Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu saa työmarkkinatukea työttömänä työnhakijana vaikka on mt-ongelmien takia

Vierailija
01.01.2022 |

omien sanojensa mukaan käytännössä työkyvytön. Mt-ongelmana mm. paha ahdistushäiriö. Joutuu keplottelemaan ettei joutuisi työllistämistoimenpiteisiin. On valmis jopa karenssiin ja toimeentulotuelle kokonaan joutumiselle.

Olen sanonut että hänen kuuluu mennä lääkäriin ja hakea paperit sairaudestaan. Voisi helpottaa työkkärin kanssa asioimista ja sopivista toimenpiteistä sopimista, mutta lääkärille hän ei suostu menemään!

En ymmärrä miksi. Mikä siinä lääkärille menossa on niin paha että ennemmin huijaa systeemiä kuin menee sinne?

Mikä selittää tämän? Häpeä siitä että ongelma on mielenterveydellinen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri päästää työttömät liian helpolla. Aktivoinnin ja muun alistamisen pitäisi olla niin intensiivistä, ettei kortistossa kukaan sairaana roikkuisi.

No mitä sen sairaan ihmisen sitten pitäisi tehdä?

Sairaille ovat tietenkin sairauspäivärahat ja työkyvyttömyyseläkkeet.

Et näköjään ymmärrä ettei eläkkeelle pääse noin vain.

Vierailija
22/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen fyysisten sairauksien takia työkyvytön ja saan työttömyyskorvausta.

Mulla on fyysinen sairaus, joka aiheuttaa kipuja ympäri kroppa ja todella pahaa kroonista väsymystä, silti minua pidetään työkykyisenä ja minun oletetaan hakevan töitä. En jaksa sairaudeltani aina pitää edes kotia puhtaana, kuinka ihmeessä luulevat, että pystyisin tekemään töitä tuohon päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee käytännössä kaikilla mt puolen pitkäaikaissairastajilla. T: mt- puolen hoitsu.

Vierailija
24/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tietämättömälle, ovatko yksityislääkärit hanakampia kirjoittamaan saikkua ja kelpuuttaako TE-toimisto ylipäätään yksityispuolen lausuntoja, vai pitääkö mennä julkiselle? Olen ensimmäistä kertaa elämässäni tekemisissä työkkärin kanssa.

Työkkärille kelpaa yksityistenkin laput.

Vierailija
25/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen fyysisten sairauksien takia työkyvytön ja saan työttömyyskorvausta.

Mulla on fyysinen sairaus, joka aiheuttaa kipuja ympäri kroppa ja todella pahaa kroonista väsymystä, silti minua pidetään työkykyisenä ja minun oletetaan hakevan töitä. En jaksa sairaudeltani aina pitää edes kotia puhtaana, kuinka ihmeessä luulevat, että pystyisin tekemään töitä tuohon päälle.

Mun kaveri sinnittelee töissä kovien fyysisten kipujen kanssa.

Saa sentään tehdä puolipäiväisenä. Eläkkeelle ei pääse, vaikk on erikoislääkäreiden todistukset.

Vierailija
26/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri päästää työttömät liian helpolla. Aktivoinnin ja muun alistamisen pitäisi olla niin intensiivistä, ettei kortistossa kukaan sairaana roikkuisi.

Mitä sinä tarkalleen tarkoitat? Kun sairas ei pääse töihin eikä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaihtoehdot ovat aika vähissä. Niitä siis ei ole.

Sinun unelmasi panna työttömät ja sairaat kirkonmäelle jalkapuuhun ei luo yhtään uutta työpaikkaa. Sen jalkapuunkin pystyttävät kunnan haalarimiehet muiden tehtäviensä ohella.

Suomessa on kova työvoimapula. Kyllä täällä töihin pääsee.

Älä höpötä. Minä olen jo vuosia hakenut työtä - siis työtä, jota pystyn tekemään.

Tällä palstalla on aika paljon trolli-idealisteja. Minulle on muun muassa kerrottu, että nykyään siivoojilla on käytössään niin paljon teknologiaa, että heidän ei tarvitse pystyä nostelemaan tavaroita tai kumartelemaan. On kerrottu myös, että on olemassa jakelufirmoja, joissa painavimmat paketit ovat kahden kilon painoisia, ja niitä voi huonoselkäinenkin kuljettaa.

Voi olla, että kaikki tämä on totta, mutta todellisuus tulee vastaan, kun siivoojan ja jakeluautonkuljettajan työhaastatteluun menee hakija, joka ottaa neukkarin pöydästä tukea pystyäkseen istuutumaan.

Vierailija
27/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että väliinkin voi pudota.

Siis voi olla liian terve sairaseläkkeellä, mutta liian vamminen työkkärin. Eli ei saa työkkärikorvaustakaan.

Tuo se vasta inhottavaa on. Tuo aukko pitäisi heti tukkia.

Vierailija
28/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te muut töihin liian raihnaiset ja eläkkeelle liian hyväkuntoiset työttömät puhutte TE-virkailjoiden kanssa? Minä olen hakenut töitä ja kertonut siitä, mutta en mainitse sitä, etten käytännössä pystyisi tekemään hakemiani töitä. Jos sanoisin tämän suoraan, mitä tapahtuisi?

Vierailija
29/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään noin vain. Muuten suurin osa kansasta olisi eläkkeellä. Eläkkeelle pääsee vain, jos on liian sairas tekemään töitä.

Vierailija
30/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpötä. Minä olen jo vuosia hakenut työtä - siis työtä, jota pystyn tekemään.

Tällä palstalla on aika paljon trolli-idealisteja. Minulle on muun muassa kerrottu, että nykyään siivoojilla on käytössään niin paljon teknologiaa, että heidän ei tarvitse pystyä nostelemaan tavaroita tai kumartelemaan. On kerrottu myös, että on olemassa jakelufirmoja, joissa painavimmat paketit ovat kahden kilon painoisia, ja niitä voi huonoselkäinenkin kuljettaa.

Voi olla, että kaikki tämä on totta, mutta todellisuus tulee vastaan, kun siivoojan ja jakeluautonkuljettajan työhaastatteluun menee hakija, joka ottaa neukkarin pöydästä tukea pystyäkseen istuutumaan.

Kovan työvoimapulan oloissa tuo ei ole totta. Ja vaikka olisikin, Suomessa on perustuslaillinen elinkeinonvapaus, joten jokainen saa ryhtyä yrittäjäksi.

Vierailija
31/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovan työvoimapulan oloissa tuo ei ole totta. Ja vaikka olisikin, Suomessa on perustuslaillinen elinkeinonvapaus, joten jokainen saa ryhtyä yrittäjäksi.

Oletko ollut yrittäjä?

Vierailija
32/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään noin vain. Muuten suurin osa kansasta olisi eläkkeellä. Eläkkeelle pääsee vain, jos on liian sairas tekemään töitä.

Mitä ihmettä sinä jankkaat. Jos oman lääkärin mukaan on liian sairas tekemään töitä mutta Kelan lääkärin mukaan terve niin pakko roikkua työkkärin listoilla.

Vierailija
33/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä meni puolitoista vuotta että sai määräaikaisen kuntoutustuen. Neuropsykologinen ongelma, tosin lievä tapaus, lisänä kaksi fyysistä sairautta, joista toinen rajoittaa uravalintaa eniten eli mitään raskasta ei voi kantaa, liika istuminen alkaa ottaa selkään ja lääkitys aiheuttaa väsymystä, jopa nukahtelua. Toinen fyysinen sairaus on lievempi. 

Vierailija
34/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi kiva saada täsmennystä. Useimmiten nämä kehotukset lähteä yrittäjäksi perustuvat täydelliseen tietämättömyyteen siitä, mitä kaikkea pitää osata ja hankkia, jotta yritystoiminnalla pystyy elämään ja elättämään myös perheensä.

Vierailija
35/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan ottaa jotain työtä, kuntouttavaa, kurssia vastaan, ne oireet ovat hoidettavissa pois, näihin on ihan omia ryhmiä jopa niille joilla on mielenterveys ongelmia ja tarvitaan opetella ihan sosiaalisia tilanteita ja sitä että on jotain ohjattua toimintaa päivässä.

Näihin pitäisi ehdottomasti ihmiset "pakottaa", koska se että on yksin kotona yleensä vaan pahentaa oireilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi