Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoitajan työ?

Vierailija
02.01.2022 |

Onko täällä hammashoitajia linjoilla? Kertokaahan työstänne, mm. Koulutus? Palkka? Työtehtävät?Kannattaako edes harkita?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en pystyis. Jotain ihmisten suita tonkia kaikki päivät. Arvostan tosi paljon niitä, jotka tätäkin työtä tekevät! 

Vierailija
22/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on surkea työmäärään ja osaamisvaatimuksiin verrattuna, kiire ihan järkyttävä useimmiten. Stressaavin ja kiireisin työ mitä olen tehnyt. Pitää osata ja hallita montaa eri asiaa ja kaikkea pitäisi kyetä tekemään melkein samaan aikaan... Hammaslääkäri kerää potin jokaisesta toimenpiteestä, ihan sama mitä hoitajana teet. Päivystäessäkin vain lääkäri saa siitä korvauksen :D Varmaan suurimmassa osassa paikoista työparit vaihtuu usein, harva pääsee yhden ja saman kanssa työskentelemään vuosia. Aika moni hammaslääkäreistä on kaiken lisäksi kunnon kpäitä. Pari vuotta voi olla ihan mukavaa mutta aika äkkiä kaikki tuntemani hoitajat itseni mukaan lukien kyynistyy ja vaihtaa alaa tai alkaa sitä suunnittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuorollaan hoitajat olleet burn outin vuoksi pitkiä aikoja saikulla, moni lopettanut pysyvästi. Päättele siitä :D

Toki samat hoitoalan ja sen johtamisen ongelmat koskee tuotakin alaa.

Vierailija
24/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vastuuseen ja työmäärään nähden.

Yleensä kaikki tehdään hammaslääkärin pillin mukaan, hän määrää tahdin, ergonomian, sen pääsetkö syömään, vessaan tai edes kotiin. Yrittääpä jotkut määrätä senkin että saatko edes jutella potilaalle.

Raskasta on myös se, jos hammaslääkäri on tahallaan myöhässä (ahnehtii hommia tai ei malta lopettaa ajoissa) ja hoitaja saa potilailta syyt niskoilleen. Niin ja se, että ensin ollaan lääkärin vuoksi myöhässä ja sitten hml kutsuu jo seuraavan potilaan huoneeseen vaikka vaihto on kesken, tavarat täydentämättä jne...

Vierailija
25/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää mikä firma maksaa hammashoitajalle yli kolme tonnia kuussa. Olen kuullut, että maksimissaan hiukan päälle 2000€ bruttona kilahtaa tilille kokopäiväiselle hammashoitajalle. Jos oikeasti maksetaan noin hyvin kuin 3400€/kk, uskallan harkita alaa.

Vierailija
26/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka vastuuseen ja työmäärään nähden.

Yleensä kaikki tehdään hammaslääkärin pillin mukaan, hän määrää tahdin, ergonomian, sen pääsetkö syömään, vessaan tai edes kotiin. Yrittääpä jotkut määrätä senkin että saatko edes jutella potilaalle.

Raskasta on myös se, jos hammaslääkäri on tahallaan myöhässä (ahnehtii hommia tai ei malta lopettaa ajoissa) ja hoitaja saa potilailta syyt niskoilleen. Niin ja se, että ensin ollaan lääkärin vuoksi myöhässä ja sitten hml kutsuu jo seuraavan potilaan huoneeseen vaikka vaihto on kesken, tavarat täydentämättä jne...

Just tää! Lääkäri katsoo 2min ennen hoitoajan päättymistä että hitsi, poistetaan tää viisaudenhammas nyt tässä samalla. No hitto, poisto ei sujukaan 2 minuutissa, pitääkin separoida. No, myöhässä ollaan ja lääkäri pyytää seuraavan potilaan kun vaihto on ihan kesken. Niin tyypillistä.

Vierailija
27/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitajan alin palkka yksityisen Tessin mukaan on noin 2000€. 15 vuoden työkokemuksella (eli uran huipulla) noin 2560€.

Olen yksityisellä, palkka 3400e/kk. Samalla työnantajalla yli 10v. ja olen säännölllisin väliajoin pyytänyt lisää palkkaa. 

Meillä on ihan mukavaa töissä, ymmärrän ettei kaikkialla ole. 

Odotinkin koska se vähintään kolmanneksen kaikkia muita alan ammattilaisia enemmän tienaava trolli ilmestyy. :D

Vierailija
28/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko rokotuspakko hammashoitajille ja -lääkäreille?

Vierailija
29/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt, olin ensin hoitajana vanhuspuolella ja enemmän mä hampaasta tykkään. Meillä lääkärit on nykyään tosi nuoria ja mukavia ja tuollainen vanhanaikainen pompottelu on jäänyt kokonaan pois. Toki työpaikan kulttuuri on muutenkin hyvä. Liian kiire ei ole ja tauot ehtii pitää. Potilaat on pääsääntöisesti ystävällisiä ja kiitollisia saamastaan avusta. Palkka taitaa olla noin 2500/kk. Kunnallisella olen.

Vierailija
30/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työparista eli hammaslääkäristä. Jotkut ovat hirveitä ja todella vaativia, toisten kanssa voi muodostaa tiiviin ystävyyssuhteen.

Vierailija
31/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jos se muillekin hoitoalan ihmisille tulee.

Vierailija
32/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikille terveydenhuollossa työskenteleville.

Vierailija
33/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tykännyt, olin ensin hoitajana vanhuspuolella ja enemmän mä hampaasta tykkään. Meillä lääkärit on nykyään tosi nuoria ja mukavia ja tuollainen vanhanaikainen pompottelu on jäänyt kokonaan pois. Toki työpaikan kulttuuri on muutenkin hyvä. Liian kiire ei ole ja tauot ehtii pitää. Potilaat on pääsääntöisesti ystävällisiä ja kiitollisia saamastaan avusta. Palkka taitaa olla noin 2500/kk. Kunnallisella olen.

Se on muuten totta että usein mukavimmat hammaslääkärit löytyvät nuorista lääkäreitä. Kuulemma lääkisopiskelukin on muuttunut huomattavasti muutamien vuosikymmenen takaisesta. Hoitajia arvostetaan paljon enemmän lääkärien keskuudessa. Toki poikkeuksiakin on mutta itse olen kohdannut huomattavasti enemmän mukavia nuoria kuin vanhempia. Toisaalta voihan siinä olla myös kyynistymistä alaa kohtaan.

Vierailija
34/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. Olisin luullut että hammashoitajat pitää työstään. Minä arvostan hammashoitajia siinä missä hammaslääkäreitäkin. Ihan sähellykseksihän se menisi ilman sitä hammashoitajaa ja osaavia on kaikki olleet. Ikinä ei ole osunut huonoa hammashoitajaa, jotkut on jopa kannatelleet uutta hammaslääkäriä jolla ei ole ollut niin paljon kokemusta.

Vierailija
35/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että hammashoitaja näkisi ikinä 3400€/kk bruttopalkkaa. Vasta valmistuneen lääkärin peruspalkka on noin 3000€.

Vierailija
36/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että hammashoitaja näkisi ikinä 3400€/kk bruttopalkkaa. Vasta valmistuneen lääkärin peruspalkka on noin 3000€.

Ei tarvitse uskoa.

Mulla on myös toinen tutkinto, jossa työllistyy melko helposti ja yksityinen hammaslääkäri, ei siis mikään suuri lafka, on halunnut pitää minut ja maksaa tuon 3400/kk. Mulle ei yleensä tarvitse vääntää asioita rautalangasta ja osaan reagoida muuttuviin tilanteisiin, lähtisin pois, jos työ tai palkka ei miellyttäisi.

Oman vuosikurssini opiskelijoista vain murto-osa on tietääkseni enää hammashoitajia, se on totta.

Ala ei sovi kaikille ja tärkeintä on tulla toimeen sen työparin kanssa, se määrittää pitkälti millaiset olosuhteet ja ilmapiiri työpaikalla on. 

Vierailija
38/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten totta että usein mukavimmat hammaslääkärit löytyvät nuorista lääkäreitä. Kuulemma lääkisopiskelukin on muuttunut huomattavasti muutamien vuosikymmenen takaisesta. Hoitajia arvostetaan paljon enemmän lääkärien keskuudessa. Toki poikkeuksiakin on mutta itse olen kohdannut huomattavasti enemmän mukavia nuoria kuin vanhempia. Toisaalta voihan siinä olla myös kyynistymistä alaa kohtaan.

Nuoret on usein mukavia mutta kyllä sielläkin on paljon niitä jotka ei ajattele hoitajaa yhtään kun eivät halua omista toimareistaan tinkiä ja se tarkoittaa että ahnehtivat hommia ja se tarkoittaa aina hoitajalle hirveää kiirettä ja stressiä.

Vierailija
39/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä palkka on se mitä sovitaan. Työkokemus nostaa palkkaa. Yksityisellä yleensä muutaman satasen parempi kuin kunnalla. 

Kunnalla on parempi palkka, mutta se tasoittuu vuosien myötä.

Ei muuten ole kunnalla parempi.

Vierailija
40/51 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan nyt edes ensiks kaikki halukkaat sais ne kolme rokotetta.. Tietäsitpä vaan kuinka monella on jo mennyt ne 2 rokotetta vanhaks ketä siellä työskentelee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän