Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennys

Vierailija
19.04.2015 |

Onko joku täällä tehnyt rintojen pienennys julkisella? Mitkä ovat kriteerit ja minkä kokoiset teillä oli ennen ja jälkeen? Onko joku tehnyt Turussa, oliko pitkä jono?

Itse olen  halunnut niin kauan jo, mutta en tiedä jos pääsisin julkisel.. 

Olen 21 v 164 pitkä, painan 51 kg. Kuppikoko 70/75DD ja haaveilen b-kupista. Ne roukkuvat kyllä mutta ovat silti "paksui". Ne ovat myös täynnä "raskausarpia" (elikkäs näyttää siltä, mutta en ole ollut raskaana!).
Ne ovat kipeitä kokoajan. Koko ajan tiellä. Niskani sattuu päivittäin ja sen takia minulla on migreeniä.

Henkisesti kärsin tosi paljon. Olen aina vihannut tissiäni. Olen aina ollut se "isotissinen" tyttö, ihan kun kukaan ei huomais mitään muuta kun ne. Jo 7 luokalla tytöt alkoivat kutsua minut kaupuningin huoraks.
En löydä rintaliivejä jotka eivät maksaa tosi paljon, en myöskään löydä uikkareita. En voi käyttää mitään vaatteita koska tissit ovat aina liian isot. 

Tiedän, ne eivät oo mitkä TOOSI isoja, mutta minulle ne ovat erittäin isoja. Pienelle kropalleni ne näyttävät aivan järkyttävän isoilt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin nämä "mittakriteerit"

Itse 20v 163cm/80kg/75N ja hakeudun leikkaukseen sitten kun olen lapset tehnyt, haluan ainakin uskoa että on kannattavampaa "pilata" rinnat kunnolla ja laittaa ne vasta sitten kuntoon, en tiedä mikä mahtaa olla absoluuttinen totuus :) Ylipainoa löytyy BMI:n mukaan, mutta harrastukseni vuoksi olen erittäin lihaksikas, joten en tiedä miten ylipaino määritellään lääkärillä, tosin itse en koululääkärin mukaan ollut "liian lihava" leikkaukseen. Itseäkin kiinnostaa millaista jälkeä nykyään julkisella tehdään, kuullut hyvää ja huonoa.. Tosin itsellä ei ainakaan ole varaa monen tuhannen euron leikkaukseen yksityisellä, joten täytyy toivoa alan kehittymistä ja osaavaa kirurgia :) 

Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta 

40 pistettä Alle 27 cm 

50 pistettä 27-31 cm 

60 pistettä Yli 31 cm 

Niska- ja hartiaoireet 

0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30 

0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35 

0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35 

Toimintakyvyn rajoittuminen 

0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30 

0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35 

0 pistettä Kun painoindeksi yli 35 

Vierailija
2/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienentänyt raskaat painavat rintani. Elämänlaatu parani. Olen normaalipainoinen/hoikka ja rintani olivat aivan eri paria muun kropan kanssa. Arvet jää mutta itseäni ei ole haitannut. Käy rohkeasti lääkärillä puhumassa asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin mietin rintojen pienentämistä. vähän arveluttaa ne arvet. enkä ole koskaan ollut leikkauksessa. häpeen näitä rintojani, en tiedä voisinko edes lääkärille näyttää. mullakin on migreeniä ja selkäongelmia.

3, miten sun arvet?

Vierailija
4/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:19"]

Itse 20v 163cm/80kg/75N ja hakeudun leikkaukseen sitten kun olen lapset tehnyt, haluan ainakin uskoa että on kannattavampaa "pilata" rinnat kunnolla ja laittaa ne vasta sitten kuntoon, en tiedä mikä mahtaa olla absoluuttinen totuus :) Ylipainoa löytyy BMI:n mukaan, mutta harrastukseni vuoksi olen erittäin lihaksikas, joten en tiedä miten ylipaino määritellään lääkärillä, tosin itse en koululääkärin mukaan ollut "liian lihava" leikkaukseen. Itseäkin kiinnostaa millaista jälkeä nykyään julkisella tehdään, kuullut hyvää ja huonoa.. Tosin itsellä ei ainakaan ole varaa monen tuhannen euron leikkaukseen yksityisellä, joten täytyy toivoa alan kehittymistä ja osaavaa kirurgia :) 

40 pistettä Alle 27 cm 

50 pistettä 27-31 cm 

60 pistettä Yli 31 cm 

Niska- ja hartiaoireet 

[/quote]

näin siis saa pisteitä. paljon niitä pitää saada, että pääsee leikkaukseen?

Vierailija
5/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:19"]

40 pistettä Alle 27 cm 

50 pistettä 27-31 cm 

60 pistettä Yli 31 cm 

Niska- ja hartiaoireet 

[/quote]

näin siis saa pisteitä. paljon niitä pitää saada, että pääsee leikkaukseen?
[/quote]
Tässä katsotaan kokonaiskuvaa eli pisteytys on suuntaa-antava.

Vierailija
6/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:31"]mäkin mietin rintojen pienentämistä. vähän arveluttaa ne arvet. enkä ole koskaan ollut leikkauksessa. häpeen näitä rintojani, en tiedä voisinko edes lääkärille näyttää. mullakin on migreeniä ja selkäongelmia.

3, miten sun arvet?
[/quote]
Tosi hyvin ne on parantuneet ja vaalenneet. Nännien ympärillä siistit pyöreät (joita ei huomaa) ja sitten suorat arvet nännin alaosasta alaspäin. Ns. tikkarimalli. Arpia ei musta kannata pelätä. Rintojen ulkonäkö kohenee joka tapauksessa :) Ennen häpesin itsekin isoja roikkojani, nykyisin rakastan uusia ryhdikkäitä pikku pystytissejäni. 3

Vierailija
7/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella leikattiin muutama vuosi sitten. Lähete gyneltä. Koko oli 70e. Mittaa mulla on n 180cm, alipainoinen.

kolme kuukautta odotin leikkaukseen Yliopistosairaalaan Suomessa. Mene hakemaan ihmeessä se lähete! 6kk on hoitotakuun raja. Samat lääkärit leikkaavat julkisella ja yksityisellä. Julkisella mielestäni on turvallisempaa, mullekin tuli komplikaatio, niin saatiin heti hoidettua. Nyt en tarvitse edes liivejä. Tietty jos hameeseen pukeudun niin sitten laitan. 

Hoitajat oli huippuja. Arpia ei näy. Häipyivät jo eka vuoden aikana, vaikka nännit irroitettiin ja neulottiin ainakin sadalla ( ei pystynyt edes laskemaan) tikillä/nänni. Nautin joka päivä uusista rinnoistani. Mieskin jatkuvasti jaksaa ihailla.

en tiedä mikä koko nyt on. Ehkä 70c. Olisin halunnut vielä pienemmät, mutta lääkäri päätti tämän koon, ja hyvä näin. 

Vierailija
8/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vielä lisää. Toipuminen oli kivuton.

Vierailija
9/9 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en usko, että noilla mitoilla pääset julkisen puolen leikkaukseen, yksityiselle kyllä. DD ei ole mikään valtavan iso kuppi edes. Itselläni samalla ympärysmitalla kuppikoko F, mutta en pidä tätäkään yli-isona, enkä varmaan pääsisi julkisen puolen pienennysleikkaukseen. Tosin itse en edes haluaisi, koska rintani ovat yksi parhaista ominaisuuksistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi