***ELOISIEN TAPAAMINEN ***
Kommentit (72)
Jos vain suinkin pääsen. Harmittaa edelleen, etten kesällä päässyt. Minä kannatan jotain kabinetti-tyyppistä paikkaa. Silloin voisimme tosissamme keskittyä toisiimme ja meillä olisi oma rauha. Ja sillä myös estämme sen, ettei kukaan tunne itseään ulkopuoliseksi, jos ei satu saamaan kahvilasta hyvää paikkaa itselleen. Sanomatalon kahvila on mielestäni huono paikka. Siellä on niin paljon näitä äiti-tapaamisia muutenkin. Voi olla vaikea keskittyä juttelemiseen, jos paikka on tupaten täynnä muutenkin.
Itselleni sopii viikonloput tai arkipäivisin keskiviikot ja perjantait.
Tuo kerran kuussa tapaamiset kiinnostaisi myös minua mutta maanantai ei taida sopia mulle ikinä. Meidän mummulla on silloin juuri oma harrastus joten tiistai tai perjantai kävisi mulle hyvin kerran kuussa tapaamisille.
Viikonloppu käy mulle myös hyvin paitsi 21.10 lauantai, silloin meidän neiti kastetaan. Käykö pidemmältä matkaaville viikonloppu paremmin?
Pitää vielä kysäistä, että sovitaanko nyt tämö ensimmäinen tapaaminen ja sitten erikseen se kerran kuussa treffaaamiset vai sovitaanko ne nyt samalla?
Sellossa ei ole kabinettia, mutta kertoivat, että Kampissa ja Töölössä on. Soitto Kamppiin ja pöh, ei siellä olekaan kabinettia. Soitto Töölöön (Mannerheimintie 68) ja sieltä löytyi kabinetti 40 hlölle. Kabinetissa on 2X 20hlön pöytää eli varmasti mahduttais. Sijainti ei nyt ole paras mahdollinen, mutta tämä olis yksi vaihtoehto. Ehdotelkaahan, jos tulee parempia paikkoja mieleen.
Mustakin kuulostais tuo kabinetti parhaalta ehdotukselta.
Ja mieluiten viikonloppuna, viikolla mulla ei oo ollenkaan varmaa että saisin esikoiselle hoitajan. Ja tuon ylienergisen täystuhon kanssa mun on turhaa lähtee mihinkään kahvittelemaan.. Menis aika täysin pojan viihdyttämiseen/perässä juoksemiseen.
Ristiäiset on meillä 7.10, lauantaina, silloin en tietystikkään pääse.
Calathea
Mutta ei varmaan meidän aikataulun mukaan kannatakaan tuota tapaamista järkätä. Jossain vaiheessa ollaan tulossa loka/marraskuussa helsinkiin ni jos silloin ees jonkun teistä näkis... katellaan mihin teidän suunnitelmat johtaa ni mie voin kertoo et tullanks vai eiks tulla...
Mie olisin valmis tapaamaan myös kerran kuussa ja päivä on oikeastaan ihan sama, jos kerran aamupäivästä tavataan. Iltapäivistä ei onnaa tiistai eikä mielellään torstaikaan.
Lokakuun päivistä mulle ei käy vika viikonloppu (ristiäiset) eikä 21. pvä lauantai (esikoisen synttärit), muuten on ihan sama. Kabinetti kuullostaa hyvältä, jos siellä sitten helpommin pärjää isompien lastenkin kanssa. Sisarukset vois vaikka piirtää tai touhuta jotain, jos hoitajaa ei kaikille järjesty. Sanomatalo on kans ok, joskin tuollaisissa paikoissa meiän tyttö ei ainakaan pysy kauaa aloillaan. Toisaalta viikonloppuna löytyy hoitaja ainakin meillä.
Käsky käy, lopetan jaarittelemisen.
Olisin myös kiinnostunut tuosta aamupäivisin kerran kuussa tapaamisesta siis joku viikonpäivä :) sello, keskusta yms olisi kivoja paikkoja nähdä
Niin ja meidän isoon tapaamiseen tulisin mielelläni ellei se satu meidän lomareissun kanssa yksiin (ollaan 2 vko marraskuussa poissa).
Kannatan kabinettia koska viimeksi oli sanomatalon kahvila kun siellä kävin viime viikolla niin tosi täysi ei olisi mahtunut sinne ainakaan silloin.
Pia ja tyttö 1,5 kuukautta
Kabinetista lisää. Se on tuntunut saavan kannatusta. Vaikka sijainti ei ole paras mahdollinen, niin varmaan kuitenkin hyvä tapaamispaikka ei-niin-hyvässä-paikassa, kuin että hyvällä sijainnilla oleva huono tapaamispaikka. Jos on pitkänmatkalaisia niin ratikalla pääsee tuohon ravintolan eteen keskustasta (sama juttuhan oli kesän tapaamisessa, eli Kaivariinkin oli se ratikkamatka keskustasta, eli ei tuo Töölökään välttämättä ihan huono paikka ole).
Kabinetti on ilmainen ravintolakäytön yhteydessä, eli onko muita halukkaita syöjiä kuin minä? Listalta löytyy niin pientä kuin isompaakin syötävää, eli varmaan kaikille jotain. Eivät välttämättä katso hyvällä, jos kaikki tilaavat pelkän kahvin, vaikka sallittua sekin ;-) Kysyin varaustilanteesta ja kabinetti on kuulemma hyvin saatavilla, etenkin päiväsaikaan. Iltaisin enemmän varauksia, mutta eikös me olla ihan ajoissa liikenteessä?
KUUKAUSITAPAAMISESTA ehdotus. Eikös kuukausitapaaminen voisi olla ihan jossain kahvilassa keskustassa tms? Mitäs ne Pian ehdottamat paikat olikaan? Kampissa? Ilmoittautuneista ilmeisesti perjantait käy kaikille? Aloitetaanko jo lokakuun alussa vai vasta marraskuun? Riippuu kai vähän siitä, milloin tuo kabinettitapaaminen on.
eli kannatan. Ja toki voin syödä paikan päällä ja juoda kahvitkin päälle-
Mä mielellään syön kyllä jotain. Kaikki muut ajat tuntuisi tällä hetkellä sopivan paitsi 5.11-18.11 kun ollaan lomalla.
Kuukausitapaamisesta:
Perjantai tosiaan taitaisi sopia kaikille, kannatetaan :)
Keskustassa on tosiaan paljon kahviloita missä voitaisiin nähdä tai vaikka vaihdellakin paikkoja jos huvittaa
- sanomatalon waynes coffee
- kampin keskuksen johtocafe 5. kerroksessa niin sinne näyttäisi mahtuvan hyvin vaunuja ja äitejä
mitäs muita ehdotuksia?
Pia
ja mielelläni sieltä sapuskat otan, kun eteen kannetaan ;)
Kuukausitapaaminen on myös mainio juttu, kun täällä kotona ei kovin jaksa homehtua ja paikkaahan voidaan aina vaihtaa eri kuukausina? Varmaankin päiväsaikaan nähtäisiin, niin meikäläisellä ainakin otettava tuo poju mukaan eli lasten ehdoilla mennään, mutta mikäs siinä. Toisinaan varmaan tulee sitten lähdettyä vain tytsyn kanssa, jos sattuu sopivasti hoitaja pojulle olemaan.
Minä syön mielelläni ja juon sen kahvin sitten jälkkäriksi :)
Ajattelin juuri, että minä taidan välillä reissata teidän kuukausitapaamisiin mukaan, jos ne ovat esim. klo 10, jolloin ehdin junaan Vimpulan kanssa ihmisten aikoihin eikä keskellä yötä:))))Täältä pääsee niin näppärästi junalla parissa tunnissa ja onhan vähän sitä omaakin ohjelmaa sitten aina tiedossa, jippii!!!!Ja kukapa ei haluaisi viettää aikaa viehättävässä ja inspiroivassa seurassanne!
Ai niin, meillä on kastejuhla samana viikonloppuna kuin Odella eli lokakuun viimeinen...älkäähän nyt siihen sitä tapaamista tuupatko...olen odottanut tapaamista kuin kuuta nousevaa ja tämä mamma haluaa mukaan!
Opemamma
Minäkin tulen mielelläni tapaamiseen. Minulle käy kaikki paikat ja päivät. Mutta jos pidämme ensimmäisen tapaamisen pian, en pääse valitettavasti mukaan sillä lähden Savoon mummolaan, kun mies lähtee Tampereelle työkomennukselle. Palaamme kotiin 18.10.
Olen kiinnostunut tulemaan vaikka joka kuukausi...
Olen ollut useammankin kerran Töölön kabinetissa työporukalla ja paikka on ihan hyvä. Siis sinne vaan!
Niin siis, jos pääsen tapaamiseen, syön mielelläni.
Minua samoin harmittaa kun en kesällä päässyt mukaan. Viikolla sopisi parhaiten keskellä viikkoa eli ti, ke tai to ja viikonloppukin sopii, mutta lokakuussa ei 14. -15. vknloppu, koska meillä on silloin ristiäiset. Helsingin keskustaan olisi autottoman helpoin tulla, koska sinne on parhaimmat julkiset yhteydet joka suunnasta.
emali ja Masuvauva
Hei,
Miltä näyttäisi to 19 tai pe 20.10 ihan esimerkiksi. Kun viikonloppuisin on ihmisillä ristiäisiä niin ei lokakuukn viikonlopuista mikään sopisi kaikille mun lukeman mukaan.
Pia
Täytyy vielä varmistaa mummulta ja papalta nuo päivät. Ja keskustassa kävis mullekin se tapaaminen.
Harmitti kun viimeks en päässy, toivottavasti nyt on parempi onni :)
Mulle käy myös 19.-20.10. vkloppu, kabinetti on loistoidea ja minä syön!
Oliko tarkoitus siis tavata päivällä?
Ja jos siis Chicosin kabinettiin ollaan menossa, niin ruokailu kuulostaa hyvältä :) elikkä syön mielelläni!
Jamssa
Ajankohdasta riippuen olen mielelläni tulossa tapaamiseen. Mulle on sama, onko se viikonloppuna vai keskellä viikkoa. Jos en saa kakkosta hoitoon, otan hänetkin sitten mukaan.
Pumpulin ehdottama joka kuun eka maanantai kuulostaa tosi hyvältä idealta. Eli minä ainakin osallistuisin mieluusti.
Jamssa