Hanna Tainio putosi - takinkäännön vuoksiko?
Hanna Tainio putosi eduskunnasta. Ilmeisesti syynä oli nelikon, johon Tainio kuuluu, takinkääntötempun tekeminen Tampereella tunneliasiassa.
Etukäteen puhuivat olevansa tunnelia vastaan ja hups, pari viikkoa ennen tunneliäänestystä, vaihtoivat kantansa päinvastaiseksi. Moni äänestäjä jäi tätä ihmettelemään ja ehkä muistivat sen myös näissä vaaleissa.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:22"]
Olen tuntenut Tainion lapsuudesta asti. Kauniisti sanottuna hänen avunsa ovat olleet lähinnä ulkoisia, nyt niitä ei enää ole, eikä muuta kompetenssia oikein löydy...
avunsa olleet ulkoisia.. mitäköhän tälläkin nyt haet takaa? Jos kerta Tainion olet lapsuudesta asti tuntenut, niin tiedät varmaan, että hienosti elämässään on pärjännyt ja uraa luonut niin lääkärinä kuin politiikassa. Kyllä näihin tehtäviin on älyä, rohkeutta ja päättäväisyyttä pitänyt löytyä. Työ on tehty tekemällä eikä ulkoisten apujen kautta! Tottakai mukana on ollut mm. tukiryhmää yms, mutta turha väittää ettei Tainio olisi mitään yksin saanut aikaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:14"]Hanna Tainio ei ole kylmä ja kalsea, vaan yksinkertaisesti tyylikäs. Ja siksi toiseksi eduskuntaan ei haeta herttaisia, vaan asiansa osaavia henkilöitä. [/quote] No mä olen kuullut, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli.
"ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli." no jo on paha ihiminen kyseessä! Hohhoijaa... Voiko tälläisen asian takia ihmisen tuomita? EI VOI. Ja asiat eivät aina ole noin mustavalkoisia. Naurattaa ihan, että joku jaksaa tuollaista asiaa puhua toisesta. Taitaa olla tylsä elämä kun pitää pohtia ketä Tainio tervehtii ja ketä ei... Tuskin on muuten ainoa henkilö "supersosiaalisessa" Suomessa, joka on joskus jotain jättänyt jotain tervehtimättä vai voiko joku tosissaan muuta väittää.
Toivottavasti Turussa muistetaan ensi kunnallisvaaleissa toriparkin vuoksi takkinsa kääntäneet. Turkulaiset tuntien tosin epäilen suuresti (kattokaa nyt tota Ikeäkin, aina pääsee eduskuntaan). :(
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:14"]Hanna Tainio ei ole kylmä ja kalsea, vaan yksinkertaisesti tyylikäs. Ja siksi toiseksi eduskuntaan ei haeta herttaisia, vaan asiansa osaavia henkilöitä. [/quote] No mä olen kuullut, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli.
"ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli." no jo on paha ihiminen kyseessä! Hohhoijaa... Voiko tälläisen asian takia ihmisen tuomita? EI VOI. Ja asiat eivät aina ole noin mustavalkoisia. Naurattaa ihan, että joku jaksaa tuollaista asiaa puhua toisesta. Taitaa olla tylsä elämä kun pitää pohtia ketä Tainio tervehtii ja ketä ei... Tuskin on muuten ainoa henkilö "supersosiaalisessa" Suomessa, joka on joskus jotain jättänyt jotain tervehtimättä vai voiko joku tosissaan muuta väittää.
[/quote]
Kyllähän naapureita on kohteliasta tervehtiä. Varsinkin hänen tapauksessaan, kun sattuu olemaan politiikassa mukana ystävällisyys ja positiivinen imago ovat tärkeitä. Olisi varmaan tullut paremmin ääniä naapureiltakin, jos haloitsisi edes alkeelliset käytöstavat eli tervehtimisen taidon.
Kohteliasta juu, mutta tässä tilanteessa kuitenkin turha asiaa spekuloida, kun ei asiaa tunne. Ja aika herkkä naapuri, kun vetää herneen nenään, jos joku ei huomaa tervehtiä (ehkäpä jokin luonnollinen syy esim. ei huomannut naapuria??) Voisi myös esittää kysymyksen tervehtikö naapuri Tainiota? Ehkä poliitikko ei olekaan se pahis aina.. Ja tuskinpa tervehtimisen taidolla sinne eduskuntaan pääsee. Tarvitsee vähän muutakin.
Pointtinin on, että turha ihminen tuollaisen pikkuasian takia on lytätä javarsinkaan jos koko henkilöä ei edes tunne!!
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:34"]Kohteliasta juu, mutta tässä tilanteessa kuitenkin turha asiaa spekuloida, kun ei asiaa tunne. Ja aika herkkä naapuri, kun vetää herneen nenään, jos joku ei huomaa tervehtiä (ehkäpä jokin luonnollinen syy esim. ei huomannut naapuria??) Voisi myös esittää kysymyksen tervehtikö naapuri Tainiota? Ehkä poliitikko ei olekaan se pahis aina.. Ja tuskinpa tervehtimisen taidolla sinne eduskuntaan pääsee. Tarvitsee vähän muutakin.
Pointtinin on, että turha ihminen tuollaisen pikkuasian takia on lytätä javarsinkaan jos koko henkilöä ei edes tunne!!
[/quote]
Sinäkö tunnet? Vai oletko itse kyseinen henkilö?
En ole Tainion (enkä edes hänen puolueensa) äänestäjä (vaikka samassa vaalipiirissä äänestinkin), mutta harmittelen silti hänen putoamistaan. Pitkään sairaalatyötä tehneenä lääkärinä ja pitkään kunnallispolitiikassa mukana olleena hänellä olisi ollut asiantuntemusta eduskuntatyöhön ja etenkin käytännön näkemystä terveys- ja sosiaalipolitiikan uudistamiseen.
Henkilökohtaisesti en häntä tunne eikä minulla ole aavistustakaan siitä, onko hän "herttainen" vai "kalsea" ihminen, mutta ei se kiinnostakaan. En odota kansanedustajan olevan mukava vaan pätevä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:34"]Kohteliasta juu, mutta tässä tilanteessa kuitenkin turha asiaa spekuloida, kun ei asiaa tunne. Ja aika herkkä naapuri, kun vetää herneen nenään, jos joku ei huomaa tervehtiä (ehkäpä jokin luonnollinen syy esim. ei huomannut naapuria??) Voisi myös esittää kysymyksen tervehtikö naapuri Tainiota? Ehkä poliitikko ei olekaan se pahis aina.. Ja tuskinpa tervehtimisen taidolla sinne eduskuntaan pääsee. Tarvitsee vähän muutakin. Pointtinin on, että turha ihminen tuollaisen pikkuasian takia on lytätä javarsinkaan jos koko henkilöä ei edes tunne!! [/quote] Sinäkö tunnet? Vai oletko itse kyseinen henkilö?
[/quote]
Perustelin pointtini jo aiemmin, mutta tuntuu vain että negatiivisia asioita yritetään hänestä vääntää oikein väkisin ja tuommoisen "ei tervehdi naapuria" jutun voi nähdä monesta näkökulmasta ja yritin asian esittää vain niin, että ehkäpä Tainio ei se syyllinen ollukkaan. Se oli vain yksi kannanotto eikä siitä tarvitse hermostua. Ja itse en kyllä ehdokastani sen mukaan valitse onko hän joka ikinen kerta tervehtinyt naapuriaan vai ei. Kyllä se osaaminen ja kokemus enemmän merkitsee.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:34"]Kohteliasta juu, mutta tässä tilanteessa kuitenkin turha asiaa spekuloida, kun ei asiaa tunne. Ja aika herkkä naapuri, kun vetää herneen nenään, jos joku ei huomaa tervehtiä (ehkäpä jokin luonnollinen syy esim. ei huomannut naapuria??) Voisi myös esittää kysymyksen tervehtikö naapuri Tainiota? Ehkä poliitikko ei olekaan se pahis aina.. Ja tuskinpa tervehtimisen taidolla sinne eduskuntaan pääsee. Tarvitsee vähän muutakin. Pointtinin on, että turha ihminen tuollaisen pikkuasian takia on lytätä javarsinkaan jos koko henkilöä ei edes tunne!! [/quote] Sinäkö tunnet? Vai oletko itse kyseinen henkilö?
[/quote]
Perustelin pointtini jo aiemmin, mutta tuntuu vain että negatiivisia asioita yritetään hänestä vääntää oikein väkisin ja tuommoisen "ei tervehdi naapuria" jutun voi nähdä monesta näkökulmasta ja yritin asian esittää vain niin, että ehkäpä Tainio ei se syyllinen ollukkaan. Se oli vain yksi kannanotto eikä siitä tarvitse hermostua. Ja itse en kyllä ehdokastani sen mukaan valitse onko hän joka ikinen kerta tervehtinyt naapuriaan vai ei. Kyllä se osaaminen ja kokemus enemmän merkitsee.
[/quote]
No kyllä tuosta aika tylyn vaikutelman saa, kun on vuosikausia naapurina ja tervehtiminen tuntuu hänelle olevan niin vastenmielistä. Epäilen kyllä ihmisen osaamista ja kokemusta työelämässäkin, jos ei pysty avoimesti katsomaan päin ja vastaamaan tervehdykseen. Minimivaatimus.
Aluksi sanot "No mä OLEN KUULLUT, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli." ja nyt yhtäkkiä olettekin naapureita? Koitappa päättää...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:37"] [quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:34"]Kohteliasta juu, mutta tässä tilanteessa kuitenkin turha asiaa spekuloida, kun ei asiaa tunne. Ja aika herkkä naapuri, kun vetää herneen nenään, jos joku ei huomaa tervehtiä (ehkäpä jokin luonnollinen syy esim. ei huomannut naapuria??) Voisi myös esittää kysymyksen tervehtikö naapuri Tainiota? Ehkä poliitikko ei olekaan se pahis aina.. Ja tuskinpa tervehtimisen taidolla sinne eduskuntaan pääsee. Tarvitsee vähän muutakin. Pointtinin on, että turha ihminen tuollaisen pikkuasian takia on lytätä javarsinkaan jos koko henkilöä ei edes tunne!! [/quote] Sinäkö tunnet? Vai oletko itse kyseinen henkilö? [/quote] Perustelin pointtini jo aiemmin, mutta tuntuu vain että negatiivisia asioita yritetään hänestä vääntää oikein väkisin ja tuommoisen "ei tervehdi naapuria" jutun voi nähdä monesta näkökulmasta ja yritin asian esittää vain niin, että ehkäpä Tainio ei se syyllinen ollukkaan. Se oli vain yksi kannanotto eikä siitä tarvitse hermostua. Ja itse en kyllä ehdokastani sen mukaan valitse onko hän joka ikinen kerta tervehtinyt naapuriaan vai ei. Kyllä se osaaminen ja kokemus enemmän merkitsee. [/quote] No kyllä tuosta aika tylyn vaikutelman saa, kun on vuosikausia naapurina ja tervehtiminen tuntuu hänelle olevan niin vastenmielistä. Epäilen kyllä ihmisen osaamista ja kokemusta työelämässäkin, jos ei pysty avoimesti katsomaan päin ja vastaamaan tervehdykseen. Minimivaatimus.
[/quote]
Tervehtimättä jättäminen voi olla epäkohteliasta (en ota kantaa siihen, onko Hanna Tainio toiminut näin, kun en asiasta mitään tiedä), mutta ei se osaamiseen ja kokemukseen vaikuta mitenkään.
Kirurgi hankkii osaamisensa ja kokemuksensa työelämässä leikkaamalla ja hoitamalla potilaita sairaalan arjessa, ei sanomalla päivää naapureille.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:20"]Kyllä neikko muistetaan Tampereella vielä pitkään, uskottavuus meni. Sanna Marin taas tuntuu suoralta ja pelkäämättömältä, tsemppiä!
[/quote]
Tämä oli täyttä pelleilyä! Tunnelipäätös oli käytännössä jo tehty, suunnitelmat valmiina ja koneet odottivat käynnistämistä. Jonkun piti muodon vuoksi "uhrautua", että saatiin valtuuston päätös näyttämään tunnelin puoltamista.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:56"]Aluksi sanot "No mä OLEN KUULLUT, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli." ja nyt yhtäkkiä olettekin naapureita? Koitappa päättää...
[/quote]
Mistä päättelit, että juuri minä olen hänen naapurinsa? En ole missään niin väittänyt, mutta tunnen ja olen kyllä jutellut hänen naapurustoonsa kuuluvan henkilön kanssa ja hän on näin kertonut.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:56"]Aluksi sanot "No mä OLEN KUULLUT, ettei tervehdi edes naapureitaan. Aika kolkko tyyli." ja nyt yhtäkkiä olettekin naapureita? Koitappa päättää... [/quote] Mistä päättelit, että juuri minä olen hänen naapurinsa? En ole missään niin väittänyt, mutta tunnen ja olen kyllä jutellut hänen naapurustoonsa kuuluvan henkilön kanssa ja hän on näin kertonut.
[/quote]
Päättelin vain sanomastasi "kun on vuosikausia naapurina ja tervehtiminen tuntuu hänelle olevan niin vastenmielistä", mutta antaapi asian sitten olla.
Minä kirjoitin tuolla kakkosena, että Kalevan Prismassa vaikutti jo aikanaan kovalta. En minä sanonut, etten pidä häntä pätevänä ja tietenkään politiikassa ei herttaisuudella pärjää. En äänestä häntä, en ole koskaan äänestänyt, enkä tule äänestämään. Mutta mielummin äänestäisin häntä kuin Marinia. Marin on ärsyttävä, Tainio vain kalsea.
Yritin vain löytää selitystä, miksi tipahti. Ihmiset on persoja ystävällisille hymyille ja herttaiselle olemukselle. Joku Tiura aikanaan oli tyhmä kuin saapas, mutta hymyili tauotta mummuille ja halaili niitä. Sillä sai 17 000 ääntä ja upeilla vaalikuvilla, joss hymyili kauniisti. Tainiosta saa vain kalsean vaikutelman sivusta ja se vähentää ääniä.
^ Tuo on erinomainen analyysi ihmisten todella epärationaalisesta äänestyskäyttäytymisestä.
On epäilemättä totta, että Marja Tiura (jonka pätevyyden ylläoleva kirjoittaja aika terävästi tiivistää), keräsi huimat äänisaaliinsa nimenomaan hymyilemällä tauotta mummoille ja valokuvaajille.
Hanna Tainio luultavasti olisi uusinut paikkansa, jos olisi tehnyt samoin. Hän on kuitenkin asiapoliitikko, joka ilmeisesti luuli asiantuntemuksen riittävän, hymyistä ja upeista iltapuvuista viis. No, näin kävi.
Muista en tiedä (eikä edes kiinnosta! :D) mutta minä en äänestänyt demareita juuri tuon nelikon takia. Minulle oli kynnyskysymys tunneliasia (kuntavaaleissa) ja pitkään pohdin kahden puolueen välillä kumpaa äänestän. Oli shokki kun nelikko loikkasi, samoin se että heidät otettiin takaisin, ja se että vielä laitettiin ehdolle eduskuntavaaleissa. En halunnut ottaa pienintäkään riskiä että ääneni menee (kiitos suhteellisen vaalitavan) esim. Tainion laariin, joten menettivät ainakin yhden äänen suht usein SDP:tä äänestäneeltä.
Tunnelipelleily vaikutti aivan varmasti heidän äänisaaliiseensa. Poliittinen itsemurha.
t. Tampereelta
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:04"]
En usko. Sitä ihmettelen, kuka äänestään Marinia. En tajua. Mutta Tainion ongelma on kalsea olemus. Ei ihmistä ulkoisen olemuksen perusteella äänestetä ja voi olla hyvinkin herttainen jutellessa, mutta olen niin monta kertaa nähnyt kaupungilla, että mielikuva on kalseasta ja kovasta ihmisestä. Jotenkin ulkonäkö, vaatteet ja hiukset tekee sen. Jo ennen eduskuntauraa näin usein Prismassa Kalevassa ja aina ihmettelin, kuinka on niin äkeännäköinen nainen.
Eiköhän se ammattitaito ja osaaminen ratkaise hieman enemmän kuin se hymyileekö ihminen Kalevan Prismassa (kuka siellä tungoksessa mielellään aikaa viettää perjantai-iltana ja jaksaa leveesti hymyillä??) vai ei... Helppo ihminen leimata ulkonäön vuoksi. Josset henkilöä tunne/hänelle ole jutellut niin turha arvostella täällä. Puheesi Tainion ulkonäöstä, vaatteista ja hiuksista ovat naurettavia. Tyylikäs ja nuorekas nainen! Voisin vaikka veikata ettet itse kummoisen näköinen ole kun pitää muita herjata! :) Kateellisten puhetta sanoisin minä.