Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirjoja teidän 14-16-vuotiaat pojat lukevat?

Vierailija
01.01.2022 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen velvollisuudentunne ihmisillä on nykyään alkanut olemaan kirjojen lukemiseen? Pari vuotta sitten tätä muotia ei vielä ollut, mutta nykyään monen täytyy esitellä somessa, kuinka tuli tänäänkin luettua 10 kirjaa???

Lue sinäkin enemmän ja roiku somessa vähemmän. 

Vierailija
22/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vanhemmat, joiden pojat tai lapset ylipäänsä eivät lue kirjoja, luetteko te itse? Jos lapsi tai nuori ei ole koskaan nähnyt vanhempiaan kirja kädessä, niin en ihmettele, jos eivät ala lukea, elleivät sitten löydä esikuvaa jostain perheen ulkopuolelta. 

Muuten ei meilläkään aikoinaan vanhemmat lukeneet juuri muuta kuin sanomalehteä, mutta sain mallin enoiltani, jotka molemmat olivat kovia lukemaan ihan nuoresta asti. Ja ihan mahdoton kirjojen ahmija minusta tuli heti, kun opin lukemaan jouluaattona vähän ennen 6-vuotispäivää. Eikä loppua näy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen luettiin ainakin Jallua ja Kallea.

Vierailija
24/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin koulussa tuossa iässä Siepparin ruispellossa ja Kellopeli appelsiinin ainakin. Olivat äidinkielessä valittavissa luettaviksi. Nykyään varmaan K18?

Vierailija
25/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein Kampfit ostimme pojille joululahjaksi arjalaisen vaimoni kanssa.

Vierailija
26/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shells Angeles, kertoo mopopojista

Vierailija
27/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mein Kampfit ostimme pojille joululahjaksi arjalaisen vaimoni kanssa.

Persialaisessa kirjallisuudessa olisi varmasti ollut hyviä vaihtoehtoja myös. Kysy ihmeessä vaimoltasi, olisiko hänen kotimaansa kirjallisuutta suomennettuna?

Vierailija
28/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Aku Ankkaa.

Luin itse aikoinani paljon. Nykyään paljon, paljon vähemmän.

Vierailija
29/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mein Kampfia, Raamattua, Satanic Bible, Koraania, Aristotelestä

Vierailija
30/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vanhemmat, joiden pojat tai lapset ylipäänsä eivät lue kirjoja, luetteko te itse? Jos lapsi tai nuori ei ole koskaan nähnyt vanhempiaan kirja kädessä, niin en ihmettele, jos eivät ala lukea, elleivät sitten löydä esikuvaa jostain perheen ulkopuolelta. 

Muuten ei meilläkään aikoinaan vanhemmat lukeneet juuri muuta kuin sanomalehteä, mutta sain mallin enoiltani, jotka molemmat olivat kovia lukemaan ihan nuoresta asti. Ja ihan mahdoton kirjojen ahmija minusta tuli heti, kun opin lukemaan jouluaattona vähän ennen 6-vuotispäivää. Eikä loppua näy!

Olen lukenut lapsesta asti ja luen paljon edelleen. Mies lukee vähemmän, mutta joku kirja hänelläkin on aina kesken. Lapsille on luettu siihen asti että he oppivat lukemaan itse. Käytiin ahkerasti kirjastossa ja ostettiiin lahjaksi kirjoja. Eipä heistä silti tullut lukutoukkia. Surettaa, mutta ei lukemaan voi pakottaakaan.

Vierailija
31/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut lapsesta asti ja luen paljon edelleen. Mies lukee vähemmän, mutta joku kirja hänelläkin on aina kesken. Lapsille on luettu siihen asti että he oppivat lukemaan itse. Käytiin ahkerasti kirjastossa ja ostettiiin lahjaksi kirjoja. Eipä heistä silti tullut lukutoukkia. Surettaa, mutta ei lukemaan voi pakottaakaan.

Samoin. Ajat ovat muuttuneet. Entisaikaan kaikki lukivat ja kympin tytöt vielä kaksi kertaa enemmän kirjoja kuin muut. Nyt oma lapsi vetää samanlaisella koulumenestyksellä ja lukee muuta kuin kouluun liittyviä kirjoja ihan satunnaisesti.

Vierailija
32/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen lukeminen on täysin yliarvostettua. Siis muiden kuin oppikirjojen.

Vierailija
33/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas nähdään sitä kuuluisaa m i e s v i h a a.

V i t t u a k o se haittaa, jos poika tai mies ei lue kirjoja? Moderni ihminen lukee internetin yleistymisen vuoksi PALJON enemmän kirjoja kuin 90-luvulla. Että silleen.

No, sä et ole paljoa lukenut. Sen huomaa.

Netistä harvemmin luetaan kirjoja.

Tyttöjen ja poikien lukeminen on erilaista. Poikien lukemisesta keskustelussa ei ole mitään ”vihaa” kuin sun harhoissasi.

Vierailija
34/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallun ymmärrän jaloviinaksi, mutta onko Kalle jotain tahnaa? (mäti)

Vierailija
35/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luetaan aamupalapöydässäkin, vaikka on se kai huono tapa. Pojat, 14 & 16, ovat tutustuneet isänsä Jallu, Ratto ja Erotiikan maailma -kokoelmiin. Oppivat samalla biologiaa ja historiaa. Ihanaa kun heillä ja isällänsä on yhteinen harrastus.

Vierailija
36/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ei lue jos ei ole pakko. Paitsi käsikirjoja jotka liittyvät harrastuksiin. On muuten todella tiedonhaluinen ja älykäs. Lukeminen taitaa olla luonnejuttu.

Vierailija
37/37 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tuon ikäisiä poikia, mutta tytöt kyllä lukee Reginaa.