No missä ne tuhannet irtisanoutuneet lähihoitajat nyt sitten ovat?
Piti seurata massairtisanoutuminen kun vapaamatkustamiselle tuli stoppi.
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vaatinut rokotteita missään. Ei kukaan siihen edes tässä vaiheessa siihen pakottaa.
Kunhan nyt ensin saataisiin selvitettyä miten tiedot henkilökunnan rokotuksista voidaan edes kerätä.Tieto pitäisi tulla esimiehelle työterveyden kautta. Tyyliin rokotteet kunnossa, rokotteita puuttuu tai ei rokotteita ollenkaan. Järkyttävää, jos esimies jatkossa saa tonkia työntekijöidensä terveystiedot.
Tiedot varmaan jossain vaiheessa tulee työterveyden kautta. Vielä ei ole kuitenkaan selvää kuka tietoja voi työterveydestä antaa eteenpäin. Myöskään se ei ole selvää kenestä näitä tietoja voidaan antaa. Kysyykö työnantaja yksitellen jokaisen henkilönkohdalla ne työterveyshuollosta? Miten osoitetaan se onko työnantajalla oikeus kysyä juuri kyseisen henkilön rokotetietoja työterveydessä, voiko työterveys jotenkin varmistaa että kyseisen ihmisen työtehtäviin kuuluu ne tehtävät joissa rokotetta voidaan vaatia? Onko rokotetta ylipäätään pakko vaatia vai antaako laki siihen nyt vasta mahdollisuuden että niin voidaan teoriassa tehdä?
Kun olen kirjoittanut ensimmäisen työsopimuksen omaan työpaikkaani, olen esittänyt esimiehelleni paperisen tulosteen, jonka sain terveydenhoitajalta. Terveydenhoitaja tulosti sen potilastiedoistani, ja siellä näkyi ottamani rokotteet jotka tarvitsen oman ja potilaiden turvallisuuden vuoksi.
lapsuudessa saatu MPR-rokote
B-hepatiitti x 3
Tuore Jäykkäkouristus + hinkuyskä-tehoste
sekä uusin influenssa-rokote
Nyt jos saman lapun tulostaa ulos, siinä luonnollisesti näkyy myös 3 koronarokotetta. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täälläkin on pariin otteeseen väännetty ihan ratakiskosta, että koronarokote ei ole "geeniterapiaa"
Rokotevalmistajat on suojattu lailla ja tuotteet patenteilla, kaikkea ei tarvitse kertoa eikä asioista välttämättä puhuta oikeilla nimillä...
Mrna-rokote on ihan toimintamekanisminsa perusteella geeniterapiaa. Tässä geeniterapian määritelmä: Gene therapy is an experimental form of treatment that uses gene transfer of genetic material into the cell of a patient to cure the disease.
Vau. Onpa mahtavaa. Seuraavaksi ne varmaan keksivät enkeliterapian.
ei meillä ainakaan ole edes kysytty rokotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Täälläkin on pariin otteeseen väännetty ihan ratakiskosta, että koronarokote ei ole "geeniterapiaa"
Rokotevalmistajat on suojattu lailla ja tuotteet patenteilla, kaikkea ei tarvitse kertoa eikä asioista välttämättä puhuta oikeilla nimillä...
Mrna-rokote on ihan toimintamekanisminsa perusteella geeniterapiaa. Tässä geeniterapian määritelmä: Gene therapy is an experimental form of treatment that uses gene transfer of genetic material into the cell of a patient to cure the disease.
Miksi alapeukut? Rokotteen mrna kulkeutuu solujen sisään lipidikuljettimen avulla ja käskee soluja tuottamaan piikkiproteiinia. Jos ette tiedä aiheesta mitään, niin rna on siis "pilkottua" geneettistä materiaalia. Ihminen, jonka immuunisysteemi toimii normaalisti, saa piikkiproteiinituotannon avulla tallennettua B-muistisoluihin, kuinka virusta (tai siis piikkejä) vastaan taistellaan. Ihmisten immuunisysteemit ovat kuitenkin erilaisia, enkä ole perehtynyt siihen kuinka voidaan varmistaa, että esim. autoimmuunitaudeista kärsivät voivat saavuttaa immuniteetin tällaisen rokotteen avulla, koska heillä B-solujen toiminta on usein häiriintynyt.
Jep. B-vitamiinilisällä se korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vielä vaatinut rokotteita missään. Ei kukaan siihen edes tässä vaiheessa siihen pakottaa.
Kunhan nyt ensin saataisiin selvitettyä miten tiedot henkilökunnan rokotuksista voidaan edes kerätä.Tieto pitäisi tulla esimiehelle työterveyden kautta. Tyyliin rokotteet kunnossa, rokotteita puuttuu tai ei rokotteita ollenkaan. Järkyttävää, jos esimies jatkossa saa tonkia työntekijöidensä terveystiedot.
Tiedot varmaan jossain vaiheessa tulee työterveyden kautta. Vielä ei ole kuitenkaan selvää kuka tietoja voi työterveydestä antaa eteenpäin. Myöskään se ei ole selvää kenestä näitä tietoja voidaan antaa. Kysyykö työnantaja yksitellen jokaisen henkilönkohdalla ne työterveyshuollosta? Miten osoitetaan se onko työnantajalla oikeus kysyä juuri kyseisen henkilön rokotetietoja työterveydessä, voiko työterveys jotenkin varmistaa että kyseisen ihmisen työtehtäviin kuuluu ne tehtävät joissa rokotetta voidaan vaatia? Onko rokotetta ylipäätään pakko vaatia vai antaako laki siihen nyt vasta mahdollisuuden että niin voidaan teoriassa tehdä?
Kun olen kirjoittanut ensimmäisen työsopimuksen omaan työpaikkaani, olen esittänyt esimiehelleni paperisen tulosteen, jonka sain terveydenhoitajalta. Terveydenhoitaja tulosti sen potilastiedoistani, ja siellä näkyi ottamani rokotteet jotka tarvitsen oman ja potilaiden turvallisuuden vuoksi.
lapsuudessa saatu MPR-rokote
B-hepatiitti x 3
Tuore Jäykkäkouristus + hinkuyskä-tehoste
sekä uusin influenssa-rokoteNyt jos saman lapun tulostaa ulos, siinä luonnollisesti näkyy myös 3 koronarokotetta. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Tuossa oli monta pointtia, joita et näköjään ymmärtänyt alkuunkaan.
-eri
Minä odottelen edelleen tietoa siitä, koskeeko rokotepakko henkilökohtaisia avustajia vai ei. Alalla ollaan tekemisissä myös riskiryhmäläisten kanssa, mutta jos oma avustettava ei kuulu riskiryhmään, niin miten lienee?
Vierailija kirjoitti:
Minä odottelen edelleen tietoa siitä, koskeeko rokotepakko henkilökohtaisia avustajia vai ei. Alalla ollaan tekemisissä myös riskiryhmäläisten kanssa, mutta jos oma avustettava ei kuulu riskiryhmään, niin miten lienee?
Teveen järjen mukaan tuollaista ei pitäisi tässä vaiheessa edes miettiä riskiryhmäläisen lähipiiriin kuuluvan, koska rokotteita on ollut saatavilla jo niin kauan.
No ei ne yhdellä sekunnilla irtisanoudu, mutta kyllä joukkopako alalta on ihan todellinen ongelma. Kyllä te lällättelijät sen tietäisitte jos vähän viitsisitte ottaa asioista selvää. Tervetuloa vaan tsekkaamaan terveydenhuollon nykytodellisuus.
Ja alanvaihto on vain yksi ongelma, siihen on kuitenkin monella isompi kynnys. Minä olen eniten huolissani siitä minkä signaalin tällaiset pakkolait antavat niille nuorille jotka vasta miettivät ammatinvalintaa. Pandemian alusta asti mediassa ja julkisessa ketjussa on ollut vallalla asenne, ettei hoitajilla ole väliä. Ei työoloilla, ei työturvallisuudella., ei millään. Kun maskit loppuivat ja hoitajat huolestuivat turvallisuudestaan tuli vastauksena vaan v*ttuilua. Verrattiin armeijaan - kun ne miehetkin menee sodassa rintamalle, niin kyllä pitää hoitajatkin voida heittää bussin alle.
P*skaa kohtelua, huonoa palkkaa ja jopa ihmisoikeuksien polkemista kun voidaan näemmä perustella yhdellä tyhjentävällä taikasanalla "ammatinvalintakysymys". No kuulkaa NAULAN KANTAAN. Nykyiset hoitajat on ehkä tämän virheen tehneet, kenen luulet siihen enää tulevaisuudessa erehtyvän? Seuraavassa sukupolvessa meillä ei ole enää senkään vertaa hoitajia kuin nyt. Muistakaapa silloin raakkua sitä pyhää ammatinvalintakysymysmantraanne kun makaatte sairaalassa eikä kukaan teitä enää hoida. Tätä te pyysitte.
Ps. En ole hoitaja (enkä todellakaan pyyhi hanureitanne siinä vaiheessa kun olette itse ajaneet hoitajat pois alalta). Onnea vaan valitsemallanne tiellä.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne yhdellä sekunnilla irtisanoudu, mutta kyllä joukkopako alalta on ihan todellinen ongelma. Kyllä te lällättelijät sen tietäisitte jos vähän viitsisitte ottaa asioista selvää. Tervetuloa vaan tsekkaamaan terveydenhuollon nykytodellisuus.
