Mitä toivotte vanhuuden elämältä 65+
Olen lukenut täältä joitakin ikäviä juttuja, kun joku 30v tai 40v kertoo, ettei ole elämältä mitään odotettavaa. Kiinnostaisikin tietää, mitä vanhemmat ajattelevat, onko kaikki jo koettu tai on elämä ollut elämätön (mitä sitten tarkoittaakin) vai voisiko jotakin uutta ja kivaa olla vielä tulossa. Itse olen 58v nainen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä laskisi 65+ ikäistä vanhukseksi. Ehkä jonkun 75-80v vasta. Riippuen kunnosta ja toimintakyvystä.
Keski-iän jälkeen tulee (nykyään) kolmas ikäs, eli keski-iästä ei pompata enää suoraan vanhuuteen.
Ohis.
N30
Kyllä minusta keski-iän jälkeen ollaan vanhoja enkä ymmärrä ,miksi sitä sanaa pelätään.
Vanhuuteen kuuluu myös viisaus. Moni 7-kymppinen ei ole vielä kypsynyt riittävästi.
Olen 65-vuotias eläkeläinen. Elämä on ihanaa. Asiani ovat aina olleet hyvin, mutta nyt vielä paremmin.
Minusta tuli kolmisen vuotta sitten mummi, lapsenlapsia kolme, nuorin pari viikkoa, hurjaa kyytiä siis, mutta ihanaa.
Sain perinnön, ei isoa, noin 30 000 €, mutta sen ja säästöjeni ja sijoitusteni ansiosta vietän mukavaa elämää. Ostin äskettäin uudehkon autonkin ihan vain huviajeluihin. Kotina minulla on velaton uusi rivarikolmio, mukavasti päätyasunto, hyvintehdystä talosta, jossa naapuriäänet eivät kuulu. Vastike on vain 230 €, sisältää kaiken, lämmön, veden jne.
Eli tämän toivon jatkuvan vielä noin komekymmentä vuotta ja juu, toivon Koronan katoavan.
Kaikki iät ovat olleet hyviä, ihanaa oli kun lapseni asuivat kotona ja nyt ihanaa on kun voin olla avuksi lapseni perheessä kun siellä on nuo kolme mummin pientä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole meidän vanhojen yleinen toive, että sais terveenä kuolla, lähteä saappaat jalassa.
Minä olin lähtemässä ko. tavalla, tosin nojatuolissa. Olin kuulemma vaipumassa sellaiseen tilaan, että pulssi ja hengitys olivat kovin hitaat ja en reagoinut poskiläpsyihin.
Rouva, tuo kylmähermoinen realisti, soitti kuitenkin piipaaporukan paikalle ja he sitten kiskoivat minut takaisin.
Ei sinänsä harmita. Tämä kuitenkin väijyy koko ajan taustalla ajatuksissa.
Karita on minua viisi vuotta nuorempi ja kyllä minua surettaa katsoa mitä hänelle on tapahtunut. Kasvot ovat aivan turvoksissa, mikä lie syynä, mutta surullisen näköistä on.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä toivon, että oppisin käyttämään lahjaksi saamaani minikokoista digikameraa. Se on lapseni kirpputorilytö eikä mukana tullut käyttöohjetta.
Terveisin Salme 70 v.
Kamerasta löytyy varmaankin joku nimi, netti saattaa auttaa.
Pistä lapsi asialle, jos et itse tohdi.
Onnea etsintään!
Oletan että lapseni hylkää omat elämänsä, työnsä, harrastuksensa ja perheensä ja alkavat hoitaa ja viihdyttää minua. Senhän takia minä lapsia hankin enkä alkanut velaksi. Onneksi ei tarvi viettää vanhuuttaan yksin!
Läheiset suhteet lapseen ja mahdollisiin lapsenlapsiin. Haluaisin että tulisivat mielellään laajennetuille perhelounaille viikonloppuisin. Kirjallisuutta, kulttuuria, matkustelua, ystäviä.