Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville, että miehelläni on 10000 € velkaa

Vierailija
20.04.2015 |

Syynä nettipokeri. Neljännen lapsemme (meidän iltatähti) LA on kuukauden päästä. Olen ihan sekaisin että mitä tehdä tuon miehen kanssa. Luottamus mennyt täysin. Olen ollut aivan tietämätön hänen peliriippuuvuudestaan ja veloistaan. Hän ei ole puhunut minulle asiasta sanaakaan. Mun tekisi mieli erota, syynä juurikin tuo totaalinen luottamuspula, sekä se että olen todella loukkaantunut siitä miten hän on raha-asiamme sössinyt. Mies on tosi pahoillaan ja katuu, on itsekin ihan hajalla tekonsa vuoksi. Miten ihmeessä tästä noustaan?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole pahakaan.

Velkaantuminen hävettää ja siksi ei ole halunnut vaivata sinua asialla, pitäähän sitä vähän omiakin asioita olla. Tavallaan ihan oikein yrittänyt peitellä, jos suhtautumisesi olisi tuollainen kuin ensireaktiosi.

Tärkeintä että pidätte nyt tiukkaa linjaa.

Vierailija
2/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi estot joka paikkaan ettei saa niitä pikavippejä! Googlaa pikavippiesto. Rayllakin taitaa olla jokin estojuttunsa, en siitä tiedä sen enempää. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kuvottava.

Vierailija
4/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosiaan vain 10 000€ niin tilanne on vielä hallussa. Kannattaa tarkistaa onko hän maksanut laskut, vakuutukset, lasten harrastukset jne jos ne on olleet hänen vastuullaan. Vaadi koko totuus. Montako pelitiliä jne. Onko sinun nimiisi otettu velkaa?
Kymppitonni on vielä sellainen summa että siitä selviää. Tsemppiä sinulle,
T. Saman kokenut (ja nolla perään)

Vierailija
5/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, paitsi et melkein 20 000e velkoja. Perinnässä ja menossa ulosottoon, mä sain selville liian myöhään. Lämmitysöljytkin maksamatta.
Ja ison osan rahoista pelannut :(

Ei kyllä missään vaiheessa oo tullut mieleen eroa ottaa tän takia mut jottain tarttis tehdä, suht ahdistavaa.

Vierailija
6/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehellä on työpaikka, onneksi. Mutta emme ole kumpikaan mitään kovin hyvätuloisia, ja nyt olen äitiyslomallakin (ja sen päälle olin kuvitellut hoitovapaata), joten tuommoinen kymppitonnin velka ei ole meille mikään pikkujuttu. Mutta ehkä tästä selvitään.

Varmaan kaikista eniten mua tässä surettaa taloudellisten asioiden ja luottamuksen menettämisen lisäksi se, että koen ettei me miehen kanssa olla enää kumppaneita. Siis että mies on kuukausikaupalla salannut multa jotain näin isoa, ei ole pystynyt/halunnut puhua mulle tuosta mitään. Mun mielestä se on surullista, vaikka toisaalta kyllä ymmärrän miestäni.

Kiitos kovasti tsempeistänne, ja kohtalotovereille kanssa paljon jaksamista.

Niin ja mitenkähän olen kuvottava..?

Vierailija
7/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei kai enää pelaa, mutta 5 tonnia velkoja pikavipeistä.. Sain kans tietää yllätyksenä. Tiedän kuinka paljon stressaa ja varsinkin kun itse hoitaa raha asiansa niin suututtaa toisen töppäilyt.. Mutta kaikki virheitä tekee, ehkä näistä opitaan?

Vierailija
8/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on 20.000 velkoja (autolaina) eikä mua haittaa

Vierailija
9/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:12"]Ap, olet kuvottava.
[/quote]
En ole. Ap, mutta miten niin? Kauheaa, jos mies syytää rahansa turhuuteen, velkaantuu ja odottaa raskaana olevan vaimon elättävän mokoman luuserin.

Vierailija
10/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:07"]Mun miehellä on 20.000 velkoja (autolaina) eikä mua haittaa
[/quote]
Autolaina on vähän eri juttu. Siinä on sentään joku vastine. Mutta pelivelalle ei ole mitään järkevää syytä.

Vierailija
11/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:07"]Mun miehellä on 20.000 velkoja (autolaina) eikä mua haittaa
[/quote]
Autolaina on vähän eri juttu. Siinä on sentään joku vastine. Mutta pelivelalle ei ole mitään järkevää syytä.
[/quote]
Höps, pelatessa on sentään joku mahdollisuus saada rahat takaisin ja jopa voittoa. Auto on sama kuin polttaisi rahaa.

Vierailija
12/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnen samantyylisiä tapauksia ja vähän käy vaimoa sääliksi kun joskus kulissit romahtaa. :/

Vierailija
14/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto.

Vierailija
15/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! <3

Vierailija
16/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on riippuvuus, johon kannattaa hakea apua. Olisiko sellainen järjestely mahdollinen, että sinä hoidat perheen raha-asiat ja miehellä ei ole ainakaan vähään aikaan pääsyä tileihin? Peliriippuvainen on kuin alkoholisti eikä hallitse pelaamistaan.

Vierailija
17/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne! Velat pikavippeinä, eli korot ja kulut todella suuria. Eikä mitään halunnut tai uskaltanut mulle kertoa.

Vierailija
18/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 antoi sinulle hyviä neuvoja. Vaadit miestäsi menemään hoitoon peliriippuvuuttaan hoitaamaan. Jos hän ei suostu, se on sitten moro. Voisitte käydä myös kaksin ammaattilaisen juttusilla luottamuksen palauttamiseksi.

Vierailija
19/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi varmistua paljastiko vain jäävuoren huipun vai koko totuuden. Peliriippuvuus on tosi addiktoiva eikä siitä välttämättä selviä omin voimin ja haluin eli varmistus siitä, että mies pääsee irti. Jos nämä kaksi toteutuu, voit olla onnellinen, että selvisitte 'vain' 10 000 euron hintalapulla. *halaus*

Vierailija
20/54 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on suostuttava siihen, että sinä hoidat tästä lähtien kaikki perheen raha- asiat. Hänen on annettava sinulle täysi kontrolli omaan tiliinsä, ja suostuttava pieneen (max 100 euroa/kk) itselle jäävään käyttörahaan. Kun luottamus on mennyt, ei siinä anteeksipyytelyt auta.
Ikävä kyllä peliriippuvuus on sairaus pahemmasta päästä. Kyllä eroaminen tuntuu tässä realistiselta vaihtoehdolta!
Myös kunnan sosiaalitoimeen on syytä ottaa yhteyttä, jos ei puoliso pysty hoitamaan elatusvelvollisuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän