Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus yrittää päästä takaisin valtaan

Vierailija
20.04.2015 |

Olin 10kk sairaslomalla masennuksen takia, ja tämän kuun alussa aloitin työt osa-aikaisena. Töitä on vain neljä tuntia päivässä viisi kertaa viikossa. Nyt kuitenkin huomaan taas olevani ahdistunut ja väsynyt koko ajan. Tänään en voinut mennä töihin, koska olin niin ahdistunut, ja sanoin työnantajalleni olevani migreenissä. Päivällä kävin kahvilla ja kirjastossa ja olo oli ihan ok, mutta nyt illan olen vain itkeskellyt. Tuntuu, että kaikki kaatuu päälle, ja pelottaa, etten huomennakaan saa lähdettyä töihin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin!

Vierailija
2/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:59"]Lääkäriin!
[/quote]

Edellinen psykologini vaihtoi työpaikkaa, joten en nyt ole ammattilaisella käynyt tammikuun jälkeen. Jotenkin tuntuu niin raskaalta, että kaikki pitäisi aloittaa alusta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hoidon piirissä kuitenkin? Oliko sulla terapiaa sairasloman aikana? Jatkuuko se? Mites lääkitys? 

Vierailija
4/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^aha tulikin vastauksia kysymyksiini viestin lähettämisen aikana. -4

Vierailija
5/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tissuttelu tuotti angstikohtauksia. Runsas ulkoileminen auttoi. Ja tietokoneen pitäminen kiinni

Vierailija
6/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus harvemmin paranee itsestään, vaan sen ja omien ajatusten kanssa pitää tehdä töitä, jatkuvasti. 

Hae nyt ihmeessä uudelle terapeutille! Vaikka sen kanssa joutuisi "aloittamaan alusta", niin se voi olla ihan ok:kin käydä joitain asioita uudelleen läpi, niihin voi saada toisenlaisen näkökulman. Ja sä et kuitenkaan ole aloittamassa kaikkea alusta, vaan olet ehkä joitain asioita käsitellyt, ja niihin ei ehkä tarvitse palata yhtä intensiivisesti. -4

Vierailija
7/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitystä minulla ei ole ikinä ollut, enkä ole alkoholia käyttänyt kuukausiin. Lenkkeilen lähes päivittäin, ja tietokoneella olen vain iltaisin tunnin pari. Ap

Vierailija
8/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä muistaa, että ne pelon tunteet tulevat jostain vanhasta jutusta. Olet turvassa tässä hetkessä.

ne pelot myös menevät pois. Pikkuhiljaa, kun tiedostat ja annat niitten tulla ja annat niitten myös mennä pois...uskallat olla ilman ahdistuksen tunnetta. Se on niin tuttu tunne ja olet tottunut siihen, että et tavallaan aluksi pärjää ilman ahdistusta...mutta, koska pystyt kokemaan rentoja hetkiä, niin pystyt myös niitä ahdistuksia päästämään pois.

se vie aikansa. Tulee ees ja taas liikettä. Uskalla ymmärtää itsäsi ja ole rohkea siinä oman itsesi kohtaamisessa. Kehityt koko ajan eri puolilta. Olet hieno ja arvokas. Kun tarvii löysätä, niin löysää hyvällä omalla tunnolla, mutta älä kokonaan luovuta. Tai jos välillä luovutat, niin sitten jälleen kokoat itsesi.

Vierailija
9/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet voinut olla sairauslomalla 10kk ilman lääkitystä? Ei käy järkeen...

Vierailija
10/10 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 9 kirjoittanut, tuo oli toidella hienosti sanottu. Kiitos. En ole viestiketjun aloittaja, mutta samassa veneessä hänen kanssaan - lue tuo 9. viesti (oli toki muitakin hyviä, oikeastaan koko ketju tähän asti ainakin) jooko sinä joka aloitit viestiketjun, samoja fiiliksiä on täälläkin ja apua - mitä vain- kannattaa hakea. Googlaa/laita Youtubeeen Mindfulness, se voi olla väylä rauhaan. Itse tiedän sen aidosti auttaneen. Ei hätää, vaikka tuntuukin siltä :)