Miten olet varautunut tämän vuoden kolmannessa kvartaalissa alkavaan globaaliin talouden romahtamiseen?
Onko fyysistä kultaa hankittuna?
Kai olet myymässä lähikuukausina kaikki osakkeet?
Et kai makuutä fiat-valuuttaa tilillä?
Onko sokeri -ja viinavarasto täynnä?
Onko kaikki vivulla olevat sijoitukset ja asunnot myyty pois?
Onko asuntolainan korossa kasvuvaraa?
Omavaraisuusasteesi?
Kohta paska osuu tuulettimeen, ja kunnolla osuukin
Kommentit (36)
Tulevina aikoina kannattaa sijoittaa perunäsäkkeihin, sillä perunoita voi syödä ja ylimääräiset voi vaihtaa kultaharkkoihin. Vielä toistaisesti perunoita ja muuta ruokaa on hyvin saatavissa, mutta tilanne voi muuttua nopeastikin.
Mie romahan heinäkuussa kirjoitti:
Kun otit puheeksi niin kerropa, mikä tuon romahuksen aiheuttaa.
Romahdus jatkuu niinkuin tähänkin asti. Tavallisen ihmisen elämästä tulee paskaa ja ilotonta selviytymistä. Ostovoima romahtaa ja työttömyys lisääntyy. Tästä pitää huolen keskuspankki ja poliitikot.
Luulin, että se romahdus on ennustettu tulevan Q2? Mutta itse olen säästänyt rahaa, että voin ostaa silloin halvalla osakkeita.
Joka vuosi sama lätinä. Ei ole vaan mitään tullut vielä. Itse olen velaton, 5 purkkia hernaria ja siitä on jakaa vaikka muillekin.
Hyvin ovat pystyneet tekohengittämään kuollutta.
Minkä savuverhon mahtavat keksiä seuraavaksi hämäämään lammaslaumoja.
Koronapolitiikan teho ei enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa vivulla olevat?
Velalla ostetut. Vivuksi sanotaan kun luulee saavansa tuottoa lainaa ottamalla.
Kiitos, näin ajattelinkin, halusin kuitenkin varmistaa että puhumme samaa kieltä.
Kotivara kaikilta osin kunnossa. Ei velkaa.
Mitä tarkoittaa, että veloilla ja sijoituksilla ei ole väliä kun alkaa rytistä? Nollaantuuko asuntovelkani vai triplaantuuko se kun rahan arvo alenee?
Vierailija kirjoitti:
Osa sijoituksista kultapaloiksi v
Kuivaa ruokatavaraa, säilykkeitä ja veskipaperia v
Kivääreihin panoksia v
Polttoöljyä ja aggregaatti v
Lääkkeitä ja puhdasta alkoholia v
Polttopuita useaksi vuodeksi vSinänsähän veloilla ja sijoituksilla ei tule olemaan mitään merkitystä kun alkaa rytistä
Jatkan elämää kuten tähänkin asti. Asuntolaina on maksettu, sijoitusten romahtaminen toki harmittaisi, mutta kyllähän ne sieltä nousisi joskus, niitten varaan en ole muutenkaan mitään laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi sama lätinä. Ei ole vaan mitään tullut vielä. Itse olen velaton, 5 purkkia hernaria ja siitä on jakaa vaikka muillekin.
Mitä kauemmin ja suuremmaksi kuplaa puhalletaan, sitä suurempi tulee myös romahduskin olemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa sijoituksista kultapaloiksi v
Kuivaa ruokatavaraa, säilykkeitä ja veskipaperia v
Kivääreihin panoksia v
Polttoöljyä ja aggregaatti v
Lääkkeitä ja puhdasta alkoholia v
Polttopuita useaksi vuodeksi vSinänsähän veloilla ja sijoituksilla ei tule olemaan mitään merkitystä kun alkaa rytistä
Mitä tarkoittaa, että veloilla ja sijoituksilla ei ole väliä kun alkaa rytistä? Nollaantuuko asuntovelkani vai triplaantuuko se kun rahan arvo alenee?
Tämän haluaisin myös tietää
Eli asuntolainan otto ei teidän mielestä ole nyt järkevää?
Mitä kotivaraan tulee,se on kunnossa.
Uskoni ihmiskuntaan meni, kun luin jonkun ääliön maksaneen 120000€ Counter Striken skinistä, jolla pelattaessa käytettävän virtuaalirynkyn saa siniseksi. Siis vau! Sininen pyssy videopelissä. Ja siinä oli jotain arvokkaita virtuaalitarrojakin.
Maailma ja osa täällä seilaavista ihmisitä on ihan sekaisin.
Eli onko tämä pörssiheilunta alkusoittoa? Kaikki romahtaa kesällä?
Ylikuumentuneet markkinat, joita on vuodesta 2008 asti tekohengitetty elvyttämällä, viime vuosina hurjasti kiihtyen.
Valtava velkamäärä joka puolella.