Tulet kaupasta ja huomaat että autosi on kahden ÖKY-auton välissä kehtaatko mennä autollesi
Kommentit (39)
Poltan ne ökyautot ensin. Sitten oma autoni näyttää paremmalta niiden vieressä.
ööööö... meinasin haluta lähteä eräästä autonpesupaikasta pois häpeästä tavallisen Kian omistajana kun viereen tuli upea punainen Ferrari pesulle... no en lähtenyt.
Sen verran monta kertaa olen noiden ökyautojen omistajien/ajajien kanssa oman klassikkoautoni ominaisuuksista, ulkoasusta ja historiasta joutunut puhumaan, että huokaisen ja toivon, ettei se ErkkiJaakoppi tällä kertaa olisi autossaan kytiksellä ja säntäisi jutustelemaan, kun puran kuuden hengen kauppatarvikkeita takakonttiin kärryistä. Kylmähän siinä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tekstari Trafille selvittää yleensä ongelman ja voin hihitellen mennä omistamalleni autolleni.
Käytä nekin rahat omaan autoos nii ei tarvi "hihitellä".
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten parkkeeraan autoni mahdollisimman kalliiden ja kiiltävien autojen viereen. Ajattelen että niiden omistajat ehkä varovat autoaan eivätkä naarmuta minun autonraatoani.
On muuten toimiva taktiikka, vaikka lommojen pelossa yleensä katson sellaisen ruudun missä ei muita ole lähellä😄
T: Kolmen tonnin Toyota
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten parkkeeraan autoni mahdollisimman kalliiden ja kiiltävien autojen viereen. Ajattelen että niiden omistajat ehkä varovat autoaan eivätkä naarmuta minun autonraatoani.
Sama juttu :) Menen mahdollisimman hienojen autojen viereen. En mielellään parkkeeraa työautojen, pakujen, mopoautojen tai varsinkaan sellaisten autojen viereen, joilla on lastenistuimet takapenkillä. En ole ikinä hipaissutkaan kenenkään toisen autoa, oli se sitten millainen vain.
Kiitos paljon! Minulla ei autoa ole ennen ollutkaan, mutta olin jo harkinnut sen ostoa, onneksi en ehtinyt niin tehdä.
Ap, mistä voin noutaa sen autoni?
Liikenteessä hienoinkin Rutinoff muuttuu pelkäksi ajoneuvoksi, joita koskee samat liikennesäännöt kuin halvinta mahdollista Ladaakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Vaikka tämä on provo, miten kukaan voi keksiä tällaisen? Suomalainen häpeäkulttuuri taas voimissaan.
Oikeasti on noin hassusti alemmuudentuntoisia ihmisiä.
Itsekin kärsin ajoittain masennuksesta ja saan perustella itsellemi olemassaoloni oikeutusta, mutta ikinä ei auto tai muu omaisuus aiheuta minulle näitä tunteita.
Ei hätää, koska olen pieni ja notkea itsekin ja pystyn kömpimään takaluukusta sisälle, vaikkeivat ovet mahdukaan aukeamaan näissä kapeissa parkkiruuduissa, joita ei ole tarkoitettu ökyille.
Ajoihan se Ikean Kampradkin vanhalla farmari-Volvolla loppuun asti, vaikka olisi voinut ostaa vaikka Volvon tehtaat itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jotakin maalarinvalkoista autoa ei ensin edes tunnista ökyautoksi?
Ökyautot kuuluu olla mustia.
Mikä on öky-auto ja miten sen tunnistaa? Vuosia sitten pomo osti uuden auton ja kysyi minulta, tunnistanko auton merkin. Katsoin ikkunasta parkkipaikalle, joka on niin kaukana, ettei automerkki näy. En tunnista paljon muita autoja kuin Nissan Micran, joka on minulla. Arvelin, että kai se pomon auto joku foordi on. Pomo loukkaantui ja ilmoitti heti, että minun määräaikaista työsopimusta ei tulla uusimaan. Ei se minua haitannut, sillä pomo oli täysin sivistymätön, joten työskentely samassa huoneessa oli yhtä tuskaa. Minusta ei ole yhtä paha, ettei tunnista autonmerkkejä kuin se, että pomon mielestä Ranska ei yllä Välimerelle saakka tai että verotoimisto kirjoitetaan yhteen.
Tietysti kehtaan. Ajan itsekin kalliilla autolla vaikka olen työtön.
Joskus odottelen lähistöllä jotta voin kysellä siitä sen omistajalta ja, että saanko ottaa kuvan. Automiehenä on mukava nähdä liikenteessä joskus muitakin autoja kun samoja harmaita kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on öky-auto ja miten sen tunnistaa? Vuosia sitten pomo osti uuden auton ja kysyi minulta, tunnistanko auton merkin. Katsoin ikkunasta parkkipaikalle, joka on niin kaukana, ettei automerkki näy. En tunnista paljon muita autoja kuin Nissan Micran, joka on minulla. Arvelin, että kai se pomon auto joku foordi on. Pomo loukkaantui ja ilmoitti heti, että minun määräaikaista työsopimusta ei tulla uusimaan. Ei se minua haitannut, sillä pomo oli täysin sivistymätön, joten työskentely samassa huoneessa oli yhtä tuskaa. Minusta ei ole yhtä paha, ettei tunnista autonmerkkejä kuin se, että pomon mielestä Ranska ei yllä Välimerelle saakka tai että verotoimisto kirjoitetaan yhteen.
Jäi sanomatta, että se pomon uusi auto oli Chrysler ja pomo äänsi sen Kysleri.
Onko nyt kyse AP: N skodasta? Siitä jolla liirasi pihaan mielikuvituksessaan?
Juuri näin. Sama homma kuin asumisessakin.