Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary: Aika pelottavalta kuulostaa tuo sun verenvuotos. Eihän sen nyt ihan noin pitäis mennä... Onko sun istukkas sijainti mikä??? Jos se on alhaalla ja kohdunsuulla, niin pitäis olla aika varovainen verenvuotojen kanssa. Ota yhteyttä lääkäriin, kehottaisin minäkin.

Se Pohjanmaan tapaaminen: Mulle tuo 30.09 ja klo 17.00 oli jo ihan sovittu juttu, mutta paikka tais jäädä vähän avoimeks. Kumpikos se oli?

Appivanhemmista: Mulla oli kans hieman hassut välit appivanhempiini, sillä he hukuttivat lapsen lahjoihin, mutta toisaalta käyttäytyivät kuin lapsi ois ollut vaan heidän poikansa ja mä vaan joku palkollinen/hoitajaorja... Onneks välimatka oli niin suuri, ettei jatkuvasti naamakkain tekemisissä oltu. Muuten ois voinu mennä hermot tyystin. Pahinta oli meillä se, että mies oli aina vanhan perheensä puolella ja mä, hänen uusi perheensä, jäin aina alakynteen. Kypsymätöntä siis mieheltäkin. Olis mieluummin sit ollu ottamatta puolia kokonaan...

(.) Jotenkin unohtunu ihan... Navan vasemmalla puolella tosin on joku tosi arka kohta. Varmaan revähtymä lihaksessa tai jotain ku toi kumpu on venähtäny ihan hurjaa vauhtia viime aikoina. Tukivyötä yritin kantaa päivän verran, mutta jotenkin sekin tuntu inhalta. Potkuja satelee pääasiassa virtsarakkoon ja alavatsaan ja joskus tuntuu, et on käärmeitä koko mahanahan alunen täynnä. Ei esikoisen kanssa tällaista ollu, ku sillä sitä lapsivettä oli niin paljon. Hädin tuskin hipaisuja tunsin viimeisinä raskausviikkoinakaan...

Hiplaamisesta: Toin makkariin ison, vanhan vaatekaapin viime viikolla ja nakkasin kaikki vauvannutut sikin sokin sisään. Sen jälkeenkun olin sisustan desinfionu kylläkin... Joskus loppuvuodesta sit varmaan pesen kaiken ja lajittelen koon mukaan eri hyllyille. Mutta onhan noita tullu hiplailtua... Ihania, pienen-pieniä...

Nyt on pakko ottaa itseänsä niskasta kiinni ja siivota. Ostin uuden kaapin eteiseen viime viikolla ja vanhan sisältö on tasaisena kerroksena pitkin eteistä ja keittiötä, kääks... Pitäis raahata se uusi sisään ja sortteerata kamat paikoilleen.

Mahtavaa maanantainjatkoa!

¨c¨ 23+4

Vierailija
22/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on viikonloppu vierähtänyt ja arki alkanut:(viime yö oli taas tosi levoton kun masuvauva tuntu temmeltävän koko yön masussa ja välillä teki kyllä tosi kipeetä ne potkut ja muljahdukset:)tänää käytii ostamassa nuoremmalle tytölle aivan ihana ulkoiluasu kangasalan prismasta..kiinnostaisko teitä tamperelaisia järjestää tommonen tapaaminen?mua ainakin kiinnostais,mutta onko ketään muuta??mutta nyt täytyy taas lopettaa ja mennä ottamaan tyttö johdoista pois kun nyt hän on nii kiinnostunu kaikista johdoista mitä vaan näkee

mansemamma ja masuvauva rv 24+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas ehtinyt kirjoitteleen. Lukenut oon kyllä viimesimmät jutut. Enkä edelleenkään ole saanut kuvia sinne blogiin. Pitäis saada nyt tää uusin mahakuva otettua. En vaan saa aikaiseksi.

MARY: Oletko soittanut jo neuvolaan tuosta verenvuodosta? Kuulostaa ikävältä, mistähän moinen voi johtua?

Vauvanvaatteista...en ole vielä hiplaillut enkä laitellut mitään sen koommin. Vaatehuoneessa on äitiyspakkauksen laatikko täynnä pojan pikkuruisia vaatteita, mutta en ole malttanut olla ostamatta tälle tulokkaalle muutamaa vaatekappaletta. Viimeisin löytö on sellainen ihana vaaleansininen pehmeä neule, 62cm otin, että mahtuu sitten pitempään. Olen koittanut hillitä itseäni vauvanvaateosastoilla kun ennestään sitä vaatetta on jo niin paljon. Nyt vaan tarvis saada vaatekaappi tuonne makkariin niin pääsis pistään vaatteet järjestykseen. Ajattelin hoitaa sen homman hyvissä ajoin alta pois. Parempi kun ei jätä mitään viime tippaan. Ajattelin tehdä kaikki hommat alta pois niin ettei joulukuussa ois enää mitään sellaista. Ja näitä rästihommia riittää. Ja sitten siinä on kuitenkin ne jouluhässäkät että luulen että joulukuu menee ihan hujauksessa.

Muutenkin tuntuu että aikahan menee kuin siivillä jo. Toisina päivinä on hirveen malttamaton olo, että olis jo tammikuu ja pikku nyytti sylissä ja sitten taas on päiviä kun ajattelee, että onneksi ehtii vielä nukkuun kunnon yöunia, (jos vain toi rakko antaa nukkua, tuntuu että vessassa saa ravata koko ajan yöllä)sekä viettään aikaa esikoisen kanssa. Sitten sitä aikaa on eri tavalla kun on vauva talossa.

(.) Viikonloppu oli helpompi supisteluitten suhteen. Pystyin jopa käveleen pikkuisen ilman että alkoi mahan jomottelut. Mutta viime yönä sitten heräsin siinä viiden jälkeen ihan selviin kipeisiin supistuksiin. Kyllä siinä unet varisi silmistä kun jäin tunnusteleen, että mihin suuntaan tilanne kehkeytyy. Sitten heräs poika kuuden aikaan ja pyöri ja hyöri pari tuntia ja nukahti vielä tunniksi uudestaan. Olin itsekin sitten torkahtanut ja supistelut tosiaan siinä rauhottui, mutta ekaa kertaa tunsin niitä ihan levossa ollessa. Olinhan siinä maannut jo monta tuntia. Vauvakin tuntui liikkuvan ihan hurjasti siinä, en tiedä voiko sellainen jotenkin vielä voimistaa supistustuntemuksia.

Tänään on ollutkin sitten tosi nuutunut päivä, tuntuu ettei mistään hommista tule mitään. Olen vähän fiksaillut verhoja tohon olkkariin. Nyt pitäis vielä ommella toi kappa ja pestä noi verhot niin sais ne ikkunaan. kaikkea hommaa sitä riittää, kun vaan jaksais ja pystyis tehdä. Tää supisteluhomma kun on rajoittanut olemista jonkin verran.

Sellaista tuli mieleen, että kuinkas monella on vielä 3D-ultra edessä? Meillä on 1,5 viikon päästä. Tuskin maltan odottaa, mutta äkkiähän nää päivät menee.

No, nyt alan ompeleen noita verhoja, että saa homman joskus valmiiksi. Illanjatkoja!

Vierailija
24/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Niinhän se viikonloppu taas meni ja nukuin tänään vielä pommiin kun piti töihin lähteä... en onneksi paljon myöhästynyt. Mutta työkavereiden naamasta olis voinu luulla että olen myöhästynyt enemmänkin kun 5min.. Kyllä voi joillakin olla elämä pienestä kiinni.. ;)

[color=violet] Meilläkin on tuollainen lastentarvike kirppis ens viikonloppuna Järvenpäässä ajattelin mennä metsästämään kestovaippoja ja mahdollisesti pieniä (56-60cm) talvivaatteita, täytyy viritellä tosissaan kyynärpäät kuntoon ennen lauantai aamua ja olla ajoissa liikkellä. Viimeksi kun mentiin paikalle silloin kun kirppiksen piti alkaa klo 10 niin johan oli tupa täynnä ostajia..

[color=green] Ai tein muuten hyvän löydön huuto.netistä, sain sisar istuimen melkein uuden vain 12 euroa. Saapahan tyttö sit välillä istua kyydissä jos ollaan pidemmällä lenkillä.

Mary_ toivottavasti kipuilut ja vuodot loppuvat, eivät kyllä kuullosta normaalilta. Toivottavasti olet ottanut yhteyttä neuvolaan tai äitipolille

[color=braun] gallupeista: en ole vielä hypistellyt vauvan vaatteita. Pitäis pikkuhiljaa kaivella niitä tuolta vintiltä. Ehkä sit kun äippäloma alkaa 8viikon päästä...

[color=black] Uutta galluppia laittaisin ellei ole jo ollut? Näettekö unia tulevasta synnytyksestä? Itse olen jo monena yönä " synnyttänyt " tätä vauvaa. Tuntuu vain niin todelisilta ne unet että oikein kauhistuttaa.. Mites teillä muilla?

Vierailija
25/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla siis vielä pari viikkoa...selkä ei oikein tahdo kestää tuota työntekoa. Olen töissä päiväkodissa pienten ryhmässä. Saas nähdä saako selkää konsaan niin kuntoon, että pääsis töihin takaisin. Äippälomakin alkaa vasta 28.11.

Ikävä, että jotkut oli sairaina lapset siis pikaista paranemista. Mary:? Soitahan neuvolaan on minun vinkki. Kuulostaa aika pelottavalta, its olisin ainakin peloissaan.

Vauvanvaatteista: Kaappi ja kellari on pullollaan esikoisen vaatteita pieniä ja isompia. 4 kassillista on lainassa siskolla mutta pyydän ne takaisin sitten ennen kun vaavi syntyy. Heidän vaavi on sitten jo 4,5kk ei varmaan tartte ihan pienempiä vaatteita. En ole ostanut mitään vielä tulevalla saa nähdä josko sitten 4D ultran jälkeen rohkaistuisin ostamaan jotkut vaatteet.

Sellaista...

T: vupii+tiuhti rv24+2

Vierailija
26/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en ole hetkeen nähnyt niitä. Alkuraskaudessa ja kesällä niitä näin jonku verran. Jännää että niissä unissa lapsi oli poika ja esikoisesta kun näin samanlaisia unia niin oli tyttö...Hmmm

Vierailija
27/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=MediumTurquoise]Piti vielä tulla näin iltasella kommentoimaan...

SynnytysuniGALLUP:En ole vielä synnytysunia nähnyt. Viime yönä näin sellaista hauskaa unta, että mulle tuli yksi raskausarpi mahaan, joka oli tosi kipeä. Oikeesti niitä ei ole vielä tullut yhtään. Koska niitä yleensä tulee?

Mulla on huomenna neuvolalääkäriaika. Ihan kiva, saa ainakin tietää kohdunsuun tilanteen, sillä supistuksia on ollut jonkin verran. Pitäkäähän peukkuja, ettei ne ole saanut kohdunsuulla mitään aikaseksi! :)

Nyt takaisin miehen kainaloon sohvalle...

-Sulina-

Vierailija
28/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi (.) tänään oli neuvola ja kaikki hyvin

Painoa tullut vain vajaat 3kg alku painosta, jee luulin että olis tullut paljon enemmän. RR taaskin alhainen(92/60), mut kait mun kroppa on sihen tottunut. Hb oli jopa 120. Sf oli huimat 20 ja rv 20+3. Syke 135.

