Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOJEN TIISTAI

18.04.2006 |

Varmaan eka kerta , kun aloitan pinon. Ilmeisesti toukokuisilla on hyvä yö takana, kun kukaan ei ole vielä kirjoittanut. Aika matelee eteenpäin. Menis nyt pari viikkoa nopeasti. vauvaa varten kaikki on valmiina, työtkin on

- ihme kyllä - saatu tehtyä ja vain odottamista nyt tiedossa loppuviikoiksi. No, huomenna sentään menen kampaajalle, kun ei tuota ulkomuotoa varmasti heti vauvan synnyttyä tule mietittyä. Mitä te muut puuhailette näinä loppuviikkoina? Yritän kyllä nyt touhuta jaksamiseni mukaan esikoisen kanssa mahdollisimman paljon. Tuo jaksaminen kun vain ei ole huippuluokkaa.

En yhtään muista, mitä edellisestä pinosta piti kommentoida.

Hyvää tiistaipäivää kaikille masukkaille!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa herätä aamulla suht hyvin nukutun yön jälkeen. Kävin kyllä vessassa ainakin 4 kertaa mutta olen heti nukahtanut uudestaan. Nämä loppu viikot on yhtä odottamista...yritän itsekin keksiä jotain pientä kivaa tekemistä, että aika kuluisi. Tänään olis yhet tupperi kutsut illalla, kampaajalle ajattelin soitella aikaa ja joku päivä käydä kyläilemässä ja kaupungilla..

Torstaina kävin siellä polilla ja vauva oli oikein päin, mutta viikonloppuna oli muutaman kerran poikkitilassa. Nyt tuntuisi pää olevan oikein...plääh kun aiheuttaa sydämen tykytyksiä kun ei tiedä miten päin milloinkin on. No viimeksi käännettiin poikkitilasta vielä 39 rvklla. Minulla on niin myötäävä kohtu että vauva mahtuu möyrimään...Tänään on taas nla, puntarille ei ole kiva mennä näin pyhien jälkeen; )

Tv ruis 37+1

Vierailija
2/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tosiaan olla hyvin nukutut yöt takana... yleensä täällä joku jo viiden aikaan pinoa väsää :)

no mutta hyvähän se vaan on.

mä ainakin yritän nää loppuviikot nukkua niin paljon kuin mahollista.

tänään olis neuvola ja pitäis viel käydä kirpparilla ettiin pieniä potkareita ja paitoja. torstaina parturi, jippii! alkaa tää kuontalo oleenkin taas sen tarrpeessa. saa nähä kuinka jaksaa penkillä istua.

nää vikat viikot tulee oleen varmaan tuskaa kun aika tuntuu matelevan mut ei parane alkaa lasken päiviä (niinpä niin, helpommin sanottu kuin tehty)

mulla on kyllä mahan kans suht helppoa ja tuntuu viel ihan helpolta tää eläminen mut kyllä pikkuhiljaa sais vauva jo kertoa tulostaan.

ens viikolla vois varmaan siirtää pinnasängyn paikoilleen ja muutenkin laittaa pikkuhiljaa kaikki valmiiks. saa sit vaan olla ja odotella. mut pahimmillaan voi olla odotettavaa sellaset neljä viikkoo.... :(

hope not!

meikäläinen kävi muuten ekan kerran yöllä vessassa. toivottavasti siitä ei nyt tapaa tulee...oon saanu suht rauhassa yöni viettää.

nyt jotenkin ajatus vaeltelee siihen malliin ettei tässä tekstissä ole päätä eikä häntää. toivottavasti kuitenkin jonkun tolkun saatte.

huhuilempa taas äitejä jotka ovat kadoksissa!!! (H-R) ja onnin-äiti HUHUU! :)

meppe81 ja ruoto38rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta !

Harvinaisen hyvä yö takana... ajattelin ruveta ompelemaan noin vaavi pussilakanat ja alulakanat mihin olen aikaa sit hakenut kankaat : )

Viikkoja ja päiviä laskiessa muuten tulee " hulluksi " olisin jo niin valmis ottamaan tämän touhutädin vastaan.... nyyh.

neuvolassa sanottu jo pitkään ettei , tätä tarvitse loppuunasti odotella... niin , niin parempi olis ollut jos , eivät olisi puhuneet mitään. peruivat lääkärin koska, tk:ssa pääsiäissulku ja uusi aika vasta 27.4 olin asennoitunut odottamaan mitä se lääkäri sanoo... onko paikat vielä kiinni vai olisiko jotain edistystä tullut ?

mulla eka laskettu 24.5 ja ultran mukaan 17.5 .

olenko ainut näin kärsimätön ???

onko teillä muilla sf mitan kanssa mitään erikoista ?

mulla päivittelevät kun on niin korkealla 35cm kun viikot oli 34 +2 ja voi kuulemma tulla rytinällä alas...

no joo voimia kaikillle ja koittakaa ottaa selvää sit tästä vuodatuksesta... : )

Vierailija
4/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!Hyvinhän se pääsiäinen meni :) Tosin oli hieman yksinäistä kun kaikki tuttavat(mies mukaan lukien...)olivat " viihteellä" ...Ompa ankeen harmaa ilma...Mullaki alkaa olla tuota tekemisen puutetta.Sixpä aattelinki et nyt alkaa leipominen...leipoisi valmiix pakastimeen kaikkea hyvää jos sit tarttee vieraille jotain tarjota kunhan päästään vauvan kanssa kotiin asti..Mahaan ; No eipä mitn uutta..oon oottanu kun kuuta nousevaa et sielä käännyttäisiin oikeeseen asentoon,mut ku EI ni EI! Hikkaa tuntuu aina iltasin olevan :) Ei jaksas enää odottaa meidän tapaamista.Muutaman kerrankin on nyt " supistellu" tai mitä lie, mut sellasta inhottavaa vihlomista alapäässä ja yöllä kulki sellasia aaltoja mahan yli et rupes ihan jännitämään!Loppujen lopuksi on aika nopeesti menny tää koko odotusaika.Jos ei ois ollu töitä ja koulua nii varmaan aika olis tuntunu matelevan PALJON paljon enemmän..Painoa tulee näköjään melkein kilo/vk...kääk!Kohta 20kg tullu lisää...........On kyl tullu lenkkeiltyä joka päivä mut kun se kävely on sit mitä on..On ku pieni ankan poikanen joka vaappuu puolelta toiselle ja yrittää pysyä pystyssä jottei kaatus nenälleen :) Yritin saada tietojani ym. sinne tokokuisten sivuille mut empä tajunnu puoliakaan mitä niissä tiedoissa kysyttiin,joten se ei sit onnistunut...

Juu,eipä tässä sit taas sen kummenpia,palaillaan!

muzzukka ja masunen 34+6

Vierailija
5/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on itselläänkin tukala, ei millään jaksaisi enää odotella vauvaa. Kaipa tätä aikaa joskus kaipaa, kun vauva oli helpommassa paketissa¿ Olo on vaan niin kurja. Hermot kireellä ja väsymystä pukkaa. Mitään ei jaksaisi tehdä ja meillä taas olisi aivan valtavasti tekemistä. Nyt kaikki tekeminen vasta alkaakin! On nimittäin muutto edessä toisesta kaupungista toiseen (Helsingistä Järvenpäähän), kaikki siivoukset ja tavaroiden raahaukset vasta alkamassa. Huh sentään! Jospa tämä rutistus auttaisi synnytyksen alkua *toivoen sormet ristissä* Ollaan miehen kanssa pähkäilty mihin asuntoon kootaan vauvalle sänky? Ei koota nyt mihinkään, mies sanoi kokoavansa sitten kun syntyy ja tiedetään missä asutaan. Kaikki vauvan tykötarpeet on hankittuna, vaunut hain torstaina ja sängyt ym. suuremmat jutut nyt viikonloppuna

Viime viikolla oli viimeinen lääkäri: vauva kiinnittynyt ja kohdunkaulaa ei juuri jäljellä ja suu on pehmennyt. Painoarvio tuolloin 3000g, jopa enemmän (rv35+2) Voi kun syntyisi etuajassa! Eli täällä yksi kärsimätön lisää. Nyt on voimistuneet kivut / paine alapäässä, peräaukon ja emättimen seudulla. Tuska kun koskee, istuminen todella vaivalloista ja asennon vaihtaminen. Tänään oli neuvola, ja terkka arveli että kyse on epäsäännöllisistä supistuksista tai vauvan porautumisesta yhä vaan alemmaksi. Sf oli 32, vielä jonkin verran kasvanut. Ja paino oli noussut aivan p-keleesti, 1800g vajaassa viikossa! Nyt tuli enkat. Turvotusta on kyllä, vaikka juon 3 l vettä päivässä muiden nesteiden lisäksi. Painoa on tullut nyt 18 kg!!! Kamala mikä pallo tässä alkaa olemaan! Nyt pitäisi vaan levätä ja levätä, jotta turvotus sulaisi pois. Mutta en kyllä voi levätä, pahin kiire meneillään! Ja jos ei raskausmyrkytykseksi kehity, niin ei kai tuosta haittaa ole vauvallekaan? Paineet oli 118 / 88, samaa luokkaa kuin ennenkin. Neuvolassakin saa ravata nyt kuin heikkopäinen, kun aikoja on kerran viikossa.

Muistaako joku, miten vauvan syke on ennustuksissa tytöllä ja miten pojalla? Tällä kaverilla on aina n. 140-145 välillä, himpun verran alle. Itse ajattelen että poika olisi tulossa, mites siinä ennustuksessa sanottiin noiden sykkeitten kertovan?

Mukavaa viikkoa kaikille, kohta joku onnellinen pääsee jo synnyttämään! Tsemppiä hälle, jos en aiemmin palstalla vieraile!

Pikkumiina 36+1

Vierailija
6/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vasta äsken herättiin neidin kanssa. Meni eiliset kyläilyt niin myöhäseksi, että tyttökin pääsi vasta kymmenen jälkeen sänkyyn ja nukkukin näin pitkään:)

Kävin eilen kattomassa sairaalassa toissapäivänä synytynyttä poikavauvaa. Oli niin ihanan pieni ja sulonen. Kyllä tuli omaa nyyttiä ikävä:) Mut mullahan tässä on vielä pitkälle odotusta, joten elelen päivän kerrallaan, etten rupeais liian kärsimättömäksi:)

Tänään aattelin ruveta siivoilemaan tätä kaatopaikkaa ja sit pikkuhiljaa vois ruveta ruokia väsäämään pakkaseen, jotta ois sitten sairaalasta kotiuduttaessa ruokaa valmiina. Herkkuja en kyllä aio tällä kertaa varata pakkaseen, kun muuten siinä käy niin, että napsin sieltä ite koko ajan ruuan korvikkeena!

Mut hommiin!

pricilla rv33

Vierailija
7/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vaivat vaan lisääntyvät, mitä enemmän päiviä kuluu...lonkat ovat kuin tulessa yöllä ja levottomat jalat vaivaavat, myös häpyluu on todella kipeä varsinkin asentoa vaihtaessa, mutta pitää yrittää muistaa, että tämä on nyt meidän viimeinen vauva (ainakin niin on sovittu...) ja ei tätäkään tarvi kärsiä enää kuin pari viikkoa, niin sit saan vauvan syliin!!! IHANAA!!!!

Kyllä mulla on muuten ollut kipeitäkin suppareita ja tavallaan " pelkään" että vauva lähte tulemaan ennen sektiota, mutta katotaan sitten miten siitä edetään.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille : )

Laura 37rv

Vierailija
8/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kanssa sisaret.

täällä on mennyt aika ihan vaan teitä seuraillessa enkä ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään.

Tänään on sitten äitiysloman ensimmäinen päivä!! JEE. tämähän tarkoittaa että päivät käy oikeesti vähiin. Ja tietenkin tapahtuneen kunniaksi aloitin päivän tukevalla aamiaisella tai no - tukevalla lautasellisella ailatädinpiimäkakkua mango päällysteellä.. =D. Tosin olen kyllä ollut kesälomalla viimeisen kuukaudenpäivät joten ei tämä kotona olo nyt niin erikoista ole.

Voi teitä onnekkaita jotka olette pääsemässä kampaajalle. Kyllä tekisi mieli mennä minunkin mutta en tiedä raaskinko. haluttais niin värjätä tukka oikeen punaiseksi. Tosin voi olla että päädyn koti hennaukseen niinkuin aina ennenkin. En tiedä uskallanko laitattaa mitään kemiallista väriä tähän päähän kun en oo mitään semmosta laitattanut ainakaan yli kymmeneen vuoteen... Tosin olen kyllä päättänyt että jotenkin itseäni vielä hemmottelen ja tuo kampaajalle meno on toinen vaihtoehto ja se toinen on jalkahoito.... oi että ois ihanaa... tarvii nyt vaan katsella riittääkö rahat minkäänlaiseen ylellisyyteen kun tuntuu että nyt jo menee kädestä suuhun - arvatkaa pelottaako miten sitten kun ei tuu enää palkka...

Joku kyseli sykkeistä... muistelen että yli 140 sykkeet viittaa tyttöön ja alle viittaa poikaan. mutta voin olla väärässäkin. eli olisi ne sinun arvelusi ihan oikeassa sen suhteen.

Navan alle ei sinänsä mitään ihmeitä. Sähikäinen on viime neuvolakäynninmukaan perätilassa ja rupesi täti jo puhumaan käännön tarpeesta, mutta en vielä itse kyllä hätäile kun tuntuu niin kovasti vielä möyrivän ja aikaakin oikeasti on vielä mooonta viikkoa pienen kääntyä itsekseen. Olen kyllä ihan jo valmistautunut väittelemään itselleni keisarinleikkauksen jos ei pieni halua kääntyä - minähän en perätilaa muuten halua synnyttää alateitse! tai sitten saa olla melkoinen runeberg joka minut siihen ympäri puhuu.

noh, mutta tässähän tätä jo oli... ai niin tavarat on pienelle jo hankittu ja kotikin on siinä kunnossa että tervetuloa pienen vaan ( olen heittänyt toivoni että meidän koti olis koskaan täysin valmis) sänky kasattu, vaunut varattu ja kaukalokin on katsottu - heti kun rahaa saadaan niin käydään ostamassa... leluja ei olla ostettu - pitää jättää jotain ihmisille ostettavaakin.

nyt tarvii kyllä mennä tekemään lisää aamupalaa, jos vaikka ihan ruisleipää ottais nyt..

Shendea + Sähikäinen 34+6

Vierailija
9/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen meni, onneksi. Hyvä yö on takana, varsinkin kun viikonloppuna valvoin öisin kun vauva piti sellaista vatsatanssia.

Meillä kävi kylässä ei-koiraihmisiä. Niiden kanssa meinaa mennä hermot, mutta onneksi eivät eksy meille kovin usein. Laitoin huonostikäyttäytyvän (hyppii innossaan ja vie kädestä kaiken) koiran makkariin vierailun ajaksi ja nuorempi jäi kanssamme. Lapset eivät varsinaisesti välittäneet koirasta, mutta niiden vanhemmat kielsivät koko ajan menemästä koiran ohi/kohti/melkein katsomastakin tms. Hakivat lapset aina pois. Lopulta tilanne meni siihen että koirakin alkoi olla epäluuloinen, lähinnä lapsia kohtaan,kiitos vanhempien epäluuloisen käytöksen. Jouduin lopulta sulkemaan nuoremmankin makkariin. Täytyi pyytää tänään kaveria käymään lapsensa kanssa kun se on tottunut koiriin, ettei koirille tule mtn traumoja lapsista kun tähän asti lasten kanssa on sujunut hyvin, vanhemmalla koirallakin kun ensin kieltää kaiken riehumisen.

Kävimme myös pääsiäisenä katsomassa tuttavan viikonikäistä vauvaa, ihana nyytti oli. Kotona piti hypistellä taas kaikkia tavaroita ja unelmoida omasta:)

Joko pinnasänky on laitettu valmiiksi? Meillä edelleen odottaa maalausta ja hoputinkin miestä hommaan kun itse alkoi puhumaan ettei usko Toukon pysyvän vatsassani loppuun asti. Toivon kuitenkin toukokuun puolelle asti pysyvän.

Joku kysyi sykkeistä. Meillä sykkeet ollut myös joka kerta yli 140 ja tuttavat veikkaavat tyttöä, vaikka ultrassa veikkasivat poikaa. Nähtäväksi jää kumpi veikkaus pitää paikkaansa.

Viimeiset viikot vietän lähinnä ulkona. Viherpeukaloani kutkuttaa sen verran että pihamaata on pakko päästä kynsimään vaikka vielä on lunta ja märkää. Sisähommista teen vain kaiken " pakollisen" .

Nyt marjasopan keittoon.

t. Nasu ja Touko-masu 35+2

Vierailija
10/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se pääsiäinen sitten meni, lähinnä tavaroita pakatessa kun vapun tienoilla muutto... Ei musta vaan oo paljon apua tossa hommassa, kaikki nostaminen yms aiheuttaa kipeita supistuksia tai sit alkaa huimaamaan... =/

Tänään olis sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä!! Vaikka eipä nää päivät eroa mitenkään toisistaan kun jo helmikuusta asti ollu saikulla... *HUOH*

Nyt on alkanu itelle tulla tosi vahva tyttö tunne... ;o)))) Mies ollut alusta lähtien 100 varma että tyttö tulee, oli kahdessa edellisessäkin oikeassa... Olishan se ihan kiva saada vielä toinen prinsessa.. Vaikka eipä se haittaa vaikka toisen pojanviikarin sais... Kunhan vaan kaikki on ok. Kun edellinen raskaus opetti sen että tärkein asia on se että vauvalla kaikki hyvin. Loppujen lopuksi sillä kumpaa sukupuolta vaavi on ei ole niin mitään väliä. Vaikka kivahan se on arvuutella... ;o)

Masuun ei uutta, kova on potkimaan tuonne ylävatsaan... Ja taitaa päätänsä puskea paikoilleen kun välillä vihloo NIIIIN kipeesti. =/

Nyt jos lähtis suihkuun ja sit postin kautta hakemaan muksut päiväkodista niin päästään vähän shoppailee... ;o)

tintti ja masu 34+6

Vierailija
11/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntuu matelevan niin hitaasti, mutta sitten taas toisaalta pikkuhiljaa lähestyvä synnytys on alkanut hirvittää entistä enemmän. (Esikoisen synnytyksestä jäi ISO synnytyspelko.) Silloin vajaa kolme vuotta sitten vannoin, että ei koskaa enää ja nyt kuitenkin ollaan taas siinä tilanteessa, että jotenkin tämä pikkuinen olisi ulos saatava...

Joku kyseli sykkeistä. Meillä kanssa syke yleensä 140-145 ja ultrassa veikkailtu tyttöä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Esikoinen on tyttö ja hänellä oli sykkeet aina n. 150 tai yli.

Ihanaa, jos vauva pysyisi masussa tuonne toukokuulle asti, vaikka oikeasti oma olo alkaa olla tosi väsähtänyt tähän raskauteen. Ei tästä olosta oikeen osaa nauttiakaan, vaikka luultavasti tämä viimeinen raskauteni onkin. (Miehen kanssa puhuttu aina kahdesta lapsesta.) Kaihoisasti eilen katsoin perään, kun mies lähti juoksulenkille. Itselle jo pelkkä pienien matkojen kävely on välillä yhtä tuskaa, kun alkaa helpsoti supistella kipeästi ja muutenkin ollut tosi hankalaa, kun vauvan pää painaa niin alhaalla.

Pääsiäisenä haettiin vanhempien varastosta vauvan korisänky ja nyt alkaisi kaikki olla valmiina vauvaa varten. Esikoiselle pitäisi vielä hommata vaunuihin seisomalauta.

Nyt täytyy lähteä syömään. Voikaa hyvin!!

emmi-liini rv 35+5

Vierailija
12/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoreissut tuli heitettyä ja nyt ootellaan, että ruoka kypsyy. Oli niin karsee ilma aamulla, että pyysin auton lainaks... Muutenkin kävely hankalaa ja kiireessä ihan hirveetä :D

Kuopus on nyt flunssassa ja viimeyö meni kuunnellessa, että kulkeeko sillä henki. Ilmeisesti kurkunpääntulehdus. Onneks on nyt avaavat suihkeet kotona, niin ei tarvii sairaalaan lähteä spiralle. Jos kuume nousee, niin sitten se on aina sairaalareissu, kun tolla neitosella ei normaaliannos kuumetta-alentavaa tehoa ja isompi annos kahta eri alentavaa pitää antaa lääkärin valvonnassa. 41 paukkuu aina rikki kuumeessa ja sen yli kun menee, niin alkaa olla jo vaarallista, jos ei saa laskemaan.

Maha on kipee edelleen. Tai alamaha. Ihanku vatsalihakset olis kipeenä, mutta en tiedä onko tossa pallon päällä mitään lihaksia :)

Koko eilisen päivän supisti taas oikein urakalla. Meinaa hermo mennä, kun ei mitään pysty oikein tekemään, mutta onneks yöllä rauhottu. Vauvalla alkaa olla tosi ahdasta ja kaikki liikkeet sattuu vietävästi! Toivottavasti tulis vähän etukäteen, on niin tuskasta kyllä kun vedet on vähissä.

Mulla ei kyllä ajanvietto-ongelmia ehdi tulemaan, kun on noi kolme tenavaa :) Kolme kertaa viikossa ovat kaks isompaa kerhossa, sitten ulkoilut ja ruuanlaitot, niin siinä se päivä meneekin kivasti. Ja pari kertaa viikossa yleensä kyläillään. Ja edelleen on laittamatta kaikki tavarat... No pinnasänky on kasassa vielä edellisen jäljiltä ja vaunujen kantokoppakin on tossa pianon päällä. Vaatteet ja kaukalo vielä pestävä.

Torstaina neuvolaan ja sitten varmaan tihentyykin kerta viikkoon noi käynnit. Vika lääkärikin on vielä varaamatta.

Mutta nyt alkaa tuoksua sille, että olis pöperö kypsää. Sitten kuopus päikyille ja alkaa mamman " oma tuokio" ;)

Nalluri ja ötö 35+3

Vierailija
13/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPS!

Pääsiäinen tosiaan oli ja meni.Oltiin mekin mun vanhempien luona ja tuli taas syötyä niin, että varmaan ensi vkon neuvolassa paino on taas noussut tosi paljon.Nyt täytyisi kyllä vähän hillitä tätä syömistä.Olen aina ollut tosi hoikka ja olen yleensä voinut syödä aika huolettomasti kaikkea lihomatta.Nyt painoa on tullut raskauden aikana reilut 16 kiloa ja siitä eroon pääseminen ei varmaan tule olemaan helppoa.Varsinkin nyt loppuraskaudessa olen aloittanut herkuttelun, jota ei alussa ollutkaan.Viime to neuvolalääkäri sitä kokoa vähän arvioi ja sanoi,että vauva mahtuu syntymään normaalisti alakautta, mutta jos nyt tästä vielä kovasti kasvaa ja menee paljon yli lasketun ajan, niin normaali synnytys ei välttämättä enää onnistu.Tosin niin monella mun ystävällä on noi painoarviot menneet aivan pieleen, joten en nyt liikaa sitä murehdi.

Synnytystä tulee mietittyä yhä enemmän mikä onkin ihan luonnollista, kun se voi alkaa ihan minä hetkenä hyvänsä.Meillä vauvan tavarat on suurin piirtein hankittu, mitä nyt pieniä juttuja vielä puuttuu.Ei tosin olla voitu laittaa huonetta valmiiksi, koska muuttamaan päästään varmaan vasta synnytyksen jälkeen.Täytyy nyt vain pikkuhiljaa pakkailla muuttoa varten mitä voin.

Näin ensimmäistä kun odotan niin kyselen teiltä viisaammat, että miten hyödylliseksi te olette kokeneet hoitopöydän?

Ahava ja vauveli rv 38

Vierailija
14/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille !

pääsiäinen takana ja suklaamunia tuli syötyö ihan liikaa ;) kukaan toukokuisista ei ole ilmeisesti lähtenyt vielä synnyttämään ?!

joku kyseli sykkeistä. meille on sykkeen ja ultran perusteella arveltu tyttöä, mutta en kyllä enää menisi vannomaan. tänään kävin synnytystapa-arviossa, kun edellinen synnytys päättyi sektioon tarjontavirheen takia. oli kyllä paras käynti kättärillä tähän saakka. lääkäri ja kätilö olivat mukavia, empaattisia ja asiantuntevia. mitään estettä alatiesynnytykselle ei löytynyt mistä olen hurjan iloinen. en halua toistamiseen sektioon ! vauvan syntymäpainoksi arveltin 3800-3900 kg eli musta alkaa tuntua siltä, että hän onkin poika. kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, kohdunsuu oli pehmeä ja auki yhdelle sormelle. vauva oli myös laskeutunut ja kiinnittynyt. olen niin iloinen tuosta hyvästä käynnistä. kävimme vielä kätilön kanssa läpi edellisen synnytyksen hankaluudet ja toiveet tälle tokalle kerralle. niin ja julkkisuutisia: odotimme siellä käytävässä lääkäriä yhdessä neumannin ja hänen vaimonsa kanssa.

kyllä nämä vikat viikot taitavat olla sellaista odottelua. vaikka kuinka yrittäisi olla ajattelematta muuta niin ei maha mittään synnytys ja vauva ovat mielessä melkein koko ajan. minua supisteli koko pääsiäisen aika paljon ja ajattelin monta kertaa, että nytkö jo. tänä aamuna itku pääsi kun tuli kipeä supistus ja sama meno jatkui siellä lääkärillä.

sitkeyttä ja kärsivällisyyttä siskot vielä. nautitaan vielä viimeisistä viikoista masujen kanssa :)

t.aamos 36+ jotain

Vierailija
15/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on loma ohi ja tänään kävin neuvolassa. Kaikki on edelleen hyvin, joskin turvotusta riittää edelleen, mutta senkin kanssa on oppinut elämään, kun on jo kuukauden verran ollut turvotusta. Muita neuvolakuulumisia:

RR:113/73

HB:126, syön vain yhden multitabs kaks plussan päivässä ja riittää edelleen :)

SF:34cm eli keski- ja yläkäyrän välissä mennään

Vauvan syke:131-134

Vauvan painoarvio:3-3,2kg, raivotarjonnassa ja hyvin laskeutunut. On nyt asettunut masuun selkä oikealle ja potkut ovat vähentyneet. Lähinnä tunnen hikan ja muljauksia, kun vauva vaihtaa asentoa.

Joku kyseli, että mitä meinaa tehdä nämä viimeiset viikot.

Mulla on vielä yksi tentti opiskelussa jäljellä ja siihen olisi tarkoitus lukea ja muuten ajattelin ottaa loppuajan suht rennosti, kun ihan peruskotityöt vievät yllättävän paljon voimia. Ruuanlaitto, leipominen, lattioiden pesu ja pyykkääminen sujuu ihan hyvin, mutta imurointi ja lelujen kerääminen on tosi työlästä ja ne hommat jätänkin suosiolla miehen hoidettavaksi.

Meillä on tässä vielä synttärit järjestettävänä, joten sen puoleen tekemistä kyllä riittää niin paljon kuin jaksan touhuta.

Pakkaseen olisi kiva saada vähän ruokaa ja leivonnaisia odottamaan kotiutumista, mutta meillä tuppaa menemään parempiin suihin ennen kuin ehtii edes pakastusta miettiä :D

Välillä tulee haikea olo, kun miettii, että kohta meidän pieni kuopus joutuu luopumaan pienimmän osasta ja yritänkin nyt viettää paljon aikaa lasten kanssa touhuten: askarrellen, lukien ja ulkoillen. Onhan se iso muutos lapsille ja äidillekin.. kyllä sitä muutamat itkut tuli itkettyä edellisenkin synnytyksen jälkeen, kun näki miten nuorin välillä kipuili muutoksen kanssa, mutta pian oli taas kaikki hyvin ja ovat sisarukset tosi rakkaita toisilleen! Pitää muistaa myös synnytyksen jälkeen viettää aikaa isompien kanssa ja unohtaa välillä siivoukset, kun ei ne kumminkaan minnekkään karkaa.

Synnytys kyllä vähän jännittää, toisaalta kuitenkin jo odotan sitä. Eihän tässä enää montaa viikkoa ole, kun saa pikkuisen nyytin kainaloon :)

Alfiina+masuvauva 37+1

Vierailija
16/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahava: Meillä esikoinen hoidettiin kirjoituspöydällä, jossa oli hoitoalusta ja kori tavaroille. Koin kyllä itse todella hyödylliseksi tuon pöydän, kun ei tarvinnut kumarrella. Nyt työpöytä on miehellä kovassa käytössä, joten ei voida siinä vauvaa hoitaa. Haluaisin hoitopöydän juuri selän säästämiseksi, mutta taitaa jäädä hankkimatta. En halua tupaten täyteen ahtaa tätä meidän kotia, eikä hoitopöydällä sitten ekan vuoden jälkeen ole käyttöä. Kaappitilaa meillä on (TOISTAISEKSI!!!), joten lipastoakaan emme tarvitse. Jos teillä on tilaa ja mahdollisuus, niin kyllä mielestäni hoitopöytä on kätevä. Kaikki tavaratkin säilyvät hyvin, kun ovat yhdessä paikassa. Voihan sen pöydän sitten myöhemmin myydä. Tosin tiedän perheitä, joissa taas on jäänyt vähälle käytölle.

Nyt aiomme hoitaa vauvan hoitoalustalla sänkymme päällä. En tiedä, onko miten kätevää. Tavarat on tarkoitus laittaa pieneen koriin ja kori yöpöydälle. Pesukoneen päälle ensin arvelin alustaa, mutta kun tuntuu, että tuota pyykinpesua on nytkin jatkuvasti....

Vierailija
17/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpäs tiedä oliko nyt niin hyvä yö¿ en vaan jaksanut yöllä pinoa avata. Mies nukahti joskus neljän aikaan ja mä menin nukkumaan tossa viiden maissa aamuyöstä. Kympin jälkeen sitten heräsin ja nyt on ihan toistaitoinen olo.

Uusille äitiyslomalaisille hyvää lomaa! =)

Viimeiset viikot (joita toivon mukaan ei enää paljon ole) vietän varmaan samalla tavalla kun tähänkin asti¿ pyykkiä, tiskiä, nettipalstailua¿

Pinnasänky on koottuna ja äippäpakkauslaatikko pinniksessä valmiina odottamassa. Lakanatkin on jo laitettu.

Joten eipä tässä muuta tänäänkään kuin odottamista¿ päivän masu löytyy taasen välillä tuolta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=33786577

[color=red]pikku-milli & paco 38+4[/color]

Vierailija
18/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Minä olen oikeastaan uusi kasvo teidän toukomammojen poppoossa. Saanen vielä liittyä joukkoonne? Olen kyllä kirjannut itseni listalle joskus syksyllä, mutta en ole työkiireiltäni koko raskausaikana oikeastaan edes lukemaan juttujanne saati sitten kirjoittamaan. Nyt olen ollut 2 viikkoa mammalomalla ja tulevan toukovauvelin laskettu aika on 12.5. Viimeisetkin rästiin jääneet työhommat ja siivoilut sain tehtyä viime viikolla, joten nyt hääräillään 2-vuotiaan pikkumiehen kanssa kotosalla leppoisammin ja ehkä ehdin jotakin kirjoittamaankin.

Tuntui kyllä lohduttavalle lukea, että muillakin on levottomien jalkojen ja lonkkakipujen sävyttämiä öitä. Ja sitten vielä esikoinen tulee joka yö viereen ja nukkuu samalla tyynyllä. Melkein tykkääkin jo enemmän siitä, että herää aikaisin aam ulla, kun on kerran niin katkonaista se uni. Nukkuu sitten päiväunia. Muuten olen kyllä voinut hyvin ja päässyt vähällä. Ensimmäisen kerran supisteli kipeämmin viikonloppuna kävelylenkillä, muuten olen kyllä ollut tosi hyvävointinen.

Joku kyseli tuosta hoitopöydästä. Meillä oli edellisellä kerralla hoitopöytälipasto lainassa veljen perheeltä, mutta tarvittiin sitä tosi vähän. Aika pian siirryin vaihtamaan vaippoja, milloin missäkin alustan päällä. Nyt ajattelin viritellä alustan pyykkikoneen päälle pesuhuoneeseen ja raivasin kylppärin kaappiin pari hyllyä vauvan tavaroille. Jos ostaisin hoitopöydän, ostaisin varmaan sellaisen jonka saa myöhemmin ihan tavalliseksi lipastoksi. Niin lyhyt sen käyttöikä ainakin meillä oli.

Olen tosiaan pessyt vauvan pyykkejä ja laitellut kamppeita. Vaunut pitäisi vielä huoltaa, pinnasänky hakea varastosta ja turvakaukalo on lainassa kaverilla. Jotain uutta haluan hankkia uudelle tulokkaalle ja viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä shoppailemaan. Kertokaapa kokemuksianne pinnasänkyihin viritettävistä mobileista ja sittereistä! Ne olisi hankintalistalla.

Pitkän romaanini lopuksi kysyisin vielä, missä vaiheessa teillä on viimeinen lääkäri? Mulla vasta vk 38 ja itsestä tuntuu tosi myöhäiselle ajankohdalle, kun ajattelee että aiheena oli painoarvio ja synnytystapaarvio. Viimeksi lääkäri ollut ennen joulua, eikä sisätutkimustakaan tehty kuin silloin viimeksi.

Sitten vielä kysyisin kokemuksia synnyttämään menosta sellaisille, joilla on ollut pitkä matka sairaalaan. Itsellä matkaa yli 100 km ja jännittää. Edellisellä kerralla asuttiin ihan sairaalan vieressä.

Mutta oikein pirteää viikkoa kaikille ja kiitos jos saan vielä osallistua keskusteluihinne näin loppusuoralla!

Jommeli ja Elmeri (rv 36+)

Vierailija
19/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kellään ollut hoitopöytää. Esikoiselle harkitsin, mutta jätin ostamatta.

Kakkosen aikaan vaihdoin lattialla alustalla, pääsi esikoinenkin osallistumaan siskon hoitoon helposti. Sama oli kolmannen kohdalla. Tai sitten olen vaihtanut vaippaa sängyllä. Semmonen pelkkä hoitoalusta on siitä kätevä, että sen voi laittaa sinne missä milloinkin parhaalta tuntuu. Välillä oli pesukoneen päällä. Hoitotarvikkeet oli muovikorissa ja se oli kanssa helppo raahat mukana :)

Ensimmäisinä viikkoina meillä on vauvat nukkunu sisällä nukenvaunuissa. Kätevät. Voi kärrätä aina hiljasempaan kolkkaan uinumaan, tai hereillä kattella sopivalla korkeudella, jos en juuri sillon pystynyt pitämään sylissä :) Meillä on kyllä semmoset brion tukevat nukenvaunut. Sitteri oli jotenkin hankala raahata paikasta toiseen.

Nyt letunpaistoon! Täytyy vähän tota potilasta hemmotella, kun ei oikein mikään meinaa maistua.

Nalluri ja ötö taas :)

Vierailija
20/24 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen tosiaan vietetty tältä vuodelta. Toukokuu tekee tuloaan...ens viikollahan on jo vappuaatto!

Ens viikon alussa olis seuraavan kerran neuvola ja lääkäri. Samalla saa tietää mikä se vauvan tarjonta nyt sitten on. Olen itse jo ihan sekaisin asiasta.

Hoitopöytää meillä ei tällä kertaa tule olemaan. Esikoisella semmoinen oli, mutta mekään emme sitä juurikaan käyttäneet. Alussa jonkin verran, mutta nopeasti se vaipan vaihto siirtyi muualle.

Näinä viimeisinä viikkoina en tee enää mitään ihmeellistä. Samallaista arkea tiedossa, kun tähänkin asti. Viikonloppuna sain hiuksetkin laitettua, kun miehen sisko on parturi. Vauvan syntymän jälkeen ei kuitenkaan heti tule niitä taas laitettua.

Viikonloppuna supisteli paljon ja liitoskipujakin oli todella paljon. Viime yönä veti taas vaihteeksi suonta tosi pahasti pohkeesta ja muo myös ajoittain kiusaa levottomat jalat. Näiden vaivojen puolesta olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään ja olisi myös ihanaa olla taas kevyempi ja käyttää omia vaatteita (vaikka omiahan nää nytkin on). Toisaalta sitten en toivo vauvan vielä syntyvän vähään aikaan! Toukokuun puoliväli olisi ihan hyvä aika, en sitten tiedä onko vauva samaa mieltä;).

Mulla alkaa vasta perjantaina äitiysloma, vaikka eipä se arkea muuta mitenkään kun kotona on tullut jo useampi vuosi oltua muutenkin;).

äiskä-04 rv 34+2