Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tahdonvoima ei riitä

Vierailija
02.01.2022 |

Kaupan korvaushoidosta ei mikään sovi (suihke ahdistaa henkeä, laastarista tulee ihoreaktio ja suuhun laitettavat pistää mahan sekaisin) ja champix kuulostaa liian pahalle (ja sitä ei saa nyt). Niin mitä keinoja jää tupakoinnin lopettamiseen?

Niitä YouTuben hypnoosivideoita olen kuunnellut, mutta ei vaikutusta. Myöskään carrin kirja ei toiminut edes kolmannen lukemiskerran jälkeen.

Mitään oikeaa motivaatiota ei ole, mutta on liian kallista (tiedän vaikutukset ulkonäköön ja terveyteen, mutta ne ei ole aikaisemminkaan kiinnostaneet yhtään). Ja tahdonvoima mulla on kuin ameeballa. Täysin selkärangaton siis. Pisimmillään olen ollut kolme päivää ilman. Ja siinäkin kaksi päivää yksi sun toinen sanoi että olen täysin sietämätön ja jos en mene tupakalle niin eivät vietä kanssani aikaa. Omasta mielestäni olin maksimissaan samanlainen kuin normaalisti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Aloituksestasi päätellen sinun kannattaisi vähentää tupakointia. Nikotiiniriippuvuus on niin sitkeää, että kokonaan lopettaminen kerralla voi olla mahdotonta.

Vierailija
2/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Aloituksestasi päätellen sinun kannattaisi vähentää tupakointia. Nikotiiniriippuvuus on niin sitkeää, että kokonaan lopettaminen kerralla voi olla mahdotonta.

No jotenkin sekään ei tahdo onnistua. Kun siirryttiin etätöihin niin kahden askin sijaan enää menee yksi (kun töissä joku ei ole koko ajan pyytämässä tupakalle) ja kotona ei ole tupakkikaveria. Mutta tästä vähemmän on vaikeaa.

Hetken aina onnistuu joku 15/pvä, mutta siitä ei jää tapaa. Olen siis yrittänyt jemmata tupakoita ja katkoa niitä ja polttaa puolikkaita ja vaikka mitä mutta ei. Sitten arvelin että tuo vähentäminen ei ole yhtään hyvä vaan pitäisi kerrasta vain saada katkeamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en halua vähentää vaan lopettaa kokonaan. Ja puhtaasti siksi että maksaa niin paljon. Ja mieluummin ennen kuin ne hirmu kalliit askit on ainoat myynnissä olevat.

Vierailija
4/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Champixia saa? Se on tosi tehokas, suosittelen!

Vierailija
5/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Champixia saa? Se on tosi tehokas, suosittelen!

Sitä kai saa vasta keväämmällä. On siis loppu ja monet odottaa resepti kourassa. Mutta mua aika paljon huolettaa ne sivuoireet. Stumpissa ainakin niistä kerrotaan aika hurjia. Vai onko niissä Stumpin jutuissa liioittelun maku?

Vierailija
6/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä sivuoireita tarkoitat, mutta mulla ei ollut muuta kuin villit unet. Ja ihan positiivisessa mielessä, yöni olivat kauhean viihdyttäviä 😅

Vierailija
7/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista syistä polttaa ja olla polttamatta? Miks yrität lopettaa?

Vierailija
8/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista syistä polttaa ja olla polttamatta? Miks yrität lopettaa?

Kuten aloituksessa todettiin niin ihan siksi että on uuden korotuksen jälkeen liian kallista. Ei muita motiiveja.

Vierailija
9/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä sivuoireita tarkoitat, mutta mulla ei ollut muuta kuin villit unet. Ja ihan positiivisessa mielessä, yöni olivat kauhean viihdyttäviä 😅

No siellä stumpissa tuntuvat koko joukko olevan umpipsykoosissa noiden lääkkeiden kanssa. Mutta ehkä sitä uskaltaa jos tosiaan tulee vaan unista vauhdikkaampia.

Vierailija
10/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotenkin sekään ei tahdo onnistua. Kun siirryttiin etätöihin niin kahden askin sijaan enää menee yksi (kun töissä joku ei ole koko ajan pyytämässä tupakalle) ja kotona ei ole tupakkikaveria. Mutta tästä vähemmän on vaikeaa.

Hetken aina onnistuu joku 15/pvä, mutta siitä ei jää tapaa. Olen siis yrittänyt jemmata tupakoita ja katkoa niitä ja polttaa puolikkaita ja vaikka mitä mutta ei. Sitten arvelin että tuo vähentäminen ei ole yhtään hyvä vaan pitäisi kerrasta vain saada katkeamaan.

Jos onnistuu kahdesta askista puolittamaan niin onnistuu sen yhdenkin askin puolittamaan.

Vierailija
11/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa joku mökki korvesta, jonne et mene omalla autolla. Pysyttele siellä, kunnes olet päässyt irti. Et saa sinne uutta tilaamalla :D

Vierailija
12/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka vois maksaa tommosen 35€ aski missä olis vaan 8kpl, niin se varmaan kannustas lopettaa.

Vierailija
13/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika terveyskeskus lääkäri. Pyydä resepti tupakoinnin lopetus. Lääke on 3 kukautta. Alussa ohjen mukasesti tupakoidaan ja samalla otetan lääke.Lopulta tupakka jää kuin itsestään. älä kuitenkaan silloin viellä lopeta lääke.Vaan syöt tabuja todella 3 kuukautta ja 100% olet tupakasta irti ilman tahdonvoimaa!

Vierailija
14/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa joku mökki korvesta, jonne et mene omalla autolla. Pysyttele siellä, kunnes olet päässyt irti. Et saa sinne uutta tilaamalla :D

Tämän tekisin ihan riemusta kiljuen jos elämäntilanne mahdollistaisi.

Vierailija
15/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vähentämällä. Laskin siis kappalemääriä. Siinä vaiheessa kun menee vain 3 päivässä, on parempi kuin 30. Lopulta vain yksi, sitten ei sitäkään. Pidin vielä askia kotona, että tuntui vapaaehtoiselta lopettaminen.

Noin onnistuin lopettamaan jo 10 vuotta sitten. (Olin polttanut 20v).

Outoa oli kun joku valitti että ei, ei se noin onnistu vaan kerrasta poikki. Kuitenkin eikö ole loogista kun että vieroittuu vähitellen.

Jo aiemmin olin vähentänyt runsasta alkoholinkäyttöä laskemalla päiviä välissä. Alaikäisenä joi viikonloppuisin, aikuisena useammin. Oli keskiviikon ja sunnuntain välistä yötä. Mutta jossain vaiheessa kun oli 21 päivää juomatta, tiesi että selviää. Nyt myös raittiina 12 vuotta.

Yksi motiivi voi olla rahan säästäminen. Laittaa ihan eri paikkaan konkreettisesti säästynyt raha. Voi vaikka säästää matkaan tmv.

Vierailija
16/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele YouTubesta jotain keuhkosyöpäpotilaiden stooreja. Näitä sitten mietit, kun oot kaupassa.

Vierailija
17/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin vähentämällä. Laskin siis kappalemääriä. Siinä vaiheessa kun menee vain 3 päivässä, on parempi kuin 30. Lopulta vain yksi, sitten ei sitäkään. Pidin vielä askia kotona, että tuntui vapaaehtoiselta lopettaminen.

Noin onnistuin lopettamaan jo 10 vuotta sitten. (Olin polttanut 20v).

Outoa oli kun joku valitti että ei, ei se noin onnistu vaan kerrasta poikki. Kuitenkin eikö ole loogista kun että vieroittuu vähitellen.

Jo aiemmin olin vähentänyt runsasta alkoholinkäyttöä laskemalla päiviä välissä. Alaikäisenä joi viikonloppuisin, aikuisena useammin. Oli keskiviikon ja sunnuntain välistä yötä. Mutta jossain vaiheessa kun oli 21 päivää juomatta, tiesi että selviää. Nyt myös raittiina 12 vuotta.

Yksi motiivi voi olla rahan säästäminen. Laittaa ihan eri paikkaan konkreettisesti säästynyt raha. Voi vaikka säästää matkaan tmv.

Mulla myös kävi noin opiskelujen loppuvaiheessa että alkoholin kulutus alkoi kasvaa, mutta se ei aiheuta mulla riippuvuutta niin oli ihan kivuton vähentää. Tupakan kanssa en saa kuitenkaan ollenkaan vähennettyä. Jossain 15 kohdalla alkaa kauheat kiusaukset ja sitten häviän itselleni. Miten selätit tuollaiset? Kun mulla ei ole tosiaan mitään itsekuria.

Vierailija
18/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse onnistuin sillä, että vaihdoin normitupakat luomu-purutupakkaan ja aktiivihiilifilttereihin. Näiden jälkeen normirööki tuntui niin pahalta suussa ja kurkussa lisäaineiden takia, että en voinut enää koskea siihen. Ja hifistelytupakka on niin paljon kalliimpaa, että oli pakko vähentää ja lopulta jonkun flunssan jälkeen lopetin kokonaan. Kannattaa oikeasti kokeilla!

Tupakka oli Manitou. En muista onko niistä se vihreä vai pinkki luomua. On oikeasti ihan eri tavaraa, kun on pelkkää puhdasta tupakkaa ja varmaan vähän jotain luomutuotteeseen hyväksyttyä säilöntäainetta, että pysyy purut kuohkeina.

Vierailija
19/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse onnistuin sillä, että vaihdoin normitupakat luomu-purutupakkaan ja aktiivihiilifilttereihin. Näiden jälkeen normirööki tuntui niin pahalta suussa ja kurkussa lisäaineiden takia, että en voinut enää koskea siihen. Ja hifistelytupakka on niin paljon kalliimpaa, että oli pakko vähentää ja lopulta jonkun flunssan jälkeen lopetin kokonaan. Kannattaa oikeasti kokeilla!

Tupakka oli Manitou. En muista onko niistä se vihreä vai pinkki luomua. On oikeasti ihan eri tavaraa, kun on pelkkää puhdasta tupakkaa ja varmaan vähän jotain luomutuotteeseen hyväksyttyä säilöntäainetta, että pysyy purut kuohkeina.

Mä olen miettinyt auttaisiko se jos alkaisi kääriä sätkiä. Olisi ainakin enemmän vaivaa aina. Mitään hifiä en uskalla hinnan puolesta ehkä alkaa kokeilla kun on aika epätodennäköistä että vähenisi käyttö.

Vierailija
20/23 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin lapamato ettei lopettamaan pysty niin sitten on voivoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi