Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiaika harrastajia muita palstalla?

Vierailija
02.01.2022 |

Onko

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on, ei vaan vietä aikaa tällä palstalla.

Vierailija
2/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneet ei ole kovin keskiaikaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekevät keskiaikaharrastajat? Ois kiva ommella keskiaikaisia pukuja, mutta kun ei niitä voi käyttää missään 😄

Vierailija
4/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekevät keskiaikaharrastajat? Ois kiva ommella keskiaikaisia pukuja, mutta kun ei niitä voi käyttää missään 😄

Tottakai voi. Paraikaa Battle Merchantin hame päällä ja ikää 42.

Kokeile tuleeko joku kieltämään.

Vierailija
5/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku uusi D&D hahmoluokka, "battle merchant"? Ei noita ainakaan keskiajalla ollut.

Vierailija
6/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja yllättävän lämpimiä mekkoja. Olen lukenut jotain keskiajasta, vaikken varsinaisesti harrastakaan. Mutta pari mekkoa hankin, jotta jalkaleikkauksen jälkeen ei tarttis pieruverkkarehin itteänsä survoa, ja on kyllä paras hankinta ikinä!

Vierailija
7/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi oi olen niin samaa mieltä.

Olisin peukuttanut, mutta mun peukutusnäppäin ei enää toimi. Mistä johtunee ?

Vierailija
8/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku uusi D&D hahmoluokka, "battle merchant"? Ei noita ainakaan keskiajalla ollut.

En tiedä mikä on D&D. BM valmistaa historian elävöittämiseen liittyvää esineistöä.

Vierailija
9/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ja yllättävän lämpimiä mekkoja. Olen lukenut jotain keskiajasta, vaikken varsinaisesti harrastakaan. Mutta pari mekkoa hankin, jotta jalkaleikkauksen jälkeen ei tarttis pieruverkkarehin itteänsä survoa, ja on kyllä paras hankinta ikinä!

Mä olen henkeen ja vereen maksihameihminen, ja löysin nuo etsiessäni napakkaa puuvillakangasta, jota on käytännössä täysin mahdotonta löytää mistään muualta, ainakaan valmiiksi ommeltuna. Loistokas hinta-laatusuhde, kestävät varmaan seuraavat 20 v.  -ed.

Vierailija
10/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, aikuisia keskiaikaharrastajia. Tanssitteko tötteröhatut päässä prinsessoina kun joku hovinarri soittaa luuttua. Anna mun nauraa!

Ihan oikeasti, käyttäkää aika johonkin järkevään.

Vierailija
11/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy.

Vierailija
12/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tullut käväistyä tilaisuuksissa, lähinnä larppaustavaraa haalimassa. Mielenkiintoista, mutta oma aika ei oikein ikinä riitä kaikkeen mahdolliseen kiinnostavaan.

Vierailija
13/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, aikuisia keskiaikaharrastajia. Tanssitteko tötteröhatut päässä prinsessoina kun joku hovinarri soittaa luuttua. Anna mun nauraa!

Ei Luojan kiitos tarvitse olla enää kauhean järkevä, lapsi on maailmalla ja lainat maksettu.

Mutta ei, en tanssi. Oma harrastuneisuus liittyy lähinnä ruokahistoriaan ja luonnonlääkintään/kansanperinteeseen, miehellä enemmän sodankäynnin historia, molemmat pitävät kovasti linnoista ja kirkoista, miksei musiikistakin. Hildegard von Bingeniläinne ja Sastamala Gregoriana olisivat kova sana taa skoronan jälkeen. Keskiaikamarkkinoilla käydään tietenkin, viimeksi löydettiin vahingossa Naantalista Luostaripäivät. Toivottavasti saavat tuulta alleen. 

Vierailija
14/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla kun noinkin paljon on teitä täällä :) Itse n neljäkymppinen mies, aloittaja ja olen pienestä pitäen ollut hulluna keskiaikaan. Ahminut kaiken alan kirjallisuuden. Pari pitkämiekkaa löytyy ja haarniska olisi tarkoitus hommata vielä ja osallistua tulevana kesänä turnajaisiin, joita järjestetään keskiaikamarkkinoiden yhteydessä :) ( Harrastan Hemaa mm ) Kuulosti hienolta että jonkun mies harrastaa keskiaikaa ja joku nainen taasen voisi ommella asuja halukkaille jne :)

Vierailija
15/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Luojan kiitos tarvitse olla enää kauhean järkevä, lapsi on maailmalla ja lainat maksettu.

Mutta ei, en tanssi. Oma harrastuneisuus liittyy lähinnä ruokahistoriaan ja luonnonlääkintään/kansanperinteeseen, miehellä enemmän sodankäynnin historia, molemmat pitävät kovasti linnoista ja kirkoista, miksei musiikistakin. Hildegard von Bingeniläinne ja Sastamala Gregoriana olisivat kova sana taa skoronan jälkeen. Keskiaikamarkkinoilla käydään tietenkin, viimeksi löydettiin vahingossa Naantalista Luostaripäivät. Toivottavasti saavat tuulta alleen. 

Historian tietäminen ja harrastaminen oliskin hyvä nykyajan hörhöille. Ihmiskunta voisi ottaa oppia historiasta mutta nää ei kiinnosta. iso huoookaus.

Vierailija
16/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli leffoja missä ritarit rakastui johonkin ja mm.3 musketööriä oli hyvä.

Vierailija
17/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä harrastaakin, mutta jotenkin ärsyttää se homogeenisuus. Eli ollaan ns. nörttejä, larpataan vaahtomuovimiekkojen kera ja muina aikoina pelataan just D&Dtä. Tai sit ei tajuta mistään mitään ja fanitetaan vain niitä naisten vaatteita.

Vierailija
18/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noilla jääkiekon erotuomareilla ollut ennen vangin puku päällä ?

Vierailija
19/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä kiinnostut, mutta en tiedä mistä löytäisin "piirit", jossa toteuttaa tätä.

Vierailija
20/37 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veistelen juuri uutta peistä, rupean teiden ritariksi. Pankaahan tuulilasivakuutukset kuntoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme