Huomaakohan ne ääntenlaskija tollot että numero 7 ja 1
ovat nykyään samanlaiset? Nuoret tekevät 7 ilman poikkiviivaa ja eivät laita ykköseen väkästä. Nehän menee sekaisin alta aikayksikön. Miksei asiasta olla puhuttu mitään?
Kommentit (53)
Eikö niitä opeteta nykyään lukemaankaan? Ohjeet ja numeromallit kun on aika selvästi näkyvillä.
Äänestyspaikoilla ja ja siinä kotiin tulleessa lapussa on ohjeet oikeanlaisen numeron kirjoittamiseen. Jos olet tehnyt epäselvästi (ohjeiden vastaisesti) eikä äänestysnumerosta saa selvää, se hylätään.
Huomaakohan ne äänestäjätollot, että kopeissa on ohjeet oikeanlaisten numeroiden tekemiseen.
Kävin äsken äänestämässä. Numeromallit olivat hyvin esillä äänestyskopissa ja niiden mukaan piirsin numerot.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:29"]
Kävin äsken äänestämässä. Numeromallit olivat hyvin esillä äänestyskopissa ja niiden mukaan piirsin numerot.
[/quote]
Jaa sielläkö on huomioitu se? En ole käynyt katsomassa vielä. ap
Haha en oo koskaan tullu ajatelleeks tätä numeroasiaa tai huomannut mitään ohjeita. Onkohan mikään mun antama ääni mennyt ikinä läpi. :D Tulipa nolo olo.
Tulin juuri äänestämästä ja ehdokkaalla sattui olemaan ykkönen ehdokasnumerossa. En hoksannut tuijotella mitään seiniä siellä äänestyskopissa mahdollisia ohjeita varten, mutta mielessä kyllä oli, että toivottavasti eivät erehdy luulemaan sitä ykköstä seiskaksi. Yritin kyllä kovasti viivata sen ykkösen pystyviivan pohjaa.
Kaikissa vaaleissa missä olen äänestänyt, ohjeet oikeanlaisista numeroista on olleet siinä kopin seinällä. Ei niitä voi olla huomaamatta!
Ykkönen on pelkkä pystyviiva ja seiskaan ei tule poikkiviivaa
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:45"]
Ykkönen on pelkkä pystyviiva ja seiskaan ei tule poikkiviivaa
[/quote]
Ei kun siis seiskaan tulee poikkiviiva. :D
-17
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:29"]
Kävin äsken äänestämässä. Numeromallit olivat hyvin esillä äänestyskopissa ja niiden mukaan piirsin numerot.
[/quote]
Jaa sielläkö on huomioitu se? En ole käynyt katsomassa vielä. ap
[/quote]
Oletko ekaa kertaa elämässäsi lähdössä äänestämään? Jatkossa kannattaa varmaan ottaa edes pikkuisen puhumastaan asiasta selvää ennen kuin alkaa muita tolloiksi haukkumaan. Vai mitä, oi sinä älyn Tonava? :D :D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:34"]
Tulin juuri äänestämästä ja ehdokkaalla sattui olemaan ykkönen ehdokasnumerossa. En hoksannut tuijotella mitään seiniä siellä äänestyskopissa mahdollisia ohjeita varten, mutta mielessä kyllä oli, että toivottavasti eivät erehdy luulemaan sitä ykköstä seiskaksi. Yritin kyllä kovasti viivata sen ykkösen pystyviivan pohjaa.
[/quote]
Numeromallit olivat siinä pöydässä, jonka päällä kirjoitat numeron äänestyslappuun. ;)
On puhuttu. lisäksi ohjeissa muistaakseni sanotaankin että laittakaa kahdella viivalla seiska