Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia

Vierailija
01.01.2022 |

Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.

Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.

Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.

Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.

Kommentit (1240)

Vierailija
821/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Jokainen saa valita ystävänsä. Itse pidän tärkeänä suurin piirtein samaa arvomaailmaa, fiksuutta, en vain jaksa tyhmiä tai itsekkäitä ihmisiä. Enkä varsinkaan yhtä ainoaa hörhöä. Koulutuksella ei ole mitään väliä.

Koronarokotus on minusta fiksuuden merkki. Jos ei kykene näkemään lainkaan laajempaa kokonaisuutta, ennakoimaan, katsomaan omaa napaa pidemmälle niin ei valitettavasti osu enää minun mittapuulla fiksun ihmisen määritelmään. En halua olla tekemisissä itsekkäiden omaan napaan pandemia-aikana tuijottavien minä-minun haluamiset-minun oikeudet-tyyppien kanssa. Pidän heitä itsekkäitä ja tyhminä.

Itselläni on sen verran mukavasti asiat, että ystäväpiiri on laaja. Ei ole tarpeen roikottaa mukana sellaisia, joiden valintoja tai tekoja halveksun.

Itse pidän älykkäistä ihmisistä, eli sinun kanssasi ei tulisi kyllä minunkaan osalta mitään ystävänkauppoja. Omat ystäväni ovat muita ihmisiä ja heidän valintojaan kunnioittavia. Mensassakin itseasiassa. 

rokottamaton

Kuulostaakin älykkäältä. Miksi haluat lietsoa rokotettujen ja rokottamattomien välistä kuilua?

Eiköhän se ollut se edellinen, joka sitä kuilua lietsoo. Jos ei halua nähdä syitä toisten valintojen takana, eikä ylipäätään halua nähdä rokotteen toimimattomuutta, niin lietsokoon sitten vihaa.

Allekirjoitit rokottamattomuudellasi..

En silti ymmärrä, miten kiellät todellisuuden ja tilastotiedon.

Kuoleman riski lisääntyy nimenomaan rokottamattomilla.

Ja sitten vielä pitäisi saada sitä dataa tästä hirvittävästä tragediasta, joka on jokaisella rokottamattomalla edessä. Huhpuheet eivät riitä. Tiedoksesi, tähän mennessä kertyneen datan mukaan covid-kuoleman tilastollinen todennäköisyys suomalaisella alle 50 vuotiaalla on 0,00019%.

Eli 100000:sta alle 50 vuotiaasta 50 kuolee. Sehän on hirvittävä määrä. Nyt jo käytöstä poistettuun AstraZenekan rokotteeseen epäiltiin yhden kuolleen ja rokotevastaiset kirkuivat kurkku suorana.

Vierailija
822/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Jokainen saa valita ystävänsä. Itse pidän tärkeänä suurin piirtein samaa arvomaailmaa, fiksuutta, en vain jaksa tyhmiä tai itsekkäitä ihmisiä. Enkä varsinkaan yhtä ainoaa hörhöä. Koulutuksella ei ole mitään väliä.

Koronarokotus on minusta fiksuuden merkki. Jos ei kykene näkemään lainkaan laajempaa kokonaisuutta, ennakoimaan, katsomaan omaa napaa pidemmälle niin ei valitettavasti osu enää minun mittapuulla fiksun ihmisen määritelmään. En halua olla tekemisissä itsekkäiden omaan napaan pandemia-aikana tuijottavien minä-minun haluamiset-minun oikeudet-tyyppien kanssa. Pidän heitä itsekkäitä ja tyhminä.

Itselläni on sen verran mukavasti asiat, että ystäväpiiri on laaja. Ei ole tarpeen roikottaa mukana sellaisia, joiden valintoja tai tekoja halveksun.

Itse pidän älykkäistä ihmisistä, eli sinun kanssasi ei tulisi kyllä minunkaan osalta mitään ystävänkauppoja. Omat ystäväni ovat muita ihmisiä ja heidän valintojaan kunnioittavia. Mensassakin itseasiassa. 

rokottamaton

Kuulostaakin älykkäältä. Miksi haluat lietsoa rokotettujen ja rokottamattomien välistä kuilua?

Eiköhän se ollut se edellinen, joka sitä kuilua lietsoo. Jos ei halua nähdä syitä toisten valintojen takana, eikä ylipäätään halua nähdä rokotteen toimimattomuutta, niin lietsokoon sitten vihaa.

Ja sitten vielä pitäisi saada sitä dataa tästä hirvittävästä tragediasta, joka on jokaisella rokottamattomalla edessä. Huhpuheet eivät riitä. Tiedoksesi, tähän mennessä kertyneen datan mukaan covid-kuoleman tilastollinen todennäköisyys suomalaisella alle 50 vuotiaalla on 0,00019%.

