Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toivotte vanhuuden elämältä 65+

Vierailija
01.01.2022 |

Olen lukenut täältä joitakin ikäviä juttuja, kun joku 30v tai 40v kertoo, ettei ole elämältä mitään odotettavaa. Kiinnostaisikin tietää, mitä vanhemmat ajattelevat, onko kaikki jo koettu tai on elämä ollut elämätön (mitä sitten tarkoittaakin) vai voisiko jotakin uutta ja kivaa olla vielä tulossa. Itse olen 58v nainen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon edelleen olevani terve ja älyllisesti vireä, eläkkeellä. Toivon voivani nauttia lasteni, lastenlasteni ja ystävien seurasta. Toivon seuraavank maailman menoa, teatteria ja kirjallisuutta. Toivon voivani matkustella. Toivon voivani harrastaa liikuntaa, hoitaa itseäni ja läheisiänikin. Taloudellinen tilanteeni on ihan hyvä, eli sen ei pitäisi olla este.

N 50

Vierailija
2/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyttä toivon, että jaksan liikkua ja mennä. Elintapoja on muutettu, että tämä terveys säilyisi. 

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laskisi 65+ ikäistä vanhukseksi. Ehkä jonkun 75-80v vasta. Riippuen kunnosta ja toimintakyvystä.

Keski-iän jälkeen tulee (nykyään) kolmas ikäs, eli keski-iästä ei pompata enää suoraan vanhuuteen.

Ohis.

N30

Vierailija
4/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole meidän vanhojen yleinen toive, että sais terveenä kuolla, lähteä saappaat jalassa.

Vierailija
5/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en minäkään oikeasti pidä 65v. vanhuksena, se vain on useimmiten vanhuuseläkkeen raja. Eli terveys, ihmissuhteet ja henkinen vireys, ihmissuhteet...lapset ja lastenlapset tärkeitä. Kun katselette elettyä elämää, onko paljon asioita, mitä tekisitte toisin?

Ja mitä on tämä ´elämätön elämä. ` ap

Vierailija
6/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja asioita odotan kuin ensimmäisenä vastannut viisikymppinen nainen, paitsi että lapsenlapsia ei todennäköisesti ole tiedossa (ja vaikka lapsi puolisoineen muuttaisi mielensä lasten hankinnan suhteen, niin etäisyyden takia näkisimme joka tapauksessa vain muutaman kerran vuodessa). Jos terveyttä riittää (eikä ainakaan tällä hetkellä ole mitään perussairauksia), niin olen varmasti kulttuurin suurkuluttaja ja matkustelen paljon. Bucket List'illani on lukemattomia kohteita eikä se ole nyt pariin vuoteen lyhentynyt yhtään. Kakkoskoti jossain lämpimässä on ollut puolison kanssa puheissa, mutta olisiko se sitten oma, johon palattaisiin aina talveksi, jää nähtäväksi. Saattaisi olla ihan kiinnostavaa myös vuokrata joka talveksi eri paikka.

Ikävä kyllä, meillä on sen verran ikäeroa, että kun itse jään eläkkeelle, niin puoliso on jo 74-vuotias. Ja kun hänellä on perussairauksia, niin nähtäväksi jää, kuinka aktiivisesti hän jaksaa vielä lähteä silloin mukaan reissuihin. Toivottavasti jaksaa ja haluaa.

t. Ensi vuonna kuusikymppinen

Vierailija
7/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole meidän vanhojen yleinen toive, että sais terveenä kuolla, lähteä saappaat jalassa.

Millä tavalla kuollaan terveenä? Sydänkohtaus? Auto-onnettomuus?

Vierailija
8/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pidempään ihmetellyt nuoruuden palvontaa.

Toivoisin, että iäkkäät olisivat arvostettuja kansalaisia. Ovat eläneet kauan, joten elämänkokemusta on karttunut.

Vierailija
9/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä toivon, että oppisin käyttämään lahjaksi saamaani minikokoista digikameraa. Se on lapseni kirpputorilytö eikä mukana tullut käyttöohjetta.

Terveisin Salme 70 v.

Vierailija
10/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienimettällä ..vai kenties kalalla, tai valutalkoissa

Vierailija
11/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon terveyttä ja että hyvä ystäväni olisi myös terve ja jakaisi kanssani elämää.

Vierailija
12/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisinhan minä kaikenlaista, mutta sellainen on vain haihattelua.

Olen vähän nuorempi kuin sinä. Olen ollut toista vuotta vailla töitä ja vakinaista asuntoa. Tarkoitukseni oli tehdä töitä eläkkeelle asti ja elellä sitten rauhallisesti kivassa kodissani, mutta toisin kävi ja terveyskin meni.

Vierailija
13/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten toivon eläkepäiviltäni keskeytymätöntä aikaa. Siis sitä, että voin aloittaa jonkun oman projektin (esim jonkun huonekalun entisöinnin, taulujen maalaamisen tms) ja jatkaa sitä vaikka 30 tuntia yhteenmenoon eikä siis tarvitse nukkua ja tehdä töitä välillä. Olen 60v ja tuntuu, että viikonloput menevät ihan liian nopeasti. Monesti sunnuntai-iltaisin on mielessä monta asiaa, mitä haluaisin tehdä, mutta en viitsi edes aloittaa, kun homma pitää kuitenkin jättää kesken. 

En kaipaa matkustelua, olen matkustellut elämäni aikana ihan riittävästi. Mutta eläkkeellä haluaisin ryhtyä tekemään jotain vapaaehtoistyötä. Saatan myös ryhtyä "Crazy Cat Ladyksi". Ystävien ja läheisten tapaamiset, erilaisten isompien ja pienempien juhlien järjestämiset yms kuuluu myös suunnitelmiini. Toki olen järjestänyt niitä nytkin, mutta työelämä vie sen verran aikaa ja energiaa, että olen aika uupunut jokaisten kekkereiden jälkeen. Pitäisi olla juhlien jälkeen pari päivää, jolloin voisi vain olla ja laiskotella. Pihani on ollut jo vuosia ihan retuperällä, joten sitäkin aion laittaa, kun pääsen eläkkeelle. On sitten enemmän aikaa viettääkin pihalla. 

Vierailija
14/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mahdollisimman paljon eläkevuosia jotta saan maksamiani ja palkkatulojeni perusteella maksettuja eläkemaksuja takaisin. Muuten elelen kuten nytkin, mutta vapaa-aikaa on toki rajattomasti kuten työttömillä.

Vierailija
15/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei isompia toiveita ole. Olen matkustanut paljon ennen kuin sain lapsia. Olen saanut harrastaa myös mieleisiä asioita.

Minulla on perussairaus, joka alkoi vaikuttaa elämään 38-vuotiaana. Luultavasti pahenee ja liikkuminen vaikeutuu. Toivon, että voisin rahallisesti auttaa lapsia ja maksaa heille matkoja. En enää itse koe niistä saavan paljoa irti. Ihan ajattelin vain laitella hyviä ruokia, lukea kirjoja, ommella, ehkä opiskella itselle mielenkiintoista aihetta ja auttaa lapsia, jos tahtovat. Ehkä tylsää, mutta en oikein enää tarvitse itselle mitään.

Vierailija
16/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alle 1600€ kk saavat saa nostetta ostovoimaa ja seniori asuntoihin tulee takaisin se 58-60 vuotta pääsee asumaan nythän nostamalla eläkeikää estettiin pääsy seniori asuntoihin ja pitää odottaa mistä vuotta nuorison keskellä kiusattavana ennen kuin täyttää 63-65. Älyttömiä päätöksiä. Ryhmämatkoja missä tutkitaan luontoa maata maisemia ruskaa tai palmuja ja uintiretkiä sekä kylpylöitä toivotaan kaikille terveyttä. Liikuntaa ja musiikkia.

Vierailija
17/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain olemassaoloni päättymistä jonakin ennalta arvaamattomana yönä nukkuessani.

Kaikki on nähty jo.

Vierailija
18/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sitä samaa mitä toivon tältä 30+ elämältäkin; olisi paljon rahaa, ei tarvitsisi käydä töissä ja saisi olla pääsääntöisesti rauhassa.

Vierailija
19/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisinhan minä kaikenlaista, mutta sellainen on vain haihattelua.

Olen vähän nuorempi kuin sinä. Olen ollut toista vuotta vailla töitä ja vakinaista asuntoa. Tarkoitukseni oli tehdä töitä eläkkeelle asti ja elellä sitten rauhallisesti kivassa kodissani, mutta toisin kävi ja terveyskin meni.

Sato.fi

Vierailija
20/27 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä laskisi 65+ ikäistä vanhukseksi. Ehkä jonkun 75-80v vasta. Riippuen kunnosta ja toimintakyvystä.

Keski-iän jälkeen tulee (nykyään) kolmas ikäs, eli keski-iästä ei pompata enää suoraan vanhuuteen.

Ohis.

N30

Kyllä minusta keski-iän jälkeen ollaan vanhoja enkä ymmärrä ,miksi sitä sanaa pelätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän