Hanna Tainio putosi - takinkäännön vuoksiko?
Hanna Tainio putosi eduskunnasta. Ilmeisesti syynä oli nelikon, johon Tainio kuuluu, takinkääntötempun tekeminen Tampereella tunneliasiassa.
Etukäteen puhuivat olevansa tunnelia vastaan ja hups, pari viikkoa ennen tunneliäänestystä, vaihtoivat kantansa päinvastaiseksi. Moni äänestäjä jäi tätä ihmettelemään ja ehkä muistivat sen myös näissä vaaleissa.
Kommentit (31)
En usko. Sitä ihmettelen, kuka äänestään Marinia. En tajua. Mutta Tainion ongelma on kalsea olemus. Ei ihmistä ulkoisen olemuksen perusteella äänestetä ja voi olla hyvinkin herttainen jutellessa, mutta olen niin monta kertaa nähnyt kaupungilla, että mielikuva on kalseasta ja kovasta ihmisestä. Jotenkin ulkonäkö, vaatteet ja hiukset tekee sen. Jo ennen eduskuntauraa näin usein Prismassa Kalevassa ja aina ihmettelin, kuinka on niin äkeännäköinen nainen.
Tunneliasialla ei mun mun mielestä ole mitään tekemistä asian kanssa. Eikä pikagallup meidän omissa vaalivalvojaisissa, n. 20 hlö, tuonut asiaan mitään siihen viittaavaa. Muut syyt jylläsi ilmeisesti.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:04"]En usko. Sitä ihmettelen, kuka äänestään Marinia. En tajua. Mutta Tainion ongelma on kalsea olemus. Ei ihmistä ulkoisen olemuksen perusteella äänestetä ja voi olla hyvinkin herttainen jutellessa, mutta olen niin monta kertaa nähnyt kaupungilla, että mielikuva on kalseasta ja kovasta ihmisestä. Jotenkin ulkonäkö, vaatteet ja hiukset tekee sen. Jo ennen eduskuntauraa näin usein Prismassa Kalevassa ja aina ihmettelin, kuinka on niin äkeännäköinen nainen.
[/quote]
Marinin kohdalla vaikutelma olemuksen takia on juuri päinvastainen kuin Tainion. Vaikuttaa positiiviselta, on nuori ja nätti. Myös ilmeisen määrätietoinen, kun on puheenjohtajana valtuustossa. En sit tiedä, millainen on todellisuudessa, imagonsa takana. Saattaa olla vaikka imagonsa vastakohta.
Hanna Tainio ei ole kylmä ja kalsea, vaan yksinkertaisesti tyylikäs. Ja siksi toiseksi eduskuntaan ei haeta herttaisia, vaan asiansa osaavia henkilöitä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:14"]Hanna Tainio ei ole kylmä ja kalsea, vaan yksinkertaisesti tyylikäs. Ja siksi toiseksi eduskuntaan ei haeta herttaisia, vaan asiansa osaavia henkilöitä.
[/quote]
No mä olen kuullut, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli.
Kyllä neikko muistetaan Tampereella vielä pitkään, uskottavuus meni. Sanna Marin taas tuntuu suoralta ja pelkäämättömältä, tsemppiä!
Olen tuntenut Tainion lapsuudesta asti. Kauniisti sanottuna hänen avunsa ovat olleet lähinnä ulkoisia, nyt niitä ei enää ole, eikä muuta kompetenssia oikein löydy...
Minä olen tavannut Hanna Tainion yhden kerran, työn puolesta (ei liity politiikkaan) ja yllätyin kuinka viehättävä ja miellyttävä hän oli. En kuitenkaan koskaan ole äänestänyt häntä.
Minua ärsyttää kuinka Sanna Marinin kohdalla usein mainitaan sateenkaariperheen kasvatti. Oisko sillä ollut vaikutusta menestykseen, mene ja tiedä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 01:12"]Minua ärsyttää kuinka Sanna Marinin kohdalla usein mainitaan sateenkaariperheen kasvatti. Oisko sillä ollut vaikutusta menestykseen, mene ja tiedä.
[/quote]
Itse en tätä kyllä ole kuullut kertaakaan mainittavan koko vaalikampanjan aikana.
Kommentteihin 29 ja 30 viitaten.
Sama täällä. Paikallisena ei tullut mieleenkään äänestää Tainiota tai SDP:tä juuri tuon törkeän tunnelitemppuilun vuoksi.
Luulen, että meitä samoin ajattelevia voipi olla yllättävän monta.
Kiinnostaisi tietää vaikuttiko asia koko puolueen kannatukseen ja missä määrin Pirkanmaalla. Sen verran laajasti mieliä kuohuttanut aihehan tuo on täällä. Joka päivä edelleen ottaa pattiin kun ajan siitä tunnelityömaan vierestä.