Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että tuoreen mökinomistajan kimpussa perskärpäsiä yhtäkkiä?

Mökin Omistaja
02.01.2022 |

Ostin tuossa varsin komean hirsimökin Päijänteen rannalta. On erillinen rantasauna jne. Yhtäkkiä muijan sisarukset kyselee joulunvietossa "joko pääsisi vierailulle" (tietysti lapsikarsaineen!) ja vähän yks sun toinenkin kysellyt mahdollisuutta tulla "vierailemaan kesällä". Mikä siinä on, ettei nämä ihmiset a.) osta omaa mökkiä jos mökkeily kiinnostaa tai b.) vuokraa sellaista?

Onkos muilla mökinomistajilla ollut tällaista "perskärpäs"ongelmaa oston jälkeen? Miten olette kärpäsistä päässeet eroon?

Itse ajattelin toimia niin, että minä omistajana kutsun vieraaksi sellaiset jotka haluan vieraaksi. Nämä omatoimi-itsensäkutsujat voisin jättää homehtumaan kaupunkikämppiinsä..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita korppikotkia lentelemässä pään päällä aina, kun jotain ylimääräistä itselle saa. Aika tyly pitää olla, että ne tajuaa lähteä muille apajille.

Vierailija
22/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monet toivovat pääsevänsä vierailulle, mutta monelle se on vain smalltalkia. He haluavat näyttää, että mökkiostoksesi on kiinnostava puheenaihe ja haluavat, että sinulle tulee mukava ja huomioitu olo. Eli kannattaa ohittaa kyselyt ihan hyväntahtoisesti, "katsellaan"-tyyliin. Ei moni välttämättä sen kummempaa odota. Tietenkin kutsut haluamasi vieraat itse.

Juurikin näin. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään olla hyttysten syötävänä ja leiriolosuhteissa "lomailemassa". Sata kertaa mieluummin menen hotelliin. Mutta jos joku kummin kaima kertoilee ostaneensa kesämökin ja kehua retostaa sillä, niin tottakai kohteliaana ihmisenä kyselen asiasta tarkentavia kysymyksiä ja kehun takaisin että onpas hienoa ja että milloin sitä pääsee näkemään. Mutta ei mulla kyllä ole pienintäkään halua tuppautua tai edes kutsusta lähteä jonkun toisen nurkkiin "mökkeilemään". Hui, ihan puistattaa ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monet toivovat pääsevänsä vierailulle, mutta monelle se on vain smalltalkia. He haluavat näyttää, että mökkiostoksesi on kiinnostava puheenaihe ja haluavat, että sinulle tulee mukava ja huomioitu olo. Eli kannattaa ohittaa kyselyt ihan hyväntahtoisesti, "katsellaan"-tyyliin. Ei moni välttämättä sen kummempaa odota. Tietenkin kutsut haluamasi vieraat itse.

Juurikin näin. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään olla hyttysten syötävänä ja leiriolosuhteissa "lomailemassa". Sata kertaa mieluummin menen hotelliin. Mutta jos joku kummin kaima kertoilee ostaneensa kesämökin ja kehua retostaa sillä, niin tottakai kohteliaana ihmisenä kyselen asiasta tarkentavia kysymyksiä ja kehun takaisin että onpas hienoa ja että milloin sitä pääsee näkemään. Mutta ei mulla kyllä ole pienintäkään halua tuppautua tai edes kutsusta lähteä jonkun toisen nurkkiin "mökkeilemään". Hui, ihan puistattaa ajatuskin.

Tismalleen. Jotkut ihmiset kovin hanakasti kuvittelevat muiden olevan kaikesta kateellisia ja tuppautuvia.

Jos joku minulle esittelee isännän tai emännän ylpeydellä hankintaansa - oli se sitten mökki, talo, asunto tai auto - pidän normaalina kohteliaisuutena ihastella sitä ja kysellä: "Oi, onpa hieno, milloin sitä pääsisi katsomaan/koeajelulle?"

Eikä se tarkoita sen kummempaa.

Vierailija
24/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on suomalainen sukututkimus. Hankkia kesämökki.

25/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin mökin.Kyllästyin kuokkaviieraisiin jotka juna asemalta soittivat ja sanoivat että ihan tässä lähellä ajattelin tulla käymään. Jahah. kauppaan ostoksille.kassalla vieras muisti unohtaneen lompakkonsa kotiin jos voisin maksaa hänenkin puolesta .En jaksa kertoa kaikkea mutta kohta möin mökin.Näitä tulijoita riitti ja persauki aina. Senpä jälkeen häipyivät kuin paskakärpäset pakkasella.

Vierailija
26/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tuollaista. Ehkä tutuillamme on sitten omat mökit.

Vierailija
27/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta. Jos puhut vaimosi sukulaisista "perskärpäsinä" eivät he sinun mökillesi oikeasti halua tulla. Halunneeko enää vaimokaan.

Vierailija
28/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta "ystävät" alkavat antamaan kaatopaikka kamaa sinne mökille luulevat että sillä saavat juhannuksen oleilla. 

Vierailija
29/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään. Otat sen samalla tavalla kyläilynä kuin kävisivät kotoasi. Juotte kahvit ja saavat sen jälkeen lähteä jne.

Vierailija
30/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan opetella sanomaan vaikka ihan suoraan. Myös EI on ihan näppärä suomenkielen sana, jota voi käyttää.

Vierailija
31/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riittää sekin, että vain asuu maaseudulla omakotitalossa, jossa on iso puutarha ja uimapaikka lähellä.

Kaupungissa asuvat sukulaiset haluavat tulla kesälomallaan käymään ja jäädä edes pariksi yöksi.

Täällä maalla kesä on vaan sitä kiireisintä aikaa, joten ei käy.

Talvella olisi aikaa, mutta ei tänne kukaan talvella ole tunkemassa.

Vierailija
32/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen. Jotkut ihmiset kovin hanakasti kuvittelevat muiden olevan kaikesta kateellisia ja tuppautuvia.

Jos joku minulle esittelee isännän tai emännän ylpeydellä hankintaansa - oli se sitten mökki, talo, asunto tai auto - pidän normaalina kohteliaisuutena ihastella sitä ja kysellä: "Oi, onpa hieno, milloin sitä pääsisi katsomaan/koeajelulle?"

Eikä se tarkoita sen kummempaa.

No nyt oli teennäistä :D Mitäs sitten kun kyseinen henkilö alkaa toistuvasti pyydellä sinne kyläilemään, kun "olit niin kovin innostunut mökkeilystä silloin viimeksi" :D

Täällä on ollut todella pitkä ketju näistä mökkivieraista. Poikkeuksetta "tulivat keksipaketin kanssa" ja oisivat lojuneet vaikka koko kesän. Toinen ryhmä oli niitä, jotka olivat lunastaneet mökin kuolinpesästä eli maksaneet siarukset ulos. Silti sukulaiset pitivät oikein itsestään selvyytenä, että mökkeily jatkuu normaalisti, kun "pappankin aikana". Joku oli raivonnut, kun uusi omistaja oli vaihdattanut lukot.

Vierailija
33/33 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa sukulais- ja tuttavapiirissäni ei yksikään tunge väkisin mökilleni minkään syyn vuoksi. Aina on sovittu yhteisesti sopiiko vai ei. Jos joku suunnittelee poikkeavansa vain kahville ohi ajaessaan on sekin sovittu jo ennen kuin kukaan ylipäätään suunnittelisi ajavansa mökkini läheltä.

Mitä ihmeen mörrimöykkyjä ap sallii elämäänsä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi