Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ruinaa lupaa tatuointiin, on 17 eikä jaksaa odottaa kesäkuuhun kun täyttää 18

Vierailija
02.01.2022 |

On uhannut tilata koneen ja tehdä itse!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos otatte nyt yhteyttä tatuoijaan ja kerrotte,että tyttö on vielä alaikäinen mutta kuvaa voisi jo suunnitella ja aikaa varata. Varmasti helpottaisi odotusta kun tietäisi että siellä on nätti luonnos odottamassa! :)

Itsekin vaikka maksaisin sen kuvan lapselleni ettei mene ottamaan jotain syheröä jonkun Pallen autotalliin. Huh. :D

Vierailija
22/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on epäonnistuttu kasvatuksessa...

Tämä! Voiko valkoroskaisempaa ollakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 Suomessa ei tatuoidessa kysytä papereita jos ei näytä selkeästi alaikäiseltä. 17-vuotias voi hyvin väittää olevansa 18 ja papereita ei kysyttäisi.

Vierailija
24/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen teoria. Kun katsoo katukuvaa kesällä, 90% ihmisistä on näemmä epäonnistunut kasvatuksessa. 

Vierailija
25/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostunut ottamaan vastuuta siitä, että alaikäinen nuori valkkaa tatuoinnin. Tätä keskustelua käytiin reilusti alle 18-vuotiaana. Jostain syystä hän ei sit hankkinutkaan tatuointia, kun olisi sen itse voinut hankkia.

Muodit muuttuu, puolessa vuodessa tosin ei varmaan näin käy. Juttelisin tatuoinneista ja kieltäisin suttaamatta itse tatuointia. Kuva pysyy iholla ikuisuuden, puoli vuotta jaksaa hyvin odottaa. Kävisin läpi just noita eri aikakausien kuvia.

Vierailija
26/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kuvaa ei saa pois (poistot onnistuvat jos onnistuvat, on pitkä ja kallis prosessi), etkä halua olla asian kanssa tekemisissä, koska epäilet hänen tyytyväisyytensä pysyvyyttä. Et halua olla osavastuussa. Näin sanoin omalle 17-vuotiaalleni. Hän suuttui, mutta odotti. Tatskaa ei ole ilmestynyt vieläkään, hän on 26.

Vierailija
27/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä paskaa täälläkin kirjoitetaan.

Ensinnäkin, alaikäinen saa tatuoinnin huoltajan luvalla. Ainakin 16v ylöspäin. Ja kyllä ne tatuoijat tekee.

Itse olin syksyllä 17-v pojan kanssa studiossa antamassa luvan tatuointiin. Poika itse maksoi koko lystin itse tienaamillaan rahoilla.

Turha sitä tatuointia on demonisoida. Miettiä toki kannattaa.

Vierailija
28/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en kadu, joopa joo kirjoitti:

Kantsii ottaa sellanen muodin mukainen tribaali ja mahdollisimman iso.

Tribaalit ei ole olleet muodissa enää 20:een vuoteen...

Vierailija
29/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään en kadu, joopa joo kirjoitti:

Kantsii ottaa sellanen muodin mukainen tribaali ja mahdollisimman iso.

Tribaalit ei ole olleet muodissa enää 20:een vuoteen...

”Sarkasmi”

Vierailija
30/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, alaikäinen saa tatuoinnin huoltajan luvalla. Ainakin 16v ylöspäin. Ja kyllä ne tatuoijat tekee.

Itse olin syksyllä 17-v pojan kanssa studiossa antamassa luvan tatuointiin. Poika itse maksoi koko lystin itse tienaamillaan rahoilla.

Aivan, kyllä ne vastuuttomat ja ammattitaidottomat tatuoijat tekevät. Kukaan itseään tai ammattikuntaansa kunnioittava ei tee.

Vierailija
31/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, kyllä ne vastuuttomat ja ammattitaidottomat tatuoijat tekevät. Kukaan itseään tai ammattikuntaansa kunnioittava ei tee.

Suurin osa tekee. Mistä sinä olet tuollaisen käsityksen saanut? Joltain vanhalta merimieheltä?

Vierailija
32/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tekee. Mistä sinä olet tuollaisen käsityksen saanut? Joltain vanhalta merimieheltä?

No niiden merimiesten tatuoinneissa ei paljon ikää katsottu. 😅 Ihan alan seuraamiseen käsitykseni perustuu.

Vierailija
33/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut eivät pääse Japanissa kylpylään.

Vierailija
34/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niiden merimiesten tatuoinneissa ei paljon ikää katsottu. 😅 Ihan alan seuraamiseen käsitykseni perustuu.

Ei ainakaan kivijalkaliikkeissä kysytä täällä päin.

Vierailija
35/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoidut eivät pääse Japanissa kylpylään.

Ja tatuoimattomat eivät saa pillua Keravalla.

Vierailija
36/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen teoria. Kun katsoo katukuvaa kesällä, 90% ihmisistä on näemmä epäonnistunut kasvatuksessa. 

Niin ne todella ovatkin. Tämän olen voinut todeta opettajana, oppilaiden tatuoinneista minulla ei ole tietoa.

-ohis

Vierailija
37/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kuvahausta rumia tatuointeja niin voi tulla toisiin ajatuksiin.

Vierailija
38/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne todella ovatkin. Tämän olen voinut todeta opettajana, oppilaiden tatuoinneista minulla ei ole tietoa.

-ohis

Ongelma ei ole kasvatuksessa jos suurin osa oppilaista on jotenkin ongelmallisia sinun silmissäsi.

Vierailija
39/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaalla on usein aika lapsellinen maku. Samaa tatuointia pitäis jaksaa katsoa senkin jälkeen kun on itse kasvanut aikuiseksi. Itse kyllästyn niin äkkiä, etten aikuisenakaan osaisi päättää minkä kuvan haluaisin ikuisesti iskostettua nahkaani. Kuvat lisäksi haalenee ja muuttuvat rumiksi vanhetessaan. 18-vuotiaana päätös on tosiaan hänellä kun lain mukaan täysi-ikäinen, vaikka todellisuudessa varmasti täysin eri maku silloinkin kun esim. 30-vuotiaana. Helpompi on olla ottamatta mitään pysyviä kuvia ja nauttia omasta printtaamattomasta ihostaan. Ei tule myöhemmin myöskään ongelmia pukeutumisen kanssa, jos lapsellinen tatska pilkottaa väärästä paikasta.

Vierailija
40/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsellisuuden osoitus on juuri tuo uhkailu tatuoinnin itse tekemisestä. Voisiko olla mitään typerämpää ideaa? Haluaako näyttää siltä lopun ikänsä, että on söhrännyt musteen kanssa jossain nuorisokodissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan