Onko palvelua jonne voisi ulkoistaa oman työnhaun?
Ajattelin siis palvelua joka esim. haastattelussa henkilön ja sen jälkeen hakisi hänelle ammattimaisesti sopivan työpaikan ja laatisi hyvät cv:t ja hakemuskirjeet ja valmentaisi vielä haastatteluihin. Jotkut HR-alqn ammattilaiset pystyisivät tämän tekemään aivan eri teholla ja laadulla kuin mitä moni työnhakija itse pystyisi asian tekemään.
Kommentit (21)
Ei ihan tuossa laajuudessa, mutta neuvoja ja sparrausta on kyllä tarjolla. Hintakaan ei ole mikään mahdoton, muutamalla satasella pääsee pitkälle.
Jos et ohjeilla pysty laatimaan hyviä hakemusasiakirjoja, et kykene haastattelussakaan vakuuttamaan haastattelijaa osaamisellasi.
Kannattaa myös kysyä usein työpaikkaa vaihtavalta kaverilta jeesiä. Minä ainakin autan mielelläni.
Niin ja etsiä työpaikkoja netistä. Vois kyl kehittää palvelun iteki nettiin mut sitten olisin pulassa GPDR kanssa ja tietoturvan takia. Marinin hallitus ei lämpiä tähän. Jonnet taas no tiedät käsitteen 2000-luvusta ja Youtubesta.
Muistaakseni tämmöistä palvelua ei saa myydä. Siis ihan lailla kielletty, että työnvälitysfirma ottaa maksua työnhakijalta.
Tilausta tälle varmaan olisi
Ennen tällainen palvelu tunnettiin nimellä työvoimatoimisto. Oi niitä aikoja..
Aloittaja kuva eli tuossa aika hyvin henkilöstövuokrausyrityksen. Eli kyllä, sellaisia löytyy nykyään vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Silloin töihin pääseminenkin oli merkittävästi helpompaa kuin nyt.
Vai montako videohakemusta lähetit 80-luvulla? Taisi eka soveltuvuustestikin läpsähtää naamalle vasta 2000-luvulla?
Miksei voisi olla tällaista palvelua? Markkinataloudessahan tässä eletään? Jos siis olisi yksityinen firma. Vähän niin kuin agentit näyttelijöillä ja urheilijoilla isossa maailmassa. Voisi olla eri hintaluokan palvelupaketteja tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siis ennen vuotta 2002.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kuva eli tuossa aika hyvin henkilöstövuokrausyrityksen. Eli kyllä, sellaisia löytyy nykyään vaikka kuinka paljon.
Eihän kuvaa. Vuokrafirman kautta pääsee vain vuokrafirman asiakkaille töihin. Tai joskus vuokrafirma hoitaa rekryprosessin alkuun, eli valikoi hakijat näiden itse kirjoittamista hakemuksista ja haastattalee ne. Sen jälkeen firma haastattelee itse parhaat kandidaatit (jotka harvoin edes ovat parhaita, kunhan ovat nuoria ja nättejä ja CV:stä löytyy sama työ kuin mihin haettu).
Itse asiassa rekryfirmoissahan on. Sä ilmoitat sinne tietosi ja millaista työtä haet, he sitten ilmoittavat sulle jos sopiva paikka tulee. Ei ne kaikki paikat niissä ole vuokrapaikkoja, ne toimivat myös välittäjinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin töihin pääseminenkin oli merkittävästi helpompaa kuin nyt.
Vai montako videohakemusta lähetit 80-luvulla? Taisi eka soveltuvuustestikin läpsähtää naamalle vasta 2000-luvulla?
no nimenomaan, silloin se olikin helpompaa juuri siksi, että oli yksi paikka, mistä sai nämä palvelut. Videohakemukset ja soveltuvuustestit eivät liity asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa rekryfirmoissahan on. Sä ilmoitat sinne tietosi ja millaista työtä haet, he sitten ilmoittavat sulle jos sopiva paikka tulee. Ei ne kaikki paikat niissä ole vuokrapaikkoja, ne toimivat myös välittäjinä.
No ajattelin kyllä ihan henkilökohtaista palvelua, jossa henkilölle aktiivisesti haetaan työpaikkaa. Tietääkseni ei ole Suomessa muuta kuin toimitusjohtaja-tasolla tämän tyyppistä palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi olla tällaista palvelua? Markkinataloudessahan tässä eletään? Jos siis olisi yksityinen firma. Vähän niin kuin agentit näyttelijöillä ja urheilijoilla isossa maailmassa. Voisi olla eri hintaluokan palvelupaketteja tarjolla.
Koska laki kieltää. TYönhakijalta ei saa periä maksuja työnvälityksestä.
Tämä muuten tulee suoraa ILOn yleissopimuksesta eli ei ole pelkästään Suomen lainsäädännössä otettu kanta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tästä ei saa laskuttaa työnhakijaa.
On olemassa ja sitä palvelua kutsutaan LinkedIn:ksi. Laitat osaamisesi ja ststukseksi etsimässä uusia haasteita niin alkaa puhelin pirisemään, jos osaamisesi on haluttua. Itse päivitin SAP osaamiseni, niin sain yli kymmenen kyselyä viikossa vaikka en edes ollut hakemassa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
"A recruitment consultant is an intermediary between an organisation wishing to recruit (the client) and the individual seeking a career move or temporary assignment (the candidate)."
Rekrytointikonsultti on välittäjä rekrytoimaan haluavan organisaation (asiakas) ja uramuuttoa tai tilapäistä toimeksiantoa hakevan henkilön (ehdokas) välillä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa ja sitä palvelua kutsutaan LinkedIn:ksi. Laitat osaamisesi ja ststukseksi etsimässä uusia haasteita niin alkaa puhelin pirisemään, jos osaamisesi on haluttua. Itse päivitin SAP osaamiseni, niin sain yli kymmenen kyselyä viikossa vaikka en edes ollut hakemassa töitä.
Linkkari toimii lähinnä sentasoisille ihmisille, jotka työllistyvät ongelmitta muutenkin, ja useimmat eivät edes ole vaihtamassa työpaikkaa.
Kysely siellä ei myöskään ole työtarjous, vaan sillä pääsee mukaan rekryprosessiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska laki kieltää. TYönhakijalta ei saa periä maksuja työnvälityksestä.
Tämä muuten tulee suoraa ILOn yleissopimuksesta eli ei ole pelkästään Suomen lainsäädännössä otettu kanta.
No onpa harvinaisen typerä laki jos näin muka oikeasti on. Eihän tarkoitus olisi korvata mitään julkista työnvälitystä.
Siis palvelu haastattelisi henkilön aluksi.
Tietysti tämä kaikki maksaisi mutta kyllähän tällaisesta palvelusta voisi maksaakin.