Vaalit
Hei ta kaikki koti isät ja äidit.
Nyt on se hetki kun kannattaa miettiä onko siitä kumminkaan niin paljon ylimääräistä vaivaa jos normaalin päivälenkin ulottaisikin sinne äänestyskopille asti.
Jokaisen kannattaa miettiä miten tyytyväinen on Suomen nykyiseen tilanteeseen ja suuntaukseen. Ja sitten miettiä että viimekertaisista valtasuhteet muuttaneista vaaleista on mennyt 8vuotta ja tällä aikaa on ollut yksi jos toinenkin asia (kreikka, nato, yms.) joista voidaan olla montaa mieltä.
Mutta mielestäni asia on helpoin ymmärtää jos mieltää mielikuvan että oma jääkaappi on tyhjillään ja ottaa lainaa sitä täyttääkseen mutta lainarahat saatuaan meneekin antamaan ne naapurille että hän saa pihviä jääkaappiin ja sen jälkeen maksaa itse nälkäisenä lainan lyhennykset ja korot ja haistelee miten naapuri grillaa härkäpihviä ja tekee kukkoa viinissä ja itse miettii perunan ja peruskastikkeen äärellä että miten minulla ei ole varaa tuohon mihin naapurilla on...?
Tiedän että monilla on, niinkuin itsellänikin, tullut tappiomieliala että mitä hyötyä kertoa mielipidettään, ei se kumminkaan mitään muuta...!
Mutta aina täytyy muistaa se että jos kaikki annamme lannistukselle periksi niin silloin ainakaan ei asiat muutu parempaan-
Itseäni korpesi aikanaan Urpilaisen mielipide keskituloisesta, (ehkä kehä1 sisäpuolella pätee), ja sittemmin Rädyn kommenttin työssäkäyvien palkoista.
Ikinä en ollut moista herjausta kuullut ennen nykyisten valtapuolueiden vallanpitoa ja tuntui todella pahalta todeta että oma uravalintni oli näköjään päin p...settä koska n.15vuoden jatkuvan työsuhteen jälkeenkään en täytä noiden kommenttien mukaista keskipalkkalaisuutta ja tiedän että kehä3 ulkopuolella on paljon ihmisiä jotka tienaavat töiden tekemisestä vielä vähemmin kuin minä.
Muistuttaisin että eduskuntavaaleissa ei toimi sama periaate kuin kaupoissa että äänestetään jaloillaan, eli jos ei miellytä niin en sano mitään vaan menen muualle. Meistä aika harvalla on mahdollisuutta pakata laukku ja muuttaa ulkomaille niin yritetään vaikuttaa kotimaamme tilanteeseen se minkä voidaan.