Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No missä ne tuhannet irtisanoutuneet lähihoitajat nyt sitten ovat?

Vierailija
01.01.2022 |

Piti seurata massairtisanoutuminen kun vapaamatkustamiselle tuli stoppi.

Kommentit (840)

Vierailija
261/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottavat rokotukseen.

Vierailija
262/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne yhdellä sekunnilla irtisanoudu, mutta kyllä joukkopako alalta on ihan todellinen ongelma. Kyllä te lällättelijät sen tietäisitte jos vähän viitsisitte ottaa asioista selvää. Tervetuloa vaan tsekkaamaan terveydenhuollon nykytodellisuus.

Ja alanvaihto on vain yksi ongelma, siihen on kuitenkin monella isompi kynnys. Minä olen eniten huolissani siitä minkä signaalin tällaiset pakkolait antavat niille nuorille jotka vasta miettivät ammatinvalintaa. Pandemian alusta asti mediassa ja julkisessa ketjussa on ollut vallalla asenne, ettei hoitajilla ole väliä. Ei työoloilla, ei työturvallisuudella., ei millään. Kun maskit loppuivat ja hoitajat huolestuivat turvallisuudestaan tuli vastauksena vaan v*ttuilua. Verrattiin armeijaan - kun ne miehetkin menee sodassa rintamalle, niin kyllä pitää hoitajatkin voida heittää bussin alle.

P*skaa kohtelua, huonoa palkkaa ja jopa ihmisoikeuksien polkemista kun voidaan näemmä perustella yhdellä tyhjentävällä taikasanalla "ammatinvalintakysymys". No kuulkaa NAULAN KANTAAN. Nykyiset hoitajat on ehkä tämän virheen tehneet, kenen luulet siihen enää tulevaisuudessa erehtyvän? Seuraavassa sukupolvessa meillä ei ole enää senkään vertaa hoitajia kuin nyt. Muistakaapa silloin raakkua sitä pyhää ammatinvalintakysymysmantraanne kun makaatte sairaalassa eikä kukaan teitä enää hoida. Tätä te pyysitte.

Ps. En ole hoitaja (enkä todellakaan pyyhi hanureitanne siinä vaiheessa kun olette itse ajaneet hoitajat pois alalta). Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Niin, onhan se varmasti nuorista kamalaa kun palkan eteen joutuu sitoutumaan johonkin ihmeelisiin lakeihin ja sopimuksiin.

Mikä sua vaivaa? Mikä saa ihmisen kirjoittelemaan tuollaisia aivopieruja asialliseen, hyvin näkökulmia esille tuovaan ja perusteltuun kommenttiin?

Kenties kateelliset ja katkerat työttömät siellä purkavat vaan omaa pahaa oloaan muihin. En oikeasti keksi mitään muuta syytä tuollaisiin kommentteihin.

-eri

Huuhaahan vastatataan huuhaalla. HiioHoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vaan siirretä rokotettuja jäljittämisestä potilastyöhön ja rokottamattomat potilastyöstä jäljittämään? Lääkäreiden kohdalla varmaan voidaan järkeistää töitä siten, että rokottamattomat alkaa hoitaa vain etä- ja puhelinvastaanottoja. 

Mitäs jos vaan myönnettäis että koko koronashow on kusetusta!

No sittenhän voitaisiin siirtää rokottamattomat hoitamaan koronapotilaita. Sekin olisi ihan hyvä vaihtoehto. Potilailla kun on jo korona, niin ei ole niin väliä, onko hoitaja rokotettu vai ei. Kulkutautisairaalat takaisin kuten jossain on jo vähän väläytelty ja rokottamaton henkilökunta töihin niihin. 

Harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Valitettavasti ne rokottamattomatkin pitää hoitaa.

Vierailija
264/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin mukava sitten elellä liiton rahoilla jos irtisanotaan. :) Onkin kotona projekteja odottamassa.

Vierailija
265/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Eikös tullut uutinen että yksi sellainen alkoi astrologiksi kun huuhaa uppoo varsinki alle 4-kypäsiin naisiin kuin keihäs suohon

Joo, tossa. Taitaa olla parempi tosiaan, että ei tee hoitsun töitä...

"Veera Laine vaihtoi sairaanhoitajan ammatin astrologiaan, eikä ole katunut päivääkään – nyt hänen asiakkaakseen joutuu odottamaan kuukausia"

"Veera Laine, 25, nostaa käsilaukustaan A4-kokoisen paperiarkin ja laskee sen eteensä pöydälle. Paperille on tulostettu suuri ympyrä, joka on jaoteltu kahteentoista eri osioon. Niiden sisällä on erilaisia symboleja ja astemerkkejä. Laine kutsuu osioita huoneiksi.

Tällaista ympyrää kutsutaan syntymäkartaksi, ja sen avulla voidaan kertoa muun muassa ihmisen persoonallisuudesta, heikkouksista ja vahvuuksista. Jopa siitä, minkälaiseen ammattiin hän sopisi. Ainakin, jos uskoo astrologiaan.

Laineen mielestä astrologia ei tosin ole uskon asia. Hän on ammatiltaan astrologi ja tulkitsee työkseen syntymäkarttoja. Jokaisella ihmisellä on oma syntymäkartta, joka muodostuu planeettojen ja asteroidien sijainnista sekä niiden laskennallisista pisteistä sinä hetkenä, kun ihminen on syntynyt.

– Olen itse todennut, että se toimii. Että se kertoo meille asioista. Enhän minä muuten tekisi tätä työkseni."

https://yle.fi/uutiset/3-12252177

Kuka yllättyi?

Vierailija
266/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt muutamia tosi pikaisesti kaivettuja linkkejä.

Covid 19 infektio ja sydänlihastulehdus

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7035e5.htm

GuillainBarre paljon yleisempi Covid infektion jälkeen, rokoteriski äärimmäisen harvinainen (riski sinänsä koskee mitä tahansa

sa rokotusta. Tosin Comirnatylla ei ole todettu GBS riskiä)

https://www.ox.ac.uk/news/2021-10-27-covid-19-infection-presents-greate…

Covid infektio lisää verisuonitukoksia selkeästi ja on tärkeä syy kuolleisuuteen

https://thorax.bmj.com/content/76/4/412

Kaikenkaikkiaan vakavat rokotekomplikaatiot ovat olleet äärimmäisen harvinaisia ja ovat liittyneet valtaosin AstraZenecan ja Jansenin rokotteisiin. Pfizerin Comirnaty erittäin turvallinen.

Vierailija
267/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ottivatko kaikki 32000 rokotteen

Mistä huuhaalähteestä tuo luku on peräisin kun rokotustiedot eivät ole julkisia?

Jos jossain on jokin addressin tapainen ollut, sen nimilistassa tuskin on JulkiTerhikin väkeä.

Muutenkaan vielä ei ole selvillä se, miten rokotuksen olemassaolo kontrolloidaan. Koronapassilla?

Todennäköisesti työntekijöiden sisäänkäynneille tulee kallonmittauspisteet. Tämä nyt viimeisin tieto.

Vierailija
268/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne yhdellä sekunnilla irtisanoudu, mutta kyllä joukkopako alalta on ihan todellinen ongelma. Kyllä te lällättelijät sen tietäisitte jos vähän viitsisitte ottaa asioista selvää. Tervetuloa vaan tsekkaamaan terveydenhuollon nykytodellisuus.

Ja alanvaihto on vain yksi ongelma, siihen on kuitenkin monella isompi kynnys. Minä olen eniten huolissani siitä minkä signaalin tällaiset pakkolait antavat niille nuorille jotka vasta miettivät ammatinvalintaa. Pandemian alusta asti mediassa ja julkisessa ketjussa on ollut vallalla asenne, ettei hoitajilla ole väliä. Ei työoloilla, ei työturvallisuudella., ei millään. Kun maskit loppuivat ja hoitajat huolestuivat turvallisuudestaan tuli vastauksena vaan v*ttuilua. Verrattiin armeijaan - kun ne miehetkin menee sodassa rintamalle, niin kyllä pitää hoitajatkin voida heittää bussin alle.

P*skaa kohtelua, huonoa palkkaa ja jopa ihmisoikeuksien polkemista kun voidaan näemmä perustella yhdellä tyhjentävällä taikasanalla "ammatinvalintakysymys". No kuulkaa NAULAN KANTAAN. Nykyiset hoitajat on ehkä tämän virheen tehneet, kenen luulet siihen enää tulevaisuudessa erehtyvän? Seuraavassa sukupolvessa meillä ei ole enää senkään vertaa hoitajia kuin nyt. Muistakaapa silloin raakkua sitä pyhää ammatinvalintakysymysmantraanne kun makaatte sairaalassa eikä kukaan teitä enää hoida. Tätä te pyysitte.

Ps. En ole hoitaja (enkä todellakaan pyyhi hanureitanne siinä vaiheessa kun olette itse ajaneet hoitajat pois alalta). Onnea vaan valitsemallanne tiellä.

Niin, onhan se varmasti nuorista kamalaa kun palkan eteen joutuu sitoutumaan johonkin ihmeelisiin lakeihin ja sopimuksiin.

Älä viitsi olla lapsellinen. Ei tässä ole kyse siitä onko joku kamalaa vai ei. Vaan siitä, että jos yhden ammattiryhmän päänmenoksi rustataan pakkolakeja toisensa perään ja julkisuudessa vielä lällätellään päälle että "siitäs sait, oma vika kun aloit hoitajaksi", niin onhan se nyt ihan selvää ettei se kovin houkuttelevaa kuvaa anna kyseisestä alasta nuorille. Ei se ammatinvalinta mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Ei muutakuin seuraavaan duuniin uhriutumaan! Siellä varmasti arvostetaan!

Kiitos vaan, minun työtäni arvostetaan ihan riittävästi, tämä keskustelu taisi kuitenkin koskea hoitajia. Sinä et näemmä heitä arvosta, mutta minä soisin että heitä olisi vielä tulevaisuudessakin.

Vierailija
269/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä onkin mukava sitten elellä liiton rahoilla jos irtisanotaan. :) Onkin kotona projekteja odottamassa.

Heippa!

Vierailija
270/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei vaan siirretä rokotettuja jäljittämisestä potilastyöhön ja rokottamattomat potilastyöstä jäljittämään? Lääkäreiden kohdalla varmaan voidaan järkeistää töitä siten, että rokottamattomat alkaa hoitaa vain etä- ja puhelinvastaanottoja. 

Lääkäreistä lähes kaikki on rokotettu.  (lukuunottamatta jotain kansanparantaja-hörhöä)  Eivät he vouhkaakaan. Alhaisin rokotekattavuus on laitos- ja lähihoitajilla ja sosiaalipuolen porukalla.

Vierailija
271/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi olla lapsellinen. Ei tässä ole kyse siitä onko joku kamalaa vai ei. Vaan siitä, että jos yhden ammattiryhmän päänmenoksi rustataan pakkolakeja toisensa perään ja julkisuudessa vielä lällätellään päälle että "siitäs sait, oma vika kun aloit hoitajaksi", niin onhan se nyt ihan selvää ettei se kovin houkuttelevaa kuvaa anna kyseisestä alasta nuorille. Ei se ammatinvalinta mitään hyväntekeväisyyttä ole.

Ei muutakuin seuraavaan duuniin uhriutumaan! Siellä varmasti arvostetaan!

Kiitos vaan, minun työtäni arvostetaan ihan riittävästi, tämä keskustelu taisi kuitenkin koskea hoitajia. Sinä et näemmä heitä arvosta, mutta minä soisin että heitä olisi vielä tulevaisuudessakin.

Eipä nyt vedetä kunnon työntekijöitä mukaan tähän keskusteluun kun puhuttiin vain sinusta.

Vierailija
272/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä vaatinut rokotteita missään. Ei kukaan siihen edes tässä vaiheessa siihen pakottaa.

Kunhan nyt ensin saataisiin selvitettyä miten tiedot henkilökunnan rokotuksista voidaan edes kerätä.

Tieto pitäisi tulla esimiehelle työterveyden kautta. Tyyliin rokotteet kunnossa, rokotteita puuttuu tai ei rokotteita ollenkaan. Järkyttävää, jos esimies jatkossa saa tonkia työntekijöidensä terveystiedot.

Tiedot varmaan jossain vaiheessa tulee työterveyden kautta. Vielä ei ole kuitenkaan selvää kuka tietoja voi työterveydestä antaa eteenpäin. Myöskään se ei ole selvää kenestä näitä tietoja voidaan antaa. Kysyykö työnantaja yksitellen jokaisen henkilönkohdalla ne työterveyshuollosta? Miten osoitetaan se onko työnantajalla oikeus kysyä juuri kyseisen henkilön rokotetietoja työterveydessä, voiko työterveys jotenkin varmistaa että kyseisen ihmisen työtehtäviin kuuluu ne tehtävät joissa rokotetta voidaan vaatia? Onko rokotetta ylipäätään pakko vaatia vai antaako laki siihen nyt vasta mahdollisuuden että niin voidaan teoriassa tehdä?

Kun olen kirjoittanut ensimmäisen työsopimuksen omaan työpaikkaani, olen esittänyt esimiehelleni paperisen tulosteen, jonka sain terveydenhoitajalta. Terveydenhoitaja tulosti sen potilastiedoistani, ja siellä näkyi ottamani rokotteet jotka tarvitsen oman ja potilaiden turvallisuuden vuoksi.

lapsuudessa saatu MPR-rokote

B-hepatiitti x 3

Tuore Jäykkäkouristus + hinkuyskä-tehoste

sekä uusin influenssa-rokote

Nyt jos saman lapun tulostaa ulos, siinä luonnollisesti näkyy myös 3 koronarokotetta. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ohhhoh. Olen ollut n. 10 vuotta hoitoalalla, eri työpaikoissa. Ei ole missään kysytty mistään rokotteista. Ei työhaastattelussa, ei työhöntulotarkastuksessa, ei missään. En edes tiennyt että vuosittain ottamani influenssa-rokotekin on pakollinen kuin vasta tänään. Työkavereissani on monia, jotka eivät sitäkään ole suostuneet ottamaan eikä kukaan ole rokotuksista mitään kysellyt. Mitään todistusta mulla ei edes ole rokotuksistani.

Vierailija
273/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei irtisanota, vaan palkanmaksu keskeytetään. Sitä en sitten tiedä, maksavatko liitot ansiosidonnaista, jos palkanmaksun keskeytys johtuu työntekijästä? Liitothan ovat muutenkin rokotteiden ottamisen kannalla.

Vierailija
274/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jälleen kerran joku hoitaja luulee, että he ovat ainoa ammattiryhmä, joita kohtaan on "pakkolakeja". News flash: ette ole.

Ja jälleen kerran joku ei osaa lukea, vaikka selvällä suomella kirjoitetaan että "en ole hoitaja".

Vierailija
275/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi, tosin irtisanouduin jo Joulukuun alussa. Maanantaina aloitan opiskelut uudelle alalle.

Hyvä. Toivottavasti ei mitään, jossa olet ihmisten kanssa tekemisissä, ja opinnot etänä.

Vierailija
276/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesessä ja Macissa on töitä tarjolla hoitajille, mikäli he kykenevät oppimaan vaativat ja vastuulliset tehtävät.

Siellä on niin kiire, että eivät kykene siihen työtahtiin.

Vierailija
277/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

STM:

Ei piikkiä 32 000 hoitajaa

1 piikki 56 000 hoitajaa

N. 90 000/220 000 passitonta hoitajaa. Melkein puolet , jotka työnantaja joutuisi sijoittamaan muihin töihin. Irtisanominen on laitonta. Älkää taipuko piikille, se ei ole vaihtoehto, se tappaa.

Osaatko kertoa tarkemmin kuoleman aikataulua?

Se oli keväällä ainakin syksyllä, mutta vuotta ei ollut tarkemmin määritelty. Nimenomaan ne piikit proteiinissa piikittävät ihmiset kuoliaiksi. Onneksi ei ollut koukkuproteiineja, olisi ollut vielä tuskallisempaa varmasti kun eihän niitä olisi sitten saanut edes ravisteltua irti.

Tämä on hyvä. Luojan kiitos, mä sain ravisteltua kolmesta korona-rokotteestani proteiinin piikit pois. Kauhea, jos oliskin ollu koukkuja.

Vierailija
278/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä odottelen edelleen tietoa siitä, koskeeko rokotepakko henkilökohtaisia avustajia vai ei. Alalla ollaan tekemisissä myös riskiryhmäläisten kanssa, mutta jos oma avustettava ei kuulu riskiryhmään, niin miten lienee?

Teveen järjen mukaan tuollaista ei pitäisi tässä vaiheessa edes miettiä riskiryhmäläisen lähipiiriin kuuluvan,  koska rokotteita on ollut saatavilla jo niin kauan.

Täh, minkä riskiryhmäläisen lähipiiriin kuuluvan? Juurihan minä kirjoitin, että oma avustettava EI kuulu riskiryhmään. Terveen järjen lisäksi lukutaito olisi ihan suositeltava ja hyödyllinen taito.

Vierailija
279/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse irtisanoutua vaan työnantajan tulee antaa muita tehtäviä kuin potilaan hoitoa. Ettekö te lue noita uutisia?

Just näin. Ja jos muita töitä ei ole antaa, saa lain mukaan irtisanoa.

Vierailija
280/840 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä vaatinut rokotteita missään. Ei kukaan siihen edes tässä vaiheessa siihen pakottaa.

Kunhan nyt ensin saataisiin selvitettyä miten tiedot henkilökunnan rokotuksista voidaan edes kerätä.

Tieto pitäisi tulla esimiehelle työterveyden kautta. Tyyliin rokotteet kunnossa, rokotteita puuttuu tai ei rokotteita ollenkaan. Järkyttävää, jos esimies jatkossa saa tonkia työntekijöidensä terveystiedot.

Tiedot varmaan jossain vaiheessa tulee työterveyden kautta. Vielä ei ole kuitenkaan selvää kuka tietoja voi työterveydestä antaa eteenpäin. Myöskään se ei ole selvää kenestä näitä tietoja voidaan antaa. Kysyykö työnantaja yksitellen jokaisen henkilönkohdalla ne työterveyshuollosta? Miten osoitetaan se onko työnantajalla oikeus kysyä juuri kyseisen henkilön rokotetietoja työterveydessä, voiko työterveys jotenkin varmistaa että kyseisen ihmisen työtehtäviin kuuluu ne tehtävät joissa rokotetta voidaan vaatia? Onko rokotetta ylipäätään pakko vaatia vai antaako laki siihen nyt vasta mahdollisuuden että niin voidaan teoriassa tehdä?

Kun olen kirjoittanut ensimmäisen työsopimuksen omaan työpaikkaani, olen esittänyt esimiehelleni paperisen tulosteen, jonka sain terveydenhoitajalta. Terveydenhoitaja tulosti sen potilastiedoistani, ja siellä näkyi ottamani rokotteet jotka tarvitsen oman ja potilaiden turvallisuuden vuoksi.

lapsuudessa saatu MPR-rokote

B-hepatiitti x 3

Tuore Jäykkäkouristus + hinkuyskä-tehoste

sekä uusin influenssa-rokote

Nyt jos saman lapun tulostaa ulos, siinä luonnollisesti näkyy myös 3 koronarokotetta. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ohhhoh. Olen ollut n. 10 vuotta hoitoalalla, eri työpaikoissa. Ei ole missään kysytty mistään rokotteista. Ei työhaastattelussa, ei työhöntulotarkastuksessa, ei missään. En edes tiennyt että vuosittain ottamani influenssa-rokotekin on pakollinen kuin vasta tänään. Työkavereissani on monia, jotka eivät sitäkään ole suostuneet ottamaan eikä kukaan ole rokotuksista mitään kysellyt. Mitään todistusta mulla ei edes ole rokotuksistani.

Riippuu varmaan työpaikasta, onko työskennellyt esim. vastasyntyneiden teholla vai asumispalveluyksikössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme