Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas edessä mietintä mitä kukkia istuttaa haudalle, voinko tehdä

Vierailija
19.04.2015 |

Pienen kasvimaan?Munhan se hautapaikka on.Olen siitä maksanut.Ajattelin istuttaa yrttejä, ruohosipulia ja persiljaa ainakin, mitä muuta? Tilaa on n.1x2 m

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika ihmisten itse luotuja must-sääntöjä. Miksei haudalla voisi kasvattaa yhtä hyvin syötäviä kuin koristekasveja? Minulle ainakin tulee olemaan kuolleena ihan pirun sama mitä siinä kiveni vieressä kasvaa, enpä ole näkemässä...

Vierailija
42/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 02:27"]

Voi hyvänen aika ihmisten itse luotuja must-sääntöjä. Miksei haudalla voisi kasvattaa yhtä hyvin syötäviä kuin koristekasveja? Minulle ainakin tulee olemaan kuolleena ihan pirun sama mitä siinä kiveni vieressä kasvaa, enpä ole näkemässä...

[/quote]Niinkuin joku jo sanoi: kysykää sitä sieltä seurakunnalta älkääkä moittiko heitä jotka kertovat että ei saa, ei se ole mikään jonkun ihmisen oma "soo soo ei saa-juttu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti sitä mieltä että pieni kasvimaa haudalla olisi kiva ja hyvä juttu? Eiköhän siihen tarkoitukseen löydy muitakin paikkoja. Ja ihan viralliset säädökset.

Vierailija
44/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:38"]

Haudan hoito on hautaoikeuden haltijan vastuulla. Hauta tulee pitää siistinä. Haudan voi hoitaa itse tai antaa seurakuntayhtymän hautainhoitorahaston hoidettavaksi yhdeksi tai useammaksi vuodeksi kerrallaan."

ei kielletä yrttejä

[/quote]Meidän yhtymässä ei todellakaan saa mitään persiljoja ja tomaatteja syötäväksi haudoilla kasvattaa.

Terv hautausmaatyöntekijä
[/quote]

Mistä tiedätte aikooko joku ne syödä?

Vierailija
45/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:51"]Taitaa olla ihan ohjeet ja säännöt, ei ainoastaan seurakunnan puolelta vaan terveysviranomaistenkin että ei käy. Toki taitaa olla ap:n huumoria mutta joku voi ottaa tosissaan ja innostua.

Itseä ei kauheasti naurata ajatus et söisin yrttejä jotka imevät ravintoa isäni mätänevästä ruumiista.

Tosikko voin olla mutta on asioita joita pitää kunnioittaa.
[/quote]

Ei terveysviranomaisilla ole tähän mitään sanottavaa. Mätänevästä ruumiista ei tule mitään haitallista. Lemmikin haudan päälle istutetaan usein vaikka omenapuu.
Ihmislannasta voi tulla haitallisia bakteereja

Vierailija
46/46 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei valitettavasti ole ainuttakaan hautaa missä voisi viljellä mitään, kun isovanhempien haudat ovat satojen kilometrien päässä ja äidillä ei ole omaa hautapaikkaa. Lapsikin jää tästä perinteestä täysin osattomaksi kun en itsellenikään hautaa halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän