaseen. Nyt niistä kahdesta siirretystä on tässä jaloissa jo pian 2v8kk pyörinyt ihana uhmaikäinen Mikael-poika.Toista lasta on toivottu/yritetty siitä asti.

Viime syksynyä piti alkaa uusi IVF, mutta kohtalo puuttuikin peliin ja tulinkin -05 keväällä yllättäen luomusti raskaaksi ja tulevat hoidot peruttiin. No sitten kohtalo taas puuttui peliin ja sainkin keskenmenon vakavan tulehduksen takia rv 17+5 (poika) ja suunnitelmat meni uusiksi.

No sitten -06 helmikuussa pääsinkin uuteen IVF:ään, joka nyt tehtiin minun halustani lyhyellä kaavalla, siitä saatiin 3 munasolua vaan, joista vain yksi hedelmöittyi ja siirrettiin, mutta se ei sitten saanut aikaan raskautta. Ja sitten sanottiin klinikalta, että 6kk pitää odotella seuraavaa hoitoa, aika tuntui liian pitkältä ja harmitti, olisin heti halunnut yrittää uudestaan.

No kesä meni nopeasti kuitenkin ja yksi aivan varhainen keskenmenokin tuli sitten koettua, kun testiin ilmestyi kaksi himmeän himmeää viivaa, ehdin olla yhden päivän onnellinen ja raskaana, kunnes menkat alkoi pari päivää myöhässä ja se siitä.

Mutta nyt siis meillä alkaa kolmas ja viimeinen hoito julkisella puolella ja se tehdään nyt pitkällä kaavalla. Synarelan sumuttelun aloitin nyt lauantaina ja sitten viikolla 42 ois punktio ja siirto, TAYSilla. Tällä kertaa haluan, että hoito tehdään ainakin osaksi ICSI:nä..ellei kokonaan. Yritetään nyt tehdä mahdollisimman varmalla tavalla tämä, vaikka mikäänhän ei ole varmaa, kun näistä hoidoista on kyse.

Kaikki siis jotka kuljette kanssani samassa aikataulussa, niin ilmoittautukaa tähän pinoon nyt, niin päästään sitten yhdessä piinailemaan ja tsemppaamaan toisiamme! Kun kokemuksesta tiedän että, tämän hoitojakson aikana vertaistuki on monelle äärettömän tärkeää.

terkuin, caliendre

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käväisin ekassa ultrassa piikittelyjen aloituksen jälkeen. Nyt näyttää vähän paremmalta, kuin aiemmissa icseissä sillä rakkuloita oli peräti 9 ja 11. Pieniä oli kuitenkin aika paljon, eli kypsiksi ehtinee n. 10kpl. Pistosmäärät jatkuvat suurina. Saapa nähdä tuleeko puregonilla hyvälaatuisia soluja, pessimisti kun olen... Munasarjat ainakin tuntuu tällä kertaa olevan käymistilassa, kun pientä pakotusta on aika paljon, aiemmissa yrityksissä ei juuri mitään oireita. Seuraava ultra perjantaina. Onko tälle viikolle enää ketään pinossa jäljellä, kun noita ongelmia on valitettavasti näyttänyt joillakin olevan?

pallomaha oikku

Vierailija
22/56 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä vielä.... Me mennään samassa aikataulussa, aika lailla! Mulla kanssa pe seuraava ultra. Kävin maanantaina viimeksi kun olin 6 pvä pistänyt. Nyt eilen aloin pistää myös orgalutrania. Maha myös täällä pallo ja kipeä. Jokainen askel tuntuu ja istuminen on tuskaa. Molemmilla puolilla on 6-7 hvän kokoista solua, mutta tippuuhan niistä osa matkan varrella. Voi olla että jos kaikki menee tosi hienosti niin mun punktio on jo ensi viikolla! Harmi, että tää porukka näin pieneni, mutta ollaanhan me täällä! Pidetään toisemme ajantasalla niin on edes joku jonka kanssa vaihtaa kuulumisia!

Päivän jatkoja!

saanamaaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vielä joku tässäkin pinossa on jäljellä... ja hyvä, että sun punktio ei siirtyny seuraavalle viikolle.

Mä en tiedä oonko mä ihan hullu, kun kävin vielä tänään hölkkäämässä ja viikonloppuna aion mennä tanssimaan. Munasarjat on kuitenkin aika isot jo, joten pitäisi rajoittaa liikuntaa ohjeiden mukaan. Ei liikkuminen kuitenkaan vielä tee kipeää, mutta aion kyllä ottaa liikunnan iisisti vaikka sitä harrastaisinkin viikonloppuna. Punktio saattaisi olla ma tai ti, mutta perjantain ultra sen sitten lopullisesti kertoo.

Jatketaanpa siis palleroiden kasvattelua... ja kuulumisiin ainakin ultran jälkeen.

oikku

Vierailija
24/56 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen onneksi kaikki hyvin. Pallerot kasvaneet ja tuntuu, että niitä on nyt niin paljon... ihanaa! ...kun muistelen aiempia pettymyksiä määrän kanssa. Toivottavasti myös laatu on parempaa! Enää kaks pistosta puregonia ja menopuria ja sunnuntaina pregnyl. Punktio tiistaina.

Mitenkä mun " ainut" (?) piinakaveri saanamaaria?

nimim. uskaltautuisikohan optimistisemmaksi oikku

Vierailija
25/56 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa ultra takana ja kaikki hyvin. Ollaan samassa tilanteessa, siinä mielessä että pallukoita on paljon (n. 20). Saa nähdä kuinka paljon niistä sitten loppujen lopuksi on sopivan kokoisia. Mulla punktio keskiviikkona. menen näyttäytymään ja ultraukseen vielä maanantaina. Missä sulle tehdään punktio? Mä menen Felicitakseen! Älä sitten häviä punktion jälkeen minnekään että voidaan piinailla yhdessä!!!

Viikonloppuja!

saanamaaria

Vierailija
26/56 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin toisessa tarkistusultrassa ja mulle kävi nyt tyypillisesti eli PCO kun on niin pieni annos kasvatti yhden munarakkulan ja iso annos kasvatti 30-40. Sopivan kokoisia eivät tietenkään kaikki olleet, itse asiassa en kysynyt monta hyvän kokoista oli mutta kuulemma ihan hyvä määrä. Maanantaina on punktio ja keskiviikkona siirto. Huomenna menee vielä puregonia ja orgalutran aamulla mutta illalla klo 22 on sitten pregnylin vuoro. Mua jännittää ja itkettää se punktio ihan mielettömästi. Ja pelottaa, että entä jos niistä 30-40 munarakkulasta ei tulekaan munasoluja...Kyllä tää on tämmöstä vuoristorataa......

Vierailija
27/56 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomiseen punktioon ohhoh ja saanamaarialle keskiviikolle. Onnea meille kaikille!

Vierailija
28/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Punktio on nyt sitten onnellisesti takana. Saaliiksi 17 munasolua!!! Ikinä ennen ei noin paljon. Tietty pitää varautua heikkolaatuisuuteen, mutta tällä hetkellä iloitsen tuosta. Kipeäähän se punktio tietenkin vähän kävi, mutta olen aika hyvä sietämään kipua. Melko pian hiippailinkin jo pois sairaalasta ja lepäilen loppupäivän kotona. Jännitysnäytelmä jatkuu huomenna ja ylihuomenna...

Vierailija
29/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sitten suunnitelmat toteutuneetkaan....taas ne laiskat munasarjat! Mulla siis siirtyi punktio perjantaille, huomenna vielä ultraan. Palleroita on paljon, mutta ovat pieniä. Muutama hyvän kokoinen!

Kiva, että oikku72 sait niin hyvän saaliin. Kyllä tosta määrästä luulis olevan osan hyvänlaatuisia! Nyt sitten saat vielä jännätä! Paljon sait sairaslomaa? Kertoilehan kuulumisia....yritän tulla perässsä!

Vointeja!

saanamaaria

Vierailija
30/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 2 oli hedelmöittynyt :( Huomenna aamulla kuulen onko siirrettävää. Jos nyt oikein hyvin kävis niin olis 1 siirrettävä ja 1 pakastettava mutta kun olis nyt edes 1 lähtenyt jakautumaan niin olishan sekin jo paljon! Palaan huomenna kertomaan kuin kävi.

Vierailija
31/56 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17:sta hedelmöittynyt 11. Huomiseen jännäys kuinka moni jatkaa ja onko taas monitumaisia... Eilen olin aika vaivainen ja kävelin kumarassa, mutta tänään enää vain täräykset tuntuu.

Ohhohlle pahoittelut kadosta, toivottavasti sait jotain kuitenkin kyytiin! Saanamaarian laiskoille munasarjoille vauhtia! Laiskoiksi sanottiin minunkin, mutta jättiannokset hormoneja sai ne näköjään jotenkin liikkeelle.

t. Oikku kohti huomista siirtoa.

Vierailija
32/56 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kuulla, että mun 17 munasolusta icsattiin vain 13 ja 11 oli hedelmöittynyt. 7 oli kai jatkanut kasvuaan, mutta vain viis oli kunnollisia. Mulle siis siirrettiin kaks ja kolme meni yhteen olkeen pakkaseen. Mä niin odotin, että pakkaseen olisi saatu ainakin kaks satsia! En tajunnut kysyä, mikä vika niissä kahdessa oli. Enkä käsitä, miks kaikki kolme pakastettiin yhteen, miks ei jaettu kahteen olkeen... :(

No, on tämä tulos kuitenkin parempi kuin kaksi aiempaa yritystä yhteensä... Nyt siis alkaa se kamala PIINA! Eka kertaa nyt pääsen sitten veritestiinkin ja se on 2.11.

Kuinkas muut? Auringonkukalle terkkuja jos luet tätä pinoa!

Vierailija
33/56 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se ei nt mennyt ihan odotetusti! Niistä muka hienoista pallukoista yhdessäkään ei ollut munasolua ja saalis oli siis täyti 0! Ottaa päähän niin sairaasti... Mutta nyt en jaksa asiaa enempää ajatella! Toivon sydämestäni että te muut saatte sen plussan! Mulla onneks on jo tuo pari vuotias IVF-poitsu, joten taas tämän kokemuksen jälkeen arvostan ja rakastan häntä yhä enemmän! Taitaa olla ihme ja jäädä ainoksi meidän perheessä! Aika näyttää!

Aurinkoisia piinailupäiviä teille!

saanamaaria

Vierailija
34/56 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanamaaria. Voimia jatkoon ja mukavia hetkiä poikasi kanssa.

Miten ohhoh, pääsitkö siirtoon? Toivottavasti en ole jäänyt yksin tähän pinoon!

Vierailija
35/56 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O(

Surullisena luin viestisi. Voiko noinkin käydä...omat ongelmat alkoi taas tuntua niin pieniltä..Noinkin pitkälle pääsit ja sitten ei mitään...

Koita jaksaa! Ehkä teille vielä joskus jotenkin se toinen lapsi suodaan, keinolla millä hyvänsä. Koskaan, kun tästä elämästä ei tiedä...Onneksi on jo se yksi lapsi, vaikka ei se aina lohduta.

Huomenna tuntuu jo vähän paremmalta.

Halauksin, caliendre

Vierailija
36/56 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne 2 hedelmöitynyttä olivat jakautuneet ihan nätisti 2-soluisiksi ja molemmat siirrettiin. Olen ollut tosi kipeä, tänään jo päivystyksessä kävin ihan karmeiden alavatsakipujen vuoksi mutta ei siellä onneksi juurikaan ylimääräistä nestettä ollut. Sain lepokomennon eli yhtään ei sais nyt hillua. Tänään on pp2 mutta itse en ole vielä oikeen päässyt piinailun makuun näiden kipujen vuoksi. Noi progesteronit mitä tuonne alakertaan tungetaan 3xvrk on todella ällöttävää tavaraa, valuu sellasena ällöttävät raeliejuna...YÖK mutta toivottavasti ovat hyödyksi!

Vierailija
37/56 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos terkuista! Tulinkin juuri etsimään sun kuulumisia, ja tästä pinostahan ne sitten löytyivät. =) Olen tosi vähän ehtinyt lukea palstaa, ja mietin, että kyllä sun punktion täytyy jo olla ohi, ja niinhän se sitten olikin. Ihanaa, että tämä hoito on nyt mennyt noin paljon paremmin kuin aiemmat ja että nuo saadut viisi alkiota olivat hyviä! Ja ihanaa, että pakkaseenkin saitte tällä kertaa hienot kolme huurunenää! Että ihan heti ei sinunkaan tarvitse uuteen piikkisouviin lähteä, kävi miten kävi!

Täällä on peukut ja ukkovarpaat tukevasti tanassa, että sun piinis nyt pikapikaa muuttuu pysyväksi plussaksi!!! =) bdbdbdbdbd

ON: tällä tai ensi viikolla saan kuulla sen yhden alkioressukan tilanteen. Jos siitä saadaan tulos, niin edessä on PAS tod.näk. jo seuraavasta kierrosta. Mutta en kauheasti luota siihen, että tulosta saadaan, joten täällä on jo allakka kädessä laskeskeltu kiertoja. Tyhmää on, että uutta hoitoa ei ehditä tehdä tänä vuonna, koska punktio ajoittuisi joulun aikaan. Tyypillistä.

On se kyllä kumma miten viime aikoina on tosi monella ollut epäonnea hoidoissa. Tässäkin ketjussa ihan ihmeellisia juttuja tapahtunut monelle ja tuossa toisessa ketjussa satanut negaa. Kaikille jaksamisia ja tsemppiä tasapuolisesti. Ja piinailijoille plussasäteitä! Kun teitä piinailijoita on tässäkin ketjussa enää niin vähän, niin pakkohan teille on plussaa tulla! Uskotaan siihen!!! Mä ainakin uskon!!!

Kukkis =)

Vierailija
38/56 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mennään? =)

Vierailija
39/56 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ettei huku tänne viestiviidakkoon..

caliendre

Vierailija
40/56 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla ICSI minullakin. Tämä on nyt sitten jo kolmas yritys mikrohedelmöityksellä. Viime syksynä tehdyt kolme IUI:ta eivät onnistuneet. Eka lyhyen kaavan ICSI viime tammikuussa sekä toinen pitkän kaavan ICSI huhtikuussa eivät tuottaneet hirveästi munasoluja ja siirtoon saatiin ensin vain yksi ja toisella kerralla kaksi kelvollista alkiota. Niistä ei minkäänlaista tulosta. Aiemmat hoidot yksityisellä, nyt julkisella. Kaikki kulut lääkkeineen menee omasta pussista, joten tämä on viimeinen yritys. Ei ole varaa enempään.

Synarelan aloitin eilen maanantaina. Nollaultra 2.10 ja sitten Puregon.

Hoidon tuloksesta toivon parasta, mutta enemmän pelkään pahinta.

Jatkokuulumisiin!

-oikkku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä