Ärsyttää ihmiset reppu selässä esim ratikassa
Eikö ihmiset tajuu, ettei sen repun kanssa heiluta ahtaissa tiloissa. Mentäessä vaikka täyteen bussiin, ratikkaan jne, reppu otetaan pois selästä ja asetellaan jalkojen juureen tai kannetaan käsissä. Ne ei edes huomaa miten ne teilaa muita matkustajia mennen tullen kääntyessään.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:43"]Minua ärsyttää isot lastenvaunut julkisessa liikenteessä. Pienet lapset pakataan valtaviin vaunuihin joiden paikalle mahtuisi ruuhka-aikana seisomaan muutama aikuinen ja pahimmassa tapauksessa isot vaunut estävät kulkemisen bussin etuosasta bussin takaosaa. Vauvat pitäisi kantaa sylissä etteivät vie tilaa.
[/quote]
Joo! Esim. Pariisissa kaikilla on sellaiset näppärät pikkuvaunut, tai kantoreput tms. Suomalaiset vankkurit ei edes mahtuisi siellä metroihin ja muihin.
Jos vaunut on bussissa/ratikassa/ jne käytävällä tientukkeena, eikä vaunupaikalla, pitää sanoa kuljettajalle! Hän poistaa häiriköt kyydistä, nähty on.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:52"]Mut tollanen kusipää tönäsi ulos bussista. En ymmärrä miten jollekin bussimatkalle tarvii jonkun suunnattoman kokoisen rinkan selkäänsä eikä edes tajuta ottaa sitä pois muita kiusaamasta.
[/quote]
Tuskinpa se reppuselkäinen on ihan pelkällä bussimatkalla kuitenkaan.. Tuskin se sitä bussimatkan takia siis kantaa.
22: Sori vaan, kaikkein käytännöllisintä on, kun saa pitää kädet vapaina ja laukun paino jakautuu tasaisesti = reppu.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:06"]
En aio kävellä lentokentälle reppu selässä, ihan bussilla menen. Jos se häiritsee niin se on vaan voi voi.
Mee bussilla, mutta älä tuupi sen reppus kanssa muita.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:02"]Julkinen liikenne pitäis kieltää!
[/quote]
Ei ole pakko käyttää jos ei miellytä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:36"]Pahinta on se, ettei ne EDES HUOMAA aiheuttamaansa pahennusta ja tuhoa. Pälyilee vaan ympäriinsä ja ihmettelee, miksi saavat pahaa silmää. Ja jos niille jotain sanoo, ei ymmärrä siltikään. Onhan se reppu nyt niin kätevä ja ah niin tyylikäs.
[/quote]
Se muuten on kätevä. En mä selviäisi kauppareissuistakaan ilman, en kärsi kantaa painavia kasseja kädessä. Tyyli taas ei kiinnostaa siinä asiassa pätkääkään. Mutta joo, kyllä sen repun voi bussissa ottaa pois selästä, se on totta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:40"]Nää alapeukuttajat ja jaxuhali-tyypit on varmaan jostain Kempeleestä, jossa on kaksi bussilinjaa ja matkustajia vähän. Ei oo ongelmia tungoksessa kauppakassien ja REPPUJEN kanssa.
[/quote]
Meillä Kempeleessä on enemmän kun kaks bussilinjaa. 57 kulkee kerran aamulla ja kerran illalla. 51 kulkee kerran tunnissa, ja 52, 53 ja 54 kulkee nopsaan Oulusta Zeppeliinille. Tai 52 saattaa kulkea kyllä kirkonkylän kautta. Mutta niitä on enemmän kun kaks! Jos et tiedä, niin älä huutele! Sitä paitsi, matkustajia on paljon, joskus voi olla jopa 10 ihan Kempeleeseen asti, ja muutama jatkaa vielä Tyrnävälle, Liminkaan tai Lumijoelle asti. Kauppakassejakin on, jos ehtii ennen bussin lähtöä juosta Stockalle tai Anttilaan.
Ja me ei sanota jaxuhaleja. Osa käyttää jumalan terve - tervehdystä, monet vaan toivottaa jaksamista. Me Kempeleessä ei olla alapeukuttajia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:43"]
Minua ärsyttää isot lastenvaunut julkisessa liikenteessä. Pienet lapset pakataan valtaviin vaunuihin joiden paikalle mahtuisi ruuhka-aikana seisomaan muutama aikuinen ja pahimmassa tapauksessa isot vaunut estävät kulkemisen bussin etuosasta bussin takaosaa. Vauvat pitäisi kantaa sylissä etteivät vie tilaa.
[/quote] Mua ei niinkään lastenvaunut, oli ne tuplarattaat tai muuten vain isot. Mutta olen törmännyt sellaisiin valtaviin vaunuihin, jotka näyttävät vähän sellaisilta pyörän perässä vedettäviltä (niillä on joku oma nimensä, muistaako joku) ja ne ovat oikeasti ISOT. Veivät valehtelematta kaksi vaunupaikkaa ratikan keskiosassa ja kun mukana oli vielä polkupyöräänsä kuljettava tenava, jonka äiti ei välittänyt, vaikka kukaan muu ei meinannut kyytiin mahtua, meinasi minulta katketa verisuoni päästä. Noh, opinpahan itse välttelemään ratikoita kun olen (pienten!) rattaideni kanssa liikkeellä, kävely tekee hyvää.
Kädet vapaina ja reppu senkun heiluu kanssaihmisten iloksi. Hei haloo. Voisiko oikeasti ottaa huomioon muutkin matkustajat. Itsekästä ajatella: mulla on kädet vapaina ja ihana tunne kun paino jakautuu tasaisesti, mites te muut voitte?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:46"]Aika ääripäässä nyt on joku Guessin bling bling. Tyylikkäitä ja käytännöllisiä laukkuja on kaupat väärällään. Mutta ei kun reppua selkään vaan ...
[/quote]
Kerro mulle millä niskavaivoista kärsivä ihminen kantaa painavammat tavarat yhtä kätevästi kuin repussa?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:51"]22: Sori vaan, kaikkein käytännöllisintä on, kun saa pitää kädet vapaina ja laukun paino jakautuu tasaisesti = reppu.
[/quote]
Totta tämäkin, ja minulla on usein repun lisäksi matkassa kaksi lasta ja koira. Reppua ei aina voi riisua. Jos antaa tilaa reppuihmiselle , niin ei saa reppua naamaansa ;)
31: Voi raukkaa :). Otan itse repun selästä liikennevälineissä, joten äläpä turhia huutele.
Listaapa itse tähän ketjuun kaikki ne asiat, jotka teet oman hyvinvointisi kustannuksella vain muita ihmisiä ajatellen. Muuten on turha syyttää itsekkääksi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:07"]Tällaisissa tilanteissa aina huomaa sen, kuka on "maalta kotoisin" ja kuka osaa kaupunkilaisen, toiset huomioon ottavan, käyttäytymisen.
[/quote]
Itse olen kirjaimellisesti maalta kotoisin ja aina otan repun/laukun tms. Pois muiden tieltä. Helsingissä vieraillessa ihmetyttää ettei muita huomoida vaan painetaan menemään isot reput selässä tuuppien muita. Mielestäni kasvatuskohtaista, ei niinkään paikkakunnan. N21
Ja lisäys edelliseen, meillä kotopuolessa muutama bussilinja eikä ruuhkaa, mutta osaan silti huomioida muita matkustajia muualla liikkuessani.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:02"]Julkinen liikenne pitäis kieltää! [/quote] Ei ole pakko käyttää jos ei miellytä.
[/quote] Valitettavasti aika monen on käytettävä julkisia kulkuneuvoja.
Aivan, ja sitten reppuselkäinen tapaa toisen samanmoisen ja jäädään jutettelemaan ja kälättämään siihen ratikan/metron ovensuuhun tai metron rappusten eteen, niin että kukaan ei pääse ohittamaan. On sekin niin vaikeaa, astua muutama askel sivuun!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:02"]Julkinen liikenne pitäis kieltää! [/quote] Ei ole pakko käyttää jos ei miellytä.
[/quote] Valitettavasti aika monen on käytettävä julkisia kulkuneuvoja.
[/quote]
Niin, kuten minun. Mutta ehkäpä juuri siksi en olekaan kieltämässä niitä kuten aiempi..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:06"]Aivan, ja sitten reppuselkäinen tapaa toisen samanmoisen ja jäädään jutettelemaan ja kälättämään siihen ratikan/metron ovensuuhun tai metron rappusten eteen, niin että kukaan ei pääse ohittamaan. On sekin niin vaikeaa, astua muutama askel sivuun!
[/quote]
Astu itse muutama askel sivuun, ja kierrä ne kälättäjät. Ei sulla siihen yhteiseen tilaan ole enempää oikeutta kuin muillakaan.
On eri asia olla niskavaivainen kuin ääliö. Pointtihan oli käytöstavat julkisissa kulkuneuvoissa.
Aika ääripäässä nyt on joku Guessin bling bling. Tyylikkäitä ja käytännöllisiä laukkuja on kaupat väärällään. Mutta ei kun reppua selkään vaan ...