Nyt sitten synnytys asiaan: mulla siis kaksi sektiota takan ja oon miettinyt todella paljon alatie synnytystä. Mulle on usealta eri taholta sanottu että enää ei olis mahdollista alatie synnytykseen, mutta nyt oonkin kuullut että se vois olla mahdollista. Nyt oon siis koko vkl vaan miettinyt tätä asiaa, niikuin voitte varmaan uskoa. Oon miettinyt ja vatvonut asiaa, ja nyt neuvolassa mun terkkakin otti asian esille. Se on kuullut että mulla vois olla vielä mahis normaaliin synnytykseen. Mulle pitäis vaan kuulemma tehdä hyvin tarkka synnytystapa arvio ja synnytys tapahtua hyvin valvotuissa olosuhteissa, esim naikkarilla.

ÄÄH kun osaa olla vaikeeta. toisaalta haluis alatie synnytyksen nopeemman toipumisen takia, mutta sitten ne kaikki riskit entisten sektio haavojen kanssa.

Tunteeko ketään tai tietää vastaavaa tapausta?

No, jo oli vuodatus toivottavasti jaksoitte lukea.

Mary: tsemppiä sulle, soitathan lekurille.

Vaate G: olen joo hiplaillut. Jotakin oon jo ostellutkin, esim haalarin ja bodyja ja yhdet potkarit. Ehdin nimittäin myydä lähes kaikki pienet vaatteet talvella. Jäljellä on vain ne vaatteet jotka haluun säilyttää muistona.

SänkyG : missä aiotte pitää vauvan nukkumassa alku ajan? Meillä on rottinkinen kori jaloilla jossa suvun vauvat on koisineet jo 40 v ajan, siis koppa on n 40v ja sitä käyttänyt esmes poikien isä. Tästä sitten siirrytään pinnikseen.

Rerintö G: vaaville on siis se sänky ja joitakin mun ja miehen 70-l frotee retro potkareita ja haalareita ja mekkoja(jos tyttö tulee). Niin ja mun vaunu lelu, sellainen aarikan puinen.

eipä sitten muuta, iltoja kaikille :)

-MM- ja baby 21+3

Vierailija
29/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Hei taas!

Koneelle en ole ehtinyt viikonloppuna ja tänään on ollut ohjelmaa koko päivän. Vein esikoisen sairaalaan aamulla, hänelle laitettiin nenämahaletku joka mittaa mahalaukun PH arvon vuorokauden. Kotiin pääsi (kärsimään) mut kouluun en saanut suostuteltua häntä =) Epäilynä on refluksi-tauti mitä meillä on suvussa ja oireena tajuton pahoinvointi ja närästys iltaisin.

Huomen aamulla taas sairaalaan ottamaan se pois. Sen jälkeen oltiin ekaa kertaa muskarissa junioreitten kanssa, ja sekös oli hauskaa(ainakin lasten mielestä!!).

E-P:N tapaamiseen, eli ilmottaudun! 30.9 17.00 ja Rosso! Minä tulen, varmasti sellasen 10-15 minuuttia myöhässä, se on mun tavaramerkkini. Ajankäytön optimistina =) Eli meitä on ainakin 4 tulossa sitten, jos olen oikein laskenut, eli ei taida tarvita pöytävarausta! Mä tuun sitten vaikka sinne pääsisi vain yksi teistä, on se vaan tarpeellista päästä joskus kotoa pois (hmm...ja se ruoka =) )

Laitoin blogiin nyt reseptin siihen cheescakeiin mistä laitoin kuvan aikaisemmin. Kannataa kokeilla!!!

PerintökalleusG: mulla on rottinkikori ja jalasosa jonka äitini sai sukulaismieheltä kun saivatkin täydellisenä yllätyksenä kaksoset yhden sijasta (synnytyksessä vasta huomattiin että tuleekin kaksi), eivät olleet varautuneet mitenkään tupla-onneen, ja tämä mies sitten lahjoitti korin=) Eli minä itse siinä olen ensimmäisenä nukkunut ja sen jälkeen moni muu sukulaisvauvoista, mm. kaikki omat lapsetkin. Laitan varmasti kuvankin sitten kun on sen aika, olen siitä hyvin ylpeä! =)

Muuta ei nyt tule mieleen, on mullakin niitä retrovaatteita omasta lapsuudesta, mutta en ole niitä käyttänyt.

No taas mua tarvitaan tuolla, kirjoittelen lisää huomenna!!

[/color]

Vierailija
30/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huomenna aamulla sokerirasitus edessä. niinpä äsken lopultakin söin, ei meinannut uunipuuro ehtiä valmiiks, mutta otin sit vähän keskenerästä. taidanpa nutun tekeleen ottaa huomenna mukaan, josko vaikka saisi sitä tehtyä siellä istuskellessa.

(.) simppis on tänään ollut aika vauhdissa. välillä on sellaisia rauhallisia päiviä että sitä vallan huolestuu että onkos siellä ketään, joku muukin puheli samasta. mut sit taas esim nyt pari päivään on taas ollut sellasta aika säännöllistä töksäyttelyä.

äitiliinin appivanhemmat oli kylässä. toi on kyllä aika jännää aatella et jos jollain on enempi tilaa, niin totta kai siellä passaa vierailla usein.

vauvanvaate-gallup: muutaman vaatteen oon ostanut. äitiyspakkauksen pitäis tulla parin viikon sisää, luki perjantaina netissä ja tänään tuli kelalta vielä kirjekin asiasta. enemmänkin on tosiaan neulontasormet alkanut syyhyään (toivottavasti ei oo villa-allergiaa... :) tooosi huono vitsi) mut siis pesemättä on vaatteet vielä. bodyt ja muut " arkivaatteet" laitetaan sit vissiin tohon hoitopöydän laatikkoon, kunhan saadaan pöytä haettua ja kasattua, niin ovat lähettyvillä.

retro-vaatteista: meille on syntynyt perinne. äiti aikoinaan mun nuoremmalle isoveljelle kuto villapöksyt ja takin, keltaiset. veli, minä ja veljien lapset ovat tuossa puvussa tulleet sairaalasta, samoin tulee simppiskin. lisäks jotain mun vanhoja vaatteita on isän ja äitin luona kun oon ite niittä aikoinaan käyttänyt nukenvaatteina. anoppilassakin saattais jotain olla...

zatu: tervetuloa nivussairaiden joukkoon. oikeesti, tuo nyrkkeily on tällä hetkellä parempi kuin kävely, ei hajoo paikat. kävelyn jälkeen tuntuu kuin luut ois repeemässä.

remonttia ihmiset miettii. meidän pitäis (mun mielestä;)) tehdä tolle vessalle vielä jotain. haluisin uusia kaapistot jne, kun nyt on vähän sellanen epäkäytännöllinen.

uni-gallup: ei oo simppis vielä uniini eksynyt.

tikru ja simppis 25+3

Vierailija
31/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mie olin sen ansainnu, ku puuhastelin tuolla pihalla. En malttanu olla poissa kukkapenkin tekeleiltä eli nyt siellä komiasti kivet kiertää ja tulevaa tulppaani/krookus/kuunlilja kukkulaa vallottaa vähä keskelläki kivet. Sipulit viel oottaa kuistilla kylmeneviä ilmoja.

Ukko toppuutteli mua, ku nostin sen mielestä liian isoo kivee :O Menin melekeen sanattomaksi sen huolehtelemisesta. .kirjotetaanko se noin? Mulla ajatus tökkii ja pahasti :D

Ukko lähti käymään mummullaan ja akka on missäs muualla ku untenmailla. Ei oikeestaan enää ota päikkäreitä. Hoijossa kuuluu ryhmään, jotka kuuntelee satuja patjahuoneessa eli pötköttelevät vaan. Pitää laittaa sit kasin kieppeillä nukkumaan, että jaksaa päivän sähkästä.

[color=blue]PerintöG/ensipeti [color=violet]mun vanha pinnasänky ja se on ollu myös mua n. 10 vuotta vanhemmalla veljelläki tulee oleen meiän pikkukakkosen eka sänky. Ennen oli valkonen, mut ukko maalas sen keltaseks akalle. Mun vanhoja vaatteita/leluja ei oo tallessa mitä nyt yks saunatakki mikä on akalla käytössä.

Ukon pari potkupukua on ainaki meillä jemmassa, mut ne oli mun mielestä jotenki karheeta kangasta ettei akalla tullu piettyä. Nyt akka leikkii ukon vanhoilla pikkuautoilla mm.

[color=blue]Beijaflor [color=maroon]otappas kuvia retroä-pakkauksesta :) ois mielenkiintosta nähä millasia ne on.

[color=blue]Äityli [color=violet]niin ookko sie etelän Järvenpäästä? Ukon serkun perhe asuu siellä niin siks utelen :)

[color=blue]Synnytysunista [color=maroon]akan aikaan en muista nähneeni saati juuri vauvaunia. Nyt taisin vkloppuna tai joskus tässä mainitakki, ett näin unen, jossa sain tytön ja olin aluksi pettyny vähäsen. En kyllä muista siinä olleen ite synnyttämisestä mitään.

[color=blue]Moominmamma [color=violet]on varmasti mietittävää tuossa synnytystavassa. Niin moni asia pitää puntaroida ja kun eihän sitä voi etukäteen tietää miten menee.

Mua pelottaa tuleva synnytys, ku akan tekemisessä jäi kaikkee hampaankoloon. Enkä uskalla vielä aatella miten sitä oppii suhtautuun siihen, että jos mennään suorilta sektioon. No *huoh* on siihen vielä aikaa, mut kylläpä on tullu jo jonku verran mietittyäki.

Nyt ainaki vaadin kunnollisen synnytystapa-arvion ja keskustelun. Mielellään sen lekurin kanssa, joka akan synnytti ;D hehee sairasta vääntää vitsiä tästä. . .suomeksi siis sektion tehnyt lekuri juu nöy.

[color=blue]Tigger [color=maroon]kiitos vaan :) Saapa nähä kuinka huomenna täällä natisen ja valitan, ku tuli nuita kiviä nosteltua. .

[color=darkviolet]Jahas, sopivasti Täydellisten Naisten seuraan :)

Vierailija
32/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen etelä järvenpäästä, tai oikeastaan Tuusulan puolella asutaan mutta Järvenpäässä kaikki asiat kuten kaupat ym hoidetaan :)

t. äityli ja möhis 21+5

Vierailija
33/34 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityli, minä taas olen Järvenpäässä töissä ; ) ajelen siis vähän niin kuin vastavirtaan normaaliin työmatkaliikenteeseen nähden- kaikki ajavat aamulla kohti Helsinkiä, minä motaria pohjoiseen.

Minullakin oli tänään neuvola ja sain kelan paperit. Taas kun katsoin äp:n kuvia, niin en osaakaan päättää. Periaattessa siis en todellakaan tarvitsisi, kun esikoisen ajalta on vaikka mitä tosi paljon, kun iski silloin vähän ylivarustelu päälle. Mutta toisaalta tekisi silti mieli ottaa se pakkaus.

Painoa oli tullut melkein 3 kg, argh. sydänäänet kuuluivat tasaisena 140, samat siis kuin viimeksi. Neuvolantäti laittoi uuden ajan jo kolmen viikon päähän kun verenpaine oli nousussa... alapaine siis, normaalilukema 74, nyt 80...minusta ei hurjan kova nousu, kun oli iltapäiväaika, ja kova kiirepäivä huomisen Italiaan lähdön vuoksi.

