Pohjimmainen syy miksi teit lapsia?
Kommentit (40)
Koska halusin lapsia. Yksinkertaisesti.
Lapsena kaikki koulumatkat ja harrastusmatkat kävelin ja haaveilin miettien mitä kaikkea lapsen kanssa teen ja opetan hänelle. Olen asunut koko elämäni lastenkodissa taaperosta asti ja muistan vieläkin huostaanottotilanteen.. Lapsi tuli kyllä ihan yllätyksenä ja joka päivä ajattelen nyt että miten onnellinen olenkaan tuosta lapsesta. ikää hänellä 16kk ja elämäni parasta aikaa! Tulevaisuus ja vastuu hirvittää mutta se on vastuunkantoa se.
Että auttavat kun olemme mirhen kanssa vanhoja. Ei tarvis mennä vanhainkotiin. Ehkä ehkä asumme vielä yhdessä kun hetken asuvat ensin omillaan.
Mulla ei ole lapsia, mutta haluaisin nähdä lapsen kasvavan, haluaisin perheen. Hirvittää kuitenkin, että lapsi ei olisi terve, jos siitä tulee vesipää, vaikeasti vammainen, tai ehkäpä Breivik isona. Ja jos ei tulisi, mitäs jos itse kokisin äitiyden pelkkänä perseen pyyhkimisenä, yövalvomisena ja kitisevien lasten huutamisena? On jäänyt tekemättä, ja ikää alkaa olemaan mittarissa niin paljon että pikkuhiljaa pitäisi joko aloittaa tekemisen yritys tai unohtaa asia.
Halusin kokeilla miltä seksi tuntuu, sivutuotteena tuli lapsi. Tuo kaupanpäällinen oli kyllä varsinaista tuotetta paljon parempi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:53"]
Halusin perimäni jatkavan eteenpäin kun aika minusta jättää.
[/quote]
Sinulla on siis erityisen hyvä perimä, joka on säilytyksen arvoinen.
Minä halusin lapsen. Viis miehestä. Hän ei olisi halunnutkaan mun kanssa koska olimme naimisissa niin en kysellyt lupaa.
Koska halusimme (tämä oli meillä kahden ihmisen päätös). Ja koska elämä oli kunnossa; hyvä mies ja suhde, oltiin elelty jo pitkä tovi lapsetonta elämää, nähty maailmaa ja nautittu, talous kunnossa, terveitä molemmat jne. Eli varmaan siinä vaikutti myös järkisyyt. Tiedän että kaikkea voi sattua mitä en vielä tässä vaiheessa voi ennustaa mutta hyvin on mennyt tähän asti, 2 lasta, iältään ovat 5- ja 7-vuotiaat.
Koska ehkäisy petti ja tulin raskaaksi. Sitten pelkään toimenpiteitä mikä myös abortti olisi niillä viikoilla kun asia selvisi. Koska mies halusi pitää lapsen.
Ihan ok äiti silti olen. Ja lapsi on ihana.
Koska halusin perheen ja oman lapsen. Biologisista syistä siis, vauvakuume oli ihan kamala. En halunnut että näin iso asia jää elämässä kokematta koska olen utelias persoona ja aina halunnut lapsen. Nyt olen tyytyväinen että tämä yksi on tehtynä, voin alkaa pian keskittyä taas enemmän omiin asioihini kun lapsi vähän kasvaa. Niin paljon en perhe-elämää rakasta että tekisin lisää lapsia lyhyellä ikäerolla. Itsestään oppii valtavasti uusia asioita lapsen myötä, ennen luulin haluavani suurperheen mutta nyt olen iloinen että lisääntymisaikaa on vielä 15 vuotta jäljellä, saan nauttia rauhassa yksi kerrallaan pikkulapsiajasta eikä tarvitse ylirasittaa itseään. Tai sitten voi olla että lapsiluku jääkin tähän yhteen :)
Ensimmäinen oli vahinko kumi petti, toisesta en ole edes varma olenko sitä tehnyt.
Suostuin antamaan heille tilaisuuden tulla.
Pimppiä teki mieli rassata ja muija lopettanut pillerit.
1.uteliaisuus 2.lapset on hauskoja 3.olen aina halunnut jo kun itse olin ala- asteella 4.joka päivä kolmen lapsen kanssa on mahtavaa ja haasteellista yhtäaikaa 5.elämäni paras saavutus johon ei yllä mikään titteli tai maallinen mammona 5. Huumori ja kaikki se nauru ja yhdessä tekeminen 6. Elämä on merkityksellistä ja hauskaa ja mielenkiintoista. 7. Rakkaus miestäni ja kaikkia lapsia kohtaan, onneksi on omia niin ovat tutumpia ja helpompi hoitaa
Uteliaisuus. Ja halu liittyä sukupolvien päättymättömän ketjuun.
Mutta kyllähän sitä ainakin 10 vuotta piti jahkailla. Elämästä kun ei sinänsä puuttunut mitään ja olin jo valmiiksi onnellinen ja tyytyväinen. Lopulta uteliaisuus sitten vaan voitti.
Koska välitän ja rakastan lapsia siksi haluan olla äiti
Jokaisen vastanneen perimmäiset syyt oli itsekkyys, välinpitämättömyys ja turhamaisuus.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:51"]Hirveä kiima ja kumi ei kiva.
[/quote]
Tämä. Abortti tuntui väärältä ja tuleva isi oli innoissaan kuullessaan vauvauutiset, joten niin sai alkunsa uusi ihminen. Lisäsyitä lapsen pitämiseen oli elämän yleinen merkityksettömyys, yksinäisyys ja totaalinen kyllästyminen (pätkä)työelämään. Lisäksi koin, etten ole saavuttanut elämässäni mitään niin ajattelin, että tulisi sentään lapsi tehtyä jos muuhun musta ei olekaan tässä maailmassa.
En ole katunut ja ihan hyvä poika tuosta näyttäisi tulleen.