Mitä teette pakastevihanneksista?
Nuo eivät paljon maksa mutta mitä muuta niistä voisi tehdä kuin hyöryttää ja syödä lisäkkeenä?
Kommentit (17)
Niitähän on erilaisia.
Pidän aina varalla pakkasessa koska saahan niistä nopeasti monenlaista kun ei ehdi tai halua alkaa pilkkomaan.
Herneitä käytän useimmiten lisukkeena.
Minä käytän kastikkeissa lihan jatkeena.
Minä sekoitan pussillisen hemapaa pussilliseen nuudeleita.
Vokkivihanneksista vokkia... Näppärä pikaruoka suikalelihan kanssa.
Joskus kiireessä wok-vihanneksia, muuten tuoreita.
Jämistä saa sosesopan kun lisää perunaa ja porkkanaa. Survotaan, muna ja mausteet ja tulee hyvät pihvit.
Kypsää jasminriisiä, kanasuikaletta ja pakastevihanneksia. Wokki tulille ja maustetaan hyvin.
Uunikalaa vuokaan ja pakastevihanneksia oheen. Lisäke, joo.
Munakkaaseenkin voi heitellä.
Herneelle, maissille ja paprikalle allergisena laitan keittojuurekset kiehumaan. Hetken päästä lisään nuudeleita ja sekoitan.
Helppo ja terveellinen pikaruoka, enemmän kuin osiensa summa.
Pakastevihanneksista tulee hyvä gratiini. Käytän myös uunikalan kanssa samaan vuokaan.
Esimerkiksi nuudeliwokkia, esimerkiksi Valion ohje broileriwokista on tosi hyvä.
Broitsupiirakkaa, johon tulee wokkivihanneksia on tosi hyvä myös, voi tehdä myös valmis pakastetaikinaan, kypsentää vain broitsut, taikinapohjan päälle vihannekset, broitsut, munakermaa, fetaa ja juustoa tai ihan mitä vain.
Kasvissosekeitto uppoaa aina ja siihen saa pyöräytettyä mitä vain pakastevihanneksia.
Gratiinina namia.
Lisukkeena en syö niitä oikeastaan ikinä, vaan teen mielummin tuoresalaatin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemapa? En ole kuulut tämän nimistä vihannesta.
Hemapa mitä on? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemapa? En ole kuulut tämän nimistä vihannesta.
Olisko ihan herne-maissi-paprika.
Käytetään yleensä tuoreita mutta pakasteherneistä teen hernemuussia fish&shipsin lisukkeeksi, maissia laitan salaattiin ja kesällä pakastettuja papuja esim curryyn. Porkkanoita tuli liikaa joten raastoin ja pakastin, käytän sämpylätaikinaan. Joskus jos joku paprika nahistuu pilkon sen pakkaseen ja käytän pataruokaan.
No just lisäkkeenä aika monesti, höyrytettynä tai vaikka ranskalaisten tms. kanssa uunipellillä. Mutta sellaisen pussillisen voi leipoa mukaan vaikka murekkeeseen, jauhelihapihgeihin, laatikkoruokiin tai keittoihin tms. Niitä olisi kyllä fiksua käyttää enemmänkin. Halpoja, säilyy hyvin, eikä tule hukkaa kuten tuoreiden kanssa.
Vettä, liemikuutio ja keitto kiehumaan. Kaikki juurekset ja kasvikset käy. Voi laittaa lihaa mukaan tai juustoa, ruokakermaa lisukkeeksi. Ei tarvi ruoan aina olla ihmeellistä.
No lähinnä käytän niitä lisänä milloin mihinkin.
Keittoihin, patoihin, munakkaaseen, salaattiin.....