sairastettu korona ja raskaus
Onko joku sairastanut koronaa jonka jälkeen olisi tullut raskaaksi muutamien kuukausien päästä? Minulla siis on korona sairastettuna 4/21 ja raskaaksi tulin 8/21. Koronan jälkeen, minulla palautui maku ja hajuaisti, enkä sairastanut sitä erityisen pahasti. Nyt raskaaksi tultuani, ja kun viikot 7 pamahti tauluun niin minulla tuli erittäin voimakkaat haju ja makuaisti ongelmat, jotka jatkuvat siis edelleen ja nyt olen viikoilla 21+4. Neuvolasta ovat sanoneet, ettö voi hyvin johtua koronasta nämä ja siihen päälle vielä raskaushormoonit, mutta tietenkään varmasti ei voi sanoa kun koko korona niin uusi juttu. Olisko täälä kenelläkään vastaavia kokemuskia kuin minulla? Rupeaa tosissaan masentamaan ja epätoivo iskemään, ku en voi juurikaan syödä/juoda kun tiettyjä asioita (mitä on vain muutama) ja oikeasti tuntuu siltä että tämä on tullut jäädäkseen.....olen myös ammatiltani kampaaja ja ollut sairaslomalla melkeen koko raskauden, koska en pysty hajujen takia olemaan koko työpaikallani.
Kommentit (2)
Johtuu raskaudesta, maku ja hajuaisti muuttuu tosi herkäksi, itse olen ollut aina raskaana todella herkkä oksentaa ihan jo sen takia mille joku ruoka maistuu tai joku asia haisee, sellaiset hajut ärsyttää mitkä ennen ei ole sitä tehnyt. Kerran pesin kaikki vaatteet kotoa läpi, vaikka ne ovatkin puhtaana kaapissa, mutta pesuaineen haju alkoi kuvottaa niin pahasti, siirryin sitten hajusteettomaan.
Kukaan ei kai osaa sanoa. Huolehdi kuitenkin mahdollisimman hyvästä ruokavaliosta ja kunnostasi muutenkin. Ota myös rokotukset, jos niitä suositellaan.