***KOTILOT*** vk38
Huomenta kaikille, avaampa meille nyt sitten uuden viikkopinon sen kunniaksi, että lähden tästä kohta np-ultraan. Aika on klo 11 ja nyt alkaa jo pikkaisen jänskättämään et mitä sieltä mahtaa löytyä... No tulen kertomaan kun palaan!
LapaLepa rv 12+4
Kommentit (29)
Lueskelin noita juttuja tyttötoiveista...Oli ihan kuin olisin itse kirjoitellut. Meillä on kaksi poikaa ja kyllä mä rehellisesti sanoen toivoisin sitä tyttöä. Mun siskolla on oikea pikku prinsessa, pitkä tukka ja tykkää mekoista. Ihana sille ostella kaikkea tyttökrääsää. Mä olen jo nähnyt pari kertaa semmoista unta, että olen saanut kolmannen pojan ja unessa syyllistin ja huusin miehelleni että pitihän se arvata että poika tulee. No aika näyttää miten käy... Mulla on lääkärineuvola ti 26.9 ja sit varmaan jo kuunnellaan sykettä. Mulla on alkanut pahoinvointi jo helpottaa tällä viikolla, onneksi. Pomolle kerroin raskaudesta, kun oli laittamassa mua yhteen koulutukseen, joka olisi vaatinut paljon itsenäistä opiskelua. Onneksi suhtautui positiivisesti, katsoi jo kelan sivuilta milloin äippälomani pitäisi alkaa. No mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-NAKSU- rv 11+ ?
Heip,
olen kovasti lueskellut teidän kirjoituksia, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran rohkenin kirjoittamaan.
Itselläni on kaksi tyttöä ja kolmatta siis odotan. Itseasiassa toivon kolmatta tyttöä, mutta samalla toivoisin miehelleni poikaseuraa, vaikka väittää kyllä kovasti, että hänellä ei ole mitään toivomuksia sukupuolen suhteen. On kuulemma aina tiennyt olevansa tyttöjen isä. Vakaa olettamus meillä tälläkin kertaa on tytöstä ja ultrassakaan ei näkynyt poikien vehkeitä tai mitään edes sen suuntaista, joten.... Tosin veitikka oli koko ajan kovasti jalat ristissä, joten varmuuttahan ei saatu.
Kirjottelin myös kysyäkseni, että oletteko miettineet, että mihin autoon mahtuu kolme turvaistuinta? Meille tulee auton vaihto ajankohtaiseksi vuoden vaihteessa eikä mitään sikakallista haluttaisi hankkia, kun on kaikenlaista muutakin rahanmenoa suunnitelmissa. Eli onko kukaan tutkinut asiaa ja pystyisi antamaan suosituksia?
Hyviä jatkoja itsekullekin!!
Sarpaneva ja veitikka 20+2
täällä kotona " laiskottelen" eli olen neljättä päivää sairaslomalla, kun on niin paha olla. Kaikki paitsi nukkuminen (ja sekin välillä) oksettaa. Eli 24 h on paha olo. Illalla ei saa unta kun kuvottaa ja aamulla ensimmäiseksi kuvottaa. Myös huimaus ja väsymys on jatkuvaa. Töissä kauheasti hommia ja muutenkin jengiä nyt poissa. Ovat ihan lirissä siellä, mutta en jaksa mennä sinne kalpeana huokailemaan. Teen vielä pahoja mokia tässä olotilassa. Tiistaihin asti olis sairista. Kuitenkin maanantaina olis ihan pakko mennä, kun on sellainen vuoro, johon muut ei ole varautunut...Ihan pelottaa mennä. Kuinka sitä selviää. Mun täytyy vielä esiintyä työssäni, mikä ei tässä olotilassa oikein houkuta. Oliskohan jostain vyöhyketerapiasta apua raskauspahoinvointiin??
Mulla nyt rv 9+jotain.
En nyt edes enää muista mihin kaikkeen minun piti vastata, mutta kirjoittelen mitä mieleen tulee.
Sukupuolitoiveista: minusta on ihan ok toivoa jompaakumpaa. Meillähän on ennestään kaksi tyttöä, mutta kuten olen joskus aiemminkin sanonut niin oikeastaan toivon vähän enemmän kolmatta tyttöä kuin poikaa. Mitään kovin suurta tyttötoivetta ei ole, mutta jos saisin ihan nyt päättää niin tytön ottaisin. Tietenkin ihan yhtä rakas vauva on oli se sitten kumpi tahansa. Mieskin on niin tyttöjen lumoissa, että ei hänelläkään ole mitään suuria inhtohimoja sukupuolen suhteen.
Minulla edelliset raskaudet ovat olleet keskenään aika erilaiset, vaikka siis samaa sukupuolta lapset ovatkin. Esikoisesta ei ollut mitään raskausoireita alussa, toisesta jouduin muutamaan kertaan oksentamaankin ja tämä kolmas tuntuu olevan siltä väliltä. Ihossa ja hiuksissa en ole koskaan huomannut mitään muutoksia. Ainut mikä näitä kolme tuntuu yhdistävän on väsymys ja närästys ja jos tuttuun tapaan menee niin suht aikaisin alkavat liitoskivut, mutta tästä kolmannestahan en nyt niistä vielä tiedä.
Masu on ksvanut jo aika paljon, vaikka painoa ei ole tullut yhtään. Ihan selvästi näkyy vaatteiden alta (kun en mitään telttoja käytä) ja tavalliset housut eivät ole menneet aikoihin jalkaan. Yksi sikiö tuolla kuitenkin vain pitäisi alkuraskauden ultran mukaan olla, joten kaipa se kohtu vaan kasvaa vanhasta muistista nopeammin. Tosin aika aikaisin alkoi kakkonenkin näkyä.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
adalat, rv 13+2
Nopeasti..
Jos farmaria ajattelette, suosittelen Mazda kutosta!! Sinne mahtuu hyvin kolme istuinta ja on muutenkin tilava ja toimiva auto. Me edelleen pohditaan tila-auton ostamista, mutta missäköhän olisi kolme penkkiriviä ja vielä tavaratilaa takana!? Pitää varmaan siirtyä pakettiautojen puolelle...
P-L 9+
Meillä oli auton vaihto viime talvena, kun vanhassa oli jo niin paljon kilometrejä. Päädyttiin Citroen Xsara Picassoon, siinä on takana kolme erillistä penkkiä ja rattaat menee hyvin peräkonttiin. Kierreltiin ja ajeltiin isoja farkkuja ja näitä tila-autoja. Tyytyväisiä ollaan oltu ja näin naisena tämä auto on helppo ajaa ja käsitellä. Voin suositella.
-NAKSU-
Tänä aamuna sain vihdoin kerrottua pojille vauvasta! Helposti se lopulta kävikin, kun tuli niin hyvä tilaisuus. Lueskelin vielä sängyssä ja kakkonen tuli siihen viereen touhuamaan ja alkoi piilotella tavaroita paitansa alle ja arvuutteli mulla, että mitä hänellä on siellä paidan alla. No sitten tuli esikoinenkin siihen leikkiin mukaan ja päätin, että nyt jos koskaan ja nappasin ultrakuvan yöpöydän laatikosta ja näytin sitä pojille sanoen, että arvaattekos mikä tässä on?
Esikoinen ei hokannut, mutta kakkonen kiljahti heti, että VAUVA! Sitten sitä ihmeteltiin siinä, että mikäs vauva se oikein on ja minä siihen selitin, että se on meidän uusi vauva... Kakkonen kysyi, että synnytäks sää vai ja kun myönsin, niin vastaus oli että jes, mä haluan vauvan :) Esikoinenkin oli yhtä hymyä ja halus heti tutkia kuvaa tarkemmin, että näkyykö siinä pippeli... Kun sen on kuulemma pakko olla poika tai me ei oteta sitä.. :)
Eli hyvin ne sen uutisen sitten otti, vaikka mä niin pelkäsin et miten ne reagoi. Pistin sitten heti viestiä omille veljillenikin ja sieltä jo kohta onniteltiin, joten meillä alkaa nyt koko lähipiiri jo olla tietoinen tästä tulokkaasta. Viidakkorumpu huolehtinee lopuista kavereista ja tutuista...
Nyt on kevyt mieli, kun ei tarvi enää salailla keltään, varsinkaan lapsilta. Nyt tekis heti mieli alkaa kaivella vanhoja vauvanvaatteita varastosta esille ja vähän kartoittaa, et mitä mulla vielä on. Kovin paljoa niitä ei taida enää jäljellä ollakaan, kun kerran noi vauvat piti kakkoseen loppua, niin on tullut niitä vaatteita myytyä kirppiksellä ja jaettua kavereille. Toivon kuitenkin, et oon säästänyt edes kakkosen äitiyspakkaus toppahaalarin, kun se oli ihan nätti keltainen/t.sin. ja vois käydä tälle tulokkaalle hyvin ensimmäisenä talvena. Tästä kun en aio äitiyspakkausta ottaa. (kun se on niin " poikavärinen" vaaleensinisine ja mintunvihreine vaatteineen ja minähän saan sen tytön :))
Mitenköhän muuten se vauva pitäis vaatettaa sillon maalis-huhtikuun vaihteessa kun se syntyy? Että vieläkö sillon tarvii olla toppahaalari? Tuntuu vaan niin hölmöltä hankkia joku toppis muutamaks viikoks, kun kohtahan sillon jo kevät alkaa tehdä tuloaan? Ja sit kun sen haalarin pitäis olla niin hirmuisen pienikin vielä siinä vaiheessa, niin eihän se sitten enää syksyllä mahdu... Olisko joku kokeneempi tässä asiassa? Meillä kun on noi kaks ekaa syntyneet kesäkuussa, niin ei oo ennen ollut tälläisia ongelmia.
Ja sit on mulla toinenkin vaateongelma, nimittäin tää oma talvitakki... Että mihinkäs telttaan sitä saa itsensä mahtumaan, kun koko talvi on mentävä sen ison mahan kanssa? Eipä ollut tätäkään ongelmaa edellisillä kerroilla... Mä kun olen sen verran vilukissa, että mikään takki auki-villapaita alla-yhdistelmä ei kyllä mulle sovi. Jostain luin, et h&m myis jotain äitiystoppista, mut mitähän se sit maksais. En nyt ihan hirveesti viitsis kuitenkaan investoida yhden talven takkiin...
Mut nyt mä oon kyl jorissut jo ihan tarpeeksi, jos lähtis vaikka vähän ulkoileen kun on niin komeet kelit!
Luna rv 13+1 :)
Lunalle: Meillä kuopus syntyi 24.3 ja ostin silloin toppapuvun kokoa 60cm. Kyllä sitä jonkun aikaa täytyi käyttää. Mut jos kaapista löytyy joku 70cm toppis valmiiksi, niin meneehän se. Esikoisella käytin äitiyspakkauksen toppista heti alusta eteenpäin. (esikoinen syntynyt lokakuussa).
Mä ostin kuopust odottaessa tavan toppatakin kokoa hurjan iso, mutta siitä huolimatta joudun loppuaikana kulkemaan takki auki. Pidin sellaiseta 2m pitkää kaulahuivia kaulan ja rintojen ympärillä :) tais olla näky.
Omaan napaan sen verran, että kamala turvotus päällä. Sormet on ihan tönköt ja masukin turvoksissa kun ois kohta synnytttämässä! Kahdessa ekassa raskaudessa turvotus alkoi vasta rv 30+. Outoa..
Jeps, nyt pehkuihin...
AIHA kera masuasukin rv 5+1
Luna: Minäkään en ole koskaan tykännyt siitä purkkiin pissimisestä - se on aina ollut yhtä tuskaa, varsinkin loppuraskaudessa kun ei enää mitään edes näe, että mihin kohtaan suihkuaa.. No, onhan se kuitenkin hyvä tarkistaa ne sokerit ja valkuaiset.
mammutti: Onnittelut tännekin puolelle vielä hyvistä uutisista! =D
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]18+3