Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olet kateellinen ja miten se ilmenee?

Vierailija
20.04.2015 |

Mä olen kateellinen ihmisille jotka käyvät pakettimatkoilla ja ovat onnellisia. Sellainen rehellinen lomalle lähteminen helppous ja siitä ylpeily on jotenkin minusta herttaista. Kävisimme itse perheen kanssa useammin jos olisi varaan, ollaan käyty kaksi kertaa kuuden vuoden aikana Turkissa ja Teneriffalla, ja miehen kanssa kahdestaan Euroopassa omatoimilomilla. Tjäreborgin aurinkomatkat on ainakin onnistuneet, ja tykkään puljun palveluista ja varauksen helppoudesta ja siitä, että saa venkslata mielensä mukaan ennen matkaa jos ei haluakaan jotain palvelua, sen saa kulutta perua.

Mun kateus siis ilmenee matkasta haaveilemalla, ja yrittämällä päästä itsekin. Pakettimatkaajia halveksutaan, koska on ilmeisesti siistimpää kiertää reppu selässä Aasiaa. Itseä kun se ei kiinnosta, niin on oppinut häpeämään omia matkoja jotka on sitä tylsää massakohdetta. Mutta kun niissä on aina niin kivaa, tärkeintä on aina mulle päästä vaan tuulettumaan ja viettämään tiiviisti aikaa perheen kanssa. Harmi kun ei ole varaa. Olen siis kateellinen myös perheille jotka käyvät joka vuosi ulkomaanmatkoilla.

Sitten olen kateellinen ihmisille jotka asuvat omarantaisella tontilla hienossa omakotitalossa. Olisi kivaa tienata joskus niin, että olisi varaa asua järven rannalla ja omalla laiturilla huljutella varpaita vedessä.

Mun kateus ilmenee usein haikeutena, en juurikaan tunne katkeruutta. Yritän päästä tunteesta ajattelemalla omasta elämästä myönteisesti. Tykkään myös aina tuttujen matkakuvista Facebookissa ja haluan kuulla lomareissun sujumisesta, silloinkin kateus hälvenee kun saa jotain kosketuspintaa.

Mistä sinä olet kateellinen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen hyvästä itsetunnosta ja siitä, että uskaltaa erottua massasta.

Vahvat uskaltaa!

Vierailija
2/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä ja rehellisestä luonteenpiirteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen terveille, niille joilla on työpaikka ja rahaa niin että pärjää hyvin. Olen kateellinen hyvännäköisille, ja niille joilla on hyvä parisuhde. Ei kai se mitenkään ilmene, kunhan harmittelen itsekseni.

Vierailija
4/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille jotka ovat olleet rohkeita ja muuttaneet ulkomaille. En ole varma miten tää ilmenee, no ehkä joskus kun tulee lapsuudenkavereita vastaan, jotka ovat tulleet ulkomailta Suomeen lomille niin saatan vähän liioitella miten hienosti asiat ovat itselläni ja saatan sanoa senkin että onneksi jäin Suomeen vaikka oikeasti se vähän kyrsii mua. Monesti jos näen negatiivisen uutisen Suomesta niin heti ignoraan sen mutta jos luen jotain negatiivista ulkomailta, esim maista missä lapsuudenkaverit asuvat niin kiinnostun enemmän ja jaan uutisen facebookissakin :D

Ulkonäöstä, terveydestä ja rahasta en ole kateellinen, koska koen että näillä minua on siunattu enemmän kuin ansaitsisin ja yritän olla vain kiitollinen, koska sitä ei koskaan tiedä jos vaikka terveys viedään.

Olen kateellinen ihmisille, jotka ovat löytäneet unelmapuolison ja rakkautta riittää. olen kyllä onnellinen ja iloinen lapsistani ja kiitollinen mutta se harmittaa, että jo ennen kolmeakymmentä ikävuotta tulin jätetyksi ja jouduin kokemaan avioeron.

Vierailija
5/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:30"]

Olen kateellinen pariskunnille. Itse en ole ikinä edes seurustellut ja haluaisin jonkun elämääni ja vituttaa aina ankarasti, kun näkee onnellisen parin yhdessä : (

[/quote]

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Ihmiset monesti vain näyttävät ulospäin onnelliselta. Harvat suhteet ovat oikeasti onnellisia. Pettäminen on hyvin hyvin yleistä. Ihastuminen/rakastuminen tutkitusti ei kestä muutamaa kuukautta pidempään.

Vierailija
6/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:48"]Olen kateellinen terveille, niille joilla on työpaikka ja rahaa niin että pärjää hyvin. Olen kateellinen hyvännäköisille, ja niille joilla on hyvä parisuhde. Ei kai se mitenkään ilmene, kunhan harmittelen itsekseni.
[/quote]Tiedän erään naisen joka on sairaalloisen kateellinen, tekee kaikkensa ,että saisi toisen ihmisen mustamaalattua.

Vierailija
7/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeneeköhän jotkin provot ja trollitkin kateutena käänteisesti?

Vierailija
8/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:38"]

Oletko sä töissä pakettimatkatoimistossa, vai miksi tällaiinen mainos?

[/quote]

Heh, en ole. :D Mutta jos helpottaa niin olen mä ollut Deturinkin matkoilla ja hyvin on mennyt. Olen lentänyt Easy Jetillä ja Finnairilla, ja Thomas Cookilla. VR:n palvelujakin käytän. :D Lienen kaikkien kätyri.Pakettimatkoilla on vaan niin halveksittu imago, vaikka uskon sen monesti olevan kateutta tai rohkeuden puutetta vaan itse heittäytyä helppoon elämään. Ajattelen ehkä liikaa mitä muut miettii, olen siis kateellinen niille jotka uskaltaa olla omia itsejään muista piittaamatta.

AP

Vierailija
9/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen useistakin asioista, kauneudesta, rahasta, onnellisuudesta, perheestä jne. Mielestäni se on kuitenkin hyvä. Kun huomaan olevani kateellinen esimerkiksi jonkun varakkuudesta pohdin uudelleen ja uudelleen olisinko onnellisempi miljonäärinä. Vastaus on joka kerta en. Samoin kateellisena pohdin mikä itsellän on hyvää ja mistä muut ovat kateellisia, siitä tulee hyvä mieli. En siis ehdi milloinkaan olemaan "pahalla tavalla" kateellinen vaan käännän sen hyväksi itselleni ja voin olla toisenpuolesta onnellinen, sillä tiedän että molemmilla on heikkoutensa sekä taistelunsa.

Vierailija
10/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jotenkin rehellisempää, jos ihmiset voisivat rehellisesti sanoa, että tunnen kateutta. Se vie jo osan kateuden tunteesta pois. Näin mä ainakin teen. Kun sen sanoo ääneen, helpottaa ja näkee asiat ei- niin jyrkästi. Usein myös kritiikin kohteeksi joutuneet sanovat, että hei sanoja on vain kateellinen. Vaikka tosiasiassa kritiikistä loukkaantunut saattaa olla itse epävarma asiastaan ja leimaa sanojan kateelliseksi. Vähän molemmissa vikaa silloin. Mutta tietty voi miettiä että mikä pointti se nyt on mollata ketään.. se uusi tv-sarja missä ihmiset katsoo telkkariohjelmaa ja kommentoi sitä, Sohvanvaltaajat vai mikä se on?

Siinä oli se hapannaamainen nainen joka kritisoi koko ajan Levillä ollutta luksuskartanoa. Miksi pitää kritisoida, miksei voi vaan sanoa että hei nyt tunnen kateutta. Kun sitä se selkeästi oli.

Vierailija
11/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:30"]

Olen kateellinen pariskunnille. Itse en ole ikinä edes seurustellut ja haluaisin jonkun elämääni ja vituttaa aina ankarasti, kun näkee onnellisen parin yhdessä : (

[/quote]

Puolet avioliitoista päättyy eroon. Ihmiset monesti vain näyttävät ulospäin onnelliselta. Harvat suhteet ovat oikeasti onnellisia. Pettäminen on hyvin hyvin yleistä. Ihastuminen/rakastuminen tutkitusti ei kestä muutamaa kuukautta pidempään.

[/quote]
Kylläpä lohduttaa, heti tuli parempi mieli. NOT

Vierailija
12/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään mistä olisin kateellinen. :D no olisi ihanaa jos olisi hyvä itsekuri että saisin vähän timmimmän kropan kesäksi.

Vierailija
13/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kateellinen ihmisille, joilla on kauniisti ja hyvällä maulla sisustettu koti. Itse siivoan ja sisustan, muttei tästä sikolätistä mitään tuu...

Vierailija
14/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:14"]

En keksi mitään mistä olisin kateellinen. :D no olisi ihanaa jos olisi hyvä itsekuri että saisin vähän timmimmän kropan kesäksi.

[/quote]

Mä olen kanssa kateellinen ihmisistä jotka jaksaa lähteä joka aamu lenkille tai salille. Olen ollut kuntosalin jäsen vuoden ja mulla menee niin, että viikon jaksan mennä ja olo on hyvä, sitten voin olla viikon etten jaksa lähteä ja taannun takaisin sohvalle. En ymmärrä miten kauan siellä pitää käydä rehkimässä, että alkaa tulla se paljon puhuttu endorfiini ja palo sinne salille?? Edelleen mulla on siellä salilla joskus olo, että mitä vitun järkeä tässä on..

Vierailija
15/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ihmisille joilla on säännölliset tulot, ja terveyttä käydä töissä sellasia ansaitsemassa. Sellasille, jotka ei väsähdä viiden minuutin fyysisestä ponnistelusta niin, että heikottaa ja pyörryttää ja nolottaa helvetisti.

Vierailija
16/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen niille jotka voivat syödä mitä vaan lihomatta.

Vierailija
17/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ihmisille jotka ovat tienneet jo peruskoulussa (tai edes lukiossa) mihin he tähtäävät, ja mitä heistä isona tulee. Minä olen haahuillut ilman suunnitelmia ja valinnut aikoinaan väärän alan, vanhempana löysin oikean, mutta eipä oo hirveesti työkokemusta. Olisinpa lukenut aikoinani läksyni kunnolla ja tähdännyt (edes) johonkin.

Olen kyllä kateellinen siitäkin kun näen miten hyvällä ulkonäöllä saa erilaista kohtelua, eikä kukaan ole rikkonut itsetuntoasi huutelemalla sinua rumaksi. Myös ulkonäkö avaa ovia, niin kuin koulutus (ja työkokemus), mutta tähän asiaan ei voi itse vaikuttaa. Ei se pottunokka ja pienet silmät millään meikillä ja uudella kampauksella katoa...

Vierailija
18/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä töissä pakettimatkatoimistossa, vai miksi tällaiinen mainos?

Vierailija
20/20 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein kateellinen. En ilkeällä tavalla, saatan ihastella ja ottaa joitain vaikutteita esim. sisustukseen tai kauneudenhoitoon ymsyms.