Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompilijat, neuvoja:

Vierailija
21.04.2015 |

Mulla on silkkikasmir-neule, joka on liian pieni. Ajattelin, että yriättisin entrata sitä lisäämällä kaistaleen jotain ohuehkoa silkki- tai viskoosikangasta molemmin puolin sivu- ja hihanalussaumaan. Ongelma on siinä, että hihansuussa kaistaleen pitäisi olla kapeampi kuin kainalossa ja sivussa. Saako sen menemään siististi?

Ja miten tuo ompelu olisi viisainta hoitaa. Neule on aika ohutta ja pelkään, että jos vain leikkaan sauman auki, se purkaantuu. Pitäisikö saumanvierustat huolitella esim 3-piste siksakilla ennen laikkaamista?Vai miten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee siisti vekki kainaloon, jolloin lisäsuikale jatkuu kyljessä leveämpänä. Siihen lisäsuikaleeseen tulee siis sauma kainalon kohdalle, jos haluat että se jatkuu leveämpänä kyljen kohdalla.

Kannattaa varmaan saumata leikkupinta, mä leikkaisin koko sauman pois, ettei jää mitään paksumpia möttejä sivusaumaan.

Vierailija
2/4 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mieluiten matkaa puserokauppaan. Jos et ole kokenut ompelija, niin tulos voi olla kauhistuttava juuri siksi, että neulos on ohutta ja virahtaa koneen jalan alla. Vai onko sulla käytössä alasyöttäjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

daah, alasyöttäjä on kaikissa koneissa, se on ne liikkuvat hampaat siellä alla. YLÄsyöttäjä on se, mitä ei ole kaikissa. koneissa.

Vierailija
4/4 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeellä on yläsyöttäjä, mutta eihän sekään nyt pitä tahansa pelasta. Puserokauppaan ei kannata lähteä, koska a) ei ole rahaa eikä b) tuolla vaatteella ei ole mitään käyttöä tuommoisenaan, joten sitä ei kannata säästellä. Lähtökohta ei siis ole, että minä tarvitse puseron ja hankin sen, vaan että mulla on tämmöinen pusero, voisiko siitä saada jotain hyödyllistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi