Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset voivat mennä näin sekaisin ilmaisesta tavarasta?

Vierailija
31.12.2021 |

Annan ilmaiseksi tavaraa pois muuton tieltä facebookissa. Mukana on kirjoja, vaatteita, sisustustavaraa, huonekaluja, astioita, oikeastaan ihan laidasta laitaan.

Ilmoituksissa on pelkkä nouto, koska jos jokin ei kellekään kelpaa, niin vien sitten kierrätykseen, en ala kuskaamaan sen enempää minnekään. Asun keskustassa, joten ei tarvitse matkata minnekään syrjäseudulle. Lukee myös, etten varaa kuin sen aikaa, jos joku lähtee tavaraa hakemaan etten anna sillä välillä muualle, mutta en odota tuntia kauempaa. Ja jos joku varaa, muttei laita mitään viestiä puolen tunnin sisällä, hyppään jonossa seuraavaan, se on ihan ok jos laittaa viestiä että palaa asiaan aikana x, myös tämä lukee ilmoituksessa.

Ihmiset ovat aivan sekaisin noissa ilmoituksissa! Siellä tapellaan aivan tosissaan että kuka oli ekana, laitellaan viestillä että voisinko skipata jonon ja antaa hänelle, jonkun siskonkumminkaiman hamsteri on kuollut ja hän ihan tosissaan tarvitsee tämän tavaran sen takia, voitko kuljettaa 40km päähän, varaatko 3 viikkoa jne.

Pahin tappelu on parissa muumi mukissa, jotka eivät edes ole mitään harvinaisia tai kalliita ja ovat paljon käytettyjäkin. Siellä on laskujeni mukaan reilu 20 ihmistä tappelemassa niistä.

Oli myös sohvan kanssa yksi jupakka. Ilmossa lukee että omat kantajat mukaan, sohva painaa pirusti, niin paikalle ilmestyy hiukan reilu 150cm nainen, joka ilmoittaa ettei pysty kantamaan ja sitten sitä ruikutusta kun jäi ilman sohvaa 🙄

Mikä ihme ilmaisessa laittaa ihmiset näin sekaisin?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa jakaa ämpäreitä.

Vierailija
2/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein nuorempana hyvässä uskossa omia kirjoja kirjastoon ilmaiseksi siihen kärryyn, mistä joku voi ottaa luettavaksi kirjoja (omaksi). Hyväntekeväisyystarkoituksessa, osa oli miltei uusia, mutta halusin siivota kotona tilaa. Taustalla odotteli 3 epämääräistä mummoa jotka syöksyivät ottamaan ne ja veivät varmaan divariin rahan toivossa. Muuta selitystä ei ole! Kauheaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän rahan puutteen että joku tarvitsee, mutta tuo toiminta mummuilla oli jotenkin hyökkäävää.

Vierailija
4/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpomalla pääsee ku skippaa kaikki kaatopaikalle :o

Vierailija
5/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan kyllä suomalaisuuden ytimessä. :D

Vierailija
6/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli sellainen kierrätyskeskuksen sivupiste, mihin saa viedä sekä romut että myyntikelpoiset jätteet. Jos on myyntikelpoista, tekevät niillä bisnestä ja ihan sama mulle, roskat lajittelevat roskiin. Saa lajitella itse tai jättää heille lajiteltavaksi. Roskalavojen tarjonta väheni paljon sen jälkeen ja itsekin lopetin siellä tarjoamisen, vähemmällä pääsee kun vie tuonne. Huonekaluja ei meillä nyt ole tosin ollutkaan, yhden hyllyt jä muutossa yli, mutta niille löytyi ottaja tuttavapiiristä. 

Vierailija
7/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa jakaa ämpäreitä.

En tosiaankaan uskalla 😅

Ap

Vierailija
8/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vien kyllä kaikki jonnekin keräykseen jos niitä ei haeta, mutta onhan se minullekin helpointa jos tullaan kotiovelta hakemaan.

Ap

Vierailija
9/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen takia usein nakkaan vanhat vaatteet roskiin yms.

Vierailija
10/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliskin helppoa jos ihmiset ymmärtäis lukemaansa ja että myyjä tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa. Lukutaidottomuus on aika yleistä tässä maassa. Itse en lahjoita vaan myyn, vältyn tältä ohareiden teolta ja riitelyltä lähes kokonaan. Hidasta työtä mutta eipä tässä nyt ihan hengenhätä vielä ole.

Vierailija
11/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein nuorempana hyvässä uskossa omia kirjoja kirjastoon ilmaiseksi siihen kärryyn, mistä joku voi ottaa luettavaksi kirjoja (omaksi). Hyväntekeväisyystarkoituksessa, osa oli miltei uusia, mutta halusin siivota kotona tilaa. Taustalla odotteli 3 epämääräistä mummoa jotka syöksyivät ottamaan ne ja veivät varmaan divariin rahan toivossa. Muuta selitystä ei ole! Kauheaa. 

Nuo voivat olla sellaisia eläkeläisiä, jotka eivät hae lääkerahoja soskusta nöyryytyksen vuoksi. Joko sitten kauppaavat niitä ilmaisia kirjoja, että voivat hakea jonkun lääkkeen apteekista. Jos ostavat lääkkeet niin eivät syö siinä kuussa tai toisinpäin.

Minulta ovat kelvanneet nuorelle aikuiselle samassa kuussa päiväyksen ohittamassa olevat kertakäyttöpiilarit. Minä en voinut jatkaa niiden käyttöä kuivien silmien vuoksi.

Vierailija
12/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tässä keississä olet sekaisin.

Vierailija
13/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oliskin helppoa jos ihmiset ymmärtäis lukemaansa ja että myyjä tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa. Lukutaidottomuus on aika yleistä tässä maassa. Itse en lahjoita vaan myyn, vältyn tältä ohareiden teolta ja riitelyltä lähes kokonaan. Hidasta työtä mutta eipä tässä nyt ihan hengenhätä vielä ole.

Itse en viitsi myydä, kun haluan vain tavaran nopeasti pois nurkista muuton tieltä.

Ap

Vierailija
14/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa ihmiset uskomaan, että varaisin ilmaista tuotetta heille 3 viikkoa, kun ilmoituksessakin lukee että nopea nouto, en varaile mitään?

Ap

Vierailija
15/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen tavara houkuttelee paljon pohjasakkaa, huomaa kyllä niistä kommenteista.

Joskus annoin ilmaiseksi ompelukoneen, siihen kertyi 10minuutissa liki 50 ihmisen jono. Kirjoitin vielä ilmoitukseen etten anna kenelle tahansa, vaan sellaiselle joka oikeasti tarvitsee. Skippasin suoraan usean ottajan, kun profiilistaan näkyi, ettei todellakaan ole tarvetta ilmaiselle. Tai en tiedä koreilivatko sitten ns.lainahöyhenissä ja oikeasti olivat korviaan myöten veloissa, mutta ei ole minun ongelmani. Jos annan ilmaiseksi, todellakin valitsen itse kenelle annan ja haluan antaa tarpeeseen, en myytäväksi tai sellaiselle, joka ottaa kaiken vain koska se oli ilmainen. Ensimmäisinä oli myös niitä, jotka varaavat aina kaiken heti, heille en antanut. Monilta tuli myös jäätävän ala-arvoista tekstiä, kun kerroin että en anna hänelle.

Lopulta annoin koneen asialliselle vanhalle eläkeläismiehelle, joka kovasti olisi koneen halunnut antaa vaimolleen vuosipäivälahjaksi. Hän oli jonossa muistaakseni vasta reilu 20. Vein koneen hänelle kotiin ja kyllä hän niin ilahtui, vaati vielä kahvitkin juomaan kanssaan ja kovasti kiitteli. Ja näki kyllä, että meni tarpeeseen. Pari viikkoa myöhemmin vielä hänen vaimonsa laittoi minulle viestiä, kiitteli kovasti ja laittoi kuvan ompelemistaan verhoista ja vaatteista lapsenlapsilleen. Tuosta jäi todella hyvä mieli 🙂

Kun olin antanut koneen, poistin vain ilmoituksen ja moni jonossa ollut sitten siellä roskalavalla huuteli sen perään, kun eivät löytäneet enää ilmoitusta.

Vierailija
16/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lensin joskus pihalle roskalava ryhmästä, kun en antanut ilmaista tavaraa niille "vakkareille", jotka varaavat kaiken.

Vierailija
17/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lahjoittanut mutta myynyt aika paljon Torissa ja se on tullut selväksi, että iso osa ei joko A. lue tekstiä ollenkaan, B. ei tajua lukemaansa tai C. vaan kokeilee huvikseen kävisikö hänen ehdotuksensa.

Vierailija
18/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät osaa lukea, tätä se tiktok ja muut teettävät, ei jaksettaisi lukea enempää kuin pari sanaa.

Vierailija
19/21 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit tulevat esiin ilmaisen tavaran perässä. Ovat varmaan niitä ihmisiä, joille aina pitäisi toimia ilmaisena kuskina ja kaikki tehdä heidän eteensä, eikä mikään ole heidän oma vikansa. Ei ole heidän oma vikansa, että ovat ottaneet valtavat pikavipit ja kaikki on osamaksulla, sitten ihmetellään kun rahat on aina loppu. Ja kaikki rahat menevät näillä niihin "pakollisiin laskuihin".

Vierailija
20/21 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä nyt vaan on auttamattoman pihalla ja sekaisin.