Ja alanvaihto on vain yksi ongelma, siihen on kuitenkin monella isompi kynnys. Minä olen eniten huolissani siitä minkä signaalin tällaiset pakkolait antavat niille nuorille jotka vasta miettivät ammatinvalintaa. Pandemian alusta asti mediassa ja julkisessa ketjussa on ollut vallalla asenne, ettei hoitajilla ole väliä. Ei työoloilla, ei työturvallisuudella., ei millään. Kun maskit loppuivat ja hoitajat huolestuivat turvallisuudestaan tuli vastauksena vaan v*ttuilua. Verrattiin armeijaan - kun ne miehetkin menee sodassa rintamalle, niin kyllä pitää hoitajatkin voida heittää bussin alle.
P*skaa kohtelua, huonoa palkkaa ja jopa ihmisoikeuksien polkemista kun voidaan näemmä perustella yhdellä tyhjentävällä taikasanalla "ammatinvalintakysymys". No kuulkaa NAULAN KANTAAN. Nykyiset hoitajat on ehkä tämän virheen tehneet, kenen luulet siihen enää tulevaisuudessa erehtyvän? Seuraavassa sukupolvessa meillä ei ole enää senkään vertaa hoitajia kuin nyt. Muistakaapa silloin raakkua sitä pyhää ammatinvalintakysymysmantraanne kun makaatte sairaalassa eikä kukaan teitä enää hoida. Tätä te pyysitte.
Ps. En ole hoitaja (enkä todellakaan pyyhi hanureitanne siinä vaiheessa kun olette itse ajaneet hoitajat pois alalta). Onnea vaan valitsemallanne tiellä.
Niin, onhan se varmasti nuorista kamalaa kun palkan eteen joutuu sitoutumaan johonkin ihmeelisiin lakeihin ja sopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä niitä vaeltaa eksyneinä Juväskylän ja Jämsän välillä isoja laumoja, media vaikenee!
Mietinki että mitä porukkaa siellä pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin yksi.
Irtisanouduin 29.12.2021, mikä helpotus!
Tuli vietettyä elämäni paras ja rentouttavin uudenvuosi pitkääääään aikaan.
Koskaan en tule palaamaan sosiaali-ja terveysalalle, niin surkeaksi on hoitajien arvostus vajonnut (kuntapäättäjien ja terveydenhuolto yhtymien johdon silmissä) eikä parempaa ole näköpiirissä, koska alan ammattiliitot ovat munattomia turhakkeita. Uusi työpaikka odottaakin jo ihan muulla alalla.
Jippii, sehän on jo kaksi! Kuten kommentistasikin ilmenee, niin olit selvästi väärällä alalla, ja olisit vaihtanut alaa muutenkin.
Väärin.
Pidin työstäni ja olin siinä aika hyvä.
Potilaat, omaiset ja työkaverit antoivat paljon positiivista palautetta asenteestani ja osaamisestani.
Sen sijaan tämä arvostus ei näkynyt alan palkkauksessa tai johdon suhtautumisessa hoitajiin, todella ylimielistä käytöstä tuli todistettua.
Omasta yksiköstäni 2 hoitajaa jäi vakavasti harkitsemaan irtisanoutumista, vieressä sijainneesta toisesta terveydenhuoltoalan yksiköstä kuulin 3 hoitajan irtisanoutuneen joulukuun aikana (tuossa yksikössä yhteensä 15 hoitajaa).
T. irtisanoutunut Lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se varmasti nuorista kamalaa kun palkan eteen joutuu sitoutumaan johonkin ihmeelisiin lakeihin ja sopimuksiin.
Mikä sua vaivaa? Mikä saa ihmisen kirjoittelemaan tuollaisia aivopieruja asialliseen, hyvin näkökulmia esille tuovaan ja perusteltuun kommenttiin?
Kenties kateelliset ja katkerat työttömät siellä purkavat vaan omaa pahaa oloaan muihin. En oikeasti keksi mitään muuta syytä tuollaisiin kommentteihin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eniten huolissani siitä minkä signaalin tällaiset pakkolait antavat niille nuorille jotka vasta miettivät ammatinvalintaa.
Eipä sen kummempaa signaalia kuin sekään, että jos tahtoo työskennellä esim. lentäjänä, lentoemäntänä, matkaoppaana tai laivalla, on oltava voimassa täysi rokotussuoja, mitä kohdemaassa vaaditaan. Tai se, että lasten ja nuorten kanssa työskentelevän on esitettävä rikosrekisteriote, tai että esim. kuljetusalalla on suostuttava huumetestaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi olla lapsellinen. Ei tässä ole kyse siitä onko joku kamalaa vai ei. Vaan siitä, että jos yhden ammattiryhmän päänmenoksi rustataan pakkolakeja toisensa perään ja julkisuudessa vielä lällätellään päälle että "siitäs sait, oma vika kun aloit hoitajaksi", niin onhan se nyt ihan selvää ettei se kovin houkuttelevaa kuvaa anna kyseisestä alasta nuorille. Ei se ammatinvalinta mitään hyväntekeväisyyttä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ainakin yksi.
Irtisanouduin 29.12.2021, mikä helpotus!
Tuli vietettyä elämäni paras ja rentouttavin uudenvuosi pitkääääään aikaan.
Koskaan en tule palaamaan sosiaali-ja terveysalalle, niin surkeaksi on hoitajien arvostus vajonnut (kuntapäättäjien ja terveydenhuolto yhtymien johdon silmissä) eikä parempaa ole näköpiirissä, koska alan ammattiliitot ovat munattomia turhakkeita. Uusi työpaikka odottaakin jo ihan muulla alalla.
Jippii, sehän on jo kaksi! Kuten kommentistasikin ilmenee, niin olit selvästi väärällä alalla, ja olisit vaihtanut alaa muutenkin.
Väärin.
Pidin työstäni ja olin siinä aika hyvä.
Potilaat, omaiset ja työkaverit antoivat paljon positiivista palautetta asenteestani ja osaamisestani.Sen sijaan tämä arvostus ei näkynyt alan palkkauksessa tai johdon suhtautumisessa hoitajiin, todella ylimielistä käytöstä tuli todistettua.
Omasta yksiköstäni 2 hoitajaa jäi vakavasti harkitsemaan irtisanoutumista, vieressä sijainneesta toisesta terveydenhuoltoalan yksiköstä kuulin 3 hoitajan irtisanoutuneen joulukuun aikana (tuossa yksikössä yhteensä 15 hoitajaa).
T. irtisanoutunut Lähihoitaja
Hyvä homma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi olla lapsellinen. Ei tässä ole kyse siitä onko joku kamalaa vai ei. Vaan siitä, että jos yhden ammattiryhmän päänmenoksi rustataan pakkolakeja toisensa perään ja julkisuudessa vielä lällätellään päälle että "siitäs sait, oma vika kun aloit hoitajaksi", niin onhan se nyt ihan selvää ettei se kovin houkuttelevaa kuvaa anna kyseisestä alasta nuorille. Ei se ammatinvalinta mitään hyväntekeväisyyttä ole.
Ei muutakuin seuraavaan duuniin uhriutumaan! Siellä varmasti arvostetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä rokotevelvoite on kyllä hauska juttu, paitsi että se on hyödytön keino, se suututtaa valmiiksi ns. Jaksamisen reunalla olevia hoitajia. Eikä työnantaja voi laillisesti käydä työntekijän terveystiedoissa rokotuksia tarkastamassa, on luotettava työntekijän sanaan siitä, että rokotteet on otettu ja voimassa.
Itsekin olen sen verran kapinallinen että vaikkakin olen kaikki tehosteet saanut, aion mennä tällä suullisella ilmoituksella töissä. Toki hauska nähdä, haluaako työnantaja pian skannata koronapassin työmaalla!
Jos on rikos olla työssä ilman kokeellista piikkiä, myös rikoksesta syytetyllä on oikeus valehdella. Eli sinuna valehtelisin työnantajalle ihan vaan vittuillakseni ettei ole passia. Se on sitten niiden ongelma mitä tekevät.
Moneenko mielestäsi se piikki pitäisi tökätä ennenkuin se muuttuu testatuksi? Olisiko aika ottaa itse selvää jostain päivitetystä foliohattuteoriasta?
8 miljardia piikkiä kuulostaa jo niin isolta määrältä, että eiköhän siinä olisi jo harvinaisimmatkin sivuvaikutukset näyttäytyneet. Ei näiden foliohattujen mielestä ole vieläkään tarpeeksi iso määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen kerran joku hoitaja luulee, että he ovat ainoa ammattiryhmä, joita kohtaan on "pakkolakeja". News flash: ette ole.
Vierailija kirjoitti:
ottivatko kaikki 32000 rokotteen
Mistä huuhaalähteestä tuo luku on peräisin kun rokotustiedot eivät ole julkisia?
Jos jossain on jokin addressin tapainen ollut, sen nimilistassa tuskin on JulkiTerhikin väkeä.
Muutenkaan vielä ei ole selvillä se, miten rokotuksen olemassaolo kontrolloidaan. Koronapassilla?
Wau, sullako ei ollut lainkaan irtisanomisaikaa?