Mitä kirjoja teidän 14-16-vuotiaat pojat lukevat?
Kommentit (37)
14-vuotias luki K15-sarjaa. Näytti aika heppoiselta sisällöltä, mutta olen tyytyväinen että luki edes jotain.
Hitleristä, Stalinista jne kertovia. Sotakirjoja lukenut pienestä asti
Harlekiineja. Pitääkö olla huolissaan
Jotain pelimies-oppaita kuinka naisia isketään 😄
Valitettavsti ei mitään ellei koulussa ”pakoteta” :(
Urheilusankaritarinoita (Pele, Maradona, Gretzky etc) ja historiallisten suurhenkilöiden elämänkertoja.
Pari vuotta on matkaa tuohon ikään, mutta ennustaisin että lukee historiaa ja populaaria tähtitiedettä ja sen sellaista.
Ja taas nähdään sitä kuuluisaa m i e s v i h a a.
V i t t u a k o se haittaa, jos poika tai mies ei lue kirjoja? Moderni ihminen lukee internetin yleistymisen vuoksi PALJON enemmän kirjoja kuin 90-luvulla. Että silleen.
Ei lue vapaaehtoisesti ellei sitten jotain tietokoneeseen liittyvää ohjeistusta.
Vierailija kirjoitti:
Asterix sarjakuvia 👍
Ne vasta onkin huippuja!
Mikä ihmeen velvollisuudentunne ihmisillä on nykyään alkanut olemaan kirjojen lukemiseen? Pari vuotta sitten tätä muotia ei vielä ollut, mutta nykyään monen täytyy esitellä somessa, kuinka tuli tänäänkin luettua 10 kirjaa???
Ostin pojalle joululahjaksi kirjan Hirmut hallitsijat - 52 diktaattoria. Loistava kirja toimittaja Raimo Tyykiluodolta. Kyllä vaan historia tuntee monta hullua diktaattoria.
Erä-, luonto- ja kalastuskirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen velvollisuudentunne ihmisillä on nykyään alkanut olemaan kirjojen lukemiseen? Pari vuotta sitten tätä muotia ei vielä ollut, mutta nykyään monen täytyy esitellä somessa, kuinka tuli tänäänkin luettua 10 kirjaa???
Somesta viis, mutta lukutaito, luetun ymmärtäminen, kirjoitustaito ja sanavaraston laajuus laskee kuin lehmän häntä. Lukeminen on kaikkein paras lääke tähän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät lue velvollisuudentunteesta.
Fantasiaa (Jordan, Eddings, Hobb, Martin eli näiden sarjat ainakin - sekä suomeksi että osa englanniksi), elämäkertoja, IT:n liittyviä opuksia. Lukee päivittäin, josta olen tietysti iloinen! :) Eikä omista "äly"puhelinta, josta olen vielä iloisempi! :D On itse rakentanut oman tehopöytäkoneensa.
Noin 80 prosenttia tuon ikäisistä pojista ei lue vapaaehtoisesti kirjoja. Lukeva poika on siis todellinen harvinaisuus nykyään.