Hei, huikkaan vielä täälläkin puolella, että se MissyMom Vip-ilta tammikuisille on ke27.9. klo 17:30 MissyMomilla. Tervetuloa siis tältäkin puolelta, jos täällä olisi joku innostunut pk-seudun tapaamiseen. Sinne on tullut kaikkia syysuutuuksia yms. Mitään ostopakkoa ei ole, mutta se oli vain mukava teema tuohon pk-tapaamiseen. Jos haluat, voit laittaa siitä myös minulle mailia mertsi_73@yahoo.com

Nyt pakkaamaan, kaikki on vielä ihan vaiheessa, ja aamun lähtö jo 6:45 koneella. Palaan sitten torstaiyönä.

t. Meku rv 22+1

Vierailija
34/34 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taas, olihan lukemista noissakin viesteissä :-)

Kiitokset kaikille ajatuksissa olosta. Poika jäi vielä yöksi sairaalaan, toivottavasti huomenna kotiin. On onneksi reipas eikä tuo sairaalaympäristö ja tutkimukset kauheasti häntä tunnu häiritsevän vaan aika helpolla päästään. Hänellä on siis infektioastma.

Marylle ja muille kiinnostuneille taustaa: Vähän vajaa vuosi sitten sai rs-viruksen joka aiheutti hengityksen vaikeutumista ja oltiin Jorvissa muutama päivä. Sen jälkeen ollut flunssien yhteydessä välillä hengityksen ahdistumista ja viimeksi maaliskuussa oltiin taas Jorvissa siellä todettiin / epäiltiin infektioastmaa ja saatiin lääkitys. Hoito ollut meillä ihan ok, välillä jouduttu käymään lekurissa (pahan flunssan yhteydessä) spiralla kun kotilääkkeet eivät ole tehonneet tarpeeksi. Jus jätettiin vakituinen lääkitys tauolle että mennään rasitusastmakokeeseen (jota tuskin on) ja kun tuli flunssa niin pääsi äitymään taas pahaksi ja sairaalakeikkahan siitä taas tuli :-/ Mutta onneksi tosiaan hyvässä hoidossa on, henkilökunta on kyllä mukavaa. Ja toisaalta ollaan tosi onnekkaita kun paljon paljon sairaampia lapsia on toisilla :-(

Vähän galluppeihin vastailua lyhyesti:

- Perintökamoja ei juurikaan ole, kakkonen saa tyytyä ensisänkynä esikoisen pakkauslaatikkoon joka asetetaan pinnikseen

- Synnytysunia en ole nähnyt

- Mies on rekkakuski (nykyään lähialueella vaan)

- Vauvakasseja laitoin tänä vuonna 4 kpl :-) Tuli hyvä mieli.

- Vaatteita en ole vielä hypistellyt, haluan sitten laittaa kaikki " kerralla " valmiiksi :-)

- välillä vähän närästää

Muuta:

Chicca - meilläkin tossa uusi senkki odottelee noita pitkin poikin lojuvia kamoja, nyt vaan ollut vähän muuta tekemistä...

MM - en itse osaa sanoa sektioiden jälkeisestä synnytyksestä mutta laitahan kysely synnytys ja vauva osioon myös, luulisi sieltä kokemusta löytyvän.

Kataya - tyttöonnittelut

Ei pidä sukupuolitesti paikkaansa meidän esikoisen kohdalla :-/

Lähtikö Zatulta toi dajm villitys? Muistan että olin samaan aikaan bongannut ja ostanut kanssa levyn :-) Saataiskohan me jotain provikkaa Maraboulta kun täällä sitä on niin mainostettu :-)

(.) Kunnon potkuja tulee ja liikkuu ahkerasti. Vähän väsy olo kun toissayö valvottiin pojan kanssa ja eilen tulin sairaalasta puolen yön jälkeen.

Nyt pyykit narulle ja unten maille!

t. Mirabella ja Albert 25+1