outoa että vaalit sunnuntaina
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:39"]No työpäivänäkö olisi helpompi lähteä äänestämään, urpo?
[/quote]
Ei mutta esim perjantai tai lauantai
Lepopäivä ei tarkoita, että maattaisiin 24 tuntia sängyssä tai sohvalla. Vaalit on oikein hyvä keino saada ihmiset edes hetkeksi aikaa kävelylle raittiiseen ulkoilmaan. Ja ainahan voi äänestää ennakkoon, jos tuntuu siltä, että perse ei mitenkään irtoa sunnuntaisin sohvasta.
No niinpä! Aina ennenhän ne on ollut... öööö.... sunnuntaina? Tosi outoa, että taas!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:39"]No työpäivänäkö olisi helpompi lähteä äänestämään, urpo? [/quote] Ei mutta esim perjantai tai lauantai
[/quote]
Höpö höpö. ei vaaleihin kannattaa varsinaista viikonloppua käyttää. Sunnuntai on sen verran turhempi päivä kuin perjantai tai lauantai, että joutaakin mennä.
Ei sunnuntai mulle ainakaan ole mikään lepopäivä kuin vaan joskus ja ehkä jouluna. Tänäänkin töissä. Onneksi äänestää voi myös ennakkoon. Itse äänestin viime lauantaina kun sattui olemaan vapaapäivä ja asioita muutenkin kylillä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:38"]
Kyseessä kumminkin lepopäivä
[/quote]
Yhtenäiskulttuurin aikaan sunnuntai oli lepopäivä.
Vaan ei enää pitkään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:39"]No työpäivänäkö olisi helpompi lähteä äänestämään, urpo?
[/quote]
Ei mutta esim perjantai tai lauantai
[/quote]
Perjantai on työpäivä, samoin lauantai aika monille. Vaalipäivä on ollut sunnuntai niin kauan kuin minä jaksan muistaa, eli yli kolme vuosikymmentä. Outoa minusta on, että vieläkin joku sitä ihmettelee.
Jos oisin ottanut eilen siideriä ja ollut baarissa, niin ei ois ollut äänestäjäksi. Voi jäädä äänestykset samasta syystä muillakin. Sunnuntai huono päivä. Vois olla vaikka torstai kun kaikki on hyvällä mielellä oottamassa vkon loppua.
Ihme urputusta. Ennakkoäänen on voinut ihan vapaasti mennä antamaan arkena jos ei varsinainen vaalipäivä syystä tai toisesta käy.
Mikä vitun lepopäivä? Ei mullle ainaskaan. Huomenna on mun vapaapäivä. Taitaa olla ap joku uskis?
No työpäivänäkö olisi helpompi lähteä äänestämään, urpo?