Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu saa työmarkkinatukea työttömänä työnhakijana vaikka on mt-ongelmien takia

Vierailija
01.01.2022 |

omien sanojensa mukaan käytännössä työkyvytön. Mt-ongelmana mm. paha ahdistushäiriö. Joutuu keplottelemaan ettei joutuisi työllistämistoimenpiteisiin. On valmis jopa karenssiin ja toimeentulotuelle kokonaan joutumiselle.

Olen sanonut että hänen kuuluu mennä lääkäriin ja hakea paperit sairaudestaan. Voisi helpottaa työkkärin kanssa asioimista ja sopivista toimenpiteistä sopimista, mutta lääkärille hän ei suostu menemään!

En ymmärrä miksi. Mikä siinä lääkärille menossa on niin paha että ennemmin huijaa systeemiä kuin menee sinne?

Mikä selittää tämän? Häpeä siitä että ongelma on mielenterveydellinen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fyysisten sairauksien takia työkyvytön ja saan työttömyyskorvausta.

Vierailija
2/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvytön työnhakija täällä. Lääkäriin ei pääse kuin kuukausien päästä, eikä siellä kirjoiteta kuin max pari viikkoa sairauslomaa mt-ongelmista. Siirtyminen työmarkkinatuesta sairauspäivärahaan saattaa romuttaa koko henkilökohtaisen talouden, kun sitä ei makseta ”sairastumispäivältä” + 10 omavastuu päivästä, ja Kelalla menee kuukausi edes käsitellä hakemus. Hoitoa masennukseen ei kuitenkaan saa muuta kuin pillerin kouraan. Joten mitä hyötyä lääkärillä käymisestä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fyysisesti raihnainen. En tiedä, olenko myös mieleltäni raihnainen tai jo peräti hullu, mutta en halua ottaa asiasta selvää. En halua mihinkään lausuntoja mielenterveydestäni, varsinkaan mitään "lopullisia". Työkyvyttömyyseläkkeelle en pääsisi, ja sairausloma on ihan yhdentekevä pitkäaikaistyöttömälle.

Ytimekkäästi: lääkärille menemisen seuraukset ovat todennäköisimmin vain negatiivisia.

Vierailija
4/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko mennä lääkärille? Vaikket pääsisikään eläkkeelle, saisit diagnoosit sairauksista jotka vaikuttavat toimintakykyysi ja siten työkkäri olisi tietoinen rajoituksistasi mikä voisi auttaa jos mahdollisesti tulee toimenpiteisiin laittaminen ajankohtaiseksi.

Ap

Vierailija
5/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko mennä lääkärille? Vaikket pääsisikään eläkkeelle, saisit diagnoosit sairauksista jotka vaikuttavat toimintakykyysi ja siten työkkäri olisi tietoinen rajoituksistasi mikä voisi auttaa jos mahdollisesti tulee toimenpiteisiin laittaminen ajankohtaiseksi.

Ap

Minulla on diagnoosit ja omien lääkäreiden mielestä kuuluisin eläkkeelle. Kelan mielestä olen terve.

Vierailija
6/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska himmeli. Te-himmelin asiontuntijoita, koordinaattoreita ja klikkiä työllistätte ja käytte kuntouttavassa aikuisten päivähoitotoiminnassa joka vuosi niin homma pelaa. Ei alle 50v ihmiset pääse varhaiseläkkeelle ellei ole krooninen mt-sairaus tai oikeasti sairaalahoitoa vaativan pitkäaikaissaurauden omaava.

Ruotsissa on paremmat työttömien lääkärit, siellä voi eläkepaperit saada aikaisemmin mutta kieltä tulee osata.

Vierailija
7/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla on diagnoosit ja omien lääkäreiden mielestä kuuluisin eläkkeelle. Kelan mielestä olen terve.

No mutta sittenhän tilanteesi on täysin eri kuin tuttuni.

Ap

Vierailija
8/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, kannattaisi mennä lääkäriin. Tietysti on sitten sekin vaihtoehto, ettei sairausrahaa myönnetä tai lääkäri ja kela ovat erimielisiä, sitten on pakko olla sairaana työkkärituella, mutta se nyt on eri asia.

Vierailija
9/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelle ei pääse vaikka olisi niin sairas ettei töistä tule mitään,näitä roikotetaan sit työkkärissä. järjestelmä ei toimi.

Vierailija
10/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa oikeaan maailmaan ap. Lue vastaukset ja sisäistä ne.

Varsinkin nro 5 antaa tyhjentävän vastauksen.

Vierailija
11/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä on ravannut lääkärissä vastaavan takia ja hän ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan jumittaa systeemin rattaissa aina vaan. Työkokeiluja, sairaslomia, työttömyyttä, karensseja, toimeentulotukea, koulutusta ja taas alusta kaikki.

Vissiin halvempaa yhteiskunnalle näin...

Vierailija
12/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri päästää työttömät liian helpolla. Aktivoinnin ja muun alistamisen pitäisi olla niin intensiivistä, ettei kortistossa kukaan sairaana roikkuisi.

Vierailija
13/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-diagnoosia ei kannata senkään takia hankkia, että se on loppuelämän leima. On mahdollista parantua toimintakykyiseksi ilman sitä, mutta ei ole mahdollista enää saada vaikkapa vakuutuksia tai juurikaan hoitoa muihin sairauksiin jatkossa, jos on diagnoosi. Kannattaa ajatella vähän pidemmälle tulevaisuuteen.

Vierailija
14/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvytön työnhakija täällä. Lääkäriin ei pääse kuin kuukausien päästä, eikä siellä kirjoiteta kuin max pari viikkoa sairauslomaa mt-ongelmista. Siirtyminen työmarkkinatuesta sairauspäivärahaan saattaa romuttaa koko henkilökohtaisen talouden, kun sitä ei makseta ”sairastumispäivältä” + 10 omavastuu päivästä, ja Kelalla menee kuukausi edes käsitellä hakemus. Hoitoa masennukseen ei kuitenkaan saa muuta kuin pillerin kouraan. Joten mitä hyötyä lääkärillä käymisestä on.

Ei pidä paikkaansa. Kun työttömyyskorvausta on maksettu x päivää ennen sairauspäivärahan hakua, ei omavastuuaikaa ole. Oli muistaakseni 3 kk, mutta ei se mitenkään mahdottoman pitkä aika ollut.

Se on eri juttu, kauanko menee käsittelyssä.

Vierailija
15/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tietämättömälle, ovatko yksityislääkärit hanakampia kirjoittamaan saikkua ja kelpuuttaako TE-toimisto ylipäätään yksityispuolen lausuntoja, vai pitääkö mennä julkiselle? Olen ensimmäistä kertaa elämässäni tekemisissä työkkärin kanssa.

Vierailija
16/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri päästää työttömät liian helpolla. Aktivoinnin ja muun alistamisen pitäisi olla niin intensiivistä, ettei kortistossa kukaan sairaana roikkuisi.

No mitä sen sairaan ihmisen sitten pitäisi tehdä?

Vierailija
17/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tarkalleen tarkoitat? Kun sairas ei pääse töihin eikä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaihtoehdot ovat aika vähissä. Niitä siis ei ole.

Sinun unelmasi panna työttömät ja sairaat kirkonmäelle jalkapuuhun ei luo yhtään uutta työpaikkaa. Sen jalkapuunkin pystyttävät kunnan haalarimiehet muiden tehtäviensä ohella.

Vierailija
18/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston tulisi ohjata hänet psykiatriseen hoitoon

Koska ilman lääkitystä sairaus ei parane

Vierailija
19/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sen sairaan ihmisen sitten pitäisi tehdä?

Sairaille ovat tietenkin sairauspäivärahat ja työkyvyttömyyseläkkeet.

Vierailija
20/35 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tarkalleen tarkoitat? Kun sairas ei pääse töihin eikä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaihtoehdot ovat aika vähissä. Niitä siis ei ole.

Sinun unelmasi panna työttömät ja sairaat kirkonmäelle jalkapuuhun ei luo yhtään uutta työpaikkaa. Sen jalkapuunkin pystyttävät kunnan haalarimiehet muiden tehtäviensä ohella.

Suomessa on kova työvoimapula. Kyllä täällä töihin pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi