Mitä tehdä parittomille mukeille?
Hitto, taas tuli jouluna pari kahvimukia lahjaksi 🤬 Kaapista löytyy jo reilusti toistakymmentä erilaista mukia, isompaa ja pienempää sekä värikästä ja valkoista. Onko roskis ainoa oikea paikka näille?
Kommentit (20)
Pistä kaappiin.
Mielestäni parittomat mukit ovat parhaita, ne ovat uniikkeja.
Minullakin on kaappi täys mukeja, joita on tasan yksi kappale. Vaali niitä.
Kätevä jos pitempiaikaisia vieraita niin tunnistaa mukinsa. Jos ei hygieenikkoja että joka juomakerralla oltava puhdas.
Lahjoita johonkin työttömien yhdistykselle tms.tai missä vähävaraiset saa niitä viedä kotiinsa. Meillä on roskakatoksessa sellainen lahjoitus hylly.
Kaapissa vain ne mukit jotka tuovat sinulle tai perheelle iloa, joko yhtenäisiä tai parittomia tai molempia. Ja vain sen verran kun kaappiin mahtuu.
Voi käyttää työpöydällä kynäpurkkina, lapselle myös, jos on joku hänen lempimuki. Loput annetaan pois torissa.
Minua ärsyttää parittomat mukit.. Onneksi meillä kaikki ottaa aina sen teemamukin, koska se on parhaan kokoinen ja käteen sopivin. Parittomat mukit olen laittanut hammasmukeiksi tai työpöydille suosikit. Loput roskiin.
Mä heitän surutta roskiin. En halua kaappeihini mitään turhaa. Nuo parittomat mukit on yleensä rumia. Ja kaameimmassa tapauksessa kyljessä on joku naseva muka hauska teksti.
Kukaan ei ole koskaan kysellyt lahjojensa perään. Ja jos kysyykin, pieni valkoinen valhe ei ole maailman loppu.
Meilläkin on ihan liikaa mukeja, mutta parittomat eivät haittaa minua ollenkaan. Ylimääräisiä olen vienyt mökille ja kierrätyskeskukseen. Jos mukiin tulee lohkeama tai korva lähtee irti, käytän sen kukkaruukkuna. Minulla on paljon mm. rahapuun ja anopinhampaan taimia, joita istutan rikkinäisiin mukeihin ja lahjoitan pois. Kasvin ottaja saa sitten itse vaihtaa millaiseen ruukkuun haluaa.
Älkää nyt roskiin heittäkö uutta ja ehjää vaan antakaa jollekin tai jättäkää esim. roskiksen viereen.
Leivo siihen mikrossa mukikakku ja vie viemisiksi. Muki saa jäädä. Piirasvuokia olen poistanut näin. Leivon piiraan ja vien viemisiksi.
Vaikea ymmärtää, miksi uusia ehjiä käyttökelpoisia astioita heitetään roskiin.
Ne voi kierrättää ehjinäkin, kuten edellä on jo todettu.
Itse ihan tarkoituksella olen ostanut erilaisia muumimukeja ja kulhoja. Vain yhden olen saanut lahjaksi.
Rumat mukit pääsevät kynätelineiksi tai kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, miksi uusia ehjiä käyttökelpoisia astioita heitetään roskiin.
Ne voi kierrättää ehjinäkin, kuten edellä on jo todettu.
Itse ihan tarkoituksella olen ostanut erilaisia muumimukeja ja kulhoja. Vain yhden olen saanut lahjaksi.
Rumat mukit pääsevät kynätelineiksi tai kirpparille.
Vaikea ymmärtää miksi pitää ostaa ihmisille jotain huumorimukeja. Varsinkin, jos ei kertaakaan kylässä käydessään ollut yhtään sellaista käytössä. Olen itse ostanut omat kalliit mukit, joista haluan teeni juoda ja puolisolla on oma urheiluseuran muki. Miksi pitää ostaa krääsää? Voisi vaikka tuoda kahvia tai teetä.
En tajua ihmisiä jotka ovat ensimmäisenä heittämässä ehjää tavaraa roskiin. Jos et kestä parittomia mukeja kaapissa, niin ne voi lahjoittaa eteenpäin kierrätyskeskukseen tai vastaavaan, viedä työpaikalle kahvihuoneeseen tai laita vaikka kukkaruukuksi terassille
Itselläni on tapana juoda esim. kahvia vain yhdestä mukista kerrallaan. Tuntuisi hullulta kaataa itselleen kahvia kahteen eri (mutta samanlaiseen) mukiin ja sitten vuorotellen hörpätä niistä. Tiskiäkin tulisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä jotka ovat ensimmäisenä heittämässä ehjää tavaraa roskiin. Jos et kestä parittomia mukeja kaapissa, niin ne voi lahjoittaa eteenpäin kierrätyskeskukseen tai vastaavaan, viedä työpaikalle kahvihuoneeseen tai laita vaikka kukkaruukuksi terassille
Minäpä kerään kaikki tavarat joita en tarvitse ja tuon sinulle lahjaksi muutaman muovikassillisen ehjää tavaraa. Sinä voit sitten viedä ne työpaikkasi kahvihuoneeseen ja kierrätyskeskukseen. Miksi pitää viedä ihmisille jotain tarpeetonta jonka lahjan saaja joutuu kierrättämään?
Älä nyt roskiin heitä . Meillä on kaikki mukit erilaisia. Arjen vaihtelua on se.