Eli 100000:sta alle 50 vuotiaasta 50 kuolee. Sehän on hirvittävä määrä. Nyt jo käytöstä poistettuun AstraZenekan rokotteeseen epäiltiin yhden kuolleen ja rokotevastaiset kirkuivat kurkku suorana.

Korjaan 19/100 000 kuolee eli kokonaisuutena satoja. Hirvittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa raportoidaan että maaliskuussa paluu normaaliin tapahtuu ja vähän samanlaisia uutisia myös tulee israelista.

Eli koitetaan vielä hetki jaksaa ja enää on kait turha hakea rokotteita koska omikroni on lieväoireinen ja siihen sairastuu rokotetut ja rokottamattomat.

Koronapassia tuskin enää tulee takaisin käyttöön koska se on hyödytön nykytilanteessa.

Vierailija
824/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistä tietoa on, että viime vuonna kuolleiden mediaani-ikä oli 84v. Ei se mitään ”foliohattujen” propagandaa ole.

Tämä kyseinen virus ei ole minkään tilaston mukaan vaarallisempi, kuin influenssa. Yritä nyt hyväksyä se tosiasia. Ja myös se, että rokote on vuotava, eikä sen perusteella voi/saa yhtäkään ihmistä pitää kakkosluokan kansalaisena ettei sellaista halua ottaa. Hän ei ole syyllinen yhteenkään sairastumiseen tai kuolemaan sen enempää, kuin kukaan rokotettukaan.

Miks ihmeessä ihmisille on tullut joku outo fiksaatio, ettei tähän virukseen saisi sairastua ja kuolla kukaan? Täysin absurdia ja naiivia ajattelua.

Kyllä se on ihan WHOnkin tilastojen mukaan noin 5 kertaa tappavampi kuin influenssa. Mistä sinä olet tilastosi löytänyt? Sataan vuoteen ei maapallolla ole ollut pandemiaa, johon olisi kuollut enemmän ihmisiä kuin koronaan jo tähän mennessä.

5x tappavampi kuin influenssa ei ole todellakaan paljon. Vaikka arvioisimme koronaan kuolleiden määrän viisinkertaiseksi tilastoituun verrattuna maailman väestönkasvu kuittaa kuolleiden määrän muutamassa kuukaudessa.

Koronasta ei ole minkäänlaista apua ylikansoitukseen. Sen pitäisi olla 10-50x tappavampi ja tappaa myös lisääntymisikäistä väestöä

Vierailija
825/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rokottamaton

Jos tuo lukema on 0,00019% eikä 0,00019, niin sehän on 19/10 000 000 kuolee. Eli törkeän vähän. Sitä paitsi monisairaat ja heikossa hapessa ovat niitä jotka menehtyvät joka tapauksessa.

Vierailija
826/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rokottamaton

Jos tuo lukema on 0,00019% eikä 0,00019, niin sehän on 19/10 000 000 kuolee. Eli törkeän vähän. Sitä paitsi monisairaat ja heikossa hapessa ovat niitä jotka menehtyvät joka tapauksessa.

Lisätään tähän ne ylipainoiset.

Vierailija
827/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa raportoidaan että maaliskuussa paluu normaaliin tapahtuu ja vähän samanlaisia uutisia myös tulee israelista.

Eli koitetaan vielä hetki jaksaa ja enää on kait turha hakea rokotteita koska omikroni on lieväoireinen ja siihen sairastuu rokotetut ja rokottamattomat.

Koronapassia tuskin enää tulee takaisin käyttöön koska se on hyödytön nykytilanteessa.

Tätä olen pari päivää täällä jo mainostanut, että omikron on muuttanut koko pelin. Ehkä se alkaa pikkuhiljaa valkenemaan kovapintaisimmallekin rokotelobbarille.

Vierailija
828/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osapuilleen näin. Mutta ei rokotteet turhia olleet, niillä ehkä estettiin terveydenhuollon ylikuormitus muutamina aikoina. Toisaalta ensimmäisestä aallosta selvittiin hyvin ilmankin rokotteita

Vierailija
829/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut rokotettu, jota ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten rokotustiöanne. Jos annat piikittää rokotteen suoneesi, oletan sinun silloin myös luottavan sen tehoon sen verran, ettei tarvitse pelätä ja karttaa rokottamatonta. Antakaa ihmisten tehdä omat päätöksensä.

Rokote annetaan lihakseen.

Vierailija
830/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te rokottamattomat pidätte meitä kaikkia panttivankeina ja kuormitatte terveydenhuoltoa valtavasti. Katso vaikka tilastoja ketkä ovat tehohoidossa. Syytäkin tuntea syyllisyyttä. Tavallista flunssaa oli liikkeellä keväällä 2020, et voi tietää oliko se korona vai flunssa. Etkä voi tietää minkä version saat kun sairastut. Hae se rokote ja kaikki helpottuu. Turha olla marttyyri kun kaikki perusteet rokotteen ottamiselle ovat olemassa ja perustelut olla ottamatta on moneen kertaan kumottuja.

Rokottamaton ei kuormita terveydenhoitoa, vaan tartunnan saanut. Minulla ei ole rokotetta, eikä koronaa. En käy missään, missä tarvitaan koronapassia. Työt hoidan etänä, ruoka toimitetaan kotiin, käytän maskia ja käsidesiä.

Läheskään jokainen ihminen ei voi toimia sinun laillasi. Montako vuotta ajattelit siellä bunkkerissasi asua?

Vierailija
831/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"30-40 vuotiaat, sairastuneita 47 417, kuolleita 14 (0,03%)" Itse otan riskin 0,03% kuolemaan, sillä ajan autoakin joka päivä yli 100 km suurissa moottoritienopeuksissa riskeistä huolimatta, joihin moni on vammautunut tai kuollut. Elämä ei ole ikuista, vaikka ottaisi miljoona rokotetta. Jos riski olisi 30% voisi tilanne olla toinen. Nyt jätän kohtalon käsiin miten käy.

Ei tuota laskelmaa pidä tehdä sairastuneista vaan paremminkin koko ikäluokasta. Osa ei sairastu koskaan ja valtaosa sairastaa koronan vain lievänä, jopa niin lievänä etteivät he edes tiedä sairastaneensa.

Noista kuolleista osa lienee perusterveydeltään heikkoja, mahdollisesti jopa enemmistö.

Eli tuo riskiarviosi on pahasti yläkanttiin, todellisuudessa  riski terveellä 30-40v ihmisellä kuolla koronaan on ehkä sadasosa tuosta, mahdollisesti tuhannesosa. Eli prosentteina 0,00003-0,0003% lienee lähempänä totuutta. 

--------------------

Ei kannata hifistellä. Kaikki rokottamattomat tulevat koronan saamaan aikanaan ja tunnettu osa vakavana.

No tuossahan sitä tunnettua osaa terveelle 30-40 vuotiaalle juuri laskin. Se on hyvin pieni. 

Itse sairastin koronan ja se oli todellakin lievä tauti. Olen vähän yli 40v enkä ole ottanut mitään rokotteita, enkä ota. Ei ole mitään tarvetta

Mitenköhän rokotevastaisilla on korona todettu?

Kun PCR on vaarallista tikussa vaikka mitä myrkkyjä ja pöpöjä, niin eihän testeihin mennä ellei pakko.

Lääkäriinkään tuskin mennään, kun männynneulastee auttaa.

Ai niin. Sairastetullakin vasta-aineet laskevat ja voi saada koronan uudelleen.

Vierailija
832/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseltäni evättiin syövän vuositarkastus. Lääkäri oli sanonut syyksi mm., että kun noita potilaita on niin paljon jne. Pääsi tutkimukseen vasta, kun oli liian myöhäistä: 4kk enintään odotettavissa oleva elinaika.

Samantapaisia tragedioita tapahtuu kaiken aikaa: hoitoon pääsyä lykätään ja lykätään.

Kiireettömien leikkausten lykkääminen voi invalidisoida esim. polvi- tai lonkkaleikkausta odottavia. He eivät enää selviä kotonaan ilman apua. Kärsimyksen määrää ei tiedä muut kuin muut samassa tilanteessa olevat.

En voi millään ymmärtää, että yksilö saa rauhassa vaarantaa muiden terveyden. Rokottamattomuus on vastuuton sabotointiyritys, joka kohdistuu ihan kaikkeen yhteiskunnan toiminnassa.

Eipähän Suomea puolustaneille sotilaillekaan tarjottu oikeutta omaan kehoon, vaan mennä piti.

Kaikilla aikuisilla on myös velvollisuuksia, ei vain oikeuksia.

Vierailija
833/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen pari päivää täällä jo mainostanut, että omikron on muuttanut koko pelin. Ehkä se alkaa pikkuhiljaa valkenemaan kovapintaisimmallekin rokotelobbarille.

Ja NORMAALIIN PÄÄSTÄÄN ROKOTTEIDEN ANSIOSTA!

Ne kun edelleen estävät vakavia tautimuotoja, jolloin sairaanhoito kestää rokottamattomien pölvästien määrät.

Tosin tätähän rokotevastainen ei tietenkään voi myöntää.

Vierailija
834/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, nauran partaani kun ihmiset laukkaavat jo kolmanteen rokotukseen. Omikronin myötä aivan turhaan ja tosiaan nyt keväällä poistuu koko korona takavasemmalle. Mitenköhän sitten perustellaan koronapassi?

Vierailija
835/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleistä tietoa on, että viime vuonna kuolleiden mediaani-ikä oli 84v. Ei se mitään ”foliohattujen” propagandaa ole.

Tämä kyseinen virus ei ole minkään tilaston mukaan vaarallisempi, kuin influenssa. Yritä nyt hyväksyä se tosiasia. Ja myös se, että rokote on vuotava, eikä sen perusteella voi/saa yhtäkään ihmistä pitää kakkosluokan kansalaisena ettei sellaista halua ottaa. Hän ei ole syyllinen yhteenkään sairastumiseen tai kuolemaan sen enempää, kuin kukaan rokotettukaan.

Miks ihmeessä ihmisille on tullut joku outo fiksaatio, ettei tähän virukseen saisi sairastua ja kuolla kukaan? Täysin absurdia ja naiivia ajattelua.

-

Sukkelaanpa on unohtunut länsinaapurimme Ruotsin koronahistoria. Vuonna 2020 Ruotsissa kuoli enemmän ihmisiä kuin koskaan Ruotsin historian aikana ja selkein ylikuoleisuutta aiheuttanut tekijä oli koronapandemia. Ei mikään influenssa, vaan Covid-19 korona.

-

Ero on niin selkeä, että sen erottaa diagrammista yhdellä silmäyksellä:

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/

Vierailija
836/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nohynek:

"Tilanne on erityisen ankea Afrikassa. Mantereen asukasluvultaan suurimmista maista Nigeriassa vain 4,6 prosenttia on saanut vähintään yhden annoksen, ja Etiopiassa 7,9. Etiopialaisista vain runsas prosentti on saanut täyden rokotussarjan. Kongon demokraattisessa tasavallassa vain 0,25 prosenttia väestöstä on saanut vähintään yhden rokotuksen."

Katsotaanpa Nigerian tilanne:

väkiluku 210 miljoonaa

- koronatapauksia 240000 ~ 0.1% väestöstä

- kuolemia 3000 ~ 0.001% väestöstä

- kuolleita tartunnansaaneista 1.2%

Että näin...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008512813.html

Linkki Afrikan tilastoihin: https://africacdc.org/covid-19/

Ja Nigerian tilastothan on täysin luotettavat ja ajantasalla.

Kaikki pääsevät testiin heti halussaan, tilastointi ajantasaista ja kuolleet kirjataan sekä kuolinsyy varmistetaan.

Keskellä sademetsääkin kylissä, joihin pääsee vain veneellä, on täysin toimiva terveydenhuolto sekä testaus-, jäljitys- että tilastointipalvelu.

Afrikan tilanne on mielenkiintoinen. Mantereen selkeästi kehittyneimmässä maassa (Etelä-Afrikka)  tilastot ovat samanlaisia kuin muuallakin maailmassa, mutta näissä Kongoissa ja Nigerioissa ei tahdo tautia ja kuolemia löytyä.

Vierailija
837/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
838/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätäpä tämän arviointi lääkäreille ja epidemiologeille, jooko?

Vierailija
839/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kolmas piikki on saatu todella nopeasti isolle osalle porukkaa ja iso osa on saanut kaksi piikkiä. Muuten ensi viikolla olisi aikamoinen tilanne sairaaloissa. Mitä sinä rokottamaton sanoisit, kun viedessäsi keuhokuumeista lasta päivystykseen sinulle kerrottaisi sairaalan olevan täynnä ja toivotettaisi vain Jumalan siunausta? Ettekö te oikeasti ymmärrä tilastoja, jotka kertovat todella selvästi rokottamattomien täyttävät sairaalat?

Vierailija
840/1240 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vakavasti sairastuneita on ehkä 10x enemmän kuin koronaan kuolleita. Joka tapauksessa hyvin pieni osuus terveistä 30-40 ihmisistä se on.

-

"Asiantuntija: Pitkästä koronasta voi tulla Suomeen kansantauti – "On potilaita, jotka ovat sairastaneet 1,5 vuotta"

Suomessa voi olla kymmeniätuhansia pitkittyneestä koronasta kärsiviä. Tarkkaa tietoa ei ole. Arviot perustuvat ulkomaisten tutkimusten tuloksiin."

-

Ihmeellinen tarve on joillakin parhaansa mukaan vähätellä tartuvaa ja vammautavaa kulkutautia ja sen kaikkinaisia ja jopa loppuelämän kestoisia riesoja